Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenmareritt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Chalen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Jan 2012 19:44
12
Har takket: 1 gang

mareritt

Innlegg av Chalen »

i voksen alder er det veldig sjeldent at jeg husker drømmer spesielt om jeg sovner av etter på, men i natt har jeg hatt en drøm jeg ikke har forstått så veldig mye av. og lurte på om noen kunne hjelpe meg.

begynte med at jeg var i et herskapshus til en gammel og syk mann, jeg snek meg inn i rommet til mannen hvor han lå å sov fordi det lå noen dukker der som var svaret til passordet til safen til denne gamle mannen. jeg måtte gjennom flere forsjellige dukker, den ene ledet meg til neste dukke den siste ledet meg til en liten svamp. Og når jeg trykket på svampen så laget den en lyd slikt at den gamle mannen nesten våknet. Jeg gjemte meg nedenfor sengen slikt at han ikke skulle se meg. Jeg kom meg usett ut av rommet. Da hvor 2 menn, en lav lys og en høy mørk, sier at jeg skal gå i safen og ta ut steinene som ligger der. Disse steinene er vert mye penger. (jeg har leitet dem opp på nettet og dem ligner mest på charoitt steiner.) Jeg sier at jeg må ha passordet og får det. Jeg får det av dem to mennene, jeg sniker meg til safen som befinner seg bak et bilde. Det er mye folk rundt om kring så jeg må være rask. Jeg tar en stein, ser på mennene som er veldig nervøse, steinen er formet som en strek med doble føtter oppe og nede. Den er veldig liten og ru. Men er vert mye penger. Jeg lukker safen og går bort til mennene. Og gir dem den steinen og beklager for at jeg ikke fikk med meg flere. Dem sier det er greit. Og dem forsvinner. Jeg går inn i et oppholdsrom. Rommet er møbelet med mange bokhyller som inneholder masse boker og en 2- og 3 seter sofa. Og noen bord. Alt av møbler er mørk i fargene. I rommet møter jeg en del andre folk og jeg snakker med en fyr, som forteller meg at den gamle mannen akkurat har død. Og vi innser plutselig at vi alle er i fare. Alle sammen blir plutselig forselige dyr. Jeg blir til en svart katt. Men samtidig virker det som at jeg på en måte har delt meg opp i 2, jeg har fortsatt menneskeform og jeg er også denne svarte katten. Menneske meg gjemmer seg bak en sofa i full fart, katte jeg står på armlenet på sofaen. Dem andre personene i rommet har forsvunnet, og akkurat i det jeg får gjemt meg kommer denne høye mørke fyren som fikk meg til å gå i safen og stjele den lilla steinen. Han er høy nesten 2 meter, i det han kommer inn i rommet mørkner rommet, og luften blir tykk. Jeg vet om at han finner meg er jeg død. Bak han kommer denne lyse lille fyren som ser nesten enda mindre ut nå. Jeg hører dem prater seg i mellom om at dem har drept dem andre personene som var i samme rom som meg. Jeg er muse stille og sitter veldig vont men tør ikke røre meg. Denne lille personen forteller den høye personen at han har funnet ut en måte å spore opp oss andre som var her i rommet. Vi alle er tydelig vis utstyrt med en form for headsett som vi kan kontakte hverandre med. Men dette er også en mp3 spiller. Jeg ser at han tar opp mobilen for å prøve og finne ut hvor vi resten av oss var. Han ringer meg men det eneste han hører er musikk (en marilyn manson sang) etterpå skrur jeg av musikken. Dem prater litt mer og på siden av meg ser jeg han fyren som fortalte meg at han gamle mannen var død har gjemt seg. Jeg ser den høye mørke fyren koser med katte meg mens han prater med den lille fyren. Jeg ser på siden av meg at den fyren som har gjemt seg der prøver å si meg noe og at han er på tur å ta kontakt med meg over headsettet og jeg rister på hodet men han ser det ikke. Og i samme øyeblikk ser jeg den høye mørke fyren tar opp mobilen. Jeg fikler febrilsk med headsettet mitt for å sette på musikken igjen men det er for sent. Den mørke mannen ser rett på meg med et ondskapsfullt glis.. og i det våkner jeg.
Antall ord: 780

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- mareritt

Innlegg av Kiara »

Jeg forstår meg ikke på drømmen din, eller at det var en ekte drøm.. For drømmer pleier ikke å være SÅ detaljert. Ikke mine iallefall.. Enkelte husker en godt fordi de har gjort så sterkt inntrykk.. eller så fordi en nettopp var i drømmeland da en ble vekket opp.. Men din hørtes ut som en detajert novelle... Tror ikke den var mer enn en sammensatt fantasi, og bearbeiding av div. i ditt liv.. Eller så var den en glimt av ditt tidligere liv! ;) Hvem vet???
Men iallefall er du den beste til å finne ut og tolke drømmene dine, siden du selv vet mest om deg selv til å kan sette ting i sammenheng! :)
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- mareritt

Innlegg av Arven »

Høres ut som en spennende drøm !. Hadde du sett film eller noe før du sovnet som kunne trigget en slik drøm ? Drømmen din høres veldig "filmpåvirket" ut, om det går ann å bruke et sånt ord :)
Jeg tenker at det ikke er alltid en drøm skal fortelle oss noe. Den kan også bare være et forvirrende resultat av en hjerne som rydder opp inntrykk og stemninger.
Hva den evt betyr er du selv den beste til å si noe om. Hva tenker du selv ?
Antall ord: 93
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chalen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Jan 2012 19:44
12
Har takket: 1 gang

- mareritt

Innlegg av Chalen »

Jeg har bestandig hatt innviklet drømmer så lenge jeg kan huske. enda den dag i dag husker jeg mange av dem like detaljerte som denne er. den satte veldig inntrykk på meg siden jeg våknet opp i skrekk og det eneste jeg kan huske er at jeg tenkte at jeg måtte snu meg slikt at jeg ikke havnet tilbake i den samme drømmen og jeg hadde absolutt ikke lyst å finne ut hva den høye mannen ville med meg. da jeg gikk gravid med sønnen min husker jeg maaange av drømmene mine. og det er ikke første gangen at jeg drømmer at mitt jeg skifter personer og at dem vandrer mellom karakterene i drømmen. som da jeg drømte om en serie morder skulle drepe meg forlot jeg bestandig kroppene før jeg vart drept. denne drømmen hadde også mange detaljer. der hvor det blant annet var ulver i. denne morderen fikk da tak i meg til slutt og han skjærte over halsen min, jeg døde ikke momentant men lå å kjente at blodet strømmet ut. jeg håpet på at han skulle gå men det gjorde han ikke. ikke før jeg så at skoene hans fremfor ansiktet, da våknet jeg.

men som jeg sier. jeg har så lenge jeg kan huske hatt kaotiske drømmer med mange detaljer. men så kan det være at jeg liker generelt å legge merke i detaljer i våken tilstand. jeg må ærlig innrømme at jeg ikke aner hva denne drømmen betyr. men dem tingene jeg husker aller best fra drømmen. er dem lilla steinene, den svarte katten og den høye mannen når han kommer inn i rommet og rommet blir mørkere og luften tykner til.
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chalen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Jan 2012 19:44
12
Har takket: 1 gang

- mareritt

Innlegg av Chalen »

ok. jeg har ikke sett noen filmer i det siste som kunne påvirket drømmen. jeg har faktisk for første gang ikke hatt det så rolig rundt meg som dem siste ukene. og dette er ikke noe jeg har funnet på.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- mareritt

Innlegg av helgemann »

Det var en tung og avansert drøm du hadde. Den ene drømmen var en mareritt aktig drøm, som innebærer at det har noe med angst å gjøre. Angst og frykt. Alle personene i drømmen er deg selv, men på ulike nivåer. Jeg opplever begge drømmene som vonde og grusomme, i hvertfall den siste. Hater du deg selv så virkelig? Tenker på den siste drømmen. Det at du skifter personligheter og dyretrekk, har kanskje noe med ønskene om å være noe. Kanskje vil du være som en svart katt, luskende rundt omkring. Svart er jo fravær av lys og kjærlighet. En svart katt er forbundet med hekser og trollmenn. Men har også blitt brukt som symbol på uhell. Katt er også et feminimt bilde, (kan også dukke opp hos mentale kvinner som har forstivnede følelser). Og det at du blir drept, halshugget, er også en form for hat. Er det noe i halsen du hater? Eller mener du at kroppen ikke fortjener ditt hodet? Halsen har også med halschakraen å gjøre. Halschakraen har med selv identiteten å gjøre, i tillegg: psyken, uttryksevne, kreativ utfoldelse og ordets makt.
Hvis det var charoitt du drømte, så står det litt om det, f.eks. hos steinhaugenmoss.no:
Gir deg drømme bevisthet. Styrker deg i meditasjon. Demper kroniske smerter.
Er et mineral bestående av kalium, kalk og natrium. Fargen er lilla til fiolett. Danner en bergartsmasse på Aldan platået i Sibir. Gruven er utilgjengelig om vinteren og drives derfor kun et par måneder om sommeren. Fått navn etter elven Charo.
Siden denne steinen var så fremtrende i drømmen, har den noe å fortelle deg. Safe er et slags skap man oppbevare verdifulle ting i, som ingen andre skal få tak i. Hvorfor har du oppbevart denne steinen i en safe, hva er det du vil beskytte, hva er du redd for? Og hvorfor gir du denne dyrebare steinen bort til en banditt?
Kaotiske drømmer har med at du ikke har orden på livet ditt, tanker drar hit og dit, du klarer ikke å finne deg til rette, du leter etter svar, men ser den kanskje ikke den foran deg.
Den første drømmen var en typisk gangster drøm.
Jeg mener at du bør se over drømmen igjen, finne ut av hva den betyr for deg, finne ut hva alt det negative og vonde står for. Og hvorfor du drømmer så mange negative drømmer.
Beklager hvis det ble litt rotete dette her...... :)
Antall ord: 432

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - mareritt

Innlegg av Arven »

Chalen skrev: og dette er ikke noe jeg har funnet på.
Det har jeg ikke sagt eller trodd heller ;)
Antall ord: 19
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links