Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerJeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarlig

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Nova 2ooo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 22 Apr 2012 00:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rett over gata!
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarlig

Innlegg av Nova 2ooo »

Hei! Jeg er ny her, har lest en del på forumet før da. Jeg beskriver dette i detalj så noen kansje kan hjelpe meg med å finne årsaken til akkurat dette, for dette var da merkelig :?

Jeg sto på bussholderplassen på ett sted som ligger litt i utkanten av byen med en del kratt og litt "skog" og ventet på bussen tidlig om morgningen som vanlig, men selvfølgelig kom jeg for sent å måtte vente 1 time. så jeg så meg litt rundt på bussholderplassen bak meg sto det en lyktestolpe, det sto 1996 på den. det året jeg ble født, jeg ble litt trist fordi jeg skulle ønske jeg var ungdom da heller en i dag, lang historie. Uansett, jeg kikket opp å så att noen hadde kasta en stein på lyset så det var knust å virket ikke, jeg så ned igjen og så en stor gul blokk-bygning og tenkte ikke no særlig over det for det var da ikke noe uvanlig syn. jeg satte på no musikk og ruslet nedover vegen der hvor den gule bygningen skulle ha vert for å se hva som var litt lenger ned i gata. jeg gikk forbi en gammel rusten port som var litt på siden av fortauet, jeg kikket inn dit, det var bare busker å kratt og en hel del gammel murstein og så slo det meg, det var jo en gul blokk der for bare ett par sekunder siden?!! så meg litt rund men neeei, ingen gul bygning... så ruslet jeg inn den rustne porten og gikk gjennom en slags "sti" gjennom krattet, gjett hva som sto der... en 2 meter høy støttebjelke samt masse murstein som var sunket litt ned i bakken, det gikk også ett metall gjerde rundt hele dette "området". alt i alt så jeg 3 støttebjelker. Alt tydet på att det hadde vært en stor mur bygning der en gang i tiden. det var tilogmed en gammel nedgrodd veg som kom fra andre siden fra skogen.

Hadde dette vert den første og eneste paranormale hendelsen jeg har hatt så hadde jeg ikke tenkt noe mer over det. men det er det altså ikke jeg kan veldig ofte se "fremtiden" i drømmene mine, sist gang så kunne jeg vite med med sikkerhet hva som skulle skje, luktene, steningen og alt, og det skjedde, som vanlig. Faktisk før alt dette "paranormale" begynte å skje, jeg var i ett hus en gang hos noen bekjente på en grillfest faktisk, så kom det en helt random fyr bort og sa han ville snakke med meg, jeg ble med han ut og han sa att jeg har evner til å se ting andre ikke kan se, jeg trodde selvfølgelig han var gal, LOL :lol3 men jeg ville ikke såre han så jeg lot som om jeg forsto, men dette er lenge siden men tydeligvis så hadde fyren rett antar jeg...

alt dette her er veldig forvirrende verden er langt mer avansert en jeg noen gang skulle forestille meg. så nå lurer jeg bare på, HVORFOR??? er det noen logisk forklaring på dette?? ](*,) Kan man stoppe det?? Skal det være slik?
Antall ord: 529

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av Asbjørn »

så kom det en helt random fyr bort og sa han ville snakke med meg, jeg ble med han ut og han sa att jeg har evner til å se ting andre ikke kan se, jeg trodde selvfølgelig han var gal, LOL :lol3 men jeg ville ikke såre han så jeg lot som om jeg forsto, men dette er lenge siden men tydeligvis så hadde fyren rett antar jeg...

alt dette her er veldig forvirrende verden er langt mer avansert en jeg noen gang skulle forestille meg. så nå lurer jeg bare på, HVORFOR??? er det noen logisk forklaring på dette?? ](*,) Kan man stoppe det?? Skal det være slik?
Noen mennesker har evner som vi ikke har en logisk forklaring på.
Og mange påstår at siden vi ikke kan forklare slike evner, så finnes de ikke...

Men mange har erfaring med at de ser ting som ikke kan forklares med logikk, - men opplevelsen er der likevel.

Dersom dette stedet er et sted du vanligvis går forbi / er i nærheten av der du bor, - kan det teoretisk sett være et minne fra tidligere, f.ex da du var et lite barn.

Men det er også mulig at du fikk et glimt inn i fortiden - og så bygget slik det engang var - der og da.

Det ER mer mellom himmel og jord, sies det, og mange har opplevet at de ser ting, vet ting, noen kan ha en merkelig kraft, som kan hjelpe andre ( healing), osv.
Noen får også glimt av fremtiden...

Man kan noen ganger stoppe dette, ved å ikke akseptere at slike glimt skjer, - og å avvise det som tull og fantasi. Men dette gjelder desverre ikke alle... ( hvorfor ? aner ikke ).

OM det skal være slik, - det er en annen sak, noen mennesker har mye av det, - andre ingenting, og også mange har "glimt " av det innimellom.

Jeg sammenligner det gjerne med det å være musikalsk, - en evne som varierer veldig fra person til person. Noen kan sette seg ned ved et piano, og gjenta et klassisk musikkstykke de hørte for første gang øyeblikket eller dager før, - andre lager bare støy...

Skaff deg en liten notatbok, og skriv ned de gangene du opplever slike ting, - da kan du selv ha en oversikt om dette er noe som skjer ofte, eller bare ville skje en gang...

A
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nova 2ooo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 22 Apr 2012 00:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rett over gata!
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av Nova 2ooo »

Takk for svar Asbjørn :) Jeg tror jeg kommer til å skrive ned slike hendelser på Ipoden min, med kode selvsagt... :mozilla_wink: men det har bare skjedd 1 gang da.
jeg kan sikkert stikke bort dit en gang å ta noen bilder av det som står igjen, bygget må ha blitt revet for veldig mange år siden for det er nesten ingen ting annet en støttebjelkene igjen og noen rør stumper.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av Asbjørn »

Jeg sitter litt med en følelse av at det har vært noe skolegreier ?
( kan være fordi jeg vet om en nedlagt skole med gulfarge.... ;) )

Men å notere ned når man får slike opplevelser kan være lurt...

Undersøk i nabolaget, om noen vet noe mer... ( gjerne eldre folk )

A
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bride
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 08 Apr 2012 16:26
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av Bride »

Jeg tror på tidligere liv, da jeg selv har minner som jeg strengt tatt ikke burde kunne ha. Jeg setter en finger på at du har vært der før i et tidligere liv, eller mottar minner og eller energi fra noen som har vært der før eller bodd der.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av jeditrond »

Utenom minner fra barndom eller tidligere liv kan det være at du oppfatter tidsdimensjonene noe annerledes enn mange andre. Derfor ser du fra tid til annen ting som har vært, det høres ut som om du var i en slags meditativ tilstand når du sto og ventet på bussen. Det er gjerne da evnene våre virkelig slår til :)
Antall ord: 64
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nova 2ooo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 22 Apr 2012 00:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rett over gata!
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av Nova 2ooo »

Hm, interessant, det kan jo stemme, jeg hørte faktisk på noe av pink floyd på radioen på mobilen når det skjedde, jeg var på en måte i min helt egen verden, men akkurat før jeg så bygget så hadde jeg ett veldig sterkt ønske om å forlate den tiden jeg er i nå å reise tilbake til 60-70 tallet og bare gli inn der, uten å vite att jeg gikk tilbake i tid, jeg ville bare bort og vekk. har tenkt på det mange ganger før og da. så jeg var vel på en måte i en slags meditativ tilstand antar jeg. Kanskje det var ett fragment av ønske mitt som går i oppfyllelse, ett tegn på att det går? på ett vis, tror dere det er mulig å re inkarnere tilbake i tiden om man dør?
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nova 2ooo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 22 Apr 2012 00:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rett over gata!
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av Nova 2ooo »

Ikke missforstå meg feil, ikke som i att jeg går tilbake i tiden, men sjelen min, ikke meg fysisk. Altså re inkarnere som å bli født som en annen
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av Arven »

Vi har alle en høyere bevissthet, en universal minnebrikke om du vil, hvor alt vi har opplevd og sett gjennom alle livene våre er lagret. Minner og bilder kan bryte gjennom til oss her og nå, når vi opplever ting som trigger hukommelsen, og vi kan også lære å tappe inn i denne kunnskapen gjennom meditasjon.
Antall ord: 59
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Jeg så en bygning fra fortiden, så forsvant den. uforklarl

Innlegg av Isan »

Nova 2ooo skrev:tror dere det er mulig å re inkarnere tilbake i tiden om man dør?
Nei, om reinkarnasjon fins, så tror jeg ikke det går an å reinkarnere bakover i tid.

Som du ser, har jeg ingen forklaring til deg, men ifølge slik jeg tenker omkring det, så går det ikke an å reinkarnere i en tidligere tidsperiode.
Antall ord: 61
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links