Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerRenselse

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

Renselse

Innlegg av Anonymius »

Jeg har lyst til å slutte å røyke å begynne med å rense kroppen for alle mulige giftstoffer. Jeg har et ønske for kroppen min, å det er å kunne bli kvitt giftstoffer jeg har vitende og uvitende i kroppen.

Dette er kanskje noe jeg ikke er veldig flink til men jeg vil begynne å rense tempelet mitt. Da jeg ikke er den med mest kunnskap innen dette feltet trenger jeg hjelp. Hvor begynner jeg å hva gjør jeg hvis jeg skal ta i utgangspunkt at jeg har kjæreste å unge som ikke vil akkurat det samme som meg?
Antall ord: 93
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Renselse

Innlegg av Arven »

At du vil slutte å røyke og få en friskere kropp er ditt valg og ditt alene ! Når du slutter å røyke vil kroppen rense seg selv, det er den konstruert for. Jeg vet det er mange ulike og sterke meninger rundt dette, men i min verden er tull og salgspropaganda at man må rense kroppen med ulike stoffer som spises eller tarmer som blir skylt !
Antall ord: 67
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Renselse

Innlegg av Isan »

Anonymius, jeg vet ikke hvaslags tiltak du tenker på, men hvis du f.eks. tenker i retning av selvsuggesjon, så kanskje dette kunne være noe?

Hvis det du pleier å røyke har en emballasje som er brennbar, papp eller annet liknende rent, så kunne du symbolsk brenne emballasjen på den siste pakken du skaffer deg - på et trygt ildsted sjølsagt :) Brenn den og tenk at nå sender du røykinga til pokkers, vil puste røykfri luft, ha røykfrie hender etc. Lar den delen av livet forsvinne ut bak deg.

Kanskje du kan bruke disse tankene som inspirasjon til å spinne videre på for å sette sammen ditt eget opplegg? :vels
Antall ord: 111
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Renselse

Innlegg av Arven »

Et veldig godt tips fra Isan her :) . Avhengighet sitter mellom ørene og tanken er ufattelig mye mer kraftfull enn mange er klar over. Meditasjon og visualisering. Legen kan forøverig hjelpe deg med tabletter som fjerner den fysiske avhengigheten de første ukene slik at det blir litt lettere.
Du greier det hvis du vil ! Og i denne setningen ligger hele hemmeligheten,- vilje til å slutte. Ikke bare på overflaten men dypt og helt. Så dypt at det holder når dagene blir tøffe !
Antall ord: 84
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Renselse

Innlegg av Isan »

Arven skrev:Du greier det hvis du vil ! Og i denne setningen ligger hele hemmeligheten,- vilje til å slutte. Ikke bare på overflaten men dypt og helt. Så dypt at det holder når dagene blir tøffe !
Godt formulert. Og innholdet i disse setningene er eksepsjonelt viktig!!
Antall ord: 47
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Renselse

Innlegg av Bearchild »

Jeg vet- av egen erfaring samt en god del mennesker i nærmeste omgangskrets erfaringer- at boka "Endelig ikke-røyker" kan være til stor hjelp. Noen ganger trenger man hjelp til å trigge viljen til å slutte uten å nødvendigvis bruke andre former for stimuli (piller, nikotintyggegummi osv). :)
Antall ord: 48
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Renselse

Innlegg av Lilja »

Signerer Bearchild på den! "Endelig ikke-røyker" kan være til god hjelp ved røykeslutt. Det jeg liker ved den, er at den ikke er full av antirøyk-propaganda. Derimot hjelper den deg rett og slett å snu tankegangen din, og demper mye av den psykiske avhengigheten, som ofte er vel så sterk som den rent fysiske.
Boka finnes også som lydbok, forresten.

Nettsiden slutta.no er også å anbefale.


Jeg sluttet overraskende lett ved hjelp av nevnte bok og nettside, men sprakk etter tre måneder. Hadde nemlig "så kontroll" at jeg trodde jeg kunne festrøyke :roll:

Ved neste forsøk vet jeg at dèt er en skikkelig dårlig plan! :lol: Jeg kommer dessuten til å fortsette å bruke både boka og slutta.no lenge etter at jeg tror jeg ikke trenger dem lenger ;)


Når det kommer til rensing av kroppen, kommer du til å merke stor forskjell i løpet av kort tid etter at du har stumpet røyken! Bare vær forberedt på at du kan komme til å være mye syk det første halvåret. Dette er helt normalt, men kan være fryktelig demotiverende hvis du ikke er forberedt.

Lykke til!! Jeg heier på deg :D


Lilja
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links