Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenÅ møte en fysisk hindring

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Slettet_The Wolf

Å møte en fysisk hindring

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Heei!

Jeg håper at dere kan hjelpe meg med en liten (enkel) drømmetyding. :bandit

Jeg drømmer ofte at jeg flyr, noe som er greit i seg selv og ganske herlig.

I det siste har det oppstått et lite problem når jeg er ute å flyr. Jeg møter et "tak" som gjør at jeg ikke kan fly høyere. Dette skjer både ute og inne. Jeg har aldri opplevd det før, vanligvis er jeg fri til å fly så høyt opp jeg ønsker. Det har aldri føltes som et problem. Det er spesielt litt ekkelt at det skjer ute, for det er det ikke naturlig at det er et "tak".

Det har skjedd to netter etter hverandre nå, så jeg følte litt for å få deres mening om dette. Hva tror dere at det betyr? :wx

/The wolf
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Å møte en fysisk hindring

Innlegg av Lilja »

Jeg er ingen drømmetyder, men det første som slår meg er at det kanskje kan tolkes så banalt som at du rett og slett må vokte deg for ikke å bli for høytsvevende? Holde bakkekontakten, og kanskje jobbe litt med jording.


Lilja
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Å møte en fysisk hindring

Innlegg av helgemann »

Tror det har noe med begrensninger å gjøre. At ting stagnerer. Kanskje det er det du føler i forhold til utviklingen du er inne i nå?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Å møte en fysisk hindring

Innlegg av Arven »

Jeg tenker at det kan være forbundet med din egen frykt for noe du står ovenfor i livet. En frykt som holder deg nede. Ellers er Liljas tanke om behovet for jording også nærliggende syns jeg
Antall ord: 39
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Å møte en fysisk hindring

Innlegg av helgemann »

Nja, er ikke helt enig denne tolkningne, Arven. Hun er jo ute å flyr, fritt, ingen problem.
Men så har det skjedd noe i det siste. Det har kommet en forhindring på hennes vei. Noe som gjør at ikke lengre er fri til å fly så høyt hun vil.
Hun har drømt denne drømmen noen ganger den siste tiden. Så da er det noe underbevistheten prøver å fortelle.
Jeg tenker og tror at drømmen overhodet ikke har med frykt og jording å gjøre. En drøm med frykt, er som regel mørk og svart, osv. Å fly har med frihet å gjøre. Samme som å være en fugl i meditasjon, hvor man flyr over berg og daler, leker og koser seg i luften.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Å møte en fysisk hindring

Innlegg av Lilja »

helgemann skrev:Nja, er ikke helt enig denne tolkningne, Arven. Hun er jo ute å flyr, fritt, ingen problem.
Men så har det skjedd noe i det siste. Det har kommet en forhindring på hennes vei. Noe som gjør at ikke lengre er fri til å fly så høyt hun vil.
Vi ser jo på akkurat samme symbolikken, Helgemann... ;) Og jeg tolker det dithen at underbevisstheten mener hun skal vokte seg for å fly for høyt.
Jeg tenker og tror at drømmen overhodet ikke har med frykt og jording å gjøre.
Men har jording noe med frykt å gjøre, da?


Blir spennende å se hva trådstarter selv tenker om dette! For til syvende og sist er det jo en selv som er best i stand til å tolke egne drømmer :)
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Å møte en fysisk hindring

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Takk for svar!

Jeg tror ikke det har noe med frykt å gjøre... Jeg har vært litt sløv på det med jording i det siste, så jeg utelukker ikke at det kan være det.

Når det gjelder begrensinger så kommer det an på hva det gjelder. Alle har begrensinger på noen områder. Kanskje det er noe med begrensninger i min åndelige utvikling, slik som Helgemann sier..
Må tenke litt på det!

I den første drømmen ble jeg jaktet på da jeg fløy. Jeg var over et fjellområde da jeg ikke kunne komme høyere. Kanskje svaret ligger i noe av det andre som skjedde..?
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links