Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenBare tilfeldigheter eller prøver drømmene å si noe?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

busycat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Feb 2012 03:25
12

Bare tilfeldigheter eller prøver drømmene å si noe?

Innlegg av busycat »

Jeg drømte en natt at jeg var på en parkeringsplass, der det var mange røde biler i ulike fasonger, jeg la spesielt merke til ett bilskilt på en av bilene. Husker ikke så veldig annet av den drømmen, men nummeret på bilskiltet satt seg fast i hodet mitt.
Dagen etterpå satt jeg på med moren min til byen, og da vi skal svinge inn ved et lyskryss snur jeg hodet mitt og ser rett på en rød bil, med nettopp dette bilskiltet. Jeg ser etter hvem bilføreren er og det er eksen min.
Jeg har aldri sett bilen hans før og kunne derfor ikke vite hva bilnummeret på bilen hans var, så jeg ble litt satt ut.

Noe annet rart skjedde også for over ett år siden, med nettopp denne eksen. Jeg hadde ikke sett han på over 4 år, før jeg plutselig begynte å tenke på han og drømme om han hver eneste natt i over 3 måneder. Så plutselig møttes vi ute på byen og han sier til meg "Herregud, jeg har faktisk tenkt så sykt masse på deg i de siste par månedene nå."

Bare tilfeldigheter?
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Bare tilfeldigheter eller prøver drømmene å si noe?

Innlegg av helgemann »

Nei, ingen tilfeldigheter her. Det er fult mulig å overfør tanker til hverandre, både via drømmer og handlinger. Dere har nok ikke klart å slippe båndene til hverandre, virker det som.... En dag må dere det, eller prøve på nytt igjen.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Bare tilfeldigheter eller prøver drømmene å si noe?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg hadde en lignende opplevelse en gang.
Drømte om fortiden og at jeg var med en eks på en utenlandsferie vi faktisk var på.

I drømmen drømte jeg noe så trivielt som at jeg sto og kikket i noen butikkhyller i en elektronikkforretning. Det jeg fikk inntrykk av var at jeg gjenopplevde nøyaktig det jeg hadde gjort nesten tre år tidligere, hele settingen var den sammen - ja, jeg tror til og med personellet i butikken var det. Saken er at jeg ble bevisst på det i drømmen, og så "forandret jeg fortiden" ved å konfrontere eksen min om noe jeg ville ha sagt til henne lenge.

Føler at ting faktisk ble omgjort også, på et eller annet vis.

Drømmene våre er virkelige de også, det er jeg overbevist om.
Antall ord: 136
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links