Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetDrømmer

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

unicore
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 09 Mai 2012 21:55
11

Drømmer

Innlegg av unicore »

Dette er første gang jeg er inne på paranormal, men jeg får prøve ihvertfall. :P

Jeg er 20 år gammel og helt fra jeg var 8 år så har jeg drømt hver natt og alltid husket det jeg har drømt, og mesteparten har faktisk skjedd i virkeligheten. Det hele begynte med når jeg gikk i 4 klasse, og jeg drømte at bestemoren min døde av kreft, drømmen var så virkelig at jeg kastet opp når jeg våknet, ett år senere døde hun av kreft, det kom som et sjokk for meg, for jeg var så liten og viste ikke at hun var syk. Helt siden det så har jeg hatt slike drømmer hvor alt jeg drømmer skjer i virkeligheten, jeg er veldig vandt til det og har lest på nettet at det er "sanndrømming" , men jeg lurer på om det er noen som vet noe annet om dette? For det er jo egentlig litt interessant. Håper noen tar seg tid til å svare
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Drømmer

Innlegg av helgemann »

Hei, og velkommen hit! :vink

Du er nok sanndrømt, ja! Og velkommen i klubben våres! Du er ikke alene om å ha drømmer som slår til, etter en tid. Jeg har også hatt slike drømmer. Og så har det som regel skjedd en stund etter på, at den det gjaldt, enten ble syk, eller døde. Det å være sanndrømt, er en fin men tung gave. Som du bør sette pris på, og ikke gjemme bort, i skam og reddsel. Vi får slike drømmer, for at vi skal bli forberedt på det som måtte komme. Men også fordi at vi kanskje skal sette mer pris på de man drømmer om, før de forlater oss, på en eller annen måte.

Leit å høre om din bestemor som døde av kreft! Føler med deg! Forstår at du kastet opp av denne drømmen, det var nok din voldsomme reaksjon som gjorde utslaget.
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Drømmer

Innlegg av Asbjørn »

Velkommen !
Det å drømme sanndrømmer, - er en del av det å "se" ting, - / vite ting.
noen "drømmer/ser" også i våken tilstand, spesielt hvis man mediterer.

Det er egentlig umulig å si noe sikkert om de mekanismer som fungerer, - fordi vi ikke har kunnskap om HVA som faktisk skjer. Ikke vitenskapelig iallfall.
Men mange har sine meninger, og tro om årsaken.

Noen som har slike drømmer, kan utvikle flere ting ( evner) over tid, men dette er noe man først ser etterhvert.

Uansett det er et spennende område å se på, - jeg vil anbefale deg å skaffe deg en drømmedagbok, - hvor du skriver ned de tingene du drømmer om.
På den måten kan du senere gå tilbake og sjekke detaljene på det du har drømt, kontra det som har skjedd.
Om du ikke bruker en slik dagbok, men bare hukommelsen, vil du sannsynligvis ende opp med "retrofitting" - altså tilpasning av det du husker av drøm, og det som faktisk skjedde i ettertid.
( et av skeptikerenes sterkeste argument ; at man tilpasser i ettertid, for å få det til å stemme ).

Med en slik drømmedagbok kan du sjekke detaljene fra drømmen med det som skjer i praksis i ettertid, og derved se hvor nøyaktig du har drømt.
Dersom du ønsker å ha bevis for hva du har drømt, - skriv ned og legg det et sted hvor man kan sjekke "orginalen "i ettertid, - da med dato og tidspunkt man lagret "forutsigelsen".
Vi har forsåvidt en slik plass her på forumet - "forutsigelser - innboks".
Og noen har benyttet seg av dette, - slik at man har dokumentasjon hvos det man opplever skal skje, virkelig skjer.

mvh Asbjørn
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Drømmer

Innlegg av Isan »

Drømme noe hver natt, som siden skjer? Det høres da fryktelig slitsomt ut?

Alle drømmer vi jo en masse hver natt, men det er tross alt annerledes.
Antall ord: 30
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
unicore
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 09 Mai 2012 21:55
11

- Drømmer

Innlegg av unicore »

"Drømme noe hver natt, som siden skjer? Det høres da fryktelig slitsomt ut?

Alle drømmer vi jo en masse hver natt, men det er tross alt annerledes."


Isan, nei det er ikke så slitsomt at ting skjer senere, er vant til det, dette har foregått nesten hele livet mitt. Det som er slitsomt er at jeg våkner mange ganger om natten pga drømmene er så virkelige, våkner av at jeg gråter i søvne m.m .
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Drømmer

Innlegg av helgemann »

Du får lite søvn pga disse drømmene? Du klarer å fungere i hverdagen?

I så fall, får du prøve å be dine hjelpere om at disse drømmene ikke skal skremme deg slik de gjør. Jeg ville fortalt de, at jeg setter pris på drømmene, men at de ikke må gå ut over liv og helse. Kanskje du også bør prøve meditasjon, hvor du fokuserer på drømmene, at de ikke får lov til å skremme deg. At du kanskje kan få beskjed på en snill måte.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Drømmer

Innlegg av helgemann »

Isan skrev:Drømme noe hver natt, som siden skjer? Det høres da fryktelig slitsomt ut?

Alle drømmer vi jo en masse hver natt, men det er tross alt annerledes.
...men ikke alle husker sine drømmer...

Slitsomt? Drømmene er jo ikke som en film, som ruller over tv-skjermen konstant. Man har jo mange nivåer av søvn, hvor drømmer oppstår på det dype nivået. Drømmer er jo det samme som syn man har i våken tilstand. Man har jo mulihet for å skru av og på. Og, i hvertfall ikke jeg, man drømmer jo som regel ikke "sanndrømmer" konstant hver natt/dag!
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Drømmer

Innlegg av Isan »

Helgemann, kanskje du misforstod meg litt? Slitsomt var knyttet til det å være "sanndrømt" hver natt (det var jo det unicore skrev).

Ellers drømmer vi som sagt en masse hver natt uten at det er spesielt slitsomt. Faktisk må vi få anledning til å drømme for å kunne bli skikkelig uthvilt. Mange moderne mennesker sover såpass lite om natta at de ikke får tilstrekkelig med drømmetid, og derfor er de aldri helt uthvilte.
Antall ord: 77
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
unicore
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 09 Mai 2012 21:55
11

- Drømmer

Innlegg av unicore »

Om jeg sanndrømmer hver natt er jeg usikker på, men det er ihvertfall veldig ofte. Jeg får avbrutt søvn kanskje 3-4 ganger hver natt, og/eller sovner ikke før veldig sent. Jeg fungerer helt normalt i hverdagen, og blir kanskje ikke trøtt opp til flere dager hvis jeg ikke tvinger meg selv i søvn, men det er en annen sak :).
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links