Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerModer jord

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

Moder jord

Innlegg av Anonymius »

Jeg er av den oppfatning av at alt i naturen som ikke er tilgjort av menneske lever. At alt på sett å vis er bestående av levende organismer ned i det minste atom. Så ledes tror jeg jorda vi lever på (denne jordkloden) også lever, den som vi omtaler som Gaia som føder trær, mennesker, dyr osv grovt sett.

Jeg tenker at om jeg hadde hvert en jordklode uten armer å bein men med mulighet til å styre andre blant annet vær fenomener ville jeg kanskje handlet om det hadde begynt å bli overbefolket å man ser at regnestykket ikke går opp i opp med mennesker, mat og plass. Man kan si at tanken blir som at noen må dø for å gjøre plass som blader på et tre, der blader på treet dør som gjør plass til nye. Men når jeg snakker om dette så ikke misforstå meg å tro at jeg ser på mennesker som blader eller at jeg syns det er ok at det er mengder som dør, dette er bare en forståelse på hvorfor utover det rent vitenskapelige og biologiske det oppstår naturkatastrofer i større skala å jeg har fortsatt mye å lære utover dette temaet.

Men så er det naturkatastrofer som også oppstår i mindre skala man lurer på hvorfor dette rammer akkurat disse menneskene i en så liten skala. Man vet hvorfor dette oppstår biologisk sett men jeg finner ikke noen logikk utover min tro. for alt jeg vet kan det være tilfeldighet men på en annen side føler jeg at dette kanskje har med jordas livs syklus å gjøre, eller at dette har noe med noe annet jeg ikke vet så mye om.

Uansett var ikke dette det første jordhullet det ble funnet andre det samme året å det var diverse andre naturkatastrofer som jordskjelv og lignende, der i blant Haiti.
Så hvordan kan vi tolke dette på et religiøst grunnlag. Altså vi vet hvordan den biologiske delen er men jeg er fortsatt nysgjerrig på om det er noen som kan gi et svar som er utover hvordan det oppstår.

Bilde

http://natgeo.no/natur/naturfenomener/n ... -guatemala
Antall ord: 365
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Moder jord

Innlegg av Arven »

jeg tror på en livsenergi i alt som eksisterer fra naturens side. Jeg tror hele kloden er èn levende finstemt organisme og jeg tror helt klart at moder Jord gjenoppretter balansen når denne kommer ut av kurs. Vi er den størst balastningen denne kloden noen gang har sett, så jeg er ikke fremmed for tanken om at hun kan bruke kreftene mot oss for å prøvde å gjenopprette et balansert økosystem. En spennende tanke :D
Antall ord: 75
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Moder jord

Innlegg av Isan »

Men ikke glem, da, dere, at Jorda har aldri vært i noen statisk balanse. Den har alltid vært dynamisk, med stadige forandringer, tidvis temmelig store. At det likevel nå er snakk om ubalanser forårsaket av oss, som får konsekvenser, er jeg helt med på.
Sist redigert av Isan på 20 Apr 2012 19:55, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 48
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Moder jord

Innlegg av Bearchild »

Jeg ser for meg jorda som en levende organisme infisert med parasitter (oss). Det er artig å leke med tanken,- at kloden vår er en celle, en mikroskopisk bit av noe kjempedigert.. kanskje vi bor inni en (menneske)kropp? Når man ser videoer filmet i verdensrommet svever det rundt alskens rare "dingser" som godt kan se levende ut de også. Hva om vakuumet der ute egentlig er plasma i en sånn målestokk at vi ikke forstår det.
Værsågod å bli gæærn.. :lol:

Men celler fornyer seg, ikke sant? Og levende organismer er i stand til å forsøke å bekjempe infeksjoner..? Kanskje universet driver en storstilt aksjon- immunforsvaret jobber på spreng- for å ta knekken på oss parasitter før spredningen er ureversibel? ;)
Antall ord: 125
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Moder jord

Innlegg av Anonymius »

Jeg tenker vel det at vi akn sees på som en naturlig bakterie-kultur. Når det blir for mye av en bakterie er ikke det noe særlig bra og det blir ubalanse i kroppens system. Sånn er det litt når det blir for mange mennesker blir det ubalanse.

Intresang tanke at man bor inne i en kropp:) syns synd på Gaia i så fall som må ha sånne eksos skapende bakterier i kroppen :P

Men det fins jo heldigvis miljøtiltak som man kan benytte seg av :)
Antall ord: 91
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Moder jord

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror mennesker er svært ubetydelige i astronomisk sammenheng, men at vi betyr svært mye for hverandre. Det er ikke sikkert at jorda har sin egen bevissthet heller, men det er nok spennende å tenke at den har det. Hvis den har det kan det godt være at den er altruistisk siden den har "latt menneskene holde på sånn" så lenge. For det er jo ikke slik at ingenting er så galt at det ikke er godt for noe.

Det jeg tror er meget plausibelt er at menneskene har blitt utstyrt med helt vanvittige muligheter til å manipulere omgivelsene sine. Om det er til det bedre eller ikke er opp til øyet som ser.
Ingen andre øyne enn menneskeøynene, dessverre. Men hva kan vi forvente... for tenk litt:

Hvem er det som definerer alt dette? Som observerer dette? Som forårsaker dette, da..?
Det er jo menneskene selv! Vi mennesker dømmer oss selv og hverandre for gjerningene.
Jorden kan ikke si ifra. Jorden går sin gang. Jorden lar ting skje med den.
Om tilfellet er at den har sin egen bevissthet eller bare følger en syklus, det vet vi ikke. For alt vi vet så har vi vår egen bevissthet, men om skjebnen fins så kanskje vi ikke engang har mulighet til å ta egne valg men bare har følelsen av å gjøre det. Altså en illusjon.

Så er vel det store spørsmålet til syvende og sist:

Er alt bare naturens gang, og utspiller det hele seg selv i en stor komisk forestilling satt sammen av tilfeldigheter og kaos, hvor kun kaos og tilfeldigheter alene regjerer?
Antall ord: 275
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links