Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEr mange inkarnert som menneske for første gang?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Multatuli »

Kjære deg Dromjon,

nå lar du deg lede på ville veier av folk som hevder å besitte sannheter som ikke fins.

Det du hevder er kosmiske sannheter er skrevet av vanlige folk for økonomisk vinning.
Det er knapt noe som opprører meg mer enn de som utnytter godtroende og trengende (sørgende) folk for egen økonomisk vinning. De vet godt at det de presenterer er humbug, men har ingen grenser når det gjelder å utnytte andres elendighet.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Svartepus »

Multatuli skrev:Kjære deg Dromjon,

nå lar du deg lede på ville veier av folk som hevder å besitte sannheter som ikke fins.

Det du hevder er kosmiske sannheter er skrevet av vanlige folk for økonomisk vinning.
Det er knapt noe som opprører meg mer enn de som utnytter godtroende og trengende (sørgende) folk for egen økonomisk vinning. De vet godt at det de presenterer er humbug, men har ingen grenser når det gjelder å utnytte andres elendighet.
Hvem tjener penger på dette og hvordan?
Antall ord: 87
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

- - - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Multatuli »

Svartepus skrev:
Multatuli skrev:Kjære deg Dromjon,

nå lar du deg lede på ville veier av folk som hevder å besitte sannheter som ikke fins.

Det du hevder er kosmiske sannheter er skrevet av vanlige folk for økonomisk vinning.
Det er knapt noe som opprører meg mer enn de som utnytter godtroende og trengende (sørgende) folk for egen økonomisk vinning. De vet godt at det de presenterer er humbug, men har ingen grenser når det gjelder å utnytte andres elendighet.
Hvem tjener penger på dette og hvordan?
Nettsteder og bøker er vel en måte & tjene penger på - eller?
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Svartepus »

Multatuli skrev:
Svartepus skrev:
Multatuli skrev:Kjære deg Dromjon,

nå lar du deg lede på ville veier av folk som hevder å besitte sannheter som ikke fins.

Det du hevder er kosmiske sannheter er skrevet av vanlige folk for økonomisk vinning.
Det er knapt noe som opprører meg mer enn de som utnytter godtroende og trengende (sørgende) folk for egen økonomisk vinning. De vet godt at det de presenterer er humbug, men har ingen grenser når det gjelder å utnytte andres elendighet.
Hvem tjener penger på dette og hvordan?
Nettsteder og bøker er vel en måte & tjene penger på - eller?
Joda forsåvidt, men ikke alle "troende" trenger å kjøpe bøker eller andre greier for å tro på teorier og filosofier. Å lese på nettsider er også i de fleste tilfeller gratis. Jeg tror man skal være rimelig godt kjent før man kan tjene penger på sine "sannheter", og jeg tror neppe noen av de dødelige her inne er i en sånn posisjon. Jeg ser heller ingen hard misjonering eller at noen hevder å besitte selve sannheten. Kanskje du overdramatiserer littegranne?
Antall ord: 187
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

- - - - - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Multatuli »

[/quote]

Joda forsåvidt, men ikke alle "troende" trenger å kjøpe bøker eller andre greier for å tro på teorier og filosofier. Å lese på nettsider er også i de fleste tilfeller gratis. Jeg tror man skal være rimelig godt kjent før man kan tjene penger på sine "sannheter", og jeg tror neppe noen av de dødelige her inne er i en sånn posisjon. Jeg ser heller ingen hard misjonering eller at noen hevder å besitte selve sannheten. Kanskje du overdramatiserer littegranne?[/quote

Kan hende det. Tror du det er sannheten det dromjon sier da?
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - - - - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Svartepus »

Multatuli skrev: Kan hende det. Tror du det er sannheten det dromjon sier da?
Nei. Jeg tror ingen av oss sitter med den hele og fulle sannheten. Men jeg synes likevel det er interessant å høre andres tanker og teorier om ting. Jeg leser litt her og der, tar til meg noe og forkaster noe. Jeg tror det er det beste; å plukke litt her og der, og pusle sammen sitt eget verdensbilde. Det er en av de viktigste grunnene til at jeg liker å være her på forumet. Ingen sitter med alle brikkene, men sammen kan vi kanskje finne dem.
Antall ord: 100
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

- - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av dronjom »

Multatuli skrev:Kjære deg Dromjon,

nå lar du deg lede på ville veier av folk som hevder å besitte sannheter som ikke fins.

Det du hevder er kosmiske sannheter er skrevet av vanlige folk for økonomisk vinning.
Det er knapt noe som opprører meg mer enn de som utnytter godtroende og trengende (sørgende) folk for egen økonomisk vinning. De vet godt at det de presenterer er humbug, men har ingen grenser når det gjelder å utnytte andres elendighet.
forklar hvorfor de bruker lang tid på å få ut gratis nettbøker da..

Svartepus skrev:
Multatuli skrev: Kan hende det. Tror du det er sannheten det dromjon sier da?
Nei. Jeg tror ingen av oss sitter med den hele og fulle sannheten. Men jeg synes likevel det er interessant å høre andres tanker og teorier om ting. Jeg leser litt her og der, tar til meg noe og forkaster noe. Jeg tror det er det beste; å plukke litt her og der, og pusle sammen sitt eget verdensbilde. Det er en av de viktigste grunnene til at jeg liker å være her på forumet. Ingen sitter med alle brikkene, men sammen kan vi kanskje finne dem.
jeg tar jo alt med en klype salt og tenker og undres jeg også da og ikke bare sluker alt rått.. sier ikke at jeg absolutt tror det er sånn eller sånn, men dersom det skulle vise seg å være sant er det jo greit å vite litt om det på forhånd. Og å kunne glede seg over å være den blant vennene ens som folk henvender seg til for å vite mer om emnet dersom det skulle vise seg mer og mer å stemme :)

Multatuli skrev:
Svartepus skrev:
Multatuli skrev:Kjære deg Dromjon,

nå lar du deg lede på ville veier av folk som hevder å besitte sannheter som ikke fins.

Det du hevder er kosmiske sannheter er skrevet av vanlige folk for økonomisk vinning.
Det er knapt noe som opprører meg mer enn de som utnytter godtroende og trengende (sørgende) folk for egen økonomisk vinning. De vet godt at det de presenterer er humbug, men har ingen grenser når det gjelder å utnytte andres elendighet.
Hvem tjener penger på dette og hvordan?
Nettsteder og bøker er vel en måte & tjene penger på - eller?
hvorfor gjør de da så lite ut av å spre nettsidene og reklamere for dem, eller andre produkter? de lar folk finne dem på egenhånd, folk som virkelig interesserer seg for det istedenfor å dra inn folk som bare ønsker å finne feil. Har inntrykk av at enkelte av sidene med informasjon virker som ikke har direktelink i det heletatt, men man må finne dem ved søk på google alene.

Og en annen side står det nøye beskrevet hvordan de prøver å koble sammen internett mellom Jorden og planeten Erra, og hvordan løse problemer som å gjøre om 3d filer til 2d, og hvordan vi selv kan teste ut dette fra tid til annen på egenhånd, og kanskje plutselig komme inn på Erra sitt internett, eller test-sider.
Antall ord: 516

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av ? »

stort sett burde man kanskje sette seg inn i saker før man uttaler seg om ting, men i og med at det hele feilsynses her, så kan jeg ta den litt lenger ut i tåkeheimen ved å påstå at dere har misforstått totalt hva opprinnelsen av galactic.to handler om.
les og lær..

videre er det bare slik at man kan lese en bok i dag, og en annen i morgen, og så syntes man dette klinger bra i forhold til eget forgodtbefinnende, og så trykker man en teori til sitt bryst som en sannhet, og voila, så blir man i en peroiode slitsom å ha med å gjøre, fordi alt skal refereres til et eller annet man har lest, men ikke selv innehar et snev av erfaring på, eller uttrykt på en annen måte, manglende opplevelseserfaring.

jada, jada, det er mye morsomt og greit i semjasematerialet, som har sitt utspring i meyersaken og at dette har skapt en religion, nærmest, og folk biter på hele tiden.
moro

så kan man predike om alskens kjærlighetesbudskap, og man kan leve et liv utad som en perfekt kloning av et prakteksemplar av et kjærlig lysvesen, som igjen kan ha sin hovedinteresse i et interessefelt, der krig eller rettere sagt spiren til krig og gladiatorenes kamp er hovedfokuset. hva er man da, eller hva har man så forstått og rett til å formidle som en sannhet?

tåkeprat, javel, men den som leter den finner.

hva jeg sikter til tidligere i tråden om amerikanere, er slik at om noen hater amerikanere, så er de kanskje ikke lysvesner, og dette refereres direkte til temaet i innlegg.

let og finn....

dette blir som en helseguru med gode røykevaner...
Antall ord: 292
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Arven »

Multatuli skrev:Kjære deg Dromjon,

nå lar du deg lede på ville veier av folk som hevder å besitte sannheter som ikke fins.

Det du hevder er kosmiske sannheter er skrevet av vanlige folk for økonomisk vinning.
Det er knapt noe som opprører meg mer enn de som utnytter godtroende og trengende (sørgende) folk for egen økonomisk vinning. De vet godt at det de presenterer er humbug, men har ingen grenser når det gjelder å utnytte andres elendighet.
Og jeg som trodde jeg hadde sett toppen av arroganse, men jammen greide du ikke å strekke det ennå litt lenger ! Ja ja, man lærer noe hver dag ....
Antall ord: 108
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

- - - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av dronjom »

? skrev:stort sett burde man kanskje sette seg inn i saker før man uttaler seg om ting, men i og med at det hele feilsynses her, så kan jeg ta den litt lenger ut i tåkeheimen ved å påstå at dere har misforstått totalt hva opprinnelsen av galactic.to handler om.
les og lær..

videre er det bare slik at man kan lese en bok i dag, og en annen i morgen, og så syntes man dette klinger bra i forhold til eget forgodtbefinnende, og så trykker man en teori til sitt bryst som en sannhet, og voila, så blir man i en peroiode slitsom å ha med å gjøre, fordi alt skal refereres til et eller annet man har lest, men ikke selv innehar et snev av erfaring på, eller uttrykt på en annen måte, manglende opplevelseserfaring.

jada, jada, det er mye morsomt og greit i semjasematerialet, som har sitt utspring i meyersaken og at dette har skapt en religion, nærmest, og folk biter på hele tiden.
moro

så kan man predike om alskens kjærlighetesbudskap, og man kan leve et liv utad som en perfekt kloning av et prakteksemplar av et kjærlig lysvesen, som igjen kan ha sin hovedinteresse i et interessefelt, der krig eller rettere sagt spiren til krig og gladiatorenes kamp er hovedfokuset. hva er man da, eller hva har man så forstått og rett til å formidle som en sannhet?

tåkeprat, javel, men den som leter den finner.

hva jeg sikter til tidligere i tråden om amerikanere, er slik at om noen hater amerikanere, så er de kanskje ikke lysvesner, og dette refereres direkte til temaet i innlegg.

let og finn....

dette blir som en helseguru med gode røykevaner...

kremt.. hvilke bok har du lest?? :p
dessuten har jeg erfaringer innen ting Semjase beskriver, bla. en ting som jeg aldri har hørt uttalelser fra noen andre om. Men jeg har dog aldri sett aliens eller ufoer, men tror på det fordet.

Arven skrev:
Multatuli skrev:Kjære deg Dromjon,

nå lar du deg lede på ville veier av folk som hevder å besitte sannheter som ikke fins.

Det du hevder er kosmiske sannheter er skrevet av vanlige folk for økonomisk vinning.
Det er knapt noe som opprører meg mer enn de som utnytter godtroende og trengende (sørgende) folk for egen økonomisk vinning. De vet godt at det de presenterer er humbug, men har ingen grenser når det gjelder å utnytte andres elendighet.
Og jeg som trodde jeg hadde sett toppen av arroganse, men jammen greide du ikke å strekke det ennå litt lenger ! Ja ja, man lærer noe hver dag ....

hehe. hvorfor har alle alltid et inntrykk at jeg er så godtroende til alle ting? har jeg en sånn veldig utstrålende karma om at jeg virker dum/-snill? jeg bare liker å lese og utforske nye tanker, tar jo alt med en klype salt. jeg har allerede hatt flere teorier jeg har vært ganske sikker på men som jeg senere har forkastet, så setter meg ikke helt fast i ting/teorier. men liker å høre hva andre har å si. for meg høres iallfall Semjase ganske artig ut og jeg håper det er virkelig. Så kan jeg se for meg en verden som senere kan forvandle seg til et eventyr nærmest.
Antall ord: 560

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Arven »

Jeg har ikke inntrykk av at du er godtroende ! Jeg syns det vitner om et reflektert, tolerant og åpent menneske at man kan ta seg tid til å vurdere og tenke igjennom ulike teorier og tanker for så å forkaste det man ikke tror på og ta med seg videre det som har verdi for en selv,- ikka hva andre måtte mene at man bør tro . :D
Antall ord: 66
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Tyrell »

dronjom skrev:Etter jeg hørte om fenomenet Stjernemenneske lurer jeg litt på om jeg kan være et stjernemenneske selv. De sier de er kunstneriske kreative fredelige mennesker som ikke føler seg hjemme på jorden. Og jeg hadde jo denne merkelige opplevelsen som jeg la frem i en annen tråd her på forumet da jeg bare sang tilfeldig og så dukket denne mer eller mindre strukturerte sangen opp. Kanskje det er mitt forrige språk, og en gammel sang jeg kjenner fra før?? :)

-her er opptaket fra 2008:
http://dl.dropbox.com/u/10775508/bergiansand/cfdhgl.wav
Jeg er helt overbevist om at du kommer fra Venus:

YjpcZPT1-NA
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Flawelli »

? skrev:stjernemennesker, semjaser eller kall det hva du vil, men om så temaet fotball eller amerikanere kommer opp, så splittes liksom hele verdensbildet, og så raser en del av illusjonene sammen, og så sier det liksom "poff"
Tror noe av grunnen er at, helt ærlig, det høres mildt sagt sprøtt ut.... Det gjordet det i allefall jeg, og jo mere jeg leste om det jo værre syns jeg det ble. Det ble rett og slett for utrolig, for fantastisk og noen av de menneskene jeg traff som skulle lære meg om dette, de prøvde og trekke det nedover øra på meg... Så til og begyne med og i mange år så rista jeg bare på hodet av alt sammen.

Så skjedde det en del ting som fikk meg til å se på det på en helt anna måte.
Det er ikke så fantstisk og overdrevent, det er bare en del av puslespillet...
Som vennen min sa, mennesket tenker for vanskelig. Og vi gjør det, bare tenk på ordet astralreise...... Vennen min flira og sa ; " a better name for it is Dreamwalking or letting your mind go. Not in the sence of loosing your mind and go crazy, just let it flow around for a bit and go back. " Nå finnes det HELT SIKKERT de som vil diskutere om astralreiser og dreamwalking virkelig er det samme.... men når en klarer og sette seg ned tenke enkelt tar seg tida til å øve på det som er kjedelig så kommer en til slutt dit en vil.

Om du vil kan jeg skrive litt om de tinga jeg opplevde bare spørr .







Arven skrev:Har du hatt en nær-døden opplevelse Multatuli ?
Har du møtt avdøde slektninger ?

Det har jeg !
Så nei Multatuli,- din sannhet er avgjort IKKE min !
Alle er her for å lære, det er vell derfor vi har flere liv.... Så ta det med ro Arven, det er hans veg å gå hans ting å lære ;)

Flawelli

( ps beklager om det dukker opp en del rare stavefeil, har skrivevansker og i dag nekter stavekontrollen jeg er så glad i å funke )
Antall ord: 359
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - - - - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Flawelli »

dronjom skrev:
Flawelli skrev:
Nettopp :) Man kan være en reinkarnert "alien" som vil prøve noe nytt :D
Yupp, sjøl om tanken med en gang kan være totalt fjærn så ved nærmere ettertanke er det ikke så på jordet.

Hmmm lurer på hva jeg gjordet galt siden jeg nå "soner" x antall år på jorda :P

Flawelli
jorden ble faktisk, ifølge Semjasene, brukt som "fengsel" i tidligere tider, i flere anledninger, der de som ville ødelegge ble plassert og måtte klare seg selv uten mulighet til å flykte. Kan være mye derfor samfunnet har blitt så krigersk, og mange onde sjeler og tidligere "fengselsfugler" har blitt reinkarnert i vår tid, da en annen universell regel av Semjasene heter at man ikke kan dø på en planet og bli født på en annen. Men man kan dog inkarnere seg selv selv om man er levende, men da må man først ha nådd et høyere åndelig nivå, altså den menneskelige delen av menneskeriket, og ikke dyriske delen som vi er i nå, da vi ikke er Riktige mennesker nå. Altså ifølge Semjase fra planeten Erra i Pleiadenes solsystem.
-tro på det eller tro ei :)
Ok nå fikk jeg gåsehud her, jeg har ikke lest noe om det du sier her.... fordi tanken ikke har slått meg og jeg har ikke vist så mye om det. Anyway jeg har lyst til å skrive ned noe av det snodigste som har skjedd meg.

Jeg liker og meditere, koble ut når jeg har muligheten og bare være fri så to say . Siden jeg var lita har jeg hatt en "hjelper" litt uten om det vandlige. Han kaller seg bare Guradian, nekter å si hva han heter og jeg hører han veldig godt. :) ( det har litt og si for det som kommer seinere her )

Anyway jeg satt en dag og mediterte. Plutselig havna jeg i et rom det var lyst og sommer luft. Jeg syns det var veldig tomt, lyst men ikke noen bilder på veggene ( jeg er glad i bilder så sånt legger jeg merke til ). Det er noe merkelig kjent samtidig fremmed, så kommer jeg på det er samme stemningen her som på et bibiliotek men bøkene mangler.
Da ser jeg ryggen til en ganske høy mann. Han står lent over noe som minner om ei søyle og står å ser på "boka" og forsterker inntrykket av at bibliotek. Så får jeg den glimrende ideen siden dette her er noe av det snodigste jeg har opplevd når jeg har sitti og meditert... Jeg stiller meg bak mannen og tar å legger handa på skuldra hans. Stoffet kjennes merkelig mykt ut, fyren snur seg og det første jeg tenker er ; Oi det er mange som har tatt feil de er ikke særlig små eller grå.... Og han ser ut som jeg føler meg, totalt lamslått overaska og forvirra..... Håret som er langt og svart begyner litt langt oppe, panna er litt skrå oppover ikke rett opp som hos oss. Øynene er like med pupiller men de er vell 2/3 større enn vandlig, nesa rett og munnen ser liten ut på grunn av øya.... Det er det jeg får med meg før jeg mister totalt konsentrasjonen og detter helt ut... Og hjelpern min, han ler høyt akkurat som noen gjør når de har dratt en fleip på noen....

Flawelli
Antall ord: 585
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av ludoburgero »

De store tingene er alltid interessante, aldri de nære tingene.
Hvorfor har man uttrykk som "verden vil bedras" og "brød og sirkus", mon tro.

Jeg ser at det alltid er like viktig å utpeke seg som en sannhetsformidler, og at det alltid er like forbudt å komme med innvendinger. Det er alltid like viktig å holde kjeft, og det er alltid best å vite mest. Det er dessuten utilgivelig å tenke tanker som ikke er korrekte og konforme. Husk da, til sist, å ettertrykkelig latterliggjøre og/eller fremmedgjøre de som man stempler som gale, med god samvittighet!

Når det ellers kommer til tema så vet ikke jeg, men jeg synes det bør være fritt opptil alle barn og voksne å leke med tankene sine om vårt opphav. Se bare hvor mange trosretninger og religioner som har hele Sannheten© klar på sølvfat til de som lokkes dit. Korreksjon bør være tillatt, og det å banne i kirka bør være en selvfølgelighet. I år 2012 trenger vi ikke helliggjøre noe som helst annet enn selvrespekt og aksept for at enkelte ting er som de er; uforanderlige - og da trenger man da vitterlig heller ikke å måtte presisere hver gang man uttaler seg at dette er noe man tror eller mener.

For mange gode diskusjoner blir ødelagt av at noen ikke lar seg korrigeres, eller at noen ikke tør åpne kjeften sin. Slik som nevnt ovenfor her; hva slags økonomisk vinning, og hvordan kan folk sko seg på noe så dramatisk som "sørgende, godtroende og trengende folk"? Er det virkelig nødvendig å si at disse hadde funnet en utvei og en trøst uansett? Eller har man kanskje et bedre alternativ å tilby dem - ja, så er det vel sannelig bare å preke løst, da..?

Ingen vil ha den nære sannhet. Det er mer morsomt å distansere seg fra all virkelighet.
Antall ord: 316
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links