Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDyretolking. Hvor mye sannhet????

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Heksepusen »

Jeg må si at Vilma inspererte meg til og lage tråden på dette etter at vi utvekslet litt meninger i dyretråden
De fleste av oss vet jo at en dyretolk komuniserer med dyren, men har men en slik time med en dyretolk så er det stortsett budskape fra dyre som blir formidlet, vi som eier får sjelden formidlet det vi vil til dem gjennom denne dyretolken. Som Vilma skrev i dyrtråden hvorfor kan ikke dyrtolken formidle til f eksempel hunde at hvis den trekker i bånde får eiern vondt i skulderen? ( var vel nesten sitert rikktig tror jeg).Jeg har selv veldig lite erfaring med dyretolking og er utrolig skptisk til det bare så det er sakt.
Jeg sitter med noen taker og det hadde hvert morsot og ikke minst lørerikt og høre hva dere mener?
Hvorfor går ikke komunikasjoen to veis kan hunden formidle sine tanker til en samtale så hvorfor kan ikke tolken forbidle budskap tilbake.
Er dette bare en stor bløff med coldriding eller ligger det virkelig noe under dette?
jeg er så utrolig nyserig og vil jo finne ut mest mulig så det kommer sikkert flere spørsmål etterhvert.
Antall ord: 204
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Lilja »

Er ikke dette helt logisk, da?
Dyretolken snakker vårt språk, og kan derfor formidle dyrets følelser til oss. Blir litt vanskeligere andre veien...

Blir som om en klarsynt får en person inn i rommet som bare snakker/forstår kinesisk. Den klarsynte kan nok føle mye, men det blir vanskelig å kommunisere noe tilbake.


(GUUUUUD, så vanskelig det var å få knotet ned noen ord i dag, da... Noen som skjønte hva jeg prøvde å formidle???)
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Heksepusen »

Forsto deg godt jeg.
Men nå husker jeg ikke hvilken dyredolk og hvilket program det var i i farten men hun dama på sto jo at komunikasjone gikk som tanker og føleser mellom henne og dyre hun skulle mota informasjon.
Nå sier jeg hvis tankeskraft da er så sterk så må den jo kunne fungere begge veier eller er jeg helt ute og kjører i tanke gangen min nå.
( vet jeg kan virke litt vannskelig nå, men det er ikke det som er mininge)
Antall ord: 86
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Diffusa »

Ja, skulle nå tro at det skulle da være mulig med toveiskommunikasjon og ikke bare enveiskommunikasjon.
Antall ord: 17
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Lilja »

Jeg snakket en del med ulike dyretolker gjennom den forrige jobben min, og jeg fikk inntrykk av at disse fikk informasjonen fra dyrene gjennom bilder og følelser, og at det sånn sett var mye "enveiskommunikasjon".

Dersom de også kan formidle ting til dyret, burde det jo ikke være noe problem å få gitt en beskjed.
Vet ikke jeg, altså, jeg fikk som sagt bare inntrykk av at de bare "tok imot" signaler fra dyrene.
:dontknow
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Heksepusen »

Ja ikke sant er derfor jeg er så nyserig på om det også virker den andre veien.
Antall ord: 17
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Diffusa »

Jeg vil nå påstå at det foregår toveiskommunikasjon mellom oss og dyra her i huset, ikke alltid da men.. :roll: Da ville det jo være naturlig å tro at dyretolkere ville ha enda lettere for å formidle budskap til dyrene enn oss vanlige pratesalige. Vil nå tro at dyra er mer mottakelige for å få følelser og bilder fra oss mennesker enn det vi er i forhold til å motta, i og med at de kommuniserer så mye mer med hele seg enn det vi gjør i og med at vi også bruker mye ord.
Antall ord: 95
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Heksepusen »

Vi har også en koominikasjon og jeg må si at ( har sakt det i dyretråden også) Jeg finner det forbløffende enkelt med boffen her det hun kom med hadde jeg jo alerde fått i bilder fra han selv om jeg trodde en stund at det var min stakkars hjeren som forbarmet seg over dyre og gav meg bilde jeg fikk. Jeg er forsatt veldig åpen for at det er hode mitt som fant på tingen, men da er det merkelig at det er to hoder som får det samme også?
Min Kjære boff er veldig flink til og fortelle med øyne sine hva han vil og mener ( tror jeg da) men det slår jo aldrig feil heller da når jeg sitter der og plutselig merker at han prøver og si meg noe med blikke. eksempel kan være hvis han syns det går lengtid i mellom turen ( vi har ikke rutiner på må hunden ut får den komme ut) da sitter han på plassen sin ser på oss mennsken og kaster et blikk mot vinduet ved hodesitt og tilbake på oss, ser vi det ikke med engang så forsetter han helt til vi ser han ( Ja jeg har prøvd å overse han).
Antall ord: 212
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Arven »

Dyr, alle dyr, er laaaangt smartere enn vi gir dem kreditt for, fordi vi vurderer intelligens utifra egne oppfatninger om hva det er. Boffen leser deg som en åpen bok og han er, på lik linje med andre dyr, sannsynligvis litt overrasket over at vi mennesker ikke leser dem like lett.
Jeg tror alt som lever deler den samme livskraften fordi vi kommer fra samme kilde. Jeg tror det er mulig å oppnå en telepatisk kontakt med alt som lever og at dyretolking er fullt mulig, MEN jeg tror det er fryktelig mye humbug i den kretsen.
Mange er ute etter penger og sier det eier vil høre. Mange kan lese eieren og gir inntrykk av at det kommer fra dyrene og noen kan oppnå kontakt med dyrene selv.
Komunikasjon kan gå begge veier tror jeg fordi det er snakk om følelser og sinnstemninger.

Jeg ville jo tenke at hunden gir eieren en ganske klar beskjed når han drar i båndet. En beskjed man kanskje ikke trenger en tolk for å lese. "Ta av meg det båndet, det tar fra meg friheten. Jeg rekker ikke bort til alt jeg vil lukte på. Jeg er skapt til å svinse rundt, ikke til å gå pent rett frem " ;)
Antall ord: 207
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Heksepusen »

det var genialt skrevet Arven.
kan jo sia t det er alle disse pengegriske som har satt meg i skeptiskboksen selv om jeg har hatt mange og rare opplevelser rundt dyr både med meg selv og andre.

Minsten min har en fantastisk evne til og forstådyr, det var en stund en god venninde av oss bode på en kennel og på en kennel så er det mange forkjellige kjebner. Minsten fant en rottis av alle ting der som hun fant tonen med plutselig en dag sitter vi alle på veranden og pratter og rottisen hadde diltet etter minsten som vanelig. Hun sitter og prater med den stille og rolig slik hun pleier og jeg hører etter med et halvt øre.
Hun ser på hunden spørr plutselig hvorfor den er så sint? pinelig pause før hun reiser seg ser på oss voksen og sier. Mamma jeg kan ikke være sammen med hunde for den vil bite meg. Det var ingen tegn til agresjon eller noe slik. I det jeg reiser meg så går hunde til angrep og heldig vis så var vel reaksjonsevnen min forter enn hunden så det ble ikke noe skader uten om på stolheten til hunden.
hun ser på meg igjen og sier tørt før hun går inn i stua. Hun har ikke lært noe annet mamma så ikke være sint på hunden. Hun vil ikke være slik go vil bare slippe unna livet sitt. Jeg står der paff med en litt samfull hund ved bena. Tre dager etter på biter samme hund en ansatt på sted og får det mnsten ment var ønske til hund å slippe livet sitt.
Jeg har i sener tid fått vite hvor hunden komfra og mye av det som den har opplevd og jeg forstår det godt at hvis minsten har rett så kan jeg forstå hunden godt ut fra det jeg kjener bakrunde den. ast jeg vet du ikke liker slike hitroier men tro meg jeg er like glad i den rasen og ser på den som veldig trygg enda. Slike ting har minsten kommet med flere ganger når det kommer til hunder og katter og merkelig nok det stemmer. hun påstår på sin barnselig måte at hun snakker med dem da og det forundrer meg ikke og Arven har jo lagt et godt grunnlag med og mene slik som meg at alt som lever har en kilde som de kommer fra
Antall ord: 421
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Arven »

Ikke i tvil om at minsten hadde telepatisk kontakt med hunden og at denne advarte henne.
Min onkel hadde en diger rugg av en Elghund for endel år siden. Den var godmodig og jeg elsket den over alt. Den likte godt å bli klappet men alle fikk klar beskjed av onkelen min om at man ikke måtte finne på å legge armene rund den og klemme, for da gikk han til angrep.
Jeg trodde aldri på det, og en dag jeg satt ute på trappa fikk jeg en tanke om at den ikke likte det fordi den assosierte det med en runde han hadde noen år tidligere, med en byll på ryggen som tante og onkel måtte tømme og rense. Onkel holdt og tante klemte. Ikke rart han ikke likte det ! Jeg ropte han til meg og ba han sette seg ved siden av meg å trappa. "Nå skal vi sitter her å se utover og snakke litt om livet", sa jeg også fortalte jeg han at jeg kom til å legge armene rundt han, bare for å kose og være glad i. Han så på meg også lente han seg inn mot meg og jeg fikk legge armene rundt han og vi satt sånn lenge ! Onkelen min skjønte ingenting, men jeg sa at ingen hadde tatt seg bryet med å fortelle hunden at de bare ville kose og vise hengivenhet :D

Da han ble gammel, fikk de en ny elghund. Den lille var ei plage og beit alle i bena. èn dag var hun ekstra ille. Det var vondt og jeg fikk litt panikk. Jeg sendte en tanke til gammelhunden og han kom, løftet den lille i nakkeskinnet og ga henne om omgang hun sent vil glemme tror jeg. Etterpå gikk han like rolig tilbake til plassen sin og sov videre. :D
Dyr forstår, bare vi lytter !

Det var fryktelig trist når han døde.
Antall ord: 316
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Lilja »

Mnååå, det var en fin historie, Arven!! :flirt

Jeg tviler heller ikke på at vi kan snakke til dyrene våre, altså, eller på at de forstår oss. Men de dyretolkene jeg har snakket med virket ikke som om de var så opptatte av kommunikasjonen den veien, bare av å lytte. Det er vel det de tjener pengene sine på... :roll:
Endret: Herrejemini, jeg uttrykker meg noe så vakent krøkkete i dag :roll: Ser ut som om jeg forsøker å sette ny rekord i selvmotsigelser her inne :lol: Det jeg mente var at jeg tror den kommunikasjonen vi selv har med våre dyr ligger på et helt annet plan enn den en fremmed klarer (eller ønsker) å oppnå. Noe sånt...

Går og graver meg ned i snøen, kommer sterkere tilbake siden :natta
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Heksepusen »

Nå smeltet jeg Arven.
Nei jeg er ikke i tvil jeg heller. men nå er jeg jo som sakt åpen og skeptis på same tid.
Jeg tror dette gjelder med mennskerdyr ja egentlig alt som lever at skal vi virkelig forstå det på det åndelig plane så må vi klare på en eller anne måte bevist eller ubevist å komunisere begge veier. til og med min skeptikker til mann har jo en vis kontakt har jeg funnet ut men han vil jo ikke vedkjenne seg det og langt minder bruke det bevist.

Men han ble jo litt parkert når han får håndfaste bevis på ting som jeg har påstått fra dag en med boffen vi har nå hehe
Antall ord: 123
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Arven »

Takk :)
og
Nettopp !! De er ute etter å tjene penger og bruker dyrene til egen vinning. Jeg blir så irritert på sånt. Skal man oppnå kontakt med dyr må respekten og likeverdet ligge i bunn.
Og det burde være en selvfølge !
Antall ord: 43
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Heksepusen »

Da kansje jeg ikke tenker så fryktelig feil heller.
Nå fristet det bare enda mer med å få tatt et kurs og se hva det går ut på Hmf
Antall ord: 29
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links