Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelseren uvanlig opplevelse fra barndommen

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

en uvanlig opplevelse fra barndommen

Innlegg av lolah »

Jeg opplevde en gang i 7-8 års alderen at skjea jeg hadde i hånda ble helt myk, så myk at jeg snurra den så den ble som en korketrekker.. deretter stivna den igjen...
Jeg skjønte ingenting å trodde kanskje dette var noe som var vanlig visst man holdte skjeer i hånda lenge.. så jeg kassta den i frykt for at mamma skulle bli sint fordi jeg hadde ødelagt sølvtøyet hennes...

Etterhvert forsto jeg at dette ikke er helt vanlig...
Jeg må tilføye at det aldri har skjedd igjen, selv om jeg virkelig har prøvd mange ganger.. en gang lurer jeg på om skaftet til gaffelen slo en slakk bue på seg men det er isåfall så lite at det ikke er noe til å snakke om..

Er det noen av dere som hvet hva dette fenomenet er, hva det kommer av eller har opplevd noe lignende??
Har søkt litt på nett men har egentlig ikke funnet så veldig mye nyttig info om det... Har lest noen steder at dette må lære opp med masse øvelse, men som sakt var ikke det tilfelle hos meg..
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- en uvanlig opplevelse fra barndommen

Innlegg av Asbjørn »

Det å kunne bøye bla a bestikk, - er et fenomen som først ble kjent for allmenheten av denne mannen : http://site.uri-geller.com/

Nå har også Uri Geller blitt tatt i juks, - noe som ser ut til å skje mange alternative utøvere som "ikke får tingene igang raskt nok" - og derfor tyr til juks i prestasjonsangst...

Hva som er årsaken til fenomenet vet man ikke, men metallet blir mykt, slik at det bøyer seg / endrer fasong / lett kan bøyes til ønsket form...

A
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- en uvanlig opplevelse fra barndommen

Innlegg av lolah »

Har hørt om uri ja, vet han er en slaks psykolog av yrke, driver med hypnose og slikt.. men finner ikke anet info om han.. Han kan det garantert, men kanskje publikum forventer større evner enn hva han klarer med og lar seg rive med, med juks.. ikke vet jeg...

Er dette noe sjamaner kanskje kan??
Har røtter fra finnmark, der min oldefar var sjaman.. han stoppet blod ved flere anledninger har jeg fått fortalt...kanskje jeg fikk et blaff av noe magiske greier fra han.. her prøver jeg å finne svar på det uforklarelige..fomler litt i mørke merker jeg
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- en uvanlig opplevelse fra barndommen

Innlegg av Asbjørn »

Har ikke hørt at sjamaner har drevet med dette, - men skal ikke se vekk fra det.
Mye rart som ikke ble viderefortalt, - spesielt etter at kristendommen overkjørte alt og alle...

Har selv røtter fra Finnmark ;)

A
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links