Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakertrenger på en måte hjelp eller svar..

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

vikkyh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 29 Mar 2012 06:18
12
Kjønn (valgfri): kvinne

trenger på en måte hjelp eller svar..

Innlegg av vikkyh »

Hmm er ikke helt sikker hvordan jeg skal si det, men er det noen her som har opplevd en annen måte å spå på, en bare kopper og korter? Jeg hadde en opplevelse før sånn ca i 2006, noen dager før beste venninna til mamma`n min døde i en ulykke. Er fortsatt ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare det, så derfor går jeg rett på saken, jeg og mammaen min skulle på sommerferie til murmansk 2006, da vi kjørte til russland fra norge. Da jeg hadden opplevelse som føltes ut som om jeg spåde på himmeln om at en nær kvinnelig venn/person som kommer til å dø ( form av en kiste med kvinnelig form og en kors "det va det jeg så" ), 5 dager senner fikk vi en tlf fra norge om at ho døde en ulykke :'( . Så nu vil jeg bare vite om det er noen flere som har opplevd noe sånt!. Grunnen før at jeg tar dette veldig tungt nu der før at ho døde på samme dagen, da min beste kompisen ble begravd " etter utøya, juni 2011". Så hvis det e noen som han hjelpe meg med det så blir jeg veldig glad :)

( sia æ e ny hær så beklager før at æ e elendig me skrift, koma og punktum :S også får æ håpe at æ skjønner korsen æ ska bruke paranormal ;) ) takk før mæ. Peace out :whee
Antall ord: 250
Vikkyh <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- trenger på en måte hjelp eller svar..

Innlegg av Heksepusen »

Hei og jeg kan ikke si annet enn og si kondolerer for dine tap.
Nå vet jeg ikke om du har forsatt med dette etter på.
Det kan jo bare vere tilfeldigheter eller noe mer.
Men det jeg råder deg til er og notere ned denn historien og alt annet du syns er merkelig.
Kansje du ser fremtid kansje det var tilfeldigheter.
Men hvis du noterer ned alle slike oppleveser så vil du nok se et møsnster hvis det er noe.
Lykke til.
Antall ord: 85
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- trenger på en måte hjelp eller svar..

Innlegg av helgemann »

Velkommen hit, og håper du finner deg til rette her! :)

Du er ikke alene om å "spå" ting sånn ut av det blå. For min del, så kan jeg "se" ting både på vegen jeg går på, eller jeg sitter på et sted, f.eks. en kafé. Det kan være et dødninghode, det kan være kors, eller det kan være en figur, osv. Selv i skummet i kaffekoppen kan jeg se ting. Og så stemmer det sånn etter hvert.

Det er viktig å ikke bli redd, men ta det som et tegn i fra de på den andre siden, at de ønsker å forberede oss på det som kommer til å skje.

Føler med deg i dine sorger!

Klem fra helgemann
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- trenger på en måte hjelp eller svar..

Innlegg av Asbjørn »

De fleste som har evne til å virkelig spå,- ser symboler i alle ting.

Man ser tegn i naturen,- man bruker kyllingben som ristes og slippes på et underlag, -
man spår i grut, matrester, innvoller, - skyer, hvordan blomster står sammen, og selvfølgelig diverse varianter av kort og runer. Men lista stopper ikke der.
Noen ser bilder som vi ser på tv, - noen "vet ting de ikke har forutsetning for å vite" -
og noen hører beskjeder. Eller en kombinasjon.

Jeg tror at uansett hvilke metoder som virker for deg, - er det underbevisstheten som peker på de tegn du skal legge merke til, og videre gir deg tolkning av det du ser.
Og underbevisstheten er (selv om vitenskapen kaller det for tull ) koblet opp mot det åndelige.
og via underbevisstheten kommer det frem i det bevisste.

Når det gjelder syner eller spådommer, så kommer ofte disse uten at man på forhånd bestemmer seg for å "se"....
For meg er det slik at jeg plutselig vet ting, - men jeg ser ikke et bilde , eller en tvskjerm, eller noe, jeg bare "vet"...
Samtidig kan jeg ikke ta ting på kommando, ( da hadde jeg oppsøkt James Randi :) {link})

Poenget er at om man får til en måte å "se" på , - så er det en mulighet for at også andre teknikker kan virke.
Selv "spådde" jeg ved hjelp av fyrstikker, for mange år siden.
Lot den som skulle spåes tenne på ei fyrstikk, og så slukke den når vedkommende følte for det.
Deretter tok jeg fyrstikka, uten å ødelegge det sorte på den, og utav det jeg "så" i fyrstikkens brente del, - spådde jeg... ( og personen som ble spådd ble likblek.... fordi jeg fortalte om ting som hadde skjedd, og som stemte på en prikk - som om jeg skulle vært der selv ..)
Senere har jeg lært å holde igjen på ting, for det er ikke alt som skal fortelles...

Så hva man bruker for å spå - spiller mindre rolle.
Det er bare trening og forståelse som skal til....

Noen av de som spår været, har visse tegn de ser etter.
en som spår, kan og se etter spesielle tegn, ( som å spå i kort eller kaffegrut ) men også føle på egne følelser mens man holder på. Disse følelsene kan ha viktige bidrag til hva man skal konkludere med når man spår. ( føler seg oppløftet, - nedtrykt, sorg, glede, forelsket, osv... )

Dette er desverre ingen vitenskap, heller en gammel viten.
og siden man i et laboratorie ikke får de samme resultater fra gang til gang, og fra person til person - så er det subjektivt, - vitenskapen kan ikke akseptere slike bevis som ikke kan gjentaes, og kontrolleres.

Så tilslutt, vikkyh, Velkommen skal du være. Etterhvert finner du ut av hvordan paranormal.no er, det er bare å lese rundt omkring. Og du vil se at her er mange forskjellige folk, både de som kan og de som benekter...
Lær litt av alle, og stol på deg selv ;)

Noen har kun en eller to opplevelser igjennom livet, andre har de hver dag.
Hvor du befinner deg på skalaen, er det bare du som kan finne ut....

mvh Asbjørn
Antall ord: 543

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vikkyh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 29 Mar 2012 06:18
12
Kjønn (valgfri): kvinne

- trenger på en måte hjelp eller svar..

Innlegg av vikkyh »

takker veldig mye fra dere alle, fikk noen bra svar :D
Antall ord: 10
Vikkyh <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- trenger på en måte hjelp eller svar..

Innlegg av Gjest002 »

Ja, jeg har opplevd noe av det samme. Kan se bilder nede i kakao eller kaffe/te koppen men i tillegg kan jeg se "bilder" som liksom danner seg på fliser på en vegg, f.eks. Kan plutselig sitte og stirre på en vegg eller et flislagt gulv og der kan jeg liksom "se" hodet eller ansiktet til en person jeg kjenner og ser at vedkommende for eksempel er lei seg. Hvis jeg da siden har spurt vedkommende om denne var lei seg da og da ca kl og dag så svarer vedkommende at ja det stemmer... Men heldigvis ikke fått vite at noen skal dø. Håper aldri jeg får vite slikt, det føler jeg blir for tøft for meg. Så skjønner at du synes at dette var ekkelt.

Velkommen hit forresten! :)
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links