Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenUKO, hjelp til å gjøre det igjen uten angst!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

me0n
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 28 Mar 2012 02:00
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordhordland

UKO, hjelp til å gjøre det igjen uten angst!

Innlegg av me0n »

Jeg vet dette er en lang tekst, men jeg håper noen tar seg tid til å lese den og hjelpe meg med svar! Jeg har lest en del her inne, på UKO, men det er fremdeles noe jeg lurer på. hvordan oppleve det igjen, uten at det har med en situasjon der jeg har angst. Hva er deres beste råd? Jeg setter også pris på å få høre deres historier om UKO, siden jeg har opplevd det samme.

Fra min barndom og til den dag idag har jeg hatt ut av kroppen opplevelser 4 ganger (jeg er sikker på at jeg har hatt det flere ganger, men jeg husker ikke når, hvor osvosv..) De 4 gangene jeg har hatt ut av kroppen opplevelser har jeg hatt dem i forbinnelse med angst eller når jeg har hatt vondt. To i barndommen og to når jeg gikk på ungdomskulen. Jeg husker dem fra barndommen mye bedre enn de fra ungdomskulen, noe jeg synes er litt merkelig siden jeg er 18 år. Men men.

Når jeg var på den alderen hvor man mast tennene, husker jeg at jeg låg på golvet på badet og grein. Jeg grein å grein å grein, fordi det gjorde så vondt. Jeg låg på rygg, men har ingen minne om hvor jeg ser opp i taket eller rundt meg. Jeg ser ned på meg selv og jeg er helt rød i fjeset, jeg ser også tannen som er løs.

Den andre opplevelsen fra barndommen min
Jeg husker jeg våknet opp om natten fordi det lynte og tordnet ute. jeg klatret ned fra etasjesengen min, og jeg kjenner de varme føttene mine treffe det iskalde golvet. Jeg ser ut vinduet på rommet mitt, og jeg sverger det lynte non stop. Det lynte sikkert fire fem gange før braket kom, også lynte det 4-5 ganger før braket kom igjen og sann fortsatte det. ( jeg har spurt mange som er eldre enn meg, mamma osv om det lynte slik den måten, alle bekrefter det) Jeg ser fremover mot døren til rommet mitt og jeg går ut i gangen og står der i noen minutter. I det jeg går ut ifra rommet, husker jeg ingen ting fra mine øyne, men at jeg "står" i trappen og ser på meg selv. jeg har på meg en lys nattkjole, og bare står der og ser meg omkring. i det jeg begynner å grine, kommer jeg til bake i min egen kropp. Tanten min roper meg inn på rommet hennes og jeg legger meg hos hun. etter denne opplevelsen føler jeg at når det torner og lyner ute, så er det liksom kun meg og de jeg er med som er igjen på jorden. jeg føler meg liten og ensom.

Den 3 gangen var i 9. klasse. Jeg har jo seffølgelig vært så uheldig å fått plass midt i klasserommet. Bare for å beskrive klassen, så var det nok ingen vikarer som ville ha oss. vi var kjent for å være den jævligste klassen på hele ungdomskolen. VI VAR GRUSOME, hvertfall. Jeg fikk ofte angst i klasserommet. (en grunn til at jeg skulket mye av ungdomskulen) Jeg beskrev angsten min som om jeg tok på meg en bobble på hodet . Ja det var delvis rett, men jeg hadde også ut av kroppen opplevelse(r), hvor jeg står bak meg selv og ser ned på meg selv. Jeg sitter med hodet ned i pulten, jeg sitter å tegner i boken. Jeg husker jeg hadde på meg en hvit jakke, og hadde lyst hår. ( farget håret mye på den tiden) Men jeg husker også fra "min kropp" den dagen, hvor jeg har denne boblen min på hodet. Jeg hører masse bråk, og då mener jeg masse bråk. Men det er en stemme som er ekstra høy, og det er læreren sin stemme. Ordene hennes kom inn gjennom boblen og jeg hørte ordene klart. Problemet var bare at det gikk inn det ene øret og ut igjen det andre. Klassens stemmer ble bare "bneiownfowe..." Når skoleklokken ringer, kommer jeg tilbake til meg selv. etter denne opplevelsen liker jeg meg ikke i større mengder med folk om det er på kjøpesenteret eller i klassen.

Siste klare minne jeg har var når jeg gikk i 10. klasse. Jeg gikk da på en spesial skole for ungdommer som trenger tettere oppfølging osv osv. (problemungdom) Så når jeg gikk der hadde vi en dag i uken hvor vi jobbet istedenfor å være på skolen. Jeg liker jo barn og har to lillebrødre som på den tiden gikk i barnehagen jeg jobbet i. Men siste gang jeg var der (pga angsten, nektet jeg å dra tilbake dit) så sitter jeg å tegner med to jenter. Jeg pleide alltid å tegne etter frokost fordi det var det jeg var god på og jeg visste ikke helt hva jeg skulle finne på med ungene heller. Så jeg sitter jo der og tegner med de 2 jentene helt til dem finner ut at de vil heller leke med noe annet. Så de går, mens jeg sitter igjen der og tegner i min egen lille boble. Seffølgelig var det litt ekkelt der og da, men det gikk jo fint og jeg tenkte ikke noe mer på det. Når jeg kommer hjem og skal ligge meg, har jeg plutselig ett helt annet minne av hva som skjedde. Jeg "sitter" på benken hvor de andre ungene spiser ( Som var få, siden mange var ferdig å spise) og ser på meg selv sitte der ensom og tegne. Når jeg ser dette begynner jeg å gråte, fordi jeg følte det var slik de som jobbet der såg på meg. at jeg hadde blitt lagt merke til og at jeg ikke gjorde noe. Jeg begynte og hyperventilere og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

Jeg går 1 året om igjen på vidaregående, og jeg skal bli vernepleier når jeg blir stor. Til neste år skal jeg gå på barn og ungdom, og da må man ut i praksis i barnehage. Jeg vet jeg kommer til å lære meg hva jeg skal gjøre osv. men jeg gruer meg skikkelig mye til lærlingtiden og når man skal ut i praksis, fordi jeg fremdeles ikke har kommet over det jeg opplevde. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan oppleve ut av kroppen opplevelse som er posetiv og kontrolerende. Slik at angst følelsen helst går ann å kontrolere. Jeg har hatt angst både før og etter de 2 siste opplevelsene, men har ikke minne om at jeg har hatt ut av kroppen opplevelse av den grunn. men jeg har sett meg selv flere ganger, det er jeg sikker på. hvor, når og hvorfor vet jeg ikke.

Jeg håper dere kan gi meg ett svar på det jeg lurer på! Eller hvertfall dele deres historier om dere har hatt noen! Tusen takk på forhånd ! :D
Antall ord: 1198
me0n

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- UKO, hjelp til å gjøre det igjen uten angst!

Innlegg av Arven »

Hei og velkommen til oss :) . Jeg har aldri hatt en UKO uten at jeg har villet det selv, men jeg kan godt tenke meg at det kan være en skremmende opplevelse.
Jeg tenker at du vil kunne ha god hjelp av å meditere. Gjennom meditasjon vil du finne indre ro og åpne opp for din høyere bevissthet og det vil gi deg større kontroll. Det er ingenting å være redd for :) , bare kjærlighet og lys !

Legger inn en gratis guidet meditasjon fra en av våre dyktige paranøtter så du kan prøve og kjenne hva du syns. Ikke alltid så lett å få til og greie å slappe av i førstningen, men det går lettere etterhvert :D

http://www.divine-spirit.no/Gratis1.html

Legger inn en link til en tråd her inne som gir mange gode råd og forklarer bra

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... tere#p5684
Antall ord: 156
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
me0n
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 28 Mar 2012 02:00
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordhordland

- UKO, hjelp til å gjøre det igjen uten angst!

Innlegg av me0n »

Takk for det! Jeg er veldig glad for at jeg har blitt medlem her! Dette er den siden som passer meg best - bedre en facebook! :haha

Tusen takk for svar! Har prøvd meditasjon to ganger etter at jeg har lest om UKO'er her! Jeg har også tenkt lenge at meditasjon er noe jeg burde drive med, og når jeg var i alderen 15(?) tenkte jeg at jeg kommuniserte med "gud" når jeg tenkte under "meditasjonen" jeg gjorde en gang...i to min.. Jeg har alltid tenkt at man skal sitte med beina i en trekant og rette opp ryggen, noe jeg da ikke fikk helt til. Hehe.

Jeg har jo skjønt nå hva det er, og at man ikke trenger å sitte for å meditere. (lettelse) Men jeg er litt nervøs på hvordan det vil være ang. UKO'er, hvor lang tid jeg må meditere for at det skjer, hvor lang tid det tar før jeg opplever det (dager, måneder år), om jeg kommer til å huske noe der og da, eller om jeg husker det senere.

Jeg er jo ganske nybegynner på dette her da. Men jeg tror jeg skal meditere hver kveld, for å sovne lettere og øvelse. Og selv om jeg er fersk på hvordan jeg skal få det til, så skjønner jeg at øvelse gjør mester!

Det siste jeg lurer på til deg: klarer du å få UKO'er uten å meditere?

Jeg er veldig takknemlig for at du svarte, nok en gang nevnt :D
Antall ord: 252
me0n

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- UKO, hjelp til å gjøre det igjen uten angst!

Innlegg av Arven »

Jeg må inn i en meditativ tilstand, men siden jeg mediterer mye så kommer jeg dit veldig raskt :) Ikke så ofte jeg gjør det, men det er en god følelse. Lykke til og ikke stress så mye med å få til og forvente ressultater fort. Det viktigste er at du finner ro og kan dempe angsten din. Resten kommer av seg selv :)
Antall ord: 63
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
me0n
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 28 Mar 2012 02:00
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordhordland

- UKO, hjelp til å gjøre det igjen uten angst!

Innlegg av me0n »

Tusen takk :D skal prøve det ut ;)
Antall ord: 7
me0n

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links