Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDyretolking. Hvor mye sannhet????

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av xyrea »

Alt dette er om hva folk selv tror de kan og ikke.. å være skråsikker hjelper ikke på troverdigheten akkurat i dette tilfellet, og spesielt hvis man kritiserer de som er mindre skråsikre. At alle tolker du kjenner og har brukt er enige, sier vel mer om dem og deg enn om de som ikke er enige. Det blir som å si at alle man kjenner som tror på spøkelser mener at de kan deles inn i to klasser (eller fem eller ni), det sier lite om spøkelser, bare at man stort sett snakker med folk med veldig lik bakgrunn.
Antall ord: 103
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av g.r.y »

Jeg mistenkte faktisk dette for å være reinspikket vrøvl inntil jeg kom til å se et sånt lavbudsjett TV program med Triana Iglesias & Svein Østvik (-ja, du leste faktisk riktig) for et par-tre år siden.. Plottet gikk ut på at de prøvde seg i forskjellige yrker, og i denne episoden, dukket de opp som "whisperers in training".
De klarte seg begge bra, men Østvik var den som klarte seg best. Han fikk opp noen temmelig infløkte detaljer fra de dyrene han skulle tolke, og dyretolken gav uttrykk for å være skikkelig imponert.
Programkonseptets enkelhet, og ikke minst Østviks likefremme personlighet, økte faktisk konseptets troverdighet i mine øyne, for jeg kan liksom ikke se for meg Syden-Svein som den helt store løgner/bedrager..
Men når det er sagt, tror jeg nok så gjerne at det kan være et rimelig godt stykke mellom de seriøse aktørene, da :mozilla_wink:
Antall ord: 157
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av xyrea »

Jeg tror ikke de seriøse kaller seg sånt som 'dyretolk', ihvertfall ikke nå lengre etter at det har blitt en slags trend. Eller i det hele tatt skryter av noen som helst evner.. de er bare utrolig flinke med dyr veldig få skjønner seg på. Og da trenger man ikke fortelle hvor flink man er, folk ser det.
Antall ord: 61
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Isan »

g.r.y skrev:De klarte seg begge bra, men Østvik var den som klarte seg best. Han fikk opp noen temmelig infløkte detaljer fra de dyrene han skulle tolke, og dyretolken gav uttrykk for å være skikkelig imponert.
At dyretolken var imponert, _kan_ jo si sitt, det også :dontknow
Antall ord: 50
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av xyrea »

Isan skrev:
g.r.y skrev:De klarte seg begge bra, men Østvik var den som klarte seg best. Han fikk opp noen temmelig infløkte detaljer fra de dyrene han skulle tolke, og dyretolken gav uttrykk for å være skikkelig imponert.
At dyretolken var imponert, _kan_ jo si sitt, det også :dontknow
Hahaha det er en konspirasjon.. av typen 'INGEN kommer til å tro at vi er så teite at vi jukser og later som Svein Østvik kan snakke med dyr!', der de satser på at folk kommer til å gå på det bare fordi det høres for usannsynlig ut til å ikke være sant. :D
Antall ord: 104
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- - - Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av g.r.y »

xyrea skrev:
Isan skrev:
g.r.y skrev:De klarte seg begge bra, men Østvik var den som klarte seg best. Han fikk opp noen temmelig infløkte detaljer fra de dyrene han skulle tolke, og dyretolken gav uttrykk for å være skikkelig imponert.
At dyretolken var imponert, _kan_ jo si sitt, det også :dontknow
Hahaha det er en konspirasjon.. av typen 'INGEN kommer til å tro at vi er så teite at vi jukser og later som Svein Østvik kan snakke med dyr!', der de satser på at folk kommer til å gå på det bare fordi det høres for usannsynlig ut til å ikke være sant. :D


He, he.. Jeg mener ikke at dette er nok til å overbevise, for å si det sånn, men slik dette scenariet utspilte seg, lot det i allefall til at Østvik & Iglesias selv var overbevist. -Men muligheten for at de har blitt lurt/manipulert trill rundt av denne "tolken", kan men vel ikke se helt bort i fra, for å si det sånn..
- Men arti`va de` no læll!.. :mozilla_wink:
Antall ord: 176
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - - Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Isan »

xyrea skrev:
Isan skrev:
g.r.y skrev:De klarte seg begge bra, men Østvik var den som klarte seg best. Han fikk opp noen temmelig infløkte detaljer fra de dyrene han skulle tolke, og dyretolken gav uttrykk for å være skikkelig imponert.
At dyretolken var imponert, _kan_ jo si sitt, det også :dontknow
Hahaha det er en konspirasjon.. av typen 'INGEN kommer til å tro at vi er så teite at vi jukser og later som Svein Østvik kan snakke med dyr!', der de satser på at folk kommer til å gå på det bare fordi det høres for usannsynlig ut til å ikke være sant. :D
Jeg tenkte mer i retning av at det _kan_ jo indikere at dyretolken ikke var _så_ dyktig.
Antall ord: 123
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av xyrea »

Isan skrev:
xyrea skrev:
Isan skrev:
At dyretolken var imponert, _kan_ jo si sitt, det også :dontknow
Hahaha det er en konspirasjon.. av typen 'INGEN kommer til å tro at vi er så teite at vi jukser og later som Svein Østvik kan snakke med dyr!', der de satser på at folk kommer til å gå på det bare fordi det høres for usannsynlig ut til å ikke være sant. :D
Jeg tenkte mer i retning av at det _kan_ jo indikere at dyretolken ikke var _så_ dyktig.
Det var veldig tydelig hva du mente, Isan. Jeg prøvde å være morsom, bare.
Antall ord: 100
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Dyretolking. Hvor mye sannhet????

Innlegg av Isan »

:D for all del!

Jeg ble bare litt usikker.
Antall ord: 8
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links