Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerEr tarot kortene mine ødelagt?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

malin16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Mai 2012 20:46
11
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Orkdal

Er tarot kortene mine ødelagt?

Innlegg av malin16 »

Hei!
Jeg lurer på, om hvis jeg glemmer tarotkortene mine nede på f.eks stua, kjøkkenet... Og andre folk kommer og tar i dem å ser gjennom kortene, er tarot kortene mine ødelagt da?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Er tarot kortene mine ødelagt?

Innlegg av Moonstone »

malin16 skrev:Hei!
Jeg lurer på, om hvis jeg glemmer tarotkortene mine nede på f.eks stua, kjøkkenet... Og andre folk kommer og tar i dem å ser gjennom kortene, er tarot kortene mine ødelagt da?
Jeg vet at en del folk ville ha sagt at man aldri skal la andre få berøre sine Tarot-kort, men selv bryr jeg meg ikke om dette.
Det eneste jeg ikke liker er at folk som overhode ikke har peiling på Okkultisme eller overhode ikke er intressert skal fikle med dem, da sier jeg nei.
Det er en del overtro omkring Tarotbunker, at andre sine "vibber" ødelegger "vibrasjonene" i korta, men det tror jeg er overdrivelse.

Det er mange ganger en fordel og ikke til å unngå at folk man legger kort for berører korta, om de ønsker å trekke ut kort selv, studere symbolikken selv osv.
Antall ord: 144
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Er tarot kortene mine ødelagt?

Innlegg av Asbjørn »

Nei, ødelagt er de ikke.
Husk at det er mange mennesker som har tatt i kortene fra de første gang ble trykket, og til du tilslutt har fått de.

Derimot kan det være lurt å rense de, enten med røkelse ( salvie eller sweetgrass ), eller ved å rense med lys.
En måte er å ta de ut i sola, og la sola skinne på de en stund...
-gjerne i en vinduskarm...

Uansett hvilke metode du velger, - uten DEG er tarotkortene bare noen biter med papir,
det er du som skal tolke og legge...

Om andre ser på kortene, spiller mindre rolle, - mener nå jeg...;)

Men - forskjellige mennesker har forskjellige regler for hvordan kortene skal behandles, - så det er gjerne andre meninger om dette... ;)

A


edit : sier meg enig med Moonstone...
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
malin16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Mai 2012 20:46
11
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Orkdal

- - Er tarot kortene mine ødelagt?

Innlegg av malin16 »

Asbjørn skrev:Nei, ødelagt er de ikke.
Husk at det er mange mennesker som har tatt i kortene fra de første gang ble trykket, og til du tilslutt har fått de.

Derimot kan det være lurt å rense de, enten med røkelse ( salvie eller sweetgrass ), eller ved å rense med lys.
En måte er å ta de ut i sola, og la sola skinne på de en stund...
-gjerne i en vinduskarm...

Uansett hvilke metode du velger, - uten DEG er tarotkortene bare noen biter med papir,
det er du som skal tolke og legge...

Om andre ser på kortene, spiller mindre rolle, - mener nå jeg...;)

Men - forskjellige mennesker har forskjellige regler for hvordan kortene skal behandles, - så det er gjerne andre meninger om dette... ;)

A


edit : sier meg enig med Moonstone...
Åja.

Det er nettopp det jeg har lest på nettet osv; at kortene blir ødelagt hvis andre tar i dem :s

også er det slik at når jeg skal spå noen, så skal jeg blande kortene selv da, eller skal dem blande dem å jeg legge dem ut på boret? :)
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Er tarot kortene mine ødelagt?

Innlegg av helgemann »

Tarot kortene er som med alt det andre man bruker. Energiene i fra de som berører verktøyet, vil jo sette sin preg på det. Man vil jo helst at det verkøyet man bruker, skal være ens egen, og være i tråd med ens egne energier.

Tarot kort, er jo som Asbjørn sier, papirbiter med tegninger på. Hva som er best for deg, er opptil deg selv og avgjøre. Om du vil la den du "spår" blande kortene, eller du selv gjør det, er jo helt opp til deg. Blander du kortene selv, kan det jo hende at kortene blir påvirket av dine tanker og følelser. Jeg selv bruker å la den jeg "spår" blande kortene selv. Og så legger jeg de ut for de.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Er tarot kortene mine ødelagt?

Innlegg av Asbjørn »

malin16 skrev:Det er nettopp det jeg har lest på nettet osv; at kortene blir ødelagt hvis andre tar i dem :s

også er det slik at når jeg skal spå noen, så skal jeg blande kortene selv da, eller skal dem blande dem å jeg legge dem ut på boret? :)
Det er mange forskjellige meninger om det, det kommer egentlig litt an på hva du selv føler / tror.

For meg spiller det ingen rolle om folk ser på kortene, eller tar i de...
For meg er kortene omtrent som et verktøy - noe a la en skiftenøkkel eller et skrujern.

Så de er det ikke så farlig med...
Men jeg tørker gjerne av verktøyet etter bruk, / renser kortene om det trengs..

Føl på det, hva synes du selv vil være riktig for deg ?
Det er det viktigste...

A
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Er tarot kortene mine ødelagt?

Innlegg av Arven »

Jeg liker ikke at noen fikler med kortene mine hvis de ikke skal spås, nettopp fordi kortene tar opp energi fra den som håndterer dem. Hvis noen hadde gjort det, ville jeg renset dem før jeg selv brukte dem igjen. Jeg har kortene mine i et skrin og lar dem aldri ligge igjen på bordet eller i sofa`n når jeg har brukt dem.
Jeg vet det er flere som har to stokker. En de spår andre med som da kan få stokke dem og håndtere dem og en stokk de bruker selv, som ingen får røre
Blir vel som de andre sier her,- et spørsmål om smak og behag
Antall ord: 120
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
UpYerKilt
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 9
Startet: 01 Jul 2012 15:40
11
Har takket: 3 ganger

- - - - Er tarot kortene mine ødelagt?

Innlegg av UpYerKilt »

Asbjørn skrev:
malin16 skrev:Det er nettopp det jeg har lest på nettet osv; at kortene blir ødelagt hvis andre tar i dem :s

også er det slik at når jeg skal spå noen, så skal jeg blande kortene selv da, eller skal dem blande dem å jeg legge dem ut på boret? :)
Det er mange forskjellige meninger om det, det kommer egentlig litt an på hva du selv føler / tror.

For meg spiller det ingen rolle om folk ser på kortene, eller tar i de...
For meg er kortene omtrent som et verktøy - noe a la en skiftenøkkel eller et skrujern.

Så de er det ikke så farlig med...
Men jeg tørker gjerne av verktøyet etter bruk, / renser kortene om det trengs..

Føl på det, hva synes du selv vil være riktig for deg ?
Det er det viktigste...

A

Da jeg brukte kortene mine for aa spaa andre blandet jeg kortene selv, saa lot jeg alltid vedkommende dele kortstokken slik hans/hennes preg skulle bli med. For meg var dette naturlig da jeg folte det ble mer personlig tolkning uten at det ble for mye "fremmed-energier"

Men det er opp til hver enkelt, selvfolgelig.

Alltid greitt aa rense kortene etterpaa, saa det ikke sitter igjen rest-energi (kan jeg kalle det det?) etter tidligere lesninger.
Antall ord: 225
Who many exorcists clear peoples houses of spirits for free?
Too many customers skipped paying their bill, and they got tired of having to repossess their house.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links