Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerMøte med det ukjente, eller?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
PeterPan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 17 Mai 2011 16:27
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Blitt takket: 1 gang

Møte med det ukjente, eller?

Innlegg av PeterPan »

Hei, fikk lyst til å dele en historie som hendte meg for en ca 5 år siden og som har satt sine spor i meg på flere måter.

Meg og damen var på festival og stemningen var på topp :sang
Utpå kvelden bestemte vi oss for å besøke noen venner som hadde campet på en campingplass like ved festivalområdet. Fylte opp bagen med godsaker og satte kurs. På veien dit nærmer vi oss evangeliethuset som var satt opp ifbm festivalen.. I det vi passerer kommer den en mannsperson ut på trappen og sier, Hei, er alt bra i kveld? Vi stopper selvfølgelig opp og svarer høflig, ja, her er alt bare fint, håper det samme med deg? Ble stående og prate litt med mannen som fortale han var prest og spurte oss om vårt forhold til Gud osv..

Plutselig kommer det en mørk bil kjørende i full fart mot oss, den stopper og ut kommer det en ungdom på ca 20 år, løper mot oss , stiller seg rett foran ansiktet mitt og ser meg hardt inn i øynene og sier, DU, her skal ikke du være, hører du? Jeg svarer, hvem er du? Han svarer, det skal du drite i , snur seg bort setter seg i bilen og spinner avgårde i full fart..

Vi ble alle 3 stående og måpe og det ble ikke sagt så mye på en liten stund. Det som slo meg var øynene til denne ungdommen, de var tomme og helt svartte liksom.. Jeg spurte presten, kjente du han? Nei, aldri sett han før, og han legger til, hvor kom egentlig denne bilen fra, da det var kjøring forbudt i det området.. Jeg fikk skikkelig grøssninger og sa, dette tror jeg var djevelen selv.. Presten, nikket enig og spurte om vi ville være med inn så vi kunne be sammen... Dette takket vi ja til, noe som var en fin opplevelse..

Ca. 2 år senere på et helt annet sted i en annen kant av landet var jeg ute på pub. Hadde nettopp bestilt meg en øl i disken, da en mannsperson som sitter på min venstre side snur seg og ser meg hardt inn i øynen, han sier ingen ting, men jeg ser jo med en gang hvem denne personen er. Riktig, samme person vi møtte på festivalen 2 år tidligere.. Jeg sier, faen, er det deg igjen, kan ikke du bare stikke og aldri vis deg mer, samtidig utførte jeg korstegnet.. Jeg fikk en følelse av at han ble veldig liten, han snudde seg og bare gikk..

Like etter snudde hele livet seg opp ned, dama forsvant, flere dødsfall i nær familie, rettssak, firma gikk dårlig og jeg selv ble syk (Fysisk og psykisk) i en periode.

Har i ettertid ikke møtt på denne personen igjen, men det virker på meg som denne hendelsen har åpnet noe i meg, da jeg i de senere år har vært i stand til å føle på mange energier, se ting, har også hjulpet mennesker kun ved hjelp av tanker og energier. Mener også at jeg har blitt flinkere til å fokusere på det gode og sortere vekk det onde..

Forøvrig skrev jeg et innlegg for ca et år siden, som forklarer litt om hva jeg kan føle på av energier.. https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =7&t=22858

Noen med liknende historier og er dere enig med meg i at dette kunne være satan's verk? :diablo

PS! jeg er troende, men går verken i kirken eller leser bibelen..

Takk for oppmerksomheten :)
Antall ord: 616

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Møte med det ukjente, eller?

Innlegg av jeditrond »

Nei, tror ikke dette var morgenstjernens verk. Personifisert ondskap slik som de abrahamistiske religionene forkynner har jeg ingen tro på. At det finnes mennesker som er svært negative og kanskje kan påvirke andre på samme måte, er en annen sak :)
Antall ord: 43
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Møte med det ukjente, eller?

Innlegg av Kiara »

Syns dette var to merkelige hendelser, spesielt den første. Men det som var rart med den andre hendelsen var jo at det var samme fyr som dukket opp ved siden av deg, og en annen kant av landet var snodig..

Jeg har desverre ingen forklaring! Og jeg tror ikke på djevelen! Men at denne ikke var helt god,, det er jo innlysende. Men noen ganger må vi bare finne oss i at vi ikke forstår, eller finner svar..

Jeg opplevde ei jente som kom inn på et toalett på en bygdefest i min ungdomstid. Hun bare stirret hard, og stygt på meg, som om jeg hadde gjort henne noe. Jeg kjente henne ikke, og hun kjente ikke meg, men visste antakelig hvem jeg var. Hun kom fra en stor plass et par timers reise fra meg. Men iallefall dette gjentok seg senere på kvelden også, og var skikkelig ubehagelig! Jeg spurte henne hva det var.. men fikk ingen svar. Har aldri skjønt noen ting av dette.. :roll:

Men din opplevelse var jo mye ekklere da! Men kanskje det var en skrulling som hadde noen syke ideer..
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Møte med det ukjente, eller?

Innlegg av Isan »

Her kunne jeg nesten ha underskrevet jeditronds innlegg. En personifisert ondskap har jeg heller ingen tro på.

Denne unge fyren kan jo ved det første høvet ha trodd at du var en han kjente, en som hadde forårsaket hans raseri.
Antall ord: 43
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PeterPan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 17 Mai 2011 16:27
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Blitt takket: 1 gang

- Møte med det ukjente, eller?

Innlegg av PeterPan »

For meg fremstår det veldig klart at dette en kontakt med det "onde". Håper inderlig det ikke dukker opp igjen, da det har gjort nok skade og ting har nå bedret seg til "normalen igjen"

Takker for innspill og svar :)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Møte med det ukjente, eller?

Innlegg av Arven »

Jeg tror ikke på Djevelen. Det er en ide skapt av kirken for å skremme folk fra å stille spørsmål. Men jeg tror på negative og mørke energier.

Stadig flere opplever å komme i kontakt med evner de ikke visste de hadde, men dette har med bevissthetsskiftet å gjøre og har ingenting med djevelen å gjøre, tvert imot :)
Antall ord: 58
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Møte med det ukjente, eller?

Innlegg av xyrea »

"Troende" ser ut til å bety at en vil skylde på 'det onde' for all dritt som skjer med en, hovedproblemet jeg har med dette er at der er så veldig lettvint. Man slipper å tenke over hva som egentlig skjedde og hvorfor, det er noen andre utenfra som har hele ansvaret.

For å snu ting litt på hodet her, kanskje det er gud som gir deg smekk på hånda for å være på en (sikkert ukristelig) festival og den andre gangen hadde du kjøpt øl! Ikke bra! :badgrin:
Antall ord: 87
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nova 2ooo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 22 Apr 2012 00:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rett over gata!
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Møte med det ukjente, eller?

Innlegg av Nova 2ooo »

Jeg håper du slipper å se han fyren igjen, men om du gjør så anbefaler jeg deg å gjøre alt du kan for å komme deg bort til fyren å få greie på hvem han er og hva han vil, og hvorfor han er så "interessert" i deg..? Jeg tror han kastet en form for forbannelse over deg, altså konsentrerte og plasserte alt det kjipe han har inni seg rett på deg. Men jeg lurer på hvorfor han valgte akkurat deg? han må ha en grunn, ikke det att jeg tror du har gjort noe galt eller noe sånt men kanskje han er en fiende av familien din, kan jo være flere generasjoner tilbake også.. ? Men... jeg vet, det høres kanskje litt sykt ut men er du sikker på att han er " fysisk " ? Sikker på at vennene dine så han også?
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links