Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSpeilsalen

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Speilsalen

Innlegg av Scorpionen »

Hei er det noen her som har kommet til speilsalen.

Jeg drev ganske heftig en periode med noen gamle teknikker for å kunne forlate kroppen eller oppleve adskillelse fra legemet som OBE. Jeg har arbeidet med å finne kontakten med min indre mester gjennom mange år.

I starten ble jeg bare svimmel under sittingene, fikk støt, badet i sterke svettetokter og opplevde kyria og "stormer/ tornadoer" under øvelsene. Jeg fikk disse dype avslappede opplevelsene og var ganske fornøyd med det for en tid. Men ingen ting som gav meg noe varsel om hva som er på andre siden av bevisstheten.

Men så under et av disse "svevene" møtte jeg to skikkelser eller flyktige vesener de ene så meget vakker men ganske streng ut og den andre var nøytral og vennlig, og oppholdt seg utenfor mitt fokusområde. Jeg befant meg i en hall med ufattelig antall speil, der det var vesener foran hvert speil., hvis det var det jeg erfarte. Det var ikke som å se med øynene, så jeg kunne ikke se rett på en skikkelse og få et klart bilde av denne, jeg måtte velge å "ikkefokusere" for å få et mentalt bilde av hva som omgav meg. Alt var annereldes enn jeg hadde forestilt meg.

Jeg ble henrykket over å ha oppnådd kontakt, og strakte meg etter dette vesenet, som var fokuset mitt og opplevde at skikkelsen snudde seg og vred på seg for ikke å bli berørt. Hele jeg var ren glede, eller ekstase... og skikkelsen bare iakttok meg for så å trekke seg tilbake i det speilet, eller åpningen som viste seg å være mitt. Vesenet bak meg ledet meg tilbake, og jeg fikk en svært dyp og behagelig søvn spontant etterpå.

Det var de kommende døgnene jeg ikke fikk sove, jeg var så henrykket. Så oppspilt.

Noen som har lignende erfaringer?
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Speilsalen

Innlegg av Moonstone »

La meg spørre, er Speilsalen en del av en spesiell teknikk,filosofisk retning eller paradigme, eller var det en "tilfeldig" opplevelse gjennom vanlig meditason?

Hva tror du var funksjonen til speilene?
Antall ord: 32
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Speilsalen

Innlegg av Scorpionen »

Jeg har en personlig teori.

Alt man opplever både "her og der over", eller som de sier de litt eldre her "nede og der oppe", tror jeg er forbundet som saft blandet i vann. Saft er ikke saft uten vann. Det er konsentrat. Vann uten konsentrat er ikke saft det heller det er vann. Saften her er en helhet bestående av alle delene som skal til for å fremstå i sin rette inkarnasjon.

La oss si at dersom vi kaller vår manifestasjon "Konsentrat". Alt det materielle, det vi kan kjenne og ta på, og se osv. Vi erfarer ikke "Saft" da. Vi erfarer i realiteten bare "vann".

Når man søker å erfare helheten og samle hele seg og det store bildet i en samlet manifestasjon, må man søke "konsentrat". Går man over til "konsentrat" som her er en for vår fysiske og materielle manifestasjon tilsynelatende åndelig og ukjent tilstand, da erfarer man "konsentrat" og ikke vann.

Det er når man tillater seg å kverken være "vann" eller "konsentrat", men samtidig søke manifestasjon av bevissthet midt i mellom, at den større verden åpner seg, som en dør, eller et speil i alle tenkelige retninger.

Etter de erfaringene jeg har gjort meg, tror jeg (men vet ikke helt sikkert ennå) at alt er forbundet på dette planet, der man er bevisst, på alle nivåene. At man blander "saft" og tillater seg å la alt flyte sammen til ett bilde.

Det er mulig man "møter seg selv i døren", eller den man skulle vært, eller den man er, eller noen andre, eller et mentalt inntrykk, eller får visjoner i fortid/ nåtid/ fremtid, eller parallelle univers, eller innflettede univers.

Jeg tror at alt er blandet inn i hverandre, og at vår materielle verden bare er litt av det vi kan finne. Vi har på sett og vis mistet noe av oversikten i det vi valgte å også tillegge oss en materiell manifestasjon. Det er som om vi har en utfordring i arbeidet med å integrere den i det åndelige. Derfor dette behovet for å søke oppover, og søke innover, og søke utover. Som barn i ferd med å bli tenåring. Der er mer enn lekeplassen. Der er så utrolig mye mer på alle plan.

Vi har så mye å se frem til, bare vi klarer å finne de "smale sti" der inne, der ute, der i midten i vår bevissthet.
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Speilsalen

Innlegg av Moonstone »

Ja, det er en del av de som bevisst ønsker/trenger å søke sin personlige Jacobs Stige, og å stige oppover den.

I sin rene essens er Dualisme en illusjon.
Speilkammeret kan være et nivå i din Alkymiske stige der du kommer ansikt til ansikt med Dualismens ideer, og ved å stirre inn i speilet på deg selv innser du at du og ditt speilbilde er ETT og det samme i ESSENS?

At den fysiske virkelighet kan bedra er helt sikkert.
Bare se når man trer inn i materien og finner ut at i Energi virkeligheten er vi verken fast form eller er adskilt fra reste av Universet.
Men den Fysiske virkelighet og Ikke-fysisk virkelighet er også ett og det samme, bare 2 sider av samme sak hvor begge er avhengig av hverandre for sin eksistens.

Man finner alltid ting i par, fordi det er en Universell "lov" og "byggeblokk"
Speilsalen kan symbolisere dette.

Ma'orc.
Antall ord: 157
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Speilsalen

Innlegg av Moonstone »

Jeg antar at man kan komme ansikt til ansikt med Dualismens verden ved hjelp av Sinnet gjennom meditasjon så godt som å komme ansikt til ansikt med det her i den fysiske verden.

Jeg observerte denne Loven om Dualisme og Par gjennom sansene i denne fysiske verden, og ikke gjennom reise i Sinnet slik du ser ut til å ha gjort.

Den opprinnelige Dualismen sies å være Chokma & Binah/Visdom og Forståelse/Maskulinitet & Femininitet/Positiv & Negativ/Elektrisk & Magnetisk.
Også utfoldet de seg derfra helt ned til den tyngste materien, og det dannet mange lag med Par fra den opprinnelige Dualistiske Ide/Tanke.

Man kan spore dem fra begge ender, og oppdage denne Loven.
Spennende er det :coffe2
Antall ord: 115
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Speilsalen

Innlegg av Scorpionen »

Mooonstone jeg er på mange måter enig med deg i det du sier. Personlig tror jeg man bør arbeide som et barn som lærer seg grunnleggende ferdigheter. Dette på alle plan, og la alt modnes gjennom stillheten, meditasjon og kontemplasjon.

Jødene videreutviklet et svært gammelt og genialt verktøy, som jeg ser du nevner begreper fra
Moonstone skrev:Den opprinnelige Dualismen sies å være Chokma & Binah/Visdom og Forståelse/Maskulinitet & Femininitet/Positiv & Negativ/Elektrisk & Magnetisk.
Jeg bruker ikke denne modellen men har bestemt meg for å på et eller annet sted ta meg tid til å virkelig studere det.(Livstreet i kabbalismen?)
Moonstone skrev:Ma'orc.
Er dette det som ansees som det maskuline og feminine i forening, Monstone?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Speilsalen

Innlegg av Moonstone »

Ja, de betegnelsene er hentet fra det Kabbalistiske systemet med Livets Tre.
Men det systemet er igjen hentet fra eldre Visdom og systemer, mest fra Egyptisk kultur, blandet med Østens Visdom og Astrologisk Visdom fra Babylonia.
Scorpionen skrev:Er dette det som ansees som det maskuline og feminine i forening, Monstone?
"Marry the Sun & Moon to build the Philosopher Stone"
Svaret på spørsmålet ditt ligger her.
Antall ord: 68
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- - Speilsalen

Innlegg av Scorpionen »

Moonstone skrev:Ja, de betegnelsene er hentet fra det Kabbalistiske systemet med Livets Tre.

"Marry the Sun & Moon to build the Philosopher Stone"
Svaret på spørsmålet ditt ligger her.
Det får meg i første omgang til å tenke på "Det Kymiske Bryllupet".

Jeg er enig i at det er mye mye eldre, systemet. Trolig like gammelt som hele universet. Oppdaget og utforsket i årtusener fra mange forskjellige vinkler og ståsteder.

Pussig du skulle bruke begrepet Jacobs Stige. Det var det lenge siden jeg har hørt noen skrive. \:D/
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - Speilsalen

Innlegg av Moonstone »

Scorpionen skrev:
Moonstone skrev:Ja, de betegnelsene er hentet fra det Kabbalistiske systemet med Livets Tre.

"Marry the Sun & Moon to build the Philosopher Stone"
Svaret på spørsmålet ditt ligger her.
Det får meg i første omgang til å tenke på "Det Kymiske Bryllupet".

Jeg er enig i at det er mye mye eldre, systemet. Trolig like gammelt som hele universet. Oppdaget og utforsket i årtusener fra mange forskjellige vinkler og ståsteder.

Pussig du skulle bruke begrepet Jacobs Stige. Det var det lenge siden jeg har hørt noen skrive. \:D/
Helt klart.
Du tenker på "The Alchemical Wedding of Christian Rosencrautz"?
Man finner ideene der ja, og gjennom hele sen-Middelalder og Renessansen egentlig, og fremdeles hos Rosekorsere og Frimurere.

Jacobs Stige er jo en klassiker, og et utmerket symbol for "the Stairway to Heaven" konseptet som alle Mystikere jager etter.
Folk bruker begrepet enda, men det er mye New-Age for tida, og ikke "Old-Age", så mange av de gamle begrepene forsvinner litt.

Skål for Old-Age :coffe2
Antall ord: 174
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links