Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenVeldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Ceni
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 19 Aug 2006 01:43
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bergen
Har takket: 2 ganger

Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av Ceni »

Jeg hadde en veldig merkelig drøm i natt, og den har spilt om og om igjen i hodet mitt som en film...

I drømmen så har jeg sex med en x som plutselig dukket opp hos meg, og plutselig dukker min daværende elsker (som faktisk er elskeren min) opp uanmeldt. Det hele ender med at jeg løper etter elskeren min, holder han fast og forsøker å forklare ham hva som var skjedd. Forsøker å forklare ham at jeg faktisk elsker han, men han vil ikke høre på meg.
Etterpå er jeg helt knust fordi jeg innså at jeg faktisk elsker han.

Noen som kan hjelpe meg å tolke den??
jeg holder nesten på å bli gal... :iiik
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 03 Nov 2011 10:04
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av nomus »

Høres ut som om du ikke har kommet deg over eksen din. Kanskje du bør ta et oppgjør med følelsene dine eller revurdere din situasjon? Ikke vet jeg.
Antall ord: 32
“Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. "

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ceni
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 19 Aug 2006 01:43
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bergen
Har takket: 2 ganger

- - Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke de

Innlegg av Ceni »

nomus skrev:Høres ut som om du ikke har kommet deg over eksen din. Kanskje du bør ta et oppgjør med følelsene dine eller revurdere din situasjon? Ikke vet jeg.
det merkelige er at jeg har aldri hatt noen følelser for han xen, det var mer en rask flørt..
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av helgemann »

Drømmer er rare de. Og forklaringene kan være like mange....

Jeg tenker at denne drømmen kanskje handler om deg og ditt liv. Sex har med samhørighet å gjøre. Mann og kvinne er forenet = den mannlige og kvinnelige siden hos deg er ett, de er ikke adskilte. Mine tanker om dette, er at du kanskje sliter med å definere riktig hvordan din mannlige side skal være. Skal denne siden være som x eller nå værende elsker? Drømmer av denne karakter, handler alltid om en selv, og hvordan en har det med seg selv.

Vi mennesker består alltid av to deler, mann og kvinne. Av-og-til så er disse to sidene ikke samkjørte av ulike slag og årsaker. Og når disse sidene ikke er samkjørte, så har vi det ikke bra med oss selv.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av Arven »

Jeg sitter å nikker til det Helgemann skriver her. Tror også at dette handler om en indre konflikt hos deg.
Antall ord: 19
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ceni
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 19 Aug 2006 01:43
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bergen
Har takket: 2 ganger

- Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av Ceni »

kan det være noe sant i drømmen, at jeg faktisk har dype følelser for elskeren min?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av helgemann »

Hvis man skal se på en drøm, uten å tillegge det noe betydning, akkurat som du ser på en film, så kunne man tenke seg at du var kjempe redd for å miste elskeren din. Og at "filmen" ikke endte godt.

Men denne drømmen har en slags konflikthet over seg. Du har sex med eksen, som du ikke elsker, så kommer elskeren din inn, finner deg sammen med eksen, elskeren blir såret og skuffet, stikker av, og du innser hva du har gjort. Så prøver du å få elskeren tilbake, men han vil ikke ha deg lengre, og du sitter igjen såret og skuffet, og har mistet både eksen og elskeren.

Ut i fra min tolkning, så er det en konflikt inne i deg. Tenker jeg. En konflikt som har medført at du ikke lengre er et helt menneske. Som nevnt tidligere. En konflikt av denne typen, kan oppstå etter negative traumer i ens livet.

Men bevare-meg-vel, det er jo din drøm, og hva slags betydning og mening du vil tillegge det, er jo helt opp til deg selv og avgjøre. :mrgreen:
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke de

Innlegg av helgemann »

Jymmen skrev:http://www.droemmetyding.com her kan du analysere drømmen din ut ifra alle symboler du hadde i den. Men det spørs hvor mye du enda husker av den.
En bok som er veldig bra, når det gjelder drømmer er:

Regnbuetreet, drøm- og symbolverden, Forfatter: Benedicte Thiis

Du får kjøpt den her: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?sti ... cid=100851

De som har skrevet boken, holder også div. kurs, som drømmeskole:

http://www.mandala.no/drommeskole.htm

Linker til drømmesymbol side:
http://www.drommetydning.dk/
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av ludoburgero »

Vær tro mot deg selv.

Drømmer gir mest mening når du er ærlig og lytter til dine følelser, og faktisk arbeider utifra dem og ikke fornekter dem. Jeg holder en knapp på hva helgemann sier vedrørende mannlige sider og kvinnelige sider, og det er nettopp derfor jeg vil legge til dette. For da forstår du også lettere dine underbevisste tanker som kommer til syne i drømmene dine. Det å tolke drømmer etter ei bok blir i mine øyne litt feil, uansett hvordan du vender og vrir på det. Er du ordentlig uheldig kan du ende opp med å ta til deg en tolkning du synes virker mest spennende eller interessant, uten at den nødvendigvis reflekterer dine virkelige og ærlige, dype følelser som du går med.

Tar du da det som god fisk og kverner for mye på de idéene du fikk på feil grunnlag, så kanskje du ender opp med å være enda mer uærlig mot deg selv. Nå sier jeg ikke at du allerede er det, men jeg vil driste meg til å påstå at mennesker som er tro og ærlige mot seg selv og andre heller ikke vil ha utfordringer med å forstå følelsesladde drømmer. Og uærlighet trenger ikke være noe som er gjort med vilje - slett ikke - det kan ha med frykt å gjøre. Frykt for forandringer, kanskje, men også frykt for å gi etter for følelser hvis det er flere inne i bildet.

Som du selv er inne på, så kan det jo faktisk være slik at du ikke har helt kommet over eksen din.
Stiller du deg selv spørsmålet og faktisk konfronterer deg selv med det, eller er det tanker som kanskje kommer frem snikende og som du fort avfeier igjen? Nettopp dét er det jeg mener med å være tro mot seg selv! Lytt til hva ikke bare hjertet ditt har å si, men også hodet ditt.

Lykke til med selvransakelsen!
Antall ord: 334
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av Diffusa »

Drømmen ser jeg på som ganske klar i seg selv. Det at du elsker elskeren din.

Det er jo ganske normalt å mimre tilbake til tidligere elskere, en har jo tross alt delt mye og hatt mange fine stunder sammen. Og de stunder man har det bra får jo en plass i hjertet.

Det som gjør innlegget ditt avslørende for meg er at denne drømmen holder på å gjøre deg gal som du sier og at du ikke klarer å la det bare være med det at det var en drøm. Dette forteller meg at du ikke har lagt bak deg samlivet med xen din helt.. Drømmen din var jo ganske klar på hva du føler så kanskje du burde ta til deg budskapet og ta fremtiden i møte ut i fra det?
Antall ord: 141
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Veldig merkelig drøm, jeg blir gal, hjelp til å tolke den?

Innlegg av ludoburgero »

Ceni:

Visste du forresten at en av funksjonene drømmene våre har er å hjelpe oss til å takle og bearbeide situasjoner i det våkne liv? Det vil si at drømmer kan fungere som terapi og/eller til ettertanke. Du kan derfor, med andre ord, se det slik at drømmen din presser frem ting du kanskje ikke tør å tenke på når du er våken? Den åpner opp!

Hvem vet bedre enn deg selv? Er du i tvil om du savner eksen din? Eller savner du ham nok til å ofre din nåværende elsker til fordel for ham? Er gresset virkelig grønnere der? Osv.

Noen ganger minner også slike tanker og drømmer oss på at vi må være tilfreds med det vi har, fordi vi skaper lykken ut ifra det vi har - og ikke det vi kanskje kunne fått.
Noe skal bare være der som gode minner, eller lokkende påminnelser og fristelser. Det å slå seg til rette med en situasjon og gjøre det aller, aller beste utav det man har er ofte det beste. Noen ganger er det mer riktig å skifte beite. Tvil trenger ikke nødvendigvis være et pårop om forandringer. Det kan også være en indikasjon på at du trenger å kjenne etter der du allerede er. :)
Antall ord: 223
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links