Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHva var det jeg så?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av Isan »

Kiara skrev:Vi har mange som forteller om sine eller andres opplevelser, uten å ha noe bevis! Skal vi liksom ikke kunne dele det her, siden vi ikke har bevis? Da kan vi vel likegodt kutte ut hele para-forumet!
Hei Kiara!
Jeg ser stor forskjell på å berette historier - være seg egne opplevelser eller andres - og å gjenta generelle påstander fra ingen vet opprinnelig hvor som om de var fakta. Det er kun i de siste tilfellene jeg eventuelt begynner å snakke om en eller annen troverdig dokumentasjon.
Antall ord: 87
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Hva var det jeg så?

Innlegg av Svartepus »

utarefsoN skrev: Et dobbelfoto tatt rundt 1950 av en flygende tallerken. Dette er analysert så mange hundretalls ganger, at det er ikke moro lengre. Siden bildet er såpass gammelt, er også avansert datamanipulasjon ingen alternativ forklaring. Det er stadfestet gang etter gang av fotoeksperter at gjenstanden på bildet jeg referer til har anseelig avstand til kamera og beregnet å være rundt 100m i diameter. Et bilde som det ikke lengre stilles tvil om når det gjelder ekthet.
Hvilket bilde er dette? Har du noe navn e.l. man kan bruke til å søke det opp på nett?
Antall ord: 99
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av Isan »

utarefsoN skrev:Du får nevne de andre mulighetene vi har for at naturen frambringer slike tilfeller som mønstrene i åkrene, annet enn høyt utviklede vesener.
Jeg ha'kke peiling - men så har jeg ikke satt meg inn i det, heller :)

Hvis du så lurer på hvordan jeg da i det hele tatt kan stille meg skeptisk til alle påstandene om forholdene inne i disse kornfeltene, så skyldes det at jeg har littegrann landbruks- og plantekunnskap. Og med såpass drøye påstander, som det her er snakk om, virker det mye mer usannsynlig enn sannsynlig, så da må jeg ha atskillig mer solid belegg for påstandene - á la det jeg nevnte i et innlegg tidligere i tråden - enn det jeg har vært i stand til å dumpe borti, før jeg kan begynne å finne påstandene reelt interessante.
Antall ord: 144
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- - - Hva var det jeg så?

Innlegg av Tyrell »

utarefsoN skrev: Et dobbelfoto tatt rundt 1950 av en flygende tallerken. Dette er analysert så mange hundretalls ganger, at det er ikke moro lengre. Siden bildet er såpass gammelt, er også avansert datamanipulasjon ingen alternativ forklaring. Det er stadfestet gang etter gang av fotoeksperter at gjenstanden på bildet jeg referer til har anseelig avstand til kamera og beregnet å være rundt 100m i diameter. Et bilde som det ikke lengre stilles tvil om når det gjelder ekthet.
Hva mener du med dobbelfoto?, og hvem er dette analysert av?

Gi oss en link til saken.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av ludoburgero »

Bilde

1982 - 83 - East Germany. This is an excellent photograph. The picture was given to UFO researcher Michael Hesemann on a lecture tour.
A retired officer of the National People's Army of the old GDR entrusted the photo to Hesemann, telling him that a comrade of his took the picture during a close encounter one night during a training exercise. A photo from that domain is extremely rare.







Bilde

1984 - Hoboken, New Jersey, May 9 1984. Taken by Philipe Orego. Image shows either a triangular-shaped object or three or more objects flying as a unit.
Taken over the Manhattan skyline. The photograph has been examined by researchers who found no sign of a hoax. Nice photo.





Bilde

1987 - Connecticut - Randy Etting was taking a walk outside his home. A commercial airline pilot with over 30 years experience, he always looked at the sky... he saw a number of orange and red lights approaching from the west.
He got his binoculars and called his neighbors to come outside. The object by this time was a great deal closer and seemed to be over I-84, just east of Etting's home.

The lights were shimmering like distortion from engine heat, but he could hear no sound.

"As the UFO passed over I-84, cars in both the east and west bound lanes began pulling over and stopping. The UFO displayed a semi-circular pattern of very bright multicolored lights.

Five motorists reported that, as the object became visible, a number of cars lost power and had to pull off the highway.






Gulf Breeze, Florida (1987):

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde






Nashville, Tennessee, 1989:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde









2007, California, USA:

Bilde

(tatt med kamera)



Bilde

(tatt med mobilkamera)



Flere bilder av dette:

http://www.coasttocoastam.com/pages/chad-drone-images
Antall ord: 287
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av ludoburgero »

Et annet bilde av det siste, tatt av noen andre:

Bilde
Antall ord: 10
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av ludoburgero »

Bilde
Antall ord: 0
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - - - Hva var det jeg så?

Innlegg av Bearchild »

utarefsoN skrev: Steven Greer er en kontroversiell person som er elsket og hatet for det han har bidratt med.
Hvis du sjekker Disclosure Project på google eller youtube vil du finne toppen av isfjellet som jeg snakker om. Med sitt vitneprogram på over 450 personer, så er dette noe som skeptikeren fryser på ryggen av når han teller sauer på kvelden.

Disse personene er ikke noe "hvem som helst", de er seriøse mennesker som risikerer å miste sin tillit, ansenitet, karriere og pensjon. Fra militær sektor såvel som sivil, kontroll-tårn personell, oberst-løytnanter, brigade-generaler, forkningspersonale, observatører, politi og sikkerhets vakter, tidligere FBI/CIA arbeidere, jetfly-piloter, NASA forskere, leger, advokater, fysikere og laboratorium analytikere, biokjemikere, atom-silo personale med høye sikkerhetsklassifiseringer. Kort sagt: Personer du og jeg er avhengig av for å kunne eksistere eller føle oss trygg i samfunnet.
Akkurat dette er litt spennende synes jeg. Jeg har ikke sett alt av disse Disclosure-opptakene, men nok til å vite at det er reelle oberstløytnanter, brigadegeneraler osv osv. Og det er som du sier veldig mange av dem.
Mye av problemet med paranormale ting,- UFOer, gjenferd og alt dette, er at man hører om "noen som har sett eller opplevd" uten å vite hvem observantene er. Og det har faktisk stor betydning! Ikke at jeg omgir meg med haugevis av "storheter" (personer som sitter "høyt i det"), men jeg vet at f.eks morfar som var svært delaktig i andre verdenskrig hadde en enorm æreskodeks. Han fortalte en del "hemmeligheter" fra krigens dager og var ekstremt pertentlig ifht gyldighet- under et intervju til en bok samlet han flere av "gutta" for å dobbelt og trippelsjekke detaljer for å kunne bare presentere fakta.

Jeg kjenner også andre med høye posisjoner i militæret som jeg aldri kan se for meg "dikte opp" historier dersom det er en ørliten mulighet for at de kan havne i dårlig lys. En ting er å holde på hemmeligheter, men å servere noe kontroversielt dersom de står i fare for å tape ansikt? Neppe!

Og det jeg ihvertfall ikke forstår er hvorfor i all verden de (Disclosure-gjengen) skulle lyve om noe sånt? Hva har de å vinne på det..?

Synes tanken om vesener fra andre planeter, eventuelt tids-/ dimensjonsreiser er innmari fascinerende jeg! :mrgreen:
Antall ord: 389
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - - - - - Hva var det jeg så?

Innlegg av Bearchild »

utarefsoN skrev:Det kunne vært givende å høre litt nærmere om de du nevnte, og hvilke hendelser som er erfart.
Det har ingen relevans til dette temaet overhodet, går mer på "undergrunnsarbeid" under krigen. ;) Men jeg ser sammenhengen ifht avsløring av hemmeligheter, gjøre opp for seg før det er for sent.. å få fram den egentlige sannheten.
Antall ord: 62
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - - - - Hva var det jeg så?

Innlegg av Jeppski »

utarefsoN skrev:
Bearchild skrev: Jeg kjenner også andre med høye posisjoner i militæret som jeg aldri kan se for meg "dikte opp" historier dersom det er en ørliten mulighet for at de kan havne i dårlig lys. En ting er å holde på hemmeligheter, men å servere noe kontroversielt dersom de står i fare for å tape ansikt? Neppe!

Og det jeg ihvertfall ikke forstår er hvorfor i all verden de (Disclosure-gjengen) skulle lyve om noe sånt? Hva har de å vinne på det..?

Synes tanken om vesener fra andre planeter, eventuelt tids-/ dimensjonsreiser er innmari fascinerende jeg! :mrgreen:
Ja. Det synes nok de aller fleste av oss, til og med de som sitter og sier skaff bevis.

Nei, det er vel ikke rare sjansen for at 450 personer går med på å "ta en spansk en" fremfor kamera og media, familie, venner og resten av kloden, bare for å gjøre Greer glad, bli litt mere berømt og skaffe seg selv et omdømme som lukter av. Når man er blitt brigade general, da er
man stort sett fornøyd med sitt mål, ville jeg tro. Å få ytteligere oppmerksomhet ved å ta en løgn er vel ikke akkurat slike menneskers tanker. Når man sitter med informasjon som er så utover
det vanlige, kan det hende at behovet blir veldig stort for den det gjelder, å få fortalt resten
av den uanende folkeskaren om disse besynderlige hendelsene. Ett dristig og godt trekk.

Det kunne vært givende å høre litt nærmere om de du nevnte, og hvilke hendelser som er erfart.
Jeg tror ikke flesteparten av diss romskip-observasjonene lyver med vilje, men vet ikke bedre enn å si "Romskip!". Du skryter jo stadig om alle disse bevisene, som er like sterke, og mange som de vi har for at atomer eksisterer. Men vi får jo aldri se dem, så hva med hvis du poster i det neste innlegget ditt, alle de kildene du har brukt?
Antall ord: 331

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av Tyrell »

Hvorfor er det så forbanna viktig å få de som tviler til å tro?
Sist redigert av Tyrell på 07 Jun 2012 06:18, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av Svartepus »

Jeg liker signaturen din, Isan. Det er sånn jeg føler meg når det gjelder det paranormale, inkludert UFO-temaet ;)
Antall ord: 22
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - Hva var det jeg så?

Innlegg av Isan »

Svartepus skrev:Jeg liker signaturen din, Isan. Det er sånn jeg føler meg når det gjelder det paranormale, inkludert UFO-temaet ;)
Tusen takk :) Jeg prøver å etterleve den så godt jeg kan - i hvilken grad jeg lykkes, kan bare andre bedømme.
Antall ord: 45
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av Kiara »

Å få tvilerne til å tro, er sagt før også av veldig mange her,, at vi gir fankern i om de vil tro eller ikke.. Har ikke sett at dem som tror på verken utenomjordisk liv, gjenferd, vardøger el. andre paranormale fenomener, er ute etter å overbevise skeptikerne!

At diskusjonene her inne blir useriøse og personpreget,, er fordi skeptikerne (ikke alle da) krever bevis! Les.. krever bevis! Uansett hva du kommer med kilder, så "bevis det"! Og siden kravet til beviser er såpass uoppnåelig, for å være værdt en skitt.. så kan jeg bare si nok en gang... ingen her kan legge fram ett bevis som tilfredstiller den OVERskeptiske, som slett ikke tar noe som helst som bevis, før det detter ned i hodet hans! Så bare slutt å prøve!

Kredit for at det nye medlemmet her (utarefsoN) ikke skippa hele diskusjonen og forumet vårt! Å bli møtt såpass heftig, er ikke noe skøy. Og kan skremme den som ikke er like kvikk i kjeften langt avgårde!

Ellers, så ser jeg jo at det har vært fred og fordragelighet så lenge her på forumet, at det var vel noen som ønsket en skikkelig kvervuleringsrunde nå.. men bare husk at nå er det gitt en advarsel! Så neste gang er det kanskje ut herfra.. :vink

Og ellers, så håper jeg at andre også tørr å legge ut om evnt. sine ufo-obervasjoner, og andre paranormale fenomener!

Jeg er styggt redd for at utenomjordiske faktisk besøker oss. Og årsaken til at jeg ikke har inbefattet meg så mye med temaet, er at jeg slett ikke tror at de ser på, og vil behandle oss bedre enn vi behandler dyr! Mens kanskje der er forskjellige raser.. at det faktisk er noen som er på VÅR side!
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Hva var det jeg så?

Innlegg av Astarte »

Tråden er amputert, partert og ellers ganske ubrukelig. Men den er ryddet og lagt ut igjen.

Det tok kortere tid enn jeg først antok, takket være en fullstendig mangel på respekt for reglene og andre brukeres person og opplevelser.

Se til helsike å oppfør dere, respekter hverandre og reglene! Det bør for pokker være mulig for voksne folk å diskutere på en skikkelig måte.

Jeg har sett så mange overtramp, at jeg vil be administrasjonen om å være med på å se over regelbrudd og vurdere sanksjoner.

Kommentarer/innspill på dette skal ikke tas i tråden, men på pm med meg eller Asbjørn.

Førøvrlig anbefaler jeg at alle googler "kildekritikk" så vi muligens kan unngå noe av dette i fremtiden.

En smule irritert hilsen

Astarte
Antall ord: 133
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links