Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserDiverse uvanlige hendelser

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Den frie sjel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 13 Feb 2012 23:44
12
Blitt takket: 6 ganger

Diverse uvanlige hendelser

Innlegg av Den frie sjel »

Jeg flytta på en gammel gård og bor i en kårbyggning.
Det er en stall på plassen, og der skjer det både det ene og det andre. Når jeg har vært der har jeg visst at det er noen som har fulgt med på hva jeg gjør, og stått å pusta meg i nakken. Siden han(jeg visste med en gang at det var en litt eldre mann) ikke gjorde noe, så tenkte jeg bare som så at han holdt meg med selskap og bare var nyskjerrig, men der tok jeg veldig feil. Jeg sto i toppen av en gardinstige når vi malte stallen, plutselig var det som om noen dytta til stigen så jeg gikk på hue i flisa som heldigvis lå der, jaja tenkte jeg, kan ha vært uheldig og mista balansen. litt seinere på sommern var jeg på høyloftet, sto på kanten å kasta ned høy. Plutselig hørte jeg noe bak meg så jeg snudde meg, og da var det som om noen dytta meg HARDT i brystkassa, så holdte på å gå rett i bakken, men klarte heldigvis og gjenvinde balansen, ellers hadde jeg detti ned 3 meter og rett i betongen. Etter det tok jeg forhåndsregler vær gang jeg gikk opp i "høyden".

Men så var det en kveld jeg var i stallen alene, fordi jeg ville sjekke ut om jeg klarte å få noe kontakt med det som var der. Etter kort tid hørte jeg en stemme som sa "Du hører ikke til her, så stikk av!" det blei sagt gjentatte ganger, tenkte at det kunne være hode mitt som spillte meg ett puss, men så hu jeg bor sammen med og jeg vi ringte ei venninne av oss som kom på besøk. Hu sa "Ja, du har riktig, det er en mann i stallen". jaha tenkte jeg, da hadde jeg værtfall riktig på det område..så sier hu noe, og da blei jeg bleik. hu fortsatte "Han sa også at han hadde prøvd og gi deg advarsler om og komme deg ut, men du fortsatte å være der, også hadde han prøvd og snakke til deg" det som skremte meg, det var at hu sa ordrett det jeg hadde spurt om, og hva jeg hadde fått til svar!! og vi hadde ikke sagt noen ting til henne i forkant. Hun sendte da denne eldre mannen inn i lyset og alt roa seg i stallen, hele atmosfæra var helt anderledes og det var deilig og være der!

Neste episode var inne der vi bor, vi var på vei hjem også fikk jeg plutselig en skikkelig guffen følelse. når vi kom hjem sto platene på komfyren på fullt, og det var skikkelig tung luft. Ingen av oss hadde vært i nærheten av komfyren den dagen. Samboeren min var vettaskremt, så når jeg fikk roa henne ned gikk vi for å legge oss, også ligger vi litt og snakker. så skjedde det noe jeg aldri vil glemme. veit ikke engang om hvem av oss som blei mest redd, hu av reaksjonen min, eller jeg av hva jeg så! Helt ut av det blå sto det ei ung jente (rundt 26år) i døra inn til soverommet, og jeg fikk plutselig opp masse tall i hode, derfor jeg vet alder bla. hun sto i døra og kikka på meg i noen sekunder før hun snur seg og går sin vei. Jeg så hu så klart foran meg at det kunne vært en "ekte" person.

og siste episoden var nå i helga, jeg reiv ned noen gamle klesskap på soverommet, og bak på det ene var det klistra gamle avisartikler osv. og 2 fotavtrykk der det var klippet bort 1 tå, og erstatta med noe rødt. Vi tok bilder av det og sendte til hu venninna vår, og spurte om hu hadde noen anelse om hva det kunne være. og da fikk vi til svar at det kunne minne om forsøk på svart magi /blod magi, og at vi skulle brenne den plata. så jeg gjorde det, og seinere den kvelden blei utgangsdøra låst 3 ganger uten at noen av oss hadde låst den. Det greiene der var noe av det ekleste jeg har opplevd noen gang, men så idag ar det roa seg helt ned. Hadde besøk av en forbipasserende ista. Han var bare innom for å hvile seg litt for åså gå videre. var igrunn en veldig positiv opplevelse.

Noen små skremmende opplevelser, men jeg ser på det som en veldig god egenskap å kunne merke/kominisere med de på den andre siden.

Dette ble noe langt og sikkert rotete, men jeg vil høre deres meninger og synspunkter om hva jeg bør gjøre/ikke gjøre hvis lignende situasjoner skjer igjen:)
Antall ord: 825

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Diverse uvanlige hendelser

Innlegg av helgemann »

En skikkelig spøkelses historie dette her....

Du gjorde alt riktig når du tok kontakt med denne jenta, og fikk råd og hjelp i fra henne.

Det er jo viktig å ikke bli redd, men vise at det er du som er sjefen, at det er du som bor her. Nå er det jo lett for meg å si det, men jeg ville ha oppsøkt huset/leiligheten for å se, men også føle på den. Og så ville jeg ha renset huset, med å spre lys og varme inne i alle rommene, og brukt salvie i tillegg.

Fint å høre at det gikk bra tilslutt.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Axwya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 03 Des 2011 00:45
12
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Rena
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Diverse uvanlige hendelser

Innlegg av Axwya »

Uff, dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt, selv om det er litt gøy å kunne kontakte de fra den andre siden av og til... Når det skjer så mye så kan det jo også være et tegn på at det tidligere har skjedd noe på gården som har med kontakt med den andre siden å gjøre, kanskje tilogmed svart magi(som din venninne også sa det var gjort forsøk på). Så jeg sier meg enig med Helgemann om at dere burde få renset huset for å prøve å få ihvertfall "det mørke" vekk, om det fremdeles henger noe slikt igjen...
Antall ord: 109
We are but angels with one wing - we need to embrace each other to fly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Den frie sjel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 13 Feb 2012 23:44
12
Blitt takket: 6 ganger

- Diverse uvanlige hendelser

Innlegg av Den frie sjel »

Jeg merker paranormale ting veldig fort, og etter vi brant den plata har jeg ikke merka noen ting bortsett fra at døra har blitt låst 3 ganger. Etter det er alt helt stille, har blitt en helt annen atmosfære i hele huset!=D
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Axwya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 03 Des 2011 00:45
12
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Rena
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Diverse uvanlige hendelser

Innlegg av Axwya »

Kjempebra da :D lå oss håpe det fortsetter slik ;) lykke til
Antall ord: 11
We are but angels with one wing - we need to embrace each other to fly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Den frie sjel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 13 Feb 2012 23:44
12
Blitt takket: 6 ganger

- - Diverse uvanlige hendelser

Innlegg av Den frie sjel »

Axwya skrev:Kjempebra da :D lå oss håpe det fortsetter slik ;) lykke til
Idag kom venninna vår på besøk igjen, hun fant ikke noe i huset annent enn ting som hang igjen i veggene fra tidligere, så nå har vi fått rensa skikkelig ut her! Er mye bedre friskere luft her!
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links