Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisForskere mener LSD kan Behandle....

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av keke »

alkoholisme :hikk

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 1oYvjEaNQt

Virker lovende? dette er et seriøst problem..

Håper dette skaper rom for andre mer naturlige substanser som er bevist å ha bedre effekt.. ref: Iboga, sopp, ayahuasca/yage


Litt på etterskudd, men skal ikke klage ! Dær finnes håp :salute:
Antall ord: 49
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Overlord
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 43
Startet: 15 Sep 2004 14:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av Overlord »

Er alkoholisme en sykdom? Høres sykt ut, vet ikke hva som er verst jeg, alkohol eller LSD.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av Diffusa »

Njaa, det er jo en viss risiko med å "dra på tur" da, en kommer jo kanskje ikke "hjem" igjen :?

Men tanken om å "reise" litt høres jo mye mer lovende ut enn hver dag på fylla.
Antall ord: 36
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av keke »

HtooVcEoLlw
lytt.,,

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tooVcEoLlw
Antall ord: 10
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av ludoburgero »

Gammelt nytt, men på lik linje som at de som drikker kaffe blir utstøtt i samfunnet pga. potensialet for koffeinmisbruk, disse skitne aids-befengte kaffedrikkerne, så vil man aldri vurdere cannabis eller LSD for medisinsk bruk i så utstrakt grad. Dessuten vil man på basis av at folk åpner kjeften sin om dette også ugyldiggjøre alle utsagn og kommentarer fra vedkommende uansett hva tema er.

Litt sånn fordi narkotika er farlig, og kun farlig. Det går an å ruse seg på bananskall også, så jeg lurer på når vi skal forby bananer. Det er helt sykt at det fortsatt er lov å kjøpe bananer.
Antall ord: 108
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av keke »

ok gammelt nytt.. meeen NTNU FFS :) d går rette veien.. i sneglefart men skittau
Antall ord: 15
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av ludoburgero »

Svært lite går rett vei, og det som gjør det går i sneglefart, ja.
En kan med andre ord trygt si at det som går rett vei går så seint at det blir en feil vei i seg selv.

Hilsen Herr Dystopi.
Antall ord: 48
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- - Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av Moondancer »

ludoburgero skrev:
Litt sånn fordi narkotika er farlig, og kun farlig. Det går an å ruse seg på bananskall også, så jeg lurer på når vi skal forby bananer. Det er helt sykt at det fortsatt er lov å kjøpe bananer.
Skal de begynne å gi amfetamin til barn også nå? :badgrin:

Jeg leste noe om ecstasy til deprimerte:
http://www.forskning.no/artikler/2010/april/248896

men, jeg må si jeg liker bedre dette naturlige alternativet mot angst:
http://www.forskning.no/artikler/2009/mai/220304

skal hvertfall prøves om jeg er i det området. Uhøflig å takke nei vøtt 8)
Antall ord: 104
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av Diffusa »

Åh, litt avsporing..

Noen som sag episoden med Berserk der de drakk kava? Og fikk med seg måten de lagde det på??? *grøss* Jeg hadde aldri klart å drikk det, sterkt gjort av Berserk gutta det der altså :lol:

Extascy til deprimerte? De fleste som jeg vet som har brukt dette blir jo deppa i ettertid fordi de får så skikkelig opptur at livet blir så stusselig etter på, skal disse da gå konstant på dette? I så fall så lover det jo ikke bra, :shock:. *går inn og leser hele artikkelen*
Antall ord: 93
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av ? »

Bilde
Antall ord: 0
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av ludoburgero »

Igår hadde Dagbladet en veldig seriøs (som vanlig) pseudo-forsknings-artikkel... som de ofte har.
Den lød: "Derfor blir kvinner fortere fulle enn menn".

En artig fyr kommenterte der, i kommentarfeltene: "Hvorfor blir barn så fort fulle?"
Så kom det en rekke andre morsomheter nedover som svar.
Jeg selv skrev: "Fordi de går på ritalin."

Iløpet av natta har de fjernet innlegget mitt. Var det virkelig støtende?
De driver heksejakt på alle nickene mine, så jeg har vel opprettet en del nye kan man si.
Disponert en del av tålmodigheten til de jævla moderatorene der inne...
Og så tenker jeg: kanskje det var litt politisk ukorrekt? Fordi det er sant?

Ja, det er så mye rar forskning der ute. Men kjemisk og syntetisk, bare så det er sagt, er ikke nødvendigvis farlig. Jeg har forstått - med litt fartstid - at det er ikke vits å kverulere for mye imot ting som faktisk er fremstilt i kontrollerte former, og på død og liv måtte forsvare bruk av alternative midler som en merverdig erstatning. Jeg har forstått det nå at det er ikke vits å være så fordømt hardcore på det. Selvfølgelig foretrekker jeg alternative midler hvis bruken er sikker og/eller mulighetene for bivirkninger er større ved bruk av syntetiske midler. Det er ikke det jeg sier. Men det som definitivt trenges er at det forskes mer på alt som er av medisiner!

Det er et spennende felt. Hvis LSD, ecstasy og cannabis kan brukes til noe mer nyttig enn festrus og rekreasjonsmidler - hvorfor ikke utnytte potensialet? Jeg synes absolutt at man skal ha et mer objektivt syn fremfor skremselspropaganda som "opplysning". En hører stort sett bare de negative sidene ved rusbruk. Hvorfor? Alkohol konsumeres jo i ubegripelige mengder av så og si samtlige mennesker på hele jorden. Til tross for hvor skadelig det faktisk er. Og dette dysses ned. Så kan vi jo spørre oss selv om det ikke, som vanlig, har med en gullgruve av skatteinntekter å gjøre - og ikke minst monopol/patent/kontrollert flyt.

Alle vet at... om cannabis virkelig hadde blitt legalisert... så hadde folk kuttet ut en del medisiner. De hadde også kuttet ut alkohol. De hadde røykt mindre vanlig tobakk. Det er forskning som tilsier dette, men vi hører det bli gjentatt av "syrehodene" vi ikke gidder å høre på, og så stempler vi dem for å "bare sile ut de positive argumentene for å rettferdiggjøre sin rusbruk"... sukk.

Jeg synes vi undervurderer mennesker ved å drive overformynderi og la oss bli utsatt for nettopp det. Alle bestemmer over sin egen kropp. At prostitusjon er ulovlig gjør det ikke til en annen sak enn at det bare er prostitusjon. Selv om jeg av moralske grunner og personlige verdisyn aldri hadde kjøpt sex kan jeg likevel ikke begripe hvor tåpelig det er med et forbud.

Alle bestemmer over sin egen kropp. Alle må selv få velge hva de vil putte i seg.
Både av kjønnsorganer og rusmidler eller alternative medisiner. Forbud er primitivt.
Så har vi dette med å ta vare på hverandre i et samfunn da - og ta vare på oss selv.

Er dette mulig med så mye statlige inngrep/overgrep i privatlivet?

Ikke minst former det holdninger, så folk blir like. Fordi de ikke tør å prøve ting selv.
Det er lettere å fordømme, spesielt hvis man har noe man mener er bedre selv.
Alternativene er så mange, men når staten mener at ritalin er et bedre alternativ enn å la folk få være seg selv - samtidig som enkelte planter i naturen er ulovlige å bruke... da sier det litt.

LSD er syntetisk fremstilt (lysergsyredietylamid, eller LSD-25) - men opphavet er også fra planteverdenen... som så mye annet. Neida, jeg tøyser - som stort sett ALT ANNET.

Vi glemmer ofte dette. Vi tenker at syntetisk nødvendigvis er mer farlig.
Det nye er skremmende. Det gamle, kjente, vante er det trygge.
Dette er slett ikke sannhet - det er myter - og vi presses ut i frykt for mye vi ikke trenger å være redde, mens vi i andre tilfeller presses til å eksperimentere med ting vi absolutt ikke burde.

Hva med å ta i et tak for vår rett til å tenke, vurdere og prøve selv?
Det er tross alt frihet.
Antall ord: 726
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av keke »

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/ ... 18obzEaNQt


ser ut som flere og flere blir enige i at fornuften nå må ta over..

Argumenter som blir brukt MOT" er så ufornuftige å lite gjennomtenkt at jeg nesten spyr - problemet er også at di ferreste som fremmer denne MOT stormen - lever i frykt og med feil informasjon uten refleksjon i den objektive sfære.. vi har valg - nå har vi valgt det verste i over 50 ÅR .. på tide me noe nytt? eller skal krigen forstsette .. slik at kriminelle bare blir rikere og de få som sliter med rusproblem får d verre,, som igjen.. sum av sum gjør at vi bruker astronomiske beløp på en kamp en ikke kan vinne.... d er så tåpelig at jeg syntes nesten synd på de som må leve i frykt uten å ane hvilke skyggelapper og alvorlighetsgraden av forbud i seg selv - Da snakker jeg om KRiG i ytterste konsekvens - ala Colombias problem : hvor mennesker daglig blir drept og terrorisert pga krigen MOT terror.. Hvor arealer på størrelse med østfold blir sprayet ned av AGent Orange - meget giftig og kreftfremkallende - Kjenner en sjaman for en "liten stamme" på 6000 som lider pga denne KRigen MOT narkotika.... http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange

http://watchlist.org/reports/pdf/colombia.report.pdf

vil gjenta dette.. DU eller noen andre på denne kloden som tror at forbud er det eneste og beste alternativ gjør verden til et mye verre sted å være.. enkelt og greit så er forbud d aller siste vi bør tenke på som løsning.. d skaper KUN et mye større problem både her hjemme og globalt.. om du ikke Tror meg betyr d kun at du ikke har brukt mye tid på tema..
Antall ord: 296
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Forskere mener LSD kan Behandle....

Innlegg av ludoburgero »

Beklager for mine langtekkelige, rotete, (typiske,) grumsete innlegg.

For å gjøre meg mer kortfattet og konsis; her ser man et prima eksempel på en "veldig følgelig" konsekvens av feilslått narkotikapolitikk. Som sikkert kan relateres til denne saken og hva jeg sier om frihet til å bestemme over sin egen kropp og det man velger å putte i den... av ulike årsaker:

http://www.dagbladet.no/2012/03/13/nyhe ... /20668923/
Antall ord: 70
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links