Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerRezurrection

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

litelur
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 20 Mai 2012 19:33
11
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: nerheten av haugesund
Har takket: 1 gang

Rezurrection

Innlegg av litelur »

Noen som vet eller kan fortelle meg hvordan du bringer en død person tilbake til livet ?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Rezurrection

Innlegg av Svartepus »

Det er vel bare hyperkristne fanatikere med veldig stor tro på egne evner eller voodoo-prester/prestinner med sans for mørk magi som påberoper seg den type evne. Sistnevnte er vel også kjent for å vekke til live mindre funksjonelle utgaver av de døde, som i zombier (viljeløse og hjernetomme tjenere for voodoo-presten/prestinnen).

Hvorfor i alle dager lurer du på dette? Hvis det overhodet hadde vært mulig er jeg veldig nysgjerrig på hvorfor du mener det hadde vært greit å gjennomføre noe sånt.
Antall ord: 91
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Rezurrection

Innlegg av Arven »

Hvis jeg hadde visst hvordan, ville jeg ikke fortalt deg det. Enkelte ting skal man ikke rote med. Livets gang er èn av dem. At det kan være tung å akseptere at livet slutter har jeg stor forståelse for, men desto raskere du begynner å jobbe med å akseptere døden, jo lettere blir det for deg å gå videre med ditt eget liv. For livet står ikke på vent til man orker eller ønsker å leve det, og det er veldig trist når noen kaster bort verdifulle år av livet sitt på å stå ved en grav å stirre seg syke på fortiden
Antall ord: 101
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Rezurrection

Innlegg av Moonstone »

Man må heller ikke tro at alt man leser i Myter faktisk har skjedd i virkeligheten.
Mye har blitt skrevet og handlinger tildelt mytologiske personer som ikke går an i virkeligheten, men brukt for å opphøye personene til halv-Gude-status, og gjærne mirakler som hinter til det egentlige underliggende budskapet..

Jeg tror ikke det lar seg gjøre, å gjenopplive en død person, untatt når personen som er død selv ønsker det, og vender tilbake til kroppen selv, som i en NDO.
Antall ord: 87
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
litelur
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 20 Mai 2012 19:33
11
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: nerheten av haugesund
Har takket: 1 gang

- Rezurrection

Innlegg av litelur »

Eg beklager. eg synes overhode ikke det hadde vert greit og tukle med denne slags ting.
Eg var vel egentlig bare veldig desperat og nedenfor når eg skrev inn dette innlegget.
mistet akkurat en veldig nær venn som har stillt opp for meg gjennom hele livet og alltid vert der for meg, eg har aldri hatt så veldig mangen mer enn han.
Siste gang vi snakket så ble vi litt uenige og det begynte med diskusjoner og ord som vi begge angrer på,fikk bare aldri helt sakt beklager og gjort opp for ting :(

men eg er uansett veldig takknemmelig for at dere svarte på innlegget mitt som eg selv synes var veldig teit innlegg og komme med :)

Hadde og satt veldig stor pris på om en moderator hadde kunnet slette dette emnet :)
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- Rezurrection

Innlegg av Flawelli »

Leger vet en del om dette da de stopper hjerte ( sjøl om de passer på at oksygen blir tilført for å unngå hjerne skade ) ved en del hjerteoperasjoner. ( I allefall hjertetransplantasjon :) ) http://www.lhl.no/no/feiringklinikken/p ... operasjon/ <--- tror du finner litt info der :)

Er det kaldt nok kan de også få drukningsoffer tilbake til livet, men da må det som sagt ha vært kaldt da dette gjør at behovet for oksygen blir mindre.


Flawelli
Antall ord: 79
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Rezurrection

Innlegg av Isan »

Til litelur, kanskje det å skrive dette innlegget nettopp var det som skulle til forat du kunne komme deg i gang med det som Arven snakker om?
Antall ord: 26
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Rezurrection

Innlegg av Arven »

litelur skrev:Eg beklager. eg synes overhode ikke det hadde vert greit og tukle med denne slags ting.
Eg var vel egentlig bare veldig desperat og nedenfor når eg skrev inn dette innlegget.
mistet akkurat en veldig nær venn som har stillt opp for meg gjennom hele livet og alltid vert der for meg, eg har aldri hatt så veldig mangen mer enn han.
Siste gang vi snakket så ble vi litt uenige og det begynte med diskusjoner og ord som vi begge angrer på,fikk bare aldri helt sakt beklager og gjort opp for ting :(

men eg er uansett veldig takknemmelig for at dere svarte på innlegget mitt som eg selv synes var veldig teit innlegg og komme med :)

Hadde og satt veldig stor pris på om en moderator hadde kunnet slette dette emnet :)
Jeg syns ikke du har noen grunn til å tenke at spørsmålet ditt var teit.
Du er midt i en vond sorg og de tankene du hadde da du skrev innlegget deler du med de aller fleste andre som nettopp har mistet noen de var glad i.
Menneske blir så lite i møte med døden, fordi det er en av de få tingene vi ikke kan endre. Og for oss som er igjen her, virker døden så endelig. Maktesløsheten er veldig vond å kjenne på, men du kommer igjennom, men det tar litt tid.
Det er ekstra vondt når man ikke får mulighet til å rydde opp. Ord og krangler blir så uendelig mye større da. For å diskutere og krangle litt gjør alle innimellom, men i det daglige tenker vi ikke så mye mer over det, fordi begge parter vet at det ikke stikker så dypt. Det visste sikkert han også etter den episoden dere hadde.
Håper du ikke straffer deg selv for hardt for det som ble sagt.
Føler med deg i sorgen og sender deg varme tanker !
Antall ord: 325
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
litelur
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 20 Mai 2012 19:33
11
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: nerheten av haugesund
Har takket: 1 gang

- Rezurrection

Innlegg av litelur »

takk for støtten og fine svar :)
eg vet ikke helt hva eg kan skrive tilbake, men eg er veldig takknemmelig for fine svar, spsielt fra arven, følte meg bedre av og lese teksten(e) din :mozilla_wink:
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Rezurrection

Innlegg av ludoburgero »

Gjelder det fluer, kan du legge dem i kjøleskapet, for seinere å legge dem i hendene dine og varme dem opp. Kjempestilig partytriks og kul nær-døden-opplevelse for fluen. To fluer i en smekk!

Ellers må du skifte ut en del organer på et menneske, og kanskje mest sannsynligvis hjernen i tillegg til hjertet. Spørsmålet da blir jo om det vil ha samme personlighet som den avdøde. Tvilsomt, spør du meg. Dessuten må du jo ta livet av en person som faktisk har en fungerende hjerne og et hjerte, og dette må skje relativt fort. Så da trenger du også en lynrask anestesi-stab for å hjelpe deg med dette, og helsesektoren i Norge er ikke creme de la creme akkurat, så...

Nei.
Antall ord: 129
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Rezurrection

Innlegg av Arven »

Godt at det jeg skrev ga deg noe positiv ! :)

Ludo : Jeg må bare ta et bitte lite sidesprang fra tema her og si at det er FY å kjøle ned fluer og more seg over at man nesten tar livet av dem ! Det er dyreplageri [-X
Alt som lever har rett til å bli behandlet humant !
Antall ord: 54
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - Rezurrection

Innlegg av Flawelli »

ludoburgero skrev:Gjelder det fluer, kan du legge dem i kjøleskapet, for seinere å legge dem i hendene dine og varme dem opp. Kjempestilig partytriks og kul nær-døden-opplevelse for fluen. To fluer i en smekk!

Ellers må du skifte ut en del organer på et menneske, og kanskje mest sannsynligvis hjernen i tillegg til hjertet. Spørsmålet da blir jo om det vil ha samme personlighet som den avdøde. Tvilsomt, spør du meg. Dessuten må du jo ta livet av en person som faktisk har en fungerende hjerne og et hjerte, og dette må skje relativt fort. Så da trenger du også en lynrask anestesi-stab for å hjelpe deg med dette, og helsesektoren i Norge er ikke creme de la creme akkurat, så...

Nei.
Tja med eter i labben kan du i allefall forske på bananfluer, utover det har jeg lite erfaring med fluer

norske helsevesnet er skakk kjørt men heldig vis ikke rævkjørt som andre steder... har en god venn i usa og tro meg har du ikke over gjennomsnittlig peng og forsikring der dauer du på venterommet. All in all money talk all over

Ellers så har jeg titta litt etter de historiene om de som drukna, men det er litt å gå igjennom så jeg skal legge det ut om/ når jeg finner det


Flawelli

OG der dukka linkane opp gitt ;
http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/01/15/236987.html
http://snl.no/.sml_artikkel/n%C3%A6rdrukning
og her kan du lese hva andre sier og diskuterer ; http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=43335.0
finnes sikkert flere bare google it
Antall ord: 278
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links