Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDommedagsviruset har blitt skapt!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Borte..

Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av Borte.. »

Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av Lilja »

Viruset er ferdig, så nå kan de begynne å lage vaksine mot det!
Den vaksinen kommer jeg og mange med meg til å ta... Bilde Mens noen forteller oss hvor farlig den er...
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av helgemann »

Nå er jo viruset isolert på labben, og "innestengt". Men det forskerene er redde for, er at oppskriften skal røpes, og fin justerers, og vaksine mot det, er vanskelig å lage.

Det beste som fungerer er hel dekkende verne drakt, med egen oksygentank i ryggen.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av Svartepus »

Jaaa her kunne de ha forsket på kreftgåten, autoimmune sykdommer og diverse andre vanskelige lidelser, men hvorfor skal man nå tøyse bort tiden på det når man heller kan lage et dommedagsvirus!?

Nye svartedauen værsågod neste. Hva med å bare slippe løst viruset rundt 21. desember i år, så vi riktig får feiret dommedagsåret med en smell? :iiik :-({|=
Antall ord: 64
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av Borte.. »

Jeg beklager, men den fyren og forskervennene hans er nesten verre enn Hitler og alle de andre. Hva får en til å tenke at nå skal man skape et virus som kan slette majoriteten av befolkingen på jorden? Ja og selvfølgelig måtte al qaida nevnes, men for all del...det at det viruset også befinner seg på amerikansk jord er betryggende. Jeg synes det er veldig urettferdig at noen skal gå lengder for å skape noe som kan ødelegge veldig for alle oss andre. Det der er jo en oppskrift på katastrofe!

Det blir nok vår død det der ja....hvor er FandenTa?


Tv2 har vært veldig travel med dommedags-angsten i dag. Er det hinting på gang liksom?


Her er en liten avsporing:

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/slik ... 54765.html
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av Arven »

Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har sett forsiden av VG, med svarte kanter og nesten samme overskrift opp gjennom årene ?
Vi har blitt mer eller mindre utryddet av ulike skumle sykdommer gjentatte ganger og likevel går livet videre.
Ingen skal få meg til å tro at ikke verdens kjemper allerede har bio våpen som klarer brasene, og har hatt det lenge før dette.
Kommer et virus som faktisk blir min ende i dette livet så er det greit, èn årsak skal som kjent døden ha, men inntil da orker jeg ikke å ta dette så alvorlig og bry meg nevneverdig med det.
Jeg satser på å nyte dagen også får morgendagen bære sin egen skjebne
Antall ord: 120
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av Jeppski »

Må si at tanken om at noen med litt mer radikale synspunkter enn meg skal ha noe i nærheten som dette virker skummel. Det er jo sant at vi vil overleve, men det gjør ikke tanken bak det å dø på grunn av fanatikere mindre stressfull. Får håpe man får litt utbytte av dette forsøket da. Man må jo også huske at man har fått mer kunnskap av mye mindre enn dette. Kanskje kan dette faktisk hjelpe til mot ulike sykdommer? Jo mer vi vet om hvordan naturen fungerer, jo mer kan vi arbeide mot den òg (hvis det er det man vil da).

Ikke frekt ment, men det hadde vært interessant å vite om vaksinebenektere ville ha tatt vaksinen mot viruset, hvis viruset hadde fått kommet ut. Da hadde vi nok fått se hvor mye det å vaske hendene og å spise rett hadde hjulpet. Men her drar jeg inn en helt annen "debatt".
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av ludoburgero »

Kanskje det beste er at vi anser mennesker som blott noen tall på papirer.
At de ikke er verdt mer enn slike utsagn som "det er for mange mennesker på jorden".
Spesielt må det understrekes at SAMTLIGE mennesker skal ha dårlig samvittighet fordi noen av oss ødelegger jorden, som det jo så fint heter. Dette med kollektiv dårlig samvittighet og fordømmelse av seg selv og andre er svært morsomt når det kommer til dette perspektivet:

Ville du sagt slikt om de nærmeste rundt deg som du elsker?

Det er interessant å binde sammen sitt eget nesetipp-perspektiv sammen med andres generalisering, og isolere paranoiaen - for så å studere dette litt nærmere...
Antall ord: 116
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av Jeppski »

ludoburgero skrev:Kanskje det beste er at vi anser mennesker som blott noen tall på papirer.
At de ikke er verdt mer enn slike utsagn som "det er for mange mennesker på jorden".
Spesielt må det understrekes at SAMTLIGE mennesker skal ha dårlig samvittighet fordi noen av oss ødelegger jorden, som det jo så fint heter. Dette med kollektiv dårlig samvittighet og fordømmelse av seg selv og andre er svært morsomt når det kommer til dette perspektivet:

Ville du sagt slikt om de nærmeste rundt deg som du elsker?

Det er interessant å binde sammen sitt eget nesetipp-perspektiv sammen med andres generalisering, og isolere paranoiaen - for så å studere dette litt nærmere...
Hvem er det du sier dette til? Eller er det en mer generell observasjon?
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Dommedagsviruset har blitt skapt!

Innlegg av ludoburgero »

Det er en generell observasjon, spesielt grunnlagt på at jeg stadig vekk hører folk si at det er for mange mennesker på jorden. Det er veldig lett å si sånt, kynisk og behagelig sagt.

Når det kommer til stykket bør man være oppmerksom på at ethvert menneske er gitt samme muligheter som deg. At mennesker er mindre verdt enn andre er det svært få som tør uttale seg om. Det er kanskje lett om man sammenligner det med mennesker som betyr noe for en. Ofte glemmer man at tilfeldigheter har bringt oss sammen. For eksempel finner man en kone, som først var kjæreste, som kanskje også kunne vært "en av de overtallige". For å sette det på spissen.

Derfor sier jeg dette, i håp om at man kan minne seg selv på at det man anser som en stor tåke, uoversiktlig grøt, eller ubetydelig - det er ikke slik i det hele tatt. Det er bare uoppdag eller ukjent fordi du ikke har tatt (eller hatt) tiden og anledningen til å gjøre deg kjent med det/dem.

Er det noe jeg savner så er det færre snarløsninger og skråsikre uttalelser, og heller mer fokus på de tingene man virkelig kan engasjere seg i og fordype seg i. For man kan ta seg tid til viktige spørsmål. Om det virkelig er for mange mennesker på jorden og man mener noe slikt, bør man kanskje vurdere å ta livet av seg selv heller hvis man føler man ikke gjør noe nytte for seg. Iallefall før man så bråkjekt lirer ifra seg know-it-alls med utsagn om hvorvidt man vet hvor mange mennesker det er for mye her i verden. Menneskeverd og statistikk... javisst, det lar seg vanskelig forene... men hva med å ville fordele goder litt bedre eller i det minste å ta det innover seg at det er snakk om mennesker som seg selv, man så lett bare stempler under "overflødige"?

Generelt, ja.
Antall ord: 341
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links