Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenEr det meg eller kan det virkleig være henne ??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av lolah »

Jeg har skrevet om min avdøde bestemor før her inne og ønsker å fortelle dere mere av hva jeg opplever i søvnet... er jeg normal eller verden gal ??? hehe dem jeg forteller dette til i mitt nettverk skjønner ingenting å rynker panna til meg... kanskje ikke så rart men..

vel, jeg føler bestemor er veldig nær meg... har hatt noen direkte ekkle drømmer om henne tidligere som jeg har fortalt dere om, og etter jeg fikk deres syn fikk jeg mot til å faktisk snakke med henne dem gangene hun dukker opp i drømmene mine..

I drømmen kom hun inn gjennom ytterdøra mi (noe hun så oftes gjør) istede for å bråvåkne ble jeg stående å se på henne.. så sier hun forunderene til meg " hva er det?? du ser på meg som om jeg var et spøkelse, jeg lurer bare på om du har det bra" hehe litt komisk kanskje... jeg sa at siden hun er i en anen dimensjon syntes jeg det var vanskelig.. hun sa så at når ikke jeg lenger kan komme til henne ville hun komme til meg... jeg takket for tittn men la til at det var litt slitsomt...

siden har hun ikke dukket opp i drømmene mine på evigheter..på et vis litt godt.. jeg pleier å se for meg ei dør jeg lukker og setter henglås på, om kveldene før jeg sovner..føler det holder meg unna slike merkelige drømmer...

Hva tror egentlig dere om dette ?? er det bare fantasi og min egen sorg som styrer tankene mine i søvne, eller tror dere hun virkelig besøkte meg disse gangene??
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av helgemann »

Ja, det tror jeg så absolutt! Ånder har mulighet å kommunisere med oss, også via drømmer. Særlig hvis man ikke er mottakelig i det våkne livet. Når åndene oppsøker oss i drømmene, kan det være at de har noe å fortelle, når de vil du skal endre på, osv. Eller de kan komme å fortelle at de har det bra. Min mor pleier ofte å drømme om sin far. Enten er hun på besøk hos ham der han er, eller så kommer han til henne i drømmen, og forteller om ting han er bekymret for.

Du har nå gitt beskjed til din bestemor at hennes besøk hos deg, ikke er av det beste for deg, og det har hun forstått, og derfor oppsøker hun ikke deg lengre. Selv om du ikke er helt glad for hennes besøk, tror jeg at du ikke skulle ha vært redd, men heller sette pris på at hun kommer til deg. Jeg ville vært utrolig glad og takknemlig hvis en nær slektning hadde oppsøkt meg i drømmene. Da hadde jeg tenkt at denne har noe viktig å fortelle meg, eller kanskje denne vil rettlede og hjelpe meg. Eller bare prate. Så, ikke vær redd! Du trenger ikke å stenge døren, for det er ingen som vil deg ondt! Og, du er helt normal! Det er bare det, at du har evne til å kommuniser med den andre siden, via drømmer, og det er jo en god ting! 8)
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av lolah »

oi ja.. det er veldig fint å høre hun besøker meg :)
Samtidig må jeg le litt...
Bestemor trodde ikke på noe anet en det øye kunne se, eller som kunne bevises med formler og matematiske utregninger.. vi har mange ganger diskutert hva som skjer etter døden og diverse andre paranormale ting... hun kunne nesten le litt av mag å si : mener du alvorlig talt at du tror på dette?? jeg tenker meg hun fikk seg en kjempe overaskelse da hun gikk over ja :D håper hun hører meg når jeg sier : Hva var det jeg sa ? :D :D hihi..

Hva hun ville si meg fikk jeg egentlig ikke noe inntrykk av men tror egentlig hun bare vil vise meg at hun ikke er helt borte, fordi jeg sørger mye over henne og fordi jeg kanskje er den eneste i familien som er litt åpen. hun var dessutten veldig moderlig.. og oldemor hjertet hennes sto nok i brann en tid etter fødselen jeg hadde.

Grunnen til at jeg lukker denne døra å ber dem ikke kontakte meg er fordi jeg rett og slett har noen evner,men at disse er veldig umoden og underutviklet fordi jeg hele tiden ignorerer det.. Jeg ignorerer det fordi jeg vil beskytte meg og familien min..
I mange på kunnskap kanskje, vet jeg ikke hvorfor ånder kommer til oss.. og hva dem kan gjøre med oss (?)... jeg er redd onnde ånder eller noe mørkt skal trenge seg inn å påføre meg og familien min sykdom og ulykke.. dette høres kanskje litt amerikansk grøsser aktig ut, men jeg vet faktisk veldig lite om ånder... jeg er ikke redd bestemor..men jo, jeg vet ikke om hun er den samme nå som før, og hvordan hun opplever å se meg gå vidre i livet...
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av helgemann »

...
Sist redigert av helgemann på 12 Feb 2012 02:53, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av helgemann »

Hun sitter nok på gjerdet på andre siden, og ler sammen med deg, om hennes "dumhet".... :D

Min mormor var også slik, "ånder og spøkelser?, nei nå må du gi deg....!", var liksom svaret i fra henne. Men de siste årene, forandret hun seg på dette, plutselig begynt hun å spørre meg om dette med den andre siden. Og da hun døde, oppsøkte hun meg, og ga meg en fin og vakker salme i fra en salmebok. Hun har oppsøkt meg med jevne mellomrom. Og det setter jeg enorm pris på, for hun var som en reservemor for meg, da jeg var liten/ung.
Grunnen til at jeg lukker denne døra å ber dem ikke kontakte meg er fordi jeg rett og slett har noen evner,men at disse er veldig umoden og underutviklet fordi jeg hele tiden ignorerer det.. Jeg ignorerer det fordi jeg vil beskytte meg og familien min..
I mange på kunnskap kanskje, vet jeg ikke hvorfor ånder kommer til oss.. og hva dem kan gjøre med oss (?)... jeg er redd onnde ånder eller noe mørkt skal trenge seg inn å påføre meg og familien min sykdom og ulykke.. dette høres kanskje litt amerikansk grøsser aktig ut, men jeg vet faktisk veldig lite om ånder... jeg er ikke redd bestemor..men jo, jeg vet ikke om hun er den samme nå som før, og hvordan hun opplever å se meg gå vidre i livet...
Jeg skjønner din "skepsis" og redsel. Men du har ikke noe å frykte! Det er ikke som på filmer, eller i bøker, eller som spøkelses historiene på Discovery! Mye av det, er pyntet ekstra mye på, for å skremme publikum skikkelig! Som regel er åndene snille og greie. Åndene som du kanskje har hørt om, og som skaper bråk, er ånder som ikke kan akseptere at de er døde, eller er så fast i sitt gods, at de nekter å dra videre, når de er død. Eller det kan være energier som ligger igjen, som f.eks. hvis et menneske har sittet med vinduet hver dag, året rundt, da kan det menneskets energi sitte igjen, og så kan man se at det sitter noen der, selv om vedkommende er død, men det er ikke et spøkelse, bare at avtrykk fra den døde, lik fotspor i snøen.

Når du lukker opp døren for det åndelige, vil ikke huset ditt ramle sammen, familien din vil ikke lide og bli syke, osv. Du skal vite det, at vi alle som har evner, har en hel hærskare med oss. Som er der for å beskytte og hjelpe oss.

Åndeverden er ganske stort og består av mange forskjellige individer, som:
  • Erkengler
  • Engler
  • Vokterengler
  • Skytsengler
  • Kjeruber
  • Serafer
  • Guider/Hjelpere (som kan være en tidligere familiemedlem i fra noen generasjoner siden, men kan også være ektefellen din i fra ditt tidligere liv)
  • Kraftdyr
  • Alver
  • Huldre
  • osv.
Åndeverden er parallelt med våres verden. Når du dør, blir du også til en ånd. Sjelen din, er en ånd. Det er sjelen din som sitter med spakene i din kropp. Vi har bruk for åndene, like mye som de har bruk for oss. Alt har ånd og sjel. Skogen du går i, har ånd og sjel, det samme med husdyret ditt, den har også ånd og sjel. Når en ånd oppsøker oss, så er det mange ulike årsaker til det. Kanskje de ser at du går helt feil, kanskje du står fast, da kan de hjelp deg, eller du er så langt nede, at du sitter på grensen til det hinsidige, da kan de også komme å hjelpe deg, for å få deg på bedre tanker. Hvis du har noe forhold til kristendommen, så var det englene som støttet Jesus når han slet og trengte hjelp.

Så slipp frykten, det vil gå deg bra, skal du se! :sunny

(Din bestemor er akkurat som da hun levde. Hun blir ikke til zoombi eller vampyr. Hun har evne til å reise i tid og rom, hun kan nå i fra A til Å på sekunde. Hun kan skape det bildet hun ønsker. For at du skal kjenne henne igjen, så sender hun kanskje et bilde av seg, og kanskje en lukt av henne, til deg, så at du skal vite hvem som "besøker" deg. Din bestemor har nå mulighet til hjelpe deg, sende tanker til deg, sende varme og kjærlighet til deg, osv. Hun kan gjøre alt det hun som menneske ikke kunne gjøre.)

Filmen The Invisible forklarer det hele på en fin måte:

cNUew2DHjvY
Antall ord: 783

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av lolah »

veldig interessant... liker spesiellt godt at media lager sin egen innpakkning av dette... at det ikke er så mørkt sort og skummelt som dem mange ganger fremstiller det :) Var en gang på et fåredrag med Gro Helen Tørum fra åndenes makt... hun fremstillte åndeverdenen helt likt som deg.. bare kjærlighetsfyllt.. men jeg blir jaggu meg skeptisk når jeg hører diverse andre historier fra dicovery og lignende. Men det er vel deres innpakkning, det må vel sjokkere og gjøre ting spennende for at folk skal gidde å se det...

Jeg har disse dagene siden du skrev dette tenkt litt... å kommet frem til at jeg ikke skal se slike programmer siden dem ikke gjenspeiler virkeligheten og dermed ikke lærer meg noe nytt.. Jeg vurderer og "åpne døra " jeg kan jo alltis lukke den igjen om det blir for mye.. er ikke flink å filtrere, i bunn og grunn kan jeg ikke det i det store og hele. men kanskje lærer jeg underveis... begriper ikke hvorfor jeg har slike muligheter egentlig.. hvor dem kommer fra.. ingen andre i min familie jeg vokste opp med er i nærheten av disse tingene.. så det er ikke miljøet jeg vokste opp i som gav meg det..

jeg begynte å lære meg tarot for en tid tilbake..øvde veldig hardt.. var veldig opptatt av det paranormale og ønsket meg kraften til snåsamannen... (hehe hvem ønsker ikke den) du kan si det var drivkraften :) mediterte mye i denne tiden også... fikk kanskje ikke så mye helberedende krefter som jeg søkte.. men MANGE ånder kom til meg.. å jeg skjønte ikke hva dem ville og ble utslitt og redd... vet ikke om det er tilfelle, men jeg tror det begynte å spøke i den leiligheten jeg bodde i da..det føltes slik i allefall.

En litt merkelig episode jeg hadde i denne tiden var at jeg fikk "beøsk" fra den andre siden av en mann i store ulltøffler og snekkerbukse..i 60 årene tipper jeg.. han var ofte innom og hele tiden ville han gi meg en bibel.. han komuniserte bare med kroppsspråket så jeg skjønte ikke helt, men tror han ville jeg skulle lese i bibelen..kanskje for han.. jeg ble til slutt så frustrert at jeg smallt igjen bibelen og pekte mot denne døra mi... han så helt forfjamset ut.." pøh.. du da" liksom.. så endel andre ting også.. det var litt slitsomt må jeg innrømme... men kanskje om jeg våger å lære mer, med litt mer kunnskap går det kanskje litt anderledes...
forundelige værden altså :)
Antall ord: 442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av helgemann »

Ingen vits å utsette seg for det man ikke tåle å se. Skal jeg se på grøsserfilmer, skrur jeg bestandig av lyden, og setter på ei plate med f.eks. Rammstein. :)
Men det er jo bl.a. slike filmer som har vært med på å gjøre meg redd.

Høres ut som at du har tatt et steg i riktig rettning. :like

Bruker du Gull laget uten på auraen din, tømmes du ikke så fort for krefter.

Litt morsomt med den eldre mannen som kom med bibelen til deg. Han var nok en troende mann. Og ville nok spre det kristne budskap til deg.

Når man er søkende, kommer man som regel bort i mye rart. Ikke alt er av det beste. Tror ikke det spøker hos deg, men at all åndelig aktivitet kan ha påvirket omgivelsen rundt deg. Da er det lurt å rense omgivelsen, og sette krav på at det er du som bor der, og ikke åndene. Ser at du kan dette allerede, og det er jo bra!

Å ha Joralf Gjerstad som forbildet er jo veldig bra! :) He he - hvem har ikke hatt ønske om å bli som ham... :D

Det vil nok gå bedre, når du stoler på evnene dine, og erfarer at ting egentlig ikke er farlig. Du vil nok kanskje oppleve at ånder i fra den andre siden vil deg om hjelp. For de har en slags usynelige radar for slike som oss... "H*n der kan hjelpe meg...!", tenker de som regel. Viktig å god kontakt med bakken, jording. Og det er jo fint at du kan dette med åpne/lukke. For da kan du bruke evnene dine, når du måtte ønske det.

Å ha kunnskap om det man holder på med, er en god ting. Det vet man hva man skal gjøre, og hva man ikke skal gjøre.

Grunnen til at du ikke har brukt evnene tidligere, har med modenhet å gjøre. Men også at man må føle at man er klar for det. Da blir det også rett.

Virker som at du er en voksen og reflektert jente. Som er klar over dine evner og handlinger. Og det er jo beundringsverdi. :sunny
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av lolah »

Kan jeg spørre hvordan jeg legger gull på auraen min??

noen av dem strakk hånda mot meg... da tolket jeg det slik at dem ville dra meg med seg... " wæææææ nei...ikke nå, gå bort gå bort gå bort" hehe.. stakars ¨ånder, møtte på ei med paranoia :haha

men det kan jo like gjærne være som du sier at dem ville ha hjelp til noe... håper jeg blir flinkere å tolke og forstå... blir spennende fremmover :)
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Er det meg eller kan det virkleig være henne ??

Innlegg av helgemann »

lolah skrev:Kan jeg spørre hvordan jeg legger gull på auraen min??
Du kan gjøre det på følgende måte:
  • Finn deg et stille rom, demp evt. belsyningen.
  • Sett deg i en behagelig stilling.
  • Slapp av i kjeve og munn, senk skuldrene, pust rolig inn og ut.
  • Se for deg at du har en aura som omgir deg, auraen kan ha farger, eller den kan være ensfarget.
  • Så tenker du, eller visualisere, at du har et tynt gullag som du brer over auraen din. Slik at gullaget dekker auren din helt. Du kan forestille deg, at du sitter inne i en egg, f.eks.
  • Så kan du visualisere videre at du trekker auraen til deg, og når du gjør det, så blir gullaget større. Og når du har trukket auraen helt inntil deg, så har gullaget blitt dobbelt så stort. Du kan se for deg, at dette gullaget har erstatet tomrommet etter auraen.
Sånn bildelig sett kan man se for seg et egg, hvor plommen er deg, eggehviten er auraen, og skallet er gullaget.

Men hvordan man gjør dette, er opptil hver enkelt. Ingen metoder er like.

lolah skrev:noen av dem strakk hånda mot meg... da tolket jeg det slik at dem ville dra meg med seg... " wæææææ nei...ikke nå, gå bort gå bort gå bort" hehe.. stakars ¨ånder, møtte på ei med paranoia :haha

men det kan jo like gjærne være som du sier at dem ville ha hjelp til noe... håper jeg blir flinkere å tolke og forstå... blir spennende fremmover :)
He he - ikke greit å forstå budskapet mange ganger.... Bilde

Du har nok sett for mye på grøsserfilmer! :mozilla_wink:

Du er inne i en spennende tid, ja! :) Du vil nok forstå de bedre, når du får mer erfaring, og finner ut at de er ikke så farlig likevel. :)
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !