Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynbibelens profitter oppfylles nå!!

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Moonstone »

Trådstarter har det jeg kaller "ny-frelst-synderom", og skal presse det nye overbevisende synet over på andre for å "redde sjeler"
Samme gamle nonsens som folk fra Fiskenes tidsalder har slengt mot oss i snart 2000 år.
Dere mener akuratt det samme, intet er nytt under solen av det dere kommer med, hele den "Kristne pakkeløsningen" gjengis på kommando og autopilot.

Kjedlige og triste greier :sov

Slike Kristne som denne tråden representerer, er en siste innsats fra den gamle Tidsalders sin side, et siste forsøk på å holde igjen den Nye tidsalderen.
Vi vil se mye av det fremover, at folk av den gamle tidsalder bli frustrerte,sinte og dersperate.

Bare det å si at alle andre tilnærminger til Spiritualisme er "fra Djevelen" sier litt om hvor trådstarter står hen, og hvilke nivå man befinner seg.

Du hevder at det ikke er Astro-Mytologi i Bibelen.
Ok, her skal jeg vise deg litt.
Historien om "De 3 vise menn" stammer fra Vinter-Sol-Verv 21-25 desember, og historien i Bibelen er en mytologisert verson av denne hendelsen.
Den virkelige hendelsen er vist her:

Bilde

Også for å bevise at Jesus/Yeshua kun er en mytologisk person for Sola, så kan jeg vise bildet her, av Jesus med Sola bak hode, og med de 12 stjernetegn rundt seg.

Bilde

Gjør litt litt research UTENFOR Bibelen også, så vil du se..
Antall ord: 232
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av lolah »

Jeg kan fortelle deg en ting (tråd starter), og det er at jeg i en alder av 12-13 år for første gang ble presentert disse teoriene om dommedag.. 2012 ect.. det skremte meg så jeg ikke vet hvor mange netter jeg har ligget våken og grått meg i søvn av skrekk.. av skrekk for at gjorden skal eksplodere i en vulkan og det skal regne blod og..ja, gud vet hva..
Disse videoene dine fører ikke frem til noe anet enn at dem sprer frykt, da gjærne mot yngre som ikke klarer å se hele sammenhengen.

Hva som tar knekken på allt liv på gjorden til slutt er helt ute av vår kontroll... vi kan være snille med hverandre og forvalte naturen på en god måte, resten må bare skje det som skjer.
å komme med slike ting du kommer med her er provoserende.. hvilken gud du har !! at du gidder å tro på han, nå han garantert bare er oppspinn... hvilken gud kommer til gjorden for å pine barna sine til evig fortapelse.. ?? IKKE min !

Å si at gjenferd er mennesker på vei til satan viser hvor veldig lite innsikt du egentlig har. den var veldig stygg !! :rasende
Skjærpings !!
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Scarface30 »

De såkalte dødehavsrullene som ble funnet rundt 1950-åra er jo intressant angående gamle testamentets, større troverdighet blandt ukristene.
Ellers har vi mye som skjer i dag, hvordan verden utvikler seg og konsirasjonsteorier rundt dette. Mange har tro på at mye av det johannes åpenbaring og profeten daniel skriver om, vil skje om ikke lenge. Paulus snakker bla om frafallet i bestemt form, ikke bare feks umoralskheten og denne sanne kristenheten faller sterkere og sterkere i fra, mens nye kulter og relgioner skyter høyt og drar folk til seg. Man kan også se hvor mye som har skjedd de siste ca 50 år. Folk syntes det er helt greit å leve som samboere, drive hor, ser vold, sex, tåpelige intriger og liker det, det har vært slik før også, men da var det ikke i samme grad og det var strengere i samfunnet mot slik. Det bir mer og mer liberalt og verden virker til å ha store sjangser for at en økonomisk krise kan oppstå. Samt krigs-kriser og militær som nesten har fingeren på avtrekkeren. Israel er i nåløye, det er litt spessielt det. Lille israel. Historien om David og Goliath, over unge David vant over 3 meter store Goliath og hans filister hær. Det viser at de som har Gud på sin side, kan gjøre store ting. Profeten Esiekel snakker om Gog i Magog krigen. (Kap.38) Her står det ganske svart på hvitt at Gog i magog, som menes og være fyrsten av Russland vil sammen med mange andre land, bla Persia(Iran), etiopia og Libiya. Vil føre krig mot lille Israel, men Gud skal slå ned og "vise seg" Det virker dog at denne profetien er helt mot slutten av denne verden. I dag er Israel klare og på vakt mot fiender. Mens profetien taler om da Israel som er bla er trygge og ikke har bom eller porter. Muligens bilde på at Israel mest sannsynelig ikke har noen farer og tror de lever trygt. Dette linkes da til en pakt som skal bli dannet med Antikrist, en person og et rike. Slik som et gjenoppstått romerrike. Et slikt rike kan komme og redde verden i en krise hvor feks Israel og andre virkelig trenger en reddning. Dette kan komme i kjølevannet av de økonomiske kriser og/eller krig-er. Denne såkalte fredspakten det er snakk om skal være på 7 menneskelig år (1260 dager). Mange mener antikrist skal være en falsk Jesus. En som viser tegn og unaturlige undere ved hans falske profet og vil forføre folket til å tro faktisk at Jesus har kommet. Vidre virker det at midt i disse 7 år skal Antikrist vise sin sanne natur og jakte og muligens drepe jøder og kristene, de som ikke tilber han. Han skal visst sette seg i tempelet i Jerusalem og erklære han er Gud, for hele verden.
Mange fortolker det slik at som sagt, Antikrist er motsettingen til Jesus, Satan er motsettningen til "Gud vår far" og den falske profet er motstykke til den hellige ånd. Dvs at treeninghets-læren vi har om Gud er etter-apet av Satan, da det virker som han vilje. Siden hans fall i følge sriften var del av hans misunnelighet mot Gud. Engler hadde også fri vilje i følge Bibelen. Satan var visst en vakker og from engel som fikk mye makt.
Uansett tror jeg mange kan se at ting skjer nå, vi lever i Norge og Breivik saken er utrolig leit og trist, men andre land har mye større problemer. Det kan godt hende lille Norge har blitt spart for mye uavhengi av den nevnte saken.
Av naturen er vi syndere i følge bibelen, mye synd kommer utfra egoisme ser det ut som. Barn og unger trenger formaning og tukt for å lære norm og etikk. Så det er vel egentlig et bilde at barn viser egoistiske sider også? Slik jeg har forstått det iallefall, på en annen måte er de ydmyke og lærefulle;) Ja, klart finnes det mange mennesker som setter andre foran seg. Det er jo utrolig bra og smart. Men Guds bud finnes også for ugudelige, da de mange vil ha fred og være trygge i tiden på denne jorda. Alle Guds bud har temaet kjærlighet i seg.
Vel slik jeg ser det er utifra bibelen er likeverd og likestilling to forskjellige ting. Det starter med bilde at Adam ble født og deretter Eva. Begge er like mye verd, men vi har fått forskjellige "oppgaver". Vi er skrudd sammen forskjellig, men bibelen understreker kvinnen som den svakere part. Det vet vi iallefall er generelt sant fysisk. Mens det psykiske(?). Poenget med Mannen og hustruen er at, mannen skal virkelig elske sin hustru, mens kvinnen skal underordne seg mannen og elske. De skal være ett kjød. Jeg tror at om mannen virkelig elsker kona si og kvinnen virkelig blir fortrolig med det og skjønner det, vil hun underordne seg mannen om da ikke mannen har gitt henne ansvaret om siste ord i saker osv. Siste ord betyr ikke at mannen skal være en egoistisk tulling, men avgjøre det beste og mest rette etter det som er diskutert og er lært ut fra Bibelen. Slik har Gud satt og skapt oss i følge bibelen. Om vi da er fortrolig og følger hans lover vil ekteskapet være godt. Det forutsetter at begge parter har samme syn, vil jeg tro. Det er klart at menneske opp igjen om historien har misbrukt dette til de grader og kvinnene har fått kjørt seg hardt og urettferdig, men må ikke glemme at kvinner også har vært vrange på sine måter. Poenget er at det er menneskets skyld og ikke Gud. Vi ser hvor mange ekteskap som holder i dag, det er ikke mange. Dette er det flere grunner til, men likestilling og hor kommer inn her har jeg følelse av.
Poenget er ikke at jeg skal ha rett Stian og du skal ha feil. Det er ikke meg mot deg.
Homofili er jo et dypt tema for mange, jeg vet ikke om jeg vil si så mye om det. Dog det er klart at det å leve i det er synd mot Gud og hans skaperverk utfra Bibelen. Det blir på en måte det samme som å drive hor. Å begjære en kvinne i hjertet, er hor sier Jesus. Det vitner til at iallefall alle menn har drevet hor etter Bibelen. Gud er hellig og tåler ikke synd står det, men han er rik på nåde om menneske angrer og vil omvende seg fra synder- bevisst/ubevisst mot han. I rettferdighets-prinsippet er bevisste handlinger mye værre enn ubevisste her kommer også fram at Gud skal dømme rettferdig. Så det er dypt. Det er grader av de kristenes dom, jeg lurer på om det er grader av fortapelsen også. Jesus sa ihvertfall at A skulle slippe lettere enn B på dommen. A og B virket som begge parter som var dømt til fortapelse. Igjen dypere enn først anntatt kanskje. Man vet kanskje ikke så mye bokstavelig om fortapelsen. Det kan være ganske ille. Men akuratt som med Himmelen kan det virke at det er vanskelig for vår nåværende hjerne å fatte i helhet det som skal skje også. Da det er overnaturlig.
Jada, det kan jeg skjønne til dels, men jeg skjønner ikke hvorfor du sier at du kan ta egene avgjørelser selv via erfaringer osv, mens feks jeg er "dømt" til å høre på foreldrene? Det gjør da også kristene som er vokst opp i et kristent hjem. På en annen side er det jo mange som er blitt omvendt fra ukristene hjem og liv hvor man feks er avhengi av farlige ting. Jeg har iallefall tatt mine standpunkter fra bevis jeg har fått av det overnatrulige i mitt hjerte og ikke mine foreldre.
Nei, ufrelste er ikke uvitende, menneske har forksjellig kunnskap og ting vi kan lære, men i spm: den ekte tro (av den bibelske Gud) som er full visshet er i følge bibelen umulig for ikke frelste. Da blir det muligens i beste fall en tro som er bassert på trengsel etter trøst osv, samt kanskje at visse folk liker deler av bibelen siden den lærer mye for alle salgs mennesker og relgioner. Bla om kjærlighet og ydmykhet, det å elske hverandre, tilgi hverandre. Masse sunne holdepunkt.
Antall ord: 1450

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Lilja »

Scarface30 skrev: Religion er menneskeskapt og fra satan og i mot Guds vilje
Din religion også? :dontknow
Scarface30 skrev: Jeg lever under nåden og kan ikke synde mere, da for jeg automatisk dårlig samvittighet fra den hellige ånd som er Gud i Jesus Kristus..
Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg gjør gale ting, helt av meg selv, jeg... :eang

Jeg skjønner ærlig talt ikke helt intensjonene dine. Var såvidt inne og tittet på nettsida det linkes til, og i tillegg til tilbud om gratis helbredelse ved bønn, er det linker av typen

Innvandrere får alt dem trenger, det gjør ikke Ola og Kari.

Kjøp deg radarvarsler og politiradio, ikke la staten stjele fra deg

Kjøp piratkort
Nå har jeg ikke sett hva som skjuler seg bak alle disse linkene,
men det gir for meg et litt ullent inntrykk...

I tillegg er det et forum som inneholder bl.a
Innvandring/integrering
Moderator: BmOnline

Forumregler
Her gjelder det integrering, noe som ALDRI har forekommet i Norge. http://bmonline.no/html/musl.html

Det sies at det foregår, men det er bare to av 100 som lar seg integrere. Husk hva de fremmede gjør, de vil importere sin egen kultur og religion, klart det skaper splid og hersk, og dette er noe rikspolitikerne vil skal skje.
Hvis ikke, så hadde de lyttet til Ola og Kari, men det gjør de ikke. Innvandringsstoppen av 1975 er et gedigent skuespill. Da først begynte innvandringen, Stortinget og pavens jesuitter instruerer nå eiendomsprinsippene over Norges Grunnlov. Tenk det. De som nekter å la seg integrere, skal nektes opphold i Norge, dvs sendes ut på dagen!


Ikke akkurat gjennomsyret av nestekjærlighet og fromhet... :bandit
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Lilja »

Jeg er bare helt nødt til å kommentere dette også!
Scarface30 skrev:Poenget med Mannen og hustruen er at, mannen skal virkelig elske sin hustru, mens kvinnen skal underordne seg mannen og elske. De skal være ett kjød. Jeg tror at om mannen virkelig elsker kona si og kvinnen virkelig blir fortrolig med det og skjønner det, vil hun underordne seg mannen om da ikke mannen har gitt henne ansvaret om siste ord i saker osv.
Seriøst? Da er det kjørt for meg... :lol:
Homofili er jo et dypt tema for mange, jeg vet ikke om jeg vil si så mye om det. Dog det er klart at det å leve i det er synd mot Gud og hans skaperverk utfra Bibelen. Det blir på en måte det samme som å drive hor.
:roll: :thumbdn
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Scarface30 »

Helvete er et sted eller en tilstand av smertefull lidelse. Det norske ordet helvete
(«dødsriket») og viti («straff»).
Onde mennesker enten lide i all evighet eller til de har betalt for sine onde gjerninger. I de monoteistiske religionene styres helvete gjerne av Satan eller andre demoner som plager de fortapte. Et annet scenario er at helvete er et fravær av Gud og frelse.

Helvete opptrer i ulike former og er vanligvis bebodd av demoner og de dødes sjeler.

Å dø i dødssynd uten å ta imot Guds miskunnsrike kjærlighet betyr å bli skilt fra Ham for alltid etter eget frie valg. Det er denne tilstanden av selvvalgt adskillelse fra samfunnet med Gud og de salige vi betegner med uttrykket helvete.

Helvete er en oversettelse av Gehenna, og tolkes av noen som symbolsk tale om en evig tilintetgjørelse.
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Scarface30 »

Lilja

Det er ikke kjørt for noen, nei. Hør her Gud er rettferdig..

Hvis du vender om tar i mot Jesus Kristus som din frelser så for du din hellige ånd.

Da vet du at Gud eksisterer, den hellige ånd er gud som tar plass hos mennesket.

Da kan du ikke synde uten at den hellige ånd gir deg dårlig samvittighet.

Den dagen du blir frelst, glemmer Gud hele din fortid. Da ser han på deg som rettferdig..

Da skal du til himmelen..

Husk at Gud vil ingen av barna hans skal gå fortapt fordi det er så ille, men da må du ta i mot

Jesus Kristus som frelser.. Les om frelse og kontakt en helbreder

gå på denne linken og ring til denne helbrederen. Gi gjerne tilbake melding etterpå så skal du se
at du skal til himmelen hvis du tar i mot Jesus Kristus som bærer dine synder..


http://bmonline.no/html/sykdom.html
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av lolah »

Stikk hull på bobla de du, å kom deg til virkeligheten :) her har vi masse kjærlighet rundt oss :kosepus
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av lighteren »

uff.. spar på energien folkens.
ikke kast bort kvelds-energien på å bli oppgitt og frustrert.dere kommer ingen vei. for real..

gå gjør noe hyggelig/koselig.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av lolah »

Scarface30 skrev:De såkalte dødehavsrullene som ble funnet rundt 1950-åra er jo intressant angående gamle testamentets, større troverdighet blandt ukristene.
Ellers har vi mye som skjer i dag, hvordan verden utvikler seg og konsirasjonsteorier rundt dette. Mange har tro på at mye av det johannes åpenbaring og profeten daniel skriver om, vil skje om ikke lenge. Paulus snakker bla om frafallet i bestemt form, ikke bare feks umoralskheten og denne sanne kristenheten faller sterkere og sterkere i fra, mens nye kulter og relgioner skyter høyt og drar folk til seg. Man kan også se hvor mye som har skjedd de siste ca 50 år. Folk syntes det er helt greit å leve som samboere, drive hor, ser vold, sex, tåpelige intriger og liker det, det har vært slik før også, men da var det ikke i samme grad og det var strengere i samfunnet mot slik. Det bir mer og mer liberalt og verden virker til å ha store sjangser for at en økonomisk krise kan oppstå. Samt krigs-kriser og militær som nesten har fingeren på avtrekkeren. Israel er i nåløye, det er litt spessielt det. Lille israel. Historien om David og Goliath, over unge David vant over 3 meter store Goliath og hans filister hær. Det viser at de som har Gud på sin side, kan gjøre store ting. Profeten Esiekel snakker om Gog i Magog krigen. (Kap.38) Her står det ganske svart på hvitt at Gog i magog, som menes og være fyrsten av Russland vil sammen med mange andre land, bla Persia(Iran), etiopia og Libiya. Vil føre krig mot lille Israel, men Gud skal slå ned og "vise seg" Det virker dog at denne profetien er helt mot slutten av denne verden. I dag er Israel klare og på vakt mot fiender. Mens profetien taler om da Israel som er bla er trygge og ikke har bom eller porter. Muligens bilde på at Israel mest sannsynelig ikke har noen farer og tror de lever trygt. Dette linkes da til en pakt som skal bli dannet med Antikrist, en person og et rike. Slik som et gjenoppstått romerrike. Et slikt rike kan komme og redde verden i en krise hvor feks Israel og andre virkelig trenger en reddning. Dette kan komme i kjølevannet av de økonomiske kriser og/eller krig-er. Denne såkalte fredspakten det er snakk om skal være på 7 menneskelig år (1260 dager). Mange mener antikrist skal være en falsk Jesus. En som viser tegn og unaturlige undere ved hans falske profet og vil forføre folket til å tro faktisk at Jesus har kommet. Vidre virker det at midt i disse 7 år skal Antikrist vise sin sanne natur og jakte og muligens drepe jøder og kristene, de som ikke tilber han. Han skal visst sette seg i tempelet i Jerusalem og erklære han er Gud, for hele verden.
Mange fortolker det slik at som sagt, Antikrist er motsettingen til Jesus, Satan er motsettningen til "Gud vår far" og den falske profet er motstykke til den hellige ånd. Dvs at treeninghets-læren vi har om Gud er etter-apet av Satan, da det virker som han vilje. Siden hans fall i følge sriften var del av hans misunnelighet mot Gud. Engler hadde også fri vilje i følge Bibelen. Satan var visst en vakker og from engel som fikk mye makt.
Uansett tror jeg mange kan se at ting skjer nå, vi lever i Norge og Breivik saken er utrolig leit og trist, men andre land har mye større problemer. Det kan godt hende lille Norge har blitt spart for mye uavhengi av den nevnte saken.
Av naturen er vi syndere i følge bibelen, mye synd kommer utfra egoisme ser det ut som. Barn og unger trenger formaning og tukt for å lære norm og etikk. Så det er vel egentlig et bilde at barn viser egoistiske sider også? Slik jeg har forstått det iallefall, på en annen måte er de ydmyke og lærefulle;) Ja, klart finnes det mange mennesker som setter andre foran seg. Det er jo utrolig bra og smart. Men Guds bud finnes også for ugudelige, da de mange vil ha fred og være trygge i tiden på denne jorda. Alle Guds bud har temaet kjærlighet i seg.
Vel slik jeg ser det er utifra bibelen er likeverd og likestilling to forskjellige ting. Det starter med bilde at Adam ble født og deretter Eva. Begge er like mye verd, men vi har fått forskjellige "oppgaver". Vi er skrudd sammen forskjellig, men bibelen understreker kvinnen som den svakere part. Det vet vi iallefall er generelt sant fysisk. Mens det psykiske(?). Poenget med Mannen og hustruen er at, mannen skal virkelig elske sin hustru, mens kvinnen skal underordne seg mannen og elske. De skal være ett kjød. Jeg tror at om mannen virkelig elsker kona si og kvinnen virkelig blir fortrolig med det og skjønner det, vil hun underordne seg mannen om da ikke mannen har gitt henne ansvaret om siste ord i saker osv. Siste ord betyr ikke at mannen skal være en egoistisk tulling, men avgjøre det beste og mest rette etter det som er diskutert og er lært ut fra Bibelen. Slik har Gud satt og skapt oss i følge bibelen. Om vi da er fortrolig og følger hans lover vil ekteskapet være godt. Det forutsetter at begge parter har samme syn, vil jeg tro. Det er klart at menneske opp igjen om historien har misbrukt dette til de grader og kvinnene har fått kjørt seg hardt og urettferdig, men må ikke glemme at kvinner også har vært vrange på sine måter. Poenget er at det er menneskets skyld og ikke Gud. Vi ser hvor mange ekteskap som holder i dag, det er ikke mange. Dette er det flere grunner til, men likestilling og hor kommer inn her har jeg følelse av.
Poenget er ikke at jeg skal ha rett Stian og du skal ha feil. Det er ikke meg mot deg.
Homofili er jo et dypt tema for mange, jeg vet ikke om jeg vil si så mye om det. Dog det er klart at det å leve i det er synd mot Gud og hans skaperverk utfra Bibelen. Det blir på en måte det samme som å drive hor. Å begjære en kvinne i hjertet, er hor sier Jesus. Det vitner til at iallefall alle menn har drevet hor etter Bibelen. Gud er hellig og tåler ikke synd står det, men han er rik på nåde om menneske angrer og vil omvende seg fra synder- bevisst/ubevisst mot han. I rettferdighets-prinsippet er bevisste handlinger mye værre enn ubevisste her kommer også fram at Gud skal dømme rettferdig. Så det er dypt. Det er grader av de kristenes dom, jeg lurer på om det er grader av fortapelsen også. Jesus sa ihvertfall at A skulle slippe lettere enn B på dommen. A og B virket som begge parter som var dømt til fortapelse. Igjen dypere enn først anntatt kanskje. Man vet kanskje ikke så mye bokstavelig om fortapelsen. Det kan være ganske ille. Men akuratt som med Himmelen kan det virke at det er vanskelig for vår nåværende hjerne å fatte i helhet det som skal skje også. Da det er overnaturlig.
Jada, det kan jeg skjønne til dels, men jeg skjønner ikke hvorfor du sier at du kan ta egene avgjørelser selv via erfaringer osv, mens feks jeg er "dømt" til å høre på foreldrene? Det gjør da også kristene som er vokst opp i et kristent hjem. På en annen side er det jo mange som er blitt omvendt fra ukristene hjem og liv hvor man feks er avhengi av farlige ting. Jeg har iallefall tatt mine standpunkter fra bevis jeg har fått av det overnatrulige i mitt hjerte og ikke mine foreldre.
Nei, ufrelste er ikke uvitende, menneske har forksjellig kunnskap og ting vi kan lære, men i spm: den ekte tro (av den bibelske Gud) som er full visshet er i følge bibelen umulig for ikke frelste. Da blir det muligens i beste fall en tro som er bassert på trengsel etter trøst osv, samt kanskje at visse folk liker deler av bibelen siden den lærer mye for alle salgs mennesker og relgioner. Bla om kjærlighet og ydmykhet, det å elske hverandre, tilgi hverandre. Masse sunne holdepunkt.

:loool :loool :loool :loool :loool :loool :loool :loool :loool :loool :loool :loool
Antall ord: 1452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Moonstone »

De dødsrikene vi finner i de diverse Mytologiene idag, stammer fra Natten/Mørke.
Mørket og Natten var det samme som Døden, og ble fort et symbol for døden.
Den Greske Hades Underverden og Jødenes Gehenna er alle versoner av dette, og stammer fra Egypts Duat, og med elven i Duat som gir menneskesjelen prøvelser og hinder man må gjennom for å bli født på ny sammen med Sola ved Soloppgang.
Den Mytologiske Gude-personen for dette fenomenet var Horus i Egypt, Helios/Apollo i Hellas, Sol eller Mithras hos Romerne, og Jesus/Yeshua hos Jødene.
Man måtte "bli som Sola",dø med et rent hjerte slik at man kunne stige opp sammen med Sola når Horus viste seg på himmelen ved Soloppgang.

De observerte at alle himmelegemene gikk ned bak horrisonten i Vest hver eneste dag og natt, men ble mirakuløst "født på ny" i Øst.
Ideen og å "bli som Sola" og å bli født på ny etter døden utviklet seg fra det.
Natten var "Fienden",da den "drepte Sola" hver dag.
I Egypt het fienden Seth, hos Jødene Satan(som betyr fienden), hos Grekerne Hades osv.
Natta vs dagen, mørket mot lyset er den eldste historien noensinne, og har røtter i himmel legemer og dems sykluser, naturfenomener.

De 7 segl, Elohim, Cosmo-creatorene, de 7 skapergudene i Mount Olympus osv er de 7 planetene
man kan se med blotte øyne fra Jorda, og "Englene" var Stjernene.

Alle disse er gjemt i MYTOLOGI, og må ikke tas bokstavlig som historiske hendelser, men de er en måte å kartlegge ukjente fenomener på, og på en ganske vakker & poetisk måte..
Antall ord: 285
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Arven »

Scarface30 skrev:De såkalte dødehavsrullene som ble funnet rundt 1950-åra er jo intressant angående gamle testamentets, større troverdighet blandt ukristene.
Ellers har vi mye som skjer i dag, hvordan verden utvikler seg og konsirasjonsteorier rundt dette. Mange har tro på at mye av det johannes åpenbaring og profeten daniel skriver om, vil skje om ikke lenge. Paulus snakker bla om frafallet i bestemt form, ikke bare feks umoralskheten og denne sanne kristenheten faller sterkere og sterkere i fra, mens nye kulter og relgioner skyter høyt og drar folk til seg. Man kan også se hvor mye som har skjedd de siste ca 50 år. Folk syntes det er helt greit å leve som samboere, drive hor, ser vold, sex, tåpelige intriger og liker det, det har vært slik før også, men da var det ikke i samme grad og det var strengere i samfunnet mot slik. Det bir mer og mer liberalt og verden virker til å ha store sjangser for at en økonomisk krise kan oppstå. Samt krigs-kriser og militær som nesten har fingeren på avtrekkeren. Israel er i nåløye, det er litt spessielt det. Lille israel. Historien om David og Goliath, over unge David vant over 3 meter store Goliath og hans filister hær. Det viser at de som har Gud på sin side, kan gjøre store ting. Profeten Esiekel snakker om Gog i Magog krigen. (Kap.38) Her står det ganske svart på hvitt at Gog i magog, som menes og være fyrsten av Russland vil sammen med mange andre land, bla Persia(Iran), etiopia og Libiya. Vil føre krig mot lille Israel, men Gud skal slå ned og "vise seg" Det virker dog at denne profetien er helt mot slutten av denne verden. I dag er Israel klare og på vakt mot fiender. Mens profetien taler om da Israel som er bla er trygge og ikke har bom eller porter. Muligens bilde på at Israel mest sannsynelig ikke har noen farer og tror de lever trygt. Dette linkes da til en pakt som skal bli dannet med Antikrist, en person og et rike. Slik som et gjenoppstått romerrike. Et slikt rike kan komme og redde verden i en krise hvor feks Israel og andre virkelig trenger en reddning. Dette kan komme i kjølevannet av de økonomiske kriser og/eller krig-er. Denne såkalte fredspakten det er snakk om skal være på 7 menneskelig år (1260 dager). Mange mener antikrist skal være en falsk Jesus. En som viser tegn og unaturlige undere ved hans falske profet og vil forføre folket til å tro faktisk at Jesus har kommet. Vidre virker det at midt i disse 7 år skal Antikrist vise sin sanne natur og jakte og muligens drepe jøder og kristene, de som ikke tilber han. Han skal visst sette seg i tempelet i Jerusalem og erklære han er Gud, for hele verden.
Mange fortolker det slik at som sagt, Antikrist er motsettingen til Jesus, Satan er motsettningen til "Gud vår far" og den falske profet er motstykke til den hellige ånd. Dvs at treeninghets-læren vi har om Gud er etter-apet av Satan, da det virker som han vilje. Siden hans fall i følge sriften var del av hans misunnelighet mot Gud. Engler hadde også fri vilje i følge Bibelen. Satan var visst en vakker og from engel som fikk mye makt.
Uansett tror jeg mange kan se at ting skjer nå, vi lever i Norge og Breivik saken er utrolig leit og trist, men andre land har mye større problemer. Det kan godt hende lille Norge har blitt spart for mye uavhengi av den nevnte saken.
Av naturen er vi syndere i følge bibelen, mye synd kommer utfra egoisme ser det ut som. Barn og unger trenger formaning og tukt for å lære norm og etikk. Så det er vel egentlig et bilde at barn viser egoistiske sider også? Slik jeg har forstått det iallefall, på en annen måte er de ydmyke og lærefulle;) Ja, klart finnes det mange mennesker som setter andre foran seg. Det er jo utrolig bra og smart. Men Guds bud finnes også for ugudelige, da de mange vil ha fred og være trygge i tiden på denne jorda. Alle Guds bud har temaet kjærlighet i seg.
Vel slik jeg ser det er utifra bibelen er likeverd og likestilling to forskjellige ting. Det starter med bilde at Adam ble født og deretter Eva. Begge er like mye verd, men vi har fått forskjellige "oppgaver". Vi er skrudd sammen forskjellig, men bibelen understreker kvinnen som den svakere part. Det vet vi iallefall er generelt sant fysisk. Mens det psykiske(?). Poenget med Mannen og hustruen er at, mannen skal virkelig elske sin hustru, mens kvinnen skal underordne seg mannen og elske. De skal være ett kjød. Jeg tror at om mannen virkelig elsker kona si og kvinnen virkelig blir fortrolig med det og skjønner det, vil hun underordne seg mannen om da ikke mannen har gitt henne ansvaret om siste ord i saker osv. Siste ord betyr ikke at mannen skal være en egoistisk tulling, men avgjøre det beste og mest rette etter det som er diskutert og er lært ut fra Bibelen. Slik har Gud satt og skapt oss i følge bibelen. Om vi da er fortrolig og følger hans lover vil ekteskapet være godt. Det forutsetter at begge parter har samme syn, vil jeg tro. Det er klart at menneske opp igjen om historien har misbrukt dette til de grader og kvinnene har fått kjørt seg hardt og urettferdig, men må ikke glemme at kvinner også har vært vrange på sine måter. Poenget er at det er menneskets skyld og ikke Gud. Vi ser hvor mange ekteskap som holder i dag, det er ikke mange. Dette er det flere grunner til, men likestilling og hor kommer inn her har jeg følelse av.
Poenget er ikke at jeg skal ha rett Stian og du skal ha feil. Det er ikke meg mot deg.Homofili er jo et dypt tema for mange, jeg vet ikke om jeg vil si så mye om det. Dog det er klart at det å leve i det er synd mot Gud og hans skaperverk utfra Bibelen. Det blir på en måte det samme som å drive hor. Å begjære en kvinne i hjertet, er hor sier Jesus. Det vitner til at iallefall alle menn har drevet hor etter Bibelen. Gud er hellig og tåler ikke synd står det, men han er rik på nåde om menneske angrer og vil omvende seg fra synder- bevisst/ubevisst mot han. I rettferdighets-prinsippet er bevisste handlinger mye værre enn ubevisste her kommer også fram at Gud skal dømme rettferdig. Så det er dypt. Det er grader av de kristenes dom, jeg lurer på om det er grader av fortapelsen også. Jesus sa ihvertfall at A skulle slippe lettere enn B på dommen. A og B virket som begge parter som var dømt til fortapelse. Igjen dypere enn først anntatt kanskje. Man vet kanskje ikke så mye bokstavelig om fortapelsen. Det kan være ganske ille. Men akuratt som med Himmelen kan det virke at det er vanskelig for vår nåværende hjerne å fatte i helhet det som skal skje også. Da det er overnaturlig.
Jada, det kan jeg skjønne til dels, men jeg skjønner ikke hvorfor du sier at du kan ta egene avgjørelser selv via erfaringer osv, mens feks jeg er "dømt" til å høre på foreldrene? Det gjør da også kristene som er vokst opp i et kristent hjem. På en annen side er det jo mange som er blitt omvendt fra ukristene hjem og liv hvor man feks er avhengi av farlige ting. Jeg har iallefall tatt mine standpunkter fra bevis jeg har fått av det overnatrulige i mitt hjerte og ikke mine foreldre.
Nei, ufrelste er ikke uvitende, menneske har forksjellig kunnskap og ting vi kan lære, men i spm: den ekte tro (av den bibelske Gud) som er full visshet er i følge bibelen umulig for ikke frelste. Da blir det muligens i beste fall en tro som er bassert på trengsel etter trøst osv, samt kanskje at visse folk liker deler av bibelen siden den lærer mye for alle salgs mennesker og relgioner. Bla om kjærlighet og ydmykhet, det å elske hverandre, tilgi hverandre. Masse sunne holdepunkt.
Hvem er Stian ? Har du ikke skrevet dette innlegget selv ?
Antall ord: 1462
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Scarface30 »

Tusenårsriket er her på jorda. Det blir styrt fra Jerusalem med Kristus som konge. Dermed vil ikke denne jorda gå under før evt etter dette, hvor den nye himmel og nye jord kommer dvs evigheten. Det vil bli skader på jorda, ingen tvil, men den må bli fornyet pga det kommende Tusenårsriket.
Husk at dommes dag egentlig er delt opp. De rettferdige for GUD skal til "Kristi domstol" og få belønning av sine liv i Kristus- godt og ondt, men alle de vil få evig liv. Mens de urettferdige har loddet om å dø, og så dom. Da menes den andre død, den som er fortapelse. Denne dommen på "den store hvite trone" kommer etter tusenårsriket og før evigheten. "Dommen over folkeslagene" syntes og være etter Jesu gjenkomst over det folkeslagene og nasjonene har gjort mot jødene-Guds utvalgte folk. Det hele er dypere enn iallefall det jeg først trodde.
Jødene har ingen fordel på område at man ikke trenger å ta i mot Kristus som Herre, slik som fleste parten av dem har forkastet. Alle må det, så lenge de har hørt om han, både jøde og ikke-jøde. Vi er døde etter loven(budene), siden vi kjenner den og vi kan ikke oppfylle den. Kristus gjorde dette og derfor alle de som tror og blir "født på ny" blir erklært rettferdige for GUD. De som ikke kjente loven blir ikke dømt av loven på samme måte. Det er opp til Gud hvordan det blir. På en måte blir det, jo mer en vet, jo større blir ansvaret. Et barn kan ikke bli dømt på samme måte som et voksent menneske.
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Lilja »

Scarface30 skrev:Lilja

Det er ikke kjørt for noen, nei. Hør her Gud er rettferdig..

Hvis du vender om tar i mot Jesus Kristus som din frelser så for du din hellige ånd.

Da vet du at Gud eksisterer, den hellige ånd er gud som tar plass hos mennesket.

Da kan du ikke synde uten at den hellige ånd gir deg dårlig samvittighet.

Den dagen du blir frelst, glemmer Gud hele din fortid. Da ser han på deg som rettferdig..

Da skal du til himmelen..

Husk at Gud vil ingen av barna hans skal gå fortapt fordi det er så ille, men da må du ta i mot

Jesus Kristus som frelser.. Les om frelse og kontakt en helbreder

gå på denne linken og ring til denne helbrederen. Gi gjerne tilbake melding etterpå så skal du se
at du skal til himmelen hvis du tar i mot Jesus Kristus som bærer dine synder..


http://bmonline.no/html/sykdom.html
Jeg lever i synd på 16. året, har fått to barn utenfor ekteskap, røyker og nyter(!) alkohol, så tro du meg, det er kjørt for min del. Og jeg finner det helt greit!
Jeg har prøvd din vei også en gang, og livet mitt har kun blitt bedre etter at jeg tok til fornuft.

Som en av forumets kloke jenter sa det en gang: Jeg tror på Gud, men ikke på kristendommen!


Men, du, jeg vil gjerne ha svar på dette:
Scarface30 skrev: Religion er menneskeskapt og fra satan og i mot Guds vilje
Lilja skrev: Din religion også?
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Astarte »

Kjære deg, Scarface. Du mener mye og tolker enda mer her. Har du studert Bibelen? Virkelig studert den, mener jeg? Har du kunnskap om hvordan den egentlig skal leses? Jeg skjønner at du er engasjert og at du ivrer etter å forklare oss om dette, men helt ærlig så motsier du deg selv samtidig som du mistolker voldsomt her.

:vismann :vels :natta

Edit: Jeg leste litt inne på disse linkene dine....Jeg fikk vond smak i munnen, spesielt da jeg leste et uttrykk som "AP-nazister". Du syns ikke slikt er litt usmakelig i disse tider?
Antall ord: 94
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links