Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserliten fabel av meg om klarsynthet

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Gollum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 12 Mai 2004 14:05
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

liten fabel av meg om klarsynthet

Innlegg av Gollum »

er en oplevelse vil jeg kalle det som jeg av og til "ser/føler?" døm selv og kanskje hjelp til litt om jeg forklarer meg litt dårlig!

Klarsynt?:
la oss si at man går ned en gate som ender i ett kryss.. i toppen av denne gaten som la oss si tar 10 min å gå.. er det en tanke som slår deg (hatt det noen gang at en tanke slår deg? synes det er guddommelig! du har en 5 min film lastet inn i hjernen i løpet av ett halvt sekund.. noen andre som har hatt den?) men at du for å gjøre dette enkelt uten for mye detaljer møter en mann med frakk hatt og sjegg. og 10min senere møter du denne personen (kan dette ha noe med en satelitt oppkobling om jeg får bruke det ordet.. mellom 2 hjerner eller er det det at vi beveger oss i forskjellige energi stier/mønstre? der man får tilgang til informasjon i ett snev av ett øyeblikk?) det kaller jeg ett snev av klarsynthet. noen som er med? jeg opplever dette av og til.

Send meg gjerne en pm om noen er med på hva jeg mener her!
Antall ord: 209
“En statistiker er en mann som med en
mengde tall kan forklare hvorfor den
forrige statistikken ikke stemte.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: liten fabel av meg om klarsynthet

Innlegg av Eireen »

Gollum skrev:er en oplevelse vil jeg kalle det som jeg av og til "ser/føler?" døm selv og kanskje hjelp til litt om jeg forklarer meg litt dårlig!

Klarsynt?:
la oss si at man går ned en gate som ender i ett kryss.. i toppen av denne gaten som la oss si tar 10 min å gå.. er det en tanke som slår deg (hatt det noen gang at en tanke slår deg? synes det er guddommelig! du har en 5 min film lastet inn i hjernen i løpet av ett halvt sekund.. noen andre som har hatt den?) men at du for å gjøre dette enkelt uten for mye detaljer møter en mann med frakk hatt og sjegg. og 10min senere møter du denne personen (kan dette ha noe med en satelitt oppkobling om jeg får bruke det ordet.. mellom 2 hjerner eller er det det at vi beveger oss i forskjellige energi stier/mønstre? der man får tilgang til informasjon i ett snev av ett øyeblikk?) det kaller jeg ett snev av klarsynthet. noen som er med? jeg opplever dette av og til.

Send meg gjerne en pm om noen er med på hva jeg mener her!
Hei Gollum!

Slik jeg ser det skal det mer til for å kunne kalle seg klarsynt. Jeg er vel tilhenger av den gode gamle synske og mener at tittelen klarsynt ofte blir misbrukt. Misforstå meg ikke, jeg sier ikke at du ikke er klarsynt(det vet du best selv), men selv ville jeg kalt hendelsene for et øyeblikks klarsyn og/eller intuisjon, noe som de fleste mennesker opplever fra tid til annen. Kanksje kunne de faktisk også oppleve dette oftere om de evner å bare "være"... Med det mener jeg at idet vi tillater stillheten å komme, vil vi også kunne sanse på en annen måte og derfor være mer mottakelig for de "signaler" som sendes ut...
Antall ord: 328
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Gode gamle synske?

Innlegg av Octopuzzy »

Hadde vært fint om du forklarte denne gitt. Det er ikke noe forskjell på å være synsk i dag, enn før. Evnen er den samme, og energiene fra store evigheten.

I gamle dager hadde de en gammel nabo eller ei bestemor som skolerte små gutter og jenter. Men denne samfunsstrukturen finnes det ikke mye av lengre, så nå går folk på kurs. Dette gjelder jo de fleste andre yrker. Lærlingene må gå på kurs.

Så om du ønsker de gamle spåkonene med krystallkuler, tørkler og en sort katt, så henger du rett og slett ikke med i historien. Harry Potter er faktisk fiction...
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Klarsyn ja.. Kjært barn har mange navn.. Før i tiden forbandt de fleste mennesker dette med mystikk og slikt. Det å være synsk, se i krystallkuler, kaffegrut mm.. Var liksom spesielle mennesker med medfødte gaver..

Heldigvis forandrer verden seg og det at man kan lærer å bruke hele hjernen i stedet for en liten bit, åpner det muligheter for oss vanlige

Klarsyn -det å motta informasjon..
Visuelt.. bilder, film
Kinestetisk..motta andres smerte
Auditivt.. høre, BARE vite
:wink:
Antall ord: 80
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Gode gamle synske?

Innlegg av Eireen »

Octopuzzy skrev:Hadde vært fint om du forklarte denne gitt. Det er ikke noe forskjell på å være synsk i dag, enn før. Evnen er den samme, og energiene fra store evigheten.

I gamle dager hadde de en gammel nabo eller ei bestemor som skolerte små gutter og jenter. Men denne samfunsstrukturen finnes det ikke mye av lengre, så nå går folk på kurs. Dette gjelder jo de fleste andre yrker. Lærlingene må gå på kurs.

Så om du ønsker de gamle spåkonene med krystallkuler, tørkler og en sort katt, så henger du rett og slett ikke med i historien. Harry Potter er faktisk fiction...
Nå var det vel ikke tidsperspektivet som var essensen her, snarere at at ordet er klarsynt blir noe misbrukt. Jeg mener klarsynt er en direkte oversettelse av clairvoyance, som jeg forbinder med det å være synsk.

Poenget mitt var at alle ser ut til å være klarsynte i dag... Ta feks teletorg, i løpet av de siste årene har annonsetekstene endret seg kraftig. Fra "ser din fremtid i tarot", til "klarsynt", men er dette egentlig tilfelle? Mulig jeg er gammeldags, men jeg mener det er visse krav som må oppfylles før en person kan kalle seg klarsynt...
Antall ord: 210
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

jovian skrev:Irmelena Sara Sol, du skjønner, å være "klarsynt" er blitt meget populært. Særlig etter Fornemmelse For Mord. Det er kjekt å se at folk våkner og får en interesse for det åndelige, men mennesker er dumme, og som vanlig går det over stokk og stein og alle tror de kan lokaliserer drapsmenn ved å se på bilder av drepte. Folk er stokk dumme.
Ikke bare populært, men også en måte å tjene penger på :? Vet ikke jeg, "dumme" var vel ikke ordet jeg ville brukt, men mener vel folk burde ha respekt nok både for seg selv og de menneskene man hjelper, at man ikke kaller seg for noe man ikke er.
Antall ord: 120
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Ikke bare populært, men også en måte å tjene penger på icon_confused.gif
Faktisk så tror jeg at de fleste som virkelig har noe å fare med, ikke er så interressert i penger ! Penger er jo ikke alt her i livet !

De som virkelig "ser", har sett at penger og ting bare binder folk....
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Innlegg av Petter »

a.aa skrev:
Ikke bare populært, men også en måte å tjene penger på icon_confused.gif
Faktisk så tror jeg at de fleste som virkelig har noe å fare med, ikke er så interressert i penger ! Penger er jo ikke alt her i livet !

De som virkelig "ser", har sett at penger og ting bare binder folk....
De som virkelig "ser" trenger nok penger for å overleve som alle oss andre, så jeg vet ikke om jeg automatisk vil avskrive klarsynte som tar betalt for sine tjenester.. Såfremt de ikke kan kanalisere strøm til kontakten i veggen, og materialisere et hus til seg selv med energiene de arbeider med :-)
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

a.aa skrev:
Ikke bare populært, men også en måte å tjene penger på icon_confused.gif
Faktisk så tror jeg at de fleste som virkelig har noe å fare med, ikke er så interressert i penger ! Penger er jo ikke alt her i livet !

De som virkelig "ser", har sett at penger og ting bare binder folk....
ja, det er nok sant. Men det er fortsatt mange som faktisk ikke ser eller bare tror de ser (eller ikke ser "godt nok") som bruker dette for å tjene "lette penger"...
Jeg sier ikke at alle som tjener penger på det er falsk, bare at det er faktisk folk som utnytter denne "bransjen".
Antall ord: 111
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Petter skrev:
a.aa skrev:
Ikke bare populært, men også en måte å tjene penger på icon_confused.gif
Faktisk så tror jeg at de fleste som virkelig har noe å fare med, ikke er så interressert i penger ! Penger er jo ikke alt her i livet !

De som virkelig "ser", har sett at penger og ting bare binder folk....
De som virkelig "ser" trenger nok penger for å overleve som alle oss andre, så jeg vet ikke om jeg automatisk vil avskrive klarsynte som tar betalt for sine tjenester.. Såfremt de ikke kan kanalisere strøm til kontakten i veggen, og materialisere et hus til seg selv med energiene de arbeider med :-)
Joda , selvfølgelig trenger alle penger... Tileogmed meg....
Vanskelig å kjøpe brød, og betale husleie uten.
Men poenget mitt er ; Jo griskere en som sier han/ hun "ser", jo større sjanse er det at det er "fake".

Asbj.
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links