Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynbibelens profitter oppfylles nå!!

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Scarface30 »

Lilja

Livet ditt er absolutt ikke kjørt, jeg syndet hele livet selv, men fikk nåde hos Gud

Du MÅ ta i mot Jesus Kristus som herre, det er han som er Gud i det nye testamentet

til og med Anders Breivik kan komme til himmelriket bare han tar i mot Jesus Kristus og frelsen..

det hjelper ikke å tro på Gud fordi det er Jesus Kristus som har kraft til å frelse og helbrede

Gud er gamle testamentet, Jesus Kristus er det nye testamentet som betyr den nye arv evig liv i himmelriket..

Det handler ikke om å tro i hodet, det er ikke nok. Du må ta i mot frelsen og helbredelsen som er lett

trenger ikke studere bibelen får å bli frelst
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Asbjørn »

Til trådstarter Scarface30
Etpar detaljer :

Overskriften : bibelens profitter oppfylles nå!!
Her bruker du ikke riktig ord i forhold til hva du forsøker å fortelle :
Profitt = fortjeneste
Profet =
synsk = forutsigelse.

Jeg har også etpar spørsmål i forhold til de ting du tar opp :
Du nevner helvete, som et dertil "varmt" sted.
samtidig påstår du at Gud er god...
Likevel vil den gode Gud ifølge din beskrivelse sende folk som opplever helvete på jord,
såfremst de ikke godtar at Jesus "ordna opp med gjelda" ?
Se på verden slik den er idag, - krig, - hungersnød, tørke, jordskjelv, narkomane, gjeldsslaver, tsunami, osv osv,
Skal altså de som idag har et helvete på jord, fortsette med helvete fordi de av en eller annen grunn ikke har "mottatt Jesus som sin frelser" ?
- barn, som ikke har blitt døpt, fordi foreldre ikke er troende ?
- voksne som aldri har hørt om kristendommen ?

Vi har et fritt land, og vi har trosfrihet i dette landet.
DET min venn, betyr at VI HER har lov å tro hva vi vil, uansett hva DU måtte tro.
Min erfaring med kristendommen er desverre ikke god, uten å skulle komme inn på detaljer rundt det. Men kjærligheten var der iallfall ikke.
Heller da mammons makt, alt dreier seg om penger og makt.

Du kan diskutere kristendom på forumet her, på samme måte som andre tema, men legg da merke til hva de andre skriver til deg, og ikke heng deg helt fast i detaljer du har fra EN bok.
En bok som forøvrig er omskrevet oversatt omskrevet, oversatt, og tilpasset de som hadde makt. Spesielt fra år 300 og deretter, kombinert med tvangskristning, heksebrenning osv, på tross av hva bibelen egentlig har sagt.
Jeg vil tilråde deg å lese litt i andre bøker også, som omhandler andre religioner, og legge merke til at alle disse inneholder lignende tekster, og beskjeder. Likevel har vi religionskrig...

Jesus var en "stor" mann, så var Muhammed, så var Buddha, og mange flere. Ingen av disse viste tendenser til vold - noe vi ser masser av i kristendommen, og forsåvidt også i andre religioner.

Ps ; Jordskjelv, og andre tegn, joda , det var der før også. Med jevne mellomrom.
Det er først i det siste århundre at informasjonsflyten har blitt så stor at man faktisk får vite om tingene når de skjer.

A
Antall ord: 401

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Astarte »

Ååååååååååå, jeg må så veldig kommentere :bandit

Kristendommen er på grunnlag av NT. Før NT-ingen Kristus-ingen kristendom.

Og- Bibelen er en samling bøker. Ikke en bok.

Ellers kjente jeg at jeg gjerne diskuterer, Scarface. For etter som jeg leser her, har du ikke veldig mye bibelkunnskap. Hverken av innhold, kontekst eller tolkning.

Og så slapp jeg å lure på hvor lang tid det skulle ta før ABB ble nevnt. Jeg fikk visse assosiasjoner etter å ha lest linken din.
Antall ord: 80
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Lilja »

Scarface30 skrev:Lilja

Livet ditt er absolutt ikke kjørt, jeg syndet hele livet selv, men fikk nåde hos Gud
Skjønte du ikke hva jeg forsøkte å si? Eller valgte du bare å overse det?
Lilja skrev: Jeg lever i synd på 16. året, har fått to barn utenfor ekteskap, røyker og nyter(!) alkohol, så tro du meg, det er kjørt for min del. Og jeg finner det helt greit!
Du MÅ ta i mot Jesus Kristus som herre, det er han som er Gud i det nye testamentet
Det "MÅ" jeg aldeles ikke. Du snakket så varmt om at Gud har gitt oss fri vilje, har du glemt det allerede?
til og med Anders Breivik kan komme til himmelriket bare han tar i mot Jesus Kristus og frelsen..
For det første: Enkelte mennesker vil jeg slippe å bli sammenlignet med.
For det andre: Isåfall kan dere sitte der og kose dere, så skal jeg sitte hvorenn jeg er og være glad jeg ikke er på samme sted som dere!
det hjelper ikke å tro på Gud fordi det er Jesus Kristus som har kraft til å frelse og helbred

Gud er gamle testamentet, Jesus Kristus er det nye testamentet som betyr den nye arv evig liv i himmelriket..

Det handler ikke om å tro i hodet, det er ikke nok. Du må ta i mot frelsen og helbredelsen som er lett
Hvem er du til å bedømme hvorvidt min tro er (var) sterk nok eller ei?
trenger ikke studere bibelen får å bli frelst
Vel, jeg har faktisk studert Bibelen. Deretter brukte jeg min frie vilje til å bestemme meg for at jeg ikke akter å leve etter en fanatisk religiøs tolkning av den. Og det var kanskje greit, all den tid du har informert meg om at religion er fra Satan ;)



Apropos det; jeg vil FORTSATT gjerne ha svar på dette:
Scarface30 skrev: Religion er menneskeskapt og fra satan og i mot Guds vilje
Lilja skrev: Din religion også?
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av lolah »

Og så slapp jeg å lure på hvor lang tid det skulle ta før ABB ble nevnt. Jeg fikk visse assosiasjoner etter å ha lest linken din.[/quote]

Ja du må vite du var ikke aleine om slike assosiasjoner.. virker liksom som om den som skriver dette ikke helt lever i samme virkelighet som det vi andre gjør... fra å være provosert og engasjert sitter jeg bare med underkjeven på knærne å håper han/hun får den hjelp som måtte trenges. må tross allt være grusomt å leve med et slikt verdensbilde.. tror i allefall jeg hadde klikka mentalt om jeg skulle virkelig trodd på dette..
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Scarface30 »

Astarte

Hva mener du med at jeg ikke har bibel kunnskap? bare spør i vei.. Jeg er ingen ekspert, men jeg kan jo prøve så godt jeg kan

Jeg var en synder som ikke trodde på Gud eller Jesus, jeg kom på et bedhus en gang uten noe kunnskap om bibelen. Der ble jeg frelst og fikk den hellige ånd og stor nåde hos Gud.

Jeg ble helbredet fra alkohol, narkotiske medikamenter og sigarett avhengighet

Den hellige ånd er en kraft man får i kroppen etter man blir frelst, deretter begynte jeg
å lese i bibelen
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Astarte »

Jeg har intet behov for å spørre deg om stort, Scarface. Og det er ikke for å være frekk jeg skriver det. At du ble frelst uten å ha satt deg inn i religionen forundrer meg heller ikke. Tolk det som du vil. Alt jeg kjenner er at jeg får medynk med deg.

Man skal aldri ta alt for god fisk.
Antall ord: 61
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Scarface30 »

Jeg tror ikke du har forstått hva frelse egentlig er.

Når man blir frelst tar den hellige ånd bolig hos menneske, man blir født på nytt med et nytt sinn og et nytt hjerte alle de onde sidene forsvinner ut av livet..

Det kan ikke forklarer, men må nesten bare oppleves..

Jesus Kristus har blitt brukt til å helbrede narkomane og alkoholikere i lang tid..

Nikotin fungerer ikke på kroppen etter at den hellige ånd (gud har tatt bolig hos menneske)
fordi hans kraft overgår alt. Den hellige ånd er en smak på Guds kraft av hans kjærlighet og hva som er i vente..

Det finnes mange uekte kristne som ikke har tatt i mot frelsen, bare leser i bibelen eller går i kirken og tror de er kristne.. Jeg går ikke i kirken.

Jeg ble kristen før jeg åpnet bibelen fordi jeg fikk hjelp på bedhus av mennesker som hadde nådegave og kunne helbrede sykdommer..
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Astarte »

Jeg skjønte det. Og jeg vet utmerket godt hva det vil si å bli frelst. Du gjør en stor feil ved å anta at brukerene her inne ikke forstår hva du mener. De fleste vet utmerket godt hva du skriver om. Desverre.

Du kommer med masse som fortoner seg som oppgulp og andres oppfatninger. Det virker ikke som at du har kommet frem til dette selv. og du virker forferdelig fordømmende mot dem som ikke tenker som deg. Tvert i mot det Jesus forkynte.

Ha en fin kveld.
Antall ord: 90
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Scarface30 »

OK takk, det er ikke alltid like lett å bli forstått men vil bare si at folk ikke behøver å anklage Gud for all ondskapen som skjer her i verden, fordi det er menneskene som går vekk i fra Gud og gjør heller det onde isteden for det gode. Det samme skjedde før syndefloden, og det samme skjer igjen.

For de som bruker GT i Bibelen for å beskrive kristendommens ondskap, dere er kunnskapsløse. Det er NT som skapte kristendommen, og det er der dere burde lese for å forstå hva slags verdier kristne har. Å bruke GT som argumentasjon er kunnskapsløst.

Nå svarer jeg de lenger opp som jeg ikke fikk svart istad.

Ha en fin kveld Astarte
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Moonstone »

Scarface30 skrev:Jeg tror ikke du har forstått hva frelse egentlig er.
Når man blir frelst tar den hellige ånd bolig hos menneske, man blir født på nytt med et nytt sinn og et nytt hjerte alle de onde sidene forsvinner ut av livet..
Det kan ikke forklarer, men må nesten bare oppleves..
Jesus Kristus har blitt brukt til å helbrede narkomane og alkoholikere i lang tid..
Nikotin fungerer ikke på kroppen etter at den hellige ånd (gud har tatt bolig hos menneske)
fordi hans kraft overgår alt. Den hellige ånd er en smak på Guds kraft av hans kjærlighet og hva som er i vente..
Det finnes mange uekte kristne som ikke har tatt i mot frelsen, bare leser i bibelen eller går i kirken og tror de er kristne.. Jeg går ikke i kirken.
Jeg ble kristen før jeg åpnet bibelen fordi jeg fikk hjelp på bedhus av mennesker som hadde nådegave og kunne helbrede sykdommer..
Så jeg fikk rett i min observasjon av "Ny-flesthet" ;)
Den opplevelsen du prater om har faktisk ingenting med Jesus å gjøre, eller noe med å gjøre at akuratt Kristendom er mer riktig enn andre religioner.

Slike opplevelser får man hele tiden, og gjelder alle uansett religion og kultur.
Det kalles i Mystikken å gjennomgå en Indre Alkymisk prosess, hvor man bytter ut det gamle jeg med nyere og bedre verdier,holdninger og dermed også oppførsel.
Man får en ny giv i livet, et nytt ideal, noe som styrker individet og gir energi og giv til å leve det nye livet.
Hvis dette kun er tilknyttet Kristedom, hvordan forklarer du da at individer UTENFOR Kristendom opplever det samme, i andre religiøse og ikke-religiøse settinger?

Fordi det absolutt er en fellesfaktor her, og det er ikke Jesus, men det ligger helt andre steder.
Det er mulig at Jesus-verdensperspektivet har gitt DEG ett nytt ideal og liv, og du føler deg "åndelig beruset" og glad av det, men det betyr ikke at det samme hjelper på ALLE.

personlig opplevde jeg akuratt det samme som deg for mange år tilbake, men absolutt ikke innen Kristendom, men andre spirituelle retninger som gav meg idealer, tanker og mål mitt "gamle jeg" ikke hadde. En "åndelig rus" er en uungåelig virkning etter en indre Alkymisk prosess.

Derfor sier jeg: Ikke putt bånd på deg selv ved å kun se i Kristne sirkler og perspektiver, det vil bare snevre deg i lengden.
Ha et åpent sinn for hva årsaken kan være, og studer og undersøk alt rundt det, i mange forskjellige retninger.
Ikke ta for god fisk det de i menigheten hevder er årsaken, de sitter ikke med alle svarene selvom de selv er overbevist om det.

Og husk: Jødene selv sier at det finnes flere lag med visdom i skriftene, ikke bare de mest exoteriske og åpenlyse. Dette gjelder også skriftene skrevet i den Hellenistiske perioden du kaller Ny testamente.
Faktisk gjelder det ALLE Antikkens skrifter, men uten Nøkkelen sitter man bare igjen med den overfladiske,exoteriske visdommen.

Det finnes mer.

Mye mer.

Sol Invictus
Antall ord: 527
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Tyrell »

Scarface30 skrev: til og med Anders Breivik kan komme til himmelriket bare han tar i mot Jesus Kristus og frelsen..
Så man blir tilgitt av gud uansett hva man har gjort bare fordi man tar i mot Jesus?

Men er det da ikke menneskene som missbruker gud sin tillit for å selv gi tilgivelse?
Hvordan kan man vite at gud vil tilgi onde handlinger?

Hvorfor skal en som har gjort gode gjerninger når han levde, men som ikke tror på Jesus havne i helvete når han dør,mens en som har utført onde handlinger og tror på Jesus blir tilgitt? :-?
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Svartepus »

Vet du hva herr Scarface? Du må bare kose deg med din frelse.
Jeg har også min tro på at det finnes en slags kraft der ute, det noen kaller Gud. Og jeg tror den kraften vrir seg i smerte over at folk som deg driver og sprer feilaktige rykter om en ondskapsfull og hevngjerrig gud. En vrang og ensidig "far" som ikke tåler at barna lærer av sine feil, men ber dem om å dra til helvete for selv de minste regelbrudd.

Vi har fått egen vilje av en grunn; fordi vi skal feile og lære av våre feil. Noen gjør verre feil enn andre, men ingen er fortapt på noen annen måte enn at de ødelegger sitt eget (og i verste fall andres) liv. Vi skaper vårt eget helvete på jord ved å stadig velge feil, fordi vi nekter å lære. På samme måte kan vi også skape vår egen "himmel" på jord ved å ta riktige valg. Vi velger selv i stor grad hvordan vi vil ha det, og vi må også selv ta ansvaret for våre valg. Å legge ansvaret for ondskap over på en mytisk figur ved navn Satan eller andre onde, ikke-frelste mennesker er å ikke ta ansvar. Vi har fri vilje, og vi har selv ansvaret for vårt eget liv. Det betyr også at det ikke er greit å oppføre seg som en trangsynt tulling for så å støtte seg på sin tro og frelse. Eller gjøre alt galt, ødelegge eget og andres liv, for så å la seg frelse og bare støtte seg på at "jeg er frelst og er dermed automatisk tilgitt for alt".

Jeg tar ansvar for eget liv og har samtidig min egen tro. Jeg er et normalt bra menneske som har mine feil og mangler, men også mine gode sider. Jeg havner ikke i noe brennende helvete i evig pinsel, og det gjør heller ingen andre mennesker. Punktum.

Og by the way; hvem er Stian? Hvorfor legger du ut en intetsigende, tettpakket tekst som tydelig er oppkopiert? Hva med å heller bruke dine egne ord og vise ærlig hva du står for?
Du har heller ikke svart på Liljas enkle spørsmål som hun har gjentatt flere ganger, og jeg ser gjerne at du svarer på det. Hvis du tør og kan ;)
Antall ord: 396
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Svartepus »

Tyrell skrev:
Scarface30 skrev: til og med Anders Breivik kan komme til himmelriket bare han tar i mot Jesus Kristus og frelsen..
Så man blir tilgitt av gud uansett hva man har gjort bare fordi man tar i mot Jesus?

Men er det da ikke menneskene som missbruker gud sin tillit for å selv gi tilgivelse?
Hvordan kan man vite at gud vil tilgi onde handlinger?

Hvorfor skal en som har gjort gode gjerninger når han levde, men som ikke tror på Jesus havne i helvete når han dør,mens en som har utført onde handlinger og tror på Jesus blir tilgitt? :-?
Utrolig gode spørsmål!
Antall ord: 110
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - bibelens profitter oppfylles nå!!

Innlegg av Lilja »

Scarface30 skrev: Nå svarer jeg de lenger opp som jeg ikke fikk svart istad.
Når? I fare for å bli rapportert for spamming, siterer jeg deg (og meg selv) nå for siste gang:
Scarface30 skrev: Religion er menneskeskapt og fra satan og i mot Guds vilje
Lilja skrev:Din religion også?
Svartepus skrev:jeg ser gjerne at du svarer på det. Hvis du tør og kan ;)
Som om jeg skulle sagt det selv ;)
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links