Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerFøflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Sleepyastral »

Jeg har ikke så fryktelig mange føflekker, og ikke noen oppsiktsvekkende flekker eller mønster e.l.

Men noe litt snålt er at jeg har fire stk på venstre arm, som danner en "y". Dette har også min sønn, helt likt, samme sted.

Spøkefugler har foreslått at vi er "beamet ned fra samme galakse" :D men så hørte jeg ett eller annet om at det faktisk ER noen, innen enkelte alternative miljøer, som mener noe sånt om slike føflekkmønstre...?

Noen som vet noe om denne kuriositeten?
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Diffusa »

Vet ikke noe om sånt.

Men både jeg og min søster har arvet lik føflekk av papsen på samme sted som han, han påstår også at flere over ham i familien også har den men om det stemmer.. :roll:

Håper det er noen andre som vet noe :)
Antall ord: 53
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Bearchild »

Jeg og pappa har pleiadene på overarmen. :lol:
Om man legger godviljen til kan man nok finne mange artige mønstre, men det er jo litt spesielt med fødselsmerker som går i arv. At man kan få følelsen av at et fødselsmerke "betyr noe" henger vel litt sammen med både sannsynligheten for arvbarhet og at man ser et kjent mønster.
Jeg aner ikke hvordan det er med føflekker/ fødselsmerker og arvelighet? Man kan sikkert arve et føflekk-gen, men kan man arve nesten identiske merker? Eller går det innunder tilfeldige sammentreff..? :dontknow
Antall ord: 100
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Svartepus »

Jeg er full av føflekker, så jeg kan nok finne mange stjernebilder på kroppen om jeg leter. Men jeg har en føflekkformasjon på ene armen som ligner veldig på karlsvogna/storebjørn. Sett fra en annen retning kan den også ligne på stjernetegnet mitt Løven (stjernebildet altså, ikke en løve). Jeg har også to ganske like trekanter på armene, nesten som speilbilder av hverandre.
Jeg kjenner at det er en fascinerende tanke å tenke at man har sånne merker etter hvilken galakse man er beamet ned fra :)
Antall ord: 91
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Asbjørn »

Noen mener at føflekker ( fødselsmerker ) kan komme av arr fra tidligere liv.

Derfor kom jeg på tanken om tatoveringer hos urbefolkning, - samt at man som sjeler reiser i "grupper"...
Familiemeldemmer, og venner man får spesielt god kontakt med, kan ofte være i slike sjelegrupper ...
( herunder også "sjelevenner" ).

Arr av slike tattoer, ( stammesymboler kansje ?) burde kunne vise seg i føflekker kansje ?

Hos folk hvor man har gått tilbake til tidligere liv, står ofte slike føflekker i forbindelse med skaden man døde av...

Bare litt tankespinn....

A
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Sleepyastral »

Jeg aner ikke hvordan det er med føflekker/ fødselsmerker og arvelighet? Man kan sikkert arve et føflekk-gen, men kan man arve nesten identiske merker? Eller går det innunder tilfeldige sammentreff..?
Hudtype/ føflekkmengde er arvelig, men plasseriengen skal i teorien være tilfeldig... Så da er det ekstra påfallende når min sønn og jeg har så få, at vi har en identisk formasjon :mozilla_wink: Han er ennå ganske liten, så han får sikkert fler.

Føler jo at vi er "sjelevenner", og min svært jordnære samboer er nesten litt oppgitt over å ha fått enda et "rart tilfelle" i hus, det holdt visst med meg :loool Før gutten min ble laget, følte jeg hans nærvær veldig sterkt, så det var ingen overraskelse at det var en gutt som kom.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Svartepus »

Asbjørn skrev:Noen mener at føflekker ( fødselsmerker ) kan komme av arr fra tidligere liv.

Derfor kom jeg på tanken om tatoveringer hos urbefolkning, - samt at man som sjeler reiser i "grupper"...
Familiemeldemmer, og venner man får spesielt god kontakt med, kan ofte være i slike sjelegrupper ...
( herunder også "sjelevenner" ).

Arr av slike tattoer, ( stammesymboler kansje ?) burde kunne vise seg i føflekker kansje ?

Hos folk hvor man har gått tilbake til tidligere liv, står ofte slike føflekker i forbindelse med skaden man døde av...

Bare litt tankespinn....

A
Ifølge den teorien må jeg enten ha dødd på veldig mange forskjellige måter, eller så må jeg ha blitt steinet ihjel eller pepret med maskingevær eller noe.
Er det ikke fødselsmerker som skal være arr etter tidligere liv? Sånne flekker som noen har rundt på kroppen?
Antall ord: 150
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Asbjørn »

Svartepus skrev:Er det ikke fødselsmerker som skal være arr etter tidligere liv? Sånne flekker som noen har rundt på kroppen?
Kan hende det, - somsagt dette var bare tankespinn, jeg har hørt noe om det, - og visste det var noen tegn på huden.
Føflekker og førdselsmerker, er ikke det det samme ?

( fø(dsels)flekker ? )

A
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Bearchild »

Jeg er rimelig sikker på at dette temaet har vært oppe her før, eller så har jeg skikkelig dejavu! :p Det er vel forskjell på føflekker og.. føflekker? Noen er man født med, mens andre kommer etterhvert?
Men det finnes jo også andre fødselsmerker, sånne "jordbærflekker" bla. Broren min ble født med en sånn, diger rød flekk i ansiktet- men den forsvant når han var et par-tre år. Datteren min ble født med noe de på sykehuset kalte "storkebitt", et stort rødt merke i nakken. Det ble borte etter noen måneder.
Antall ord: 106
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Svartepus »

Jeg har alltid tenkt på føflekker som sånne store og små prikker man enten er født med eller får iløpet av livet, mens fødselsmerker er større. Sånn som på bildet her, der mannen har føflekker i ansiktet (prikkene) mens babyen har et fødselsmerke.

Bilde

Men joda, jeg er klar over at føflekk betyr fødselsflekk/merke. Jeg har bare alltid skilt mellom føflekker og fødselsmerker. Og siden fødselsmerker som oftest bare dukker opp på en plass på kroppen, mens føflekker er mer vanlig og ofte kan være flere av på kroppen, høres det mer logisk ut at fødselsmerker er arr fra tidligere liv. Nå er kanskje ikke "logisk" rette ordet å bruke i denne sammenheng da men... :P
Antall ord: 133
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Arven »

Fødselsflekker kan være arr fra tidligere liv etter hva jeg har skjønt. Føflekker blir ofte veldig små og mange. Men det er jo litt spessielt hvis samme føflekk mønster dukker opp i flere ledd.
Antall ord: 40
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Sleepyastral »

Bilde

Her er bilde av armen min... Fire små stakkars prikker, men meget påfallende når de er så alene som de er, spesielt på min sønn...

Noen som vet hva de likner?

(Vet ikke hva jeg skal tro om dette altså, men litt morsomt er det)
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Sleepyastral »

Det kan faktisk stemme med en del av pleiadene ser jeg nå...! :p
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Hecate »

Jeg har stjernebildet Orion på ryggen. Dette la jeg merke til i ganske ung alder og "skremte" klassekompiser med at jeg kom derfra. Meneh, folk kan jo få seg til å se jesus i popcornskåla osv, så jeg tar det mer som en kuriositet enn et tegn fra oven :D
Antall ord: 49
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Føflekkmønster/ stjernebilde e.l....?

Innlegg av Moondancer »

Begge mine barn har storkebitt i nakken. De er 5 og 6 år og har det enda. Dattera mi hadde mongolflekk i toppen av rumpesprekken. Vanlig hos asiatiske barn... Vet ikke om noen mørkhuda i slekten til meg eller mannen.... og jeg har ikke "vifta med stumpen" :mrgreen:

Jeg hadde en "jorbærflekk" som noen kalte det her oppe, midt på ryggen da jeg var liten. Har merke etter den enda, som en flekk som er et par nyanser mørkere enn huden (uavhengig av om jeg blir brunere ved soling). Tror jeg også har storkebitt enda
Antall ord: 97
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links