Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDødsbudskap i drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bolette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 21 Apr 2012 09:26
12

Dødsbudskap i drøm

Innlegg av Bolette »

Drømmen jeg hadde for snart et halvt år siden plager meg mer og mer. Da jeg søker på nettet etter tilsvarende temaer, havner jeg stadig vekk på denne siden, så jeg føler spørsmålet mitt hører "hjemme" her.

Jeg drømmer stadig aktivt om alt og ingenting, og jeg vektlegger aldri drømmene mine noen betydning. Men denne drømmen skiller seg veldig fra alt annet jeg har drømt, og i og med at den hadde et "dødsbudskap" skremmer den meg.

Midt i en annen drøm, ble det helt mørkt og det kom deretter opp en hodeskalle. Deretter ble 2 ansikter fra familien vår vist etterhverandre istedet for hodeskallen. Og det var helt tydelig at det skulle være "i den rekkefølgen". Familiemedlemmene som viste seg er de to eldste, og det er jo "naturlig" at disse skal bort først. Men jeg klarer ikke å slå meg til ro med at dette bare er noe som kommer opp helt av seg selv.

I går fikk jeg beskjed om at "andremann" ikke har de beste utsiktene etter tilbakevendt kreft. Noen timer senere ble "førstemann" innlagt på sykehus med problemer med hjertet.

Jeg har fortalt mannen min om drømmen, men ingen andre kjenner den.
Er det bare hodet som finner på dette, eller kan det være et budskap fra "den andre siden"? Jeg har ingen andre slike "evner", men syntes det er spennede å følge med på TV om slike fenomener. Kanskje underbevistheten bare finner på dette...

Problemet mitt er nå; skal jeg fortelle familiemedlemmene om drømmen? Er det galt å fortelle/ikke fortelle om drømmen sin? Jeg har jo ingen erfaring, så det kan jo like godt være bare tull???

Er det noen andre som har hatt lignende drømmer?
Håper noen her kan ha noen synspunkter om hva jeg burde gjøre.
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- Dødsbudskap i drøm

Innlegg av Asbjørn »

Du trenger ikke fortelle om drømmen, ikke med en gang,
- men kan jo nevne at de er gamle, og nå er veldig syke, - så kansje man bør være litt mer obs på de i tiden fremover...
"man vet jo ikke hvor lenge man har de her.."

Drømmen KAN være et varsel, men kan også være et resultat av at underbevisstheten har lagt merke til ting som du kansje ikke har fått med deg bevisst.
Det at de er eldre, har jo også en betydning.

Dersom du og noen i familien blir sittende å prate om dette, - kan du forsiktig nevne drømmen også, - men vurder nøye...
I tilfelle det dukker opp en lignende drøm senere, men med andre ansikt...

Det kan nemlig være et varsel til deg, om at du bør ta litt bedre vare på / være der med de - den tiden de har igjen ....
( 1 dag, 1 uke, ett år, - 10 år, - hvor lenge det får vi ikke vite alltid... men at ting vil skje, vet vi, - ingen slipper unna..... )

Det er trist at man mister familie man er glade i, men det er en del av livet.

Dersom du drømmer tilsvarende eller andre "varsler" kan det lønne seg å ha en drømmedagbok, en bok hvor man skriver ned sine drømmer når man våkner... Mens de enda er friskt i minne.
Drømmer forsvinner somregel veldig fort fra hukommelsen, derfor er det lurt å lage et "skrive ned ritual" før man går ut av senga.
Grunnen til dette er at da kan du etterhvert finne ut om du har gjentagne drømmer, - sanndrømmer, om det er ting som allerede har skjed , eller bare ffantasien som løper løpsk...

mvh Asbjørn
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Dødsbudskap i drøm

Innlegg av Svartepus »

Jeg ser ingen grunn til å fortelle om drømmen til de to involverte familiemedlemmene da det antakelig vil skremme dem mer enn nødvendig. Uansett om du er sanndrømt eller ikke vil jo ikke det å vite om drømmen hjelpe dem på noen måte. Men du gjorde rett i å fortelle om dem til mannen din, da sånne drømmer gjerne er litt vonde å bearbeide. Og skulle du være sanndrømt har du jo også bevis på at du ikke bare fant på det i ettertid.

Har du visst lenge at disse to var syke? Kan drømmen komme av din bekymring for helsa og fremtidsutsiktene deres? Jeg regner med du visste om kreftsykdommen, men hva med hjerteproblemene?

Jeg kan forøvrig dele en drøm jeg hadde for en stund siden om et søskenbarn. Jeg har jo oppfattet at vedkommende ikke hadde det helt bra, bl.a. gjennom diverse negative ytringer om egen situasjon på facebook. Plutselig ei natt drømte jeg at vedkommende tok selvmord og at familien var i stor sorg. Jeg ble helt vettaskremt men tenkte at det bare var underbevisstheten min som tok helt av. Nå viser det seg at vedkommende sliter såpass mye at h*n har søkt hjelp, og jeg begynner å lure om det var tilfeldig at jeg drømte den dramatiske drømmen eller om jeg faktisk var litt sanndrømt. Forhåpentligvis er jeg ikke helt sanndrømt, men jeg tar det absolutt som et varsel om at ting er alvorlig. Jeg har forresten ikke turdt å fortelle om drømmen til noen andre.

Mitt tips til deg er å legge drømmen litt bak i hodet og konsentrere deg om å bruke tid på de to personene. Hvis du var sanndrømt vil jeg tro meningen var at varselet skulle hjelpe deg til å huske å bruke mer tid på disse personene dersom det er noe du vil ha sagt til dem eller gjort sammen med dem.
Antall ord: 328
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Dødsbudskap i drøm

Innlegg av helgemann »

Midt i en annen drøm, ble det helt mørkt og det kom deretter opp en hodeskalle. Deretter ble 2 ansikter fra familien vår vist etterhverandre istedet for hodeskallen. Og det var helt tydelig at det skulle være "i den rekkefølgen". Familiemedlemmene som viste seg er de to eldste, og det er jo "naturlig" at disse skal bort først. Men jeg klarer ikke å slå meg til ro med at dette bare er noe som kommer opp helt av seg selv.

I går fikk jeg beskjed om at "andremann" ikke har de beste utsiktene etter tilbakevendt kreft. Noen timer senere ble "førstemann" innlagt på sykehus med problemer med hjertet.
Som Asbjørn og Svartepus er inne på, så er dette en varsling drøm. Både jeg, og flere i min familie, bruker å ha slike drømmer, når noen blir syk, dør, eller blir skadet. Jeg tenker at denne drømmen er en såkalt "forberedelses drøm". Slik at du skal få tid til å ta vare på de det gjelder, mens de ennå er her, og kanskje gjøre opp for seg, mens du kan det. Drømmen er også med på å hjelpe deg, til å forberede på det som skjer, slik at det store sjokket ikke kommer, når de blir borte.

Når jeg bruker å se dødgninghodet, så er det som regel noe som tar slutt, endres, osv. Men det trenger ikke å gjelde for deg. Jeg ville IKKE fortalt drømmen til de det gjelder. Du har fortalt den her, og til din mann, det er nok. De det gjelder vet nok også at de kanskje skal bli syk og kanskje dø. Alle har en "følelse for det". Det ligger i underbevistheten. Og trenger derfor ikke å bli påmint om dette.

Dette kommer ikke som helt av seg selv. Men er en gave i fra dine hjelpere, slik at du skal få vite hva som kommer til å skje rundt neste sving.
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bolette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 21 Apr 2012 09:26
12

- Dødsbudskap i drøm

Innlegg av Bolette »

Takk for kloke svar. Selvom dere er "litt" uenige, er hovedbudskapet at jeg ikke skal fortelle om drømmen (eller være svært varsom), og heller bruke tiden godt sammen med familimedlemmene. Jeg har kjent til i flere år, at begge familiemedlemmene har dårlig helse, og "førstemann" har blitt kraftig redusert de siste 5-7 årene. Men det er vel bare livets gang... Begge to ser at de sannsynlig ikke har mange år igjen, og det ville vel bare uro ekstra mye å ha fortalt om drømmen.

Men dersom drømmen hadde vært om et langt yngre person, ville jeg nok ha følt sterkere at det var mulig å "gjøre" noe for å forhindre tidlig død. Hadde da saken stilt seg annerledes?
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Dødsbudskap i drøm

Innlegg av Svartepus »

Bolette skrev: Men dersom drømmen hadde vært om et langt yngre person, ville jeg nok ha følt sterkere at det var mulig å "gjøre" noe for å forhindre tidlig død. Hadde da saken stilt seg annerledes?
Kanskje. Det kommer vel kanskje an på hvilken dødsårsak du får "beskjed" om. Hvis du drømmer at en ung slektning/venn blir påkjørt av en buss på en spesiell plass er det kanskje en mulighet å unngå skjebnen ved å unngå akkurat det stedet eller våre ekstra påpasselig. Men om det er sykdom er det vel ikke mulig å gjøre så mye annet enn å prøve å forebygge. Kanskje er det allerede bestemt at noen er ferdig med sin tid her på jorden, så hvem vet hvor mye man kan gjøre fra eller til.
Antall ord: 139
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Dødsbudskap i drøm

Innlegg av helgemann »

Bolette skrev:Men dersom drømmen hadde vært om et langt yngre person, ville jeg nok ha følt sterkere at det var mulig å "gjøre" noe for å forhindre tidlig død. Hadde da saken stilt seg annerledes?
Nå er det jo bestemt når en person skal dø. Enten som baby, barn, ungdom, voksen eller som gammel. Vi kan ikke forhindre datoen når det skal skje. Vi kan ei heller forhindre at det skal skje. Noen sier at "de lurte døden", men ingen kan lure døden. De fikk kanskje en advarsel om å forbedre seg. Selv om du drømmer om et ung menneske som kommer til å dø, kan du desverre bare stå på sidelinjen, og må akseptere det som skjer. Det høres urettferdig ut, men livets klokke er laget slik.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links