Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenNoen som kan noe om drømmer som kan hjelpe meg litt? :)

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

busycat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Feb 2012 03:25
12

Noen som kan noe om drømmer som kan hjelpe meg litt? :)

Innlegg av busycat »

Jeg har hatt en veldig merkelig drøm og følelsen jeg sitter igjen med etter denne er at noe kan komme til å skje.

Jeg drømte at jeg satt i en bil sammen med en mørkhåret fremmed mann midt på natten, i en dal med masse fjell rundt. Bilen kjørte av seg selv på en veldig krunglete og humpete grusvei. Det var mange oppover og nedover bakker. Plutselig gikk veien rett frem og jeg ble redd fordi jeg så en stor katt som løp ved siden av oss, så jeg hoppet ut av bilen, før jeg løp etter den og hoppet inn igjen. Da stoppet vi plutselig midt i en fjellvegg og katten som jeg så, hoppet opp på panseret og så på meg med store, fine grønne øyne. Da var jeg plutselig ikke redd den lengre. I fjellveggen var det et barnerom med et stort lilla skap. Mannen sa til meg: "Ser du hvilken dato det er?" og jeg åpnet skapet og leste på døren der det stod 2/8/2013. Når jeg skulle dra videre så jeg at veien videre var for smal til at vi kunne kjøre videre så jeg sa "jaja, da må jeg bare gå videre alene da." Så stoppet drømmen.
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Noen som kan noe om drømmer som kan hjelpe meg litt? :)

Innlegg av helgemann »

Nei, denne drømmen er ikke noe slags forvarsel! Denne drømmen handler om din livs vei, tenker jeg.

Du sitter i en bil, som er et macho symbol, men står også for beskyttet selvstendig kjøring. Mao, du kjører selvstendigt og trygt på din vei. Den fremmede mannen som kjørte, er den mannlige delen av deg. Og siden du og han var i samme bil, betyr det, at du var et helt menneske. Natten er den tiden man best har kontakt med seg selv. Men natten er også fravær at lys. Dere kjører i en dal med masse fjell, en dal er et dyp dykk ned i det ubeviste, mens fjellene har med det høyeste bevisthet å gjøre, samt at fjellet er en kobling mellom himmel og jord. Så denne ferden har med din livserfaring og gjøre. Veien din mot målet, har vært humpete og svingete. Du har måtte gå på en gruslagt vei, som er mye tyngre å gå på, enn bar asfalt. Det har vært mange opp og nedturer på veien din. Plutselig blir livet ditt enklere, veien blir bedre å gå på. Plutselig ser du noe ukjent, som løper ved siden av dere. Du så at det var en stor katt, katt i denne sammenhengen har med selvstendig individ, frihet og uavhengighet å gjøre. Du ser nå at du har blitt et selvstendig individ, som løper fritt ved siden av dere. Hvorfor hoppet du ut av bilen? Du ville skremme den bort? Likte du ikke å bli et selvstendig individ? Når du har jaget deg selv et stykke på veien, hopper du inn i det kjente og trygge igjen. Men da var dere allerede inne i fjellet. Hvis dette var inne i en hule, så betyr det at dere var inne i en livmor. Noe som er trygt og godt. Men som også kan bety at du tar en slags pause på veien. Katten som er deg selv, og som du hadde prøvd å jage bort, viser seg plutselig fram for dere, og hopper på panseret, som indikerer at jeg'et ikke vil gi opp selvstendigheten og friheten. De grønne øynen viser det, grønt står jo for vekst, harmoni, og kjærlighet. Du blir nå rolig, for du ser at det nye i deg, likevel ikke var så skremmende som du trodde.

Barnerommet du så, kan være barndommen din. Men også barnet i deg. Skapet du så, er i de fleste sammenhenger, blitt sett på som et lagringsplass, men også ting man skjuler, eller gjemmer bort. Fargen på den, fiolett (lilla), står for det åndelige og visdom. Det er altså et skap full av visdom og erfaringer. Du ble bedt om å åpne skapet, du ble bedt om å se på det som var der inne. Dører er jo en åpning i mellom to verdner. I denne sammenhengen, var det en dør inn til selvet. Du ble gjort oppmerksom på datoen. Datoen består av en mengde tall, som man kan bryte opp:

2 = Står for komunikasjon, tosomhet, samarbeid.
8 = Står for det uendelige, du har uante muligheter i deg selv.
2013 = 20 + 13 = 2 + 4 = 6 = Står for kjærlighet, og ånd og materie som møtes.
(4 = Står for moderlighet og fruktbarhet, orden)

Så med andre ord, ble du bedt om å åpne opp for hva du kan, hva du vet, osv. En bekreftelse på deg selv. Tallene sammenlagt kan summeres opp på den måten, du er et helt menneske, med uante muligheter, og som er full av kjærlighet og fruktbarhet. Fruktbarhet har med vekst å gjøre. At det gror godt.

Når du nå skal dra videre på din vei, er ikke lengre plass til den mannlige delen av deg. Du må nå gå veien framover som delt menneske. Delt menneske, er et menneske uten den mannelige, eller den kvinnelige delen i seg.
Når du sukker oppgitt, så har du egentlig resignert over å ikke være hel lengre.

Dette er nå mine tanker. Men kan ta fullstendig feil her!
Antall ord: 688

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- Noen som kan noe om drømmer som kan hjelpe meg litt? :)

Innlegg av Thulr »

Flott at du engasjerer deg og er interessert i drømmetydning, helgemann.
Jeg driver også med dette, men akkurat denne drømmen til busycat har jeg en litt annen tolkning på. Jeg tolker drømmen således: Du kommer til å treffe en mann (symbolisert ved mannen i drømmen), og denne kjærlighetsveien (som kan ha sine utfordringer, symbolisert ved en humpete og krunglete grusvei) ender opp med et barn (symbolisert ved stansen i fjellveggen der det var et barnerom). Datoen 2/8-13 har noe med dette å gjøre, men det trenger ikke være datoen barnet blir født. Katten som følger etter bilen er et godt tegn, og varsler om barnet som skal komme.

Det er min tolkning.
Antall ord: 122
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links