Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerVardøger-Doppelganger

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
bittemu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 07 Apr 2011 01:10
13
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: i skogen
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Vardøger-Doppelganger

Innlegg av bittemu »

Vil fortelle hva min mor opplevde for over 50 år siden.

Mamma er vokst opp i Finnmark, hjemme bodde hun med sin mor og sine søsken.
-En dag hele familien var ute å jobbet meg gårdsdriften så hele familien at mammas eldre søster løp over myra på andre siden av veien, og mormor ble irritert over at hun hadde sneket seg unna pliktene sine, og at hun kom til å bli gjennomvåt av å løpe på myre...noen sekunder senere kom den samme eldre søsteren gående ut av fjøset hvor hun påsto at hun hadde jobbet hele dagen.
Pga av vitner og beliggenheten kan umulig den eldre søsteren ha løyet, eller sneket seg inn i fjøset igjen...og ikke var hun våt på bena heller.

Dette hendte på en liten plass, med få beboende så det kan ikke ha vært en annen enn den eldre søsteren. Og hele familen var vitne til hendelsen, og sverger den dag i dag at det var den eldre søstern som løp over myra.


Kan nevnes at mammas elsdte bror hadde mye,mye vardøger...de så han aldri, bare hørte han. Typ hørte fot trinnene hans på trappa og at døra ble lukket opp og smelt igjen...bare noen sekunder/minutter før han faktisk kom hjem.

Og at jeg som både barn og ungdom hadde vardøger på mamma før hun kom hjem fra arbeid.

Så det er jo nesten "genetisk" disse vardøgene i familien til mamma, blant hennes søsken.
Men den eldre søsteren ble jo sett 2 steder på en gang, så det er den hendelsen som skiller seg ut.

Noen som har hørt om lignende eller opplevd dette "fenomenet", og hva betyr det?
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
bittemu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 07 Apr 2011 01:10
13
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: i skogen
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Vardøger-Doppelganger

Innlegg av bittemu »

Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Vardøger-Doppelganger

Innlegg av jeditrond »

Jeg har mange års erfaring med vardøger i min familie så kjenner meg godt igjen i det du beskriver :) Det arter seg alltid som lyd, f.eks. kunne jeg høre lyden av mine foreldres bil før de kom på besøk. Ringeklokka ringte og ingen var der, ti minutter etterpå ringer det på igjen og der står kameraten min. Jeg har vardøger selv iflg. min mor, hun har opplevd at jeg kom på besøk før jeg kom på besøk flere ganger :D

Min personlige teori er at vardøger er beslektet med telepati, det er en form for mental kommunikasjon. Det at søsteren til din mor ble sett springende over myra kan jo ha vært et ubevisst ønske fra henne mens hun arbeidet inne i fjøset f. eks.
Antall ord: 138
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
bittemu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 07 Apr 2011 01:10
13
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: i skogen
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- - Vardøger-Doppelganger

Innlegg av bittemu »

jeditrond skrev: Det at søsteren til din mor ble sett springende over myra kan jo ha vært et ubevisst ønske fra henne mens hun arbeidet inne i fjøset f. eks.

Hehe, der sa du no...hu syns vel det ikke var så artig å jobbe :D
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Vardøger-Doppelganger

Innlegg av jeditrond »

bittemu skrev:
jeditrond skrev: Det at søsteren til din mor ble sett springende over myra kan jo ha vært et ubevisst ønske fra henne mens hun arbeidet inne i fjøset f. eks.

Hehe, der sa du no...hu syns vel det ikke var så artig å jobbe :D
Jepp og sånne følelser kan sikkert utløse vardøger som de andre i familien oppfattet men ikke skjønte kun var vardøger. Men det er nå min teori :)
Antall ord: 81
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links