Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenMånen brant opp..

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Sunshine_20
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 05 Mar 2011 13:25
13

Månen brant opp..

Innlegg av Sunshine_20 »

I natt drømte jeg den mest uhyggeligste drømmen jeg har hatt.

Jeg var ute en plass midt på natten sammen med kjæresten min, og pratet med noen. Jeg er veldig glad i å ta bilder, så jeg kikka tilfeldig opp på himmelen i håp om at jeg kunne få et bra motiv. Så la jeg merke til fullmånen, som kommer fort frem fra fjellet. Månen hadde slått store røde sprekker, og begynt å brenne skikkelig. Jeg tok bilde, og ble skikkelig redd. Ropte ut "nå går jorda under!". Jeg og kjæresten holder rundt hverandre og sier "elsker deg" til hverandre, før jeg ringer foreldrene mine og forteller de at jeg er ubeskrivelig glad i de.
Mer husker jeg ikke..

Den følelsen man får når man er skikkelig redd, føltes så ekte ut i drømmen. Husket følelsen da jeg bråvåknet. Utrolig ekkelt!..


Noen som kan tolke drømmen? :)

Av og til er jeg sanndrømt, så håper den drømmen her holder seg i drømmeland...
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Månen brant opp..

Innlegg av kråke »

Sunshine_20 skrev:I natt drømte jeg den mest uhyggeligste drømmen jeg har hatt.

Jeg var ute en plass midt på natten sammen med kjæresten min, og pratet med noen. Jeg er veldig glad i å ta bilder, så jeg kikka tilfeldig opp på himmelen i håp om at jeg kunne få et bra motiv. Så la jeg merke til fullmånen, som kommer fort frem fra fjellet. Månen hadde slått store røde sprekker, og begynt å brenne skikkelig. Jeg tok bilde, og ble skikkelig redd. Ropte ut "nå går jorda under!". Jeg og kjæresten holder rundt hverandre og sier "elsker deg" til hverandre, før jeg ringer foreldrene mine og forteller de at jeg er ubeskrivelig glad i de.
Mer husker jeg ikke..

Den følelsen man får når man er skikkelig redd, føltes så ekte ut i drømmen. Husket følelsen da jeg bråvåknet. Utrolig ekkelt!..


Noen som kan tolke drømmen? :)

Av og til er jeg sanndrømt, så håper den drømmen her holder seg i drømmeland...
Månen kunne nok ikke ha brent opp i virkeligheten... men den kunne kanskje ha blitt truffet av en massiv asteroide og smeltet :P

Tror (og håper) nok at dette ikke var en såkalt sanndrøm... Med mindre det er symboler for noe som skal skje? Men kanskje du kan tenke over symbolikken. Månen er jo symbol for så mye rart (kvinnelighet f.eks). Kanskje du kan tenke over hva den symboliserer for deg?

Ellers så opplever jeg som oftest mareritt når jeg har sovet en stund og det er på tide å stå opp. F.eks om jeg er sulten eller har sovet ganske lenge, eller har feber for den saks skyld. Tror det kan være underbevissthetens måte å vekke meg opp på.

Fra dreammoods.com:
To dream that it is the end of the world suggests that you are under a tremendous level of stress. You may be feeling vulnerable or helpless in some situation.
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Månen brant opp..

Innlegg av Kiara »

Nå er jeg ingen drømmetyder! Men jeg klarte ikke stoppe tanken på noe så enkelt, som at det kanskje var en oppvekker om å fortelle dine om at du er glad i de! At du trodde i drømmen at jordens undergang kom, pga. den drastiske senen, som fikk deg til å ringe dine foreldere.. var kanskje en beskjed fra underbevistheten din, om å bruke tiden, mens en kan, og før det er for sent! Sånn vil jeg ha tolket det til meg selv..
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Månen brant opp..

Innlegg av helgemann »

Denne drømmen handler ikke om verdens undergang.

Hva jeg tror denne drømmen betyr:

Jeg tror drømmen handler om din over gang til det voksne livet, og at du kanskje er redd for det nye.

Kanskje du står på kanten av stupebrettet? I bakgrunnen hviler det trygge og kjente, framfor deg, er alt det ukjente som du ikke vet om.

Natten er den tiden man har mest kontakt med seg selv. Man hviler da, og natten er fravær av lys. Det å ta bilder, da fanger man øyeblikket, og man kan gjemme det til senere, som et fint minne. Kanskje et fint minne om bardommens år? Kjæresten din, er ikke den virkelige kjæresten, men den mannlige siden av deg selv, noe som indikerer på, at du er et helt menneske. Et helt menneske, består av begge deler, kvinne og mann/barndom og voksen. Fjellet kan stå for fastheten og tryggheten du har hatt. Månen er et feminint symbol, og står for det kvinnelige. Rødt står for kraft og jording (jordforbindelse). Revner/sprekker står for at noe nytt er i ferd med å bryte fram. Det at månen stiger opp, kan være en form for fødsel. Det stadfestes med at månen er rød. Ild er form for transformasjon. I fra barn til voksen. I denne overgangen, blir du redd, noe som er helt normalt, som nevnt. En undergang, er også en avslutning. Nå står det virkelige livet foran deg, og banker på din dør. Du vet dette, og derfor stadfester du dette, med at du viser deg selv, at du elsker deg selv, både via ord og handling. Så ringer du, en telefon er en slags åndelig kontakt, til dine foreldre. Kanskje du innerst inne takker de for oppveksten, og sender en kjærlighetserklæring med tankene til de, fra deg.
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links