Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEr mange inkarnert som menneske for første gang?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av dronjom »

jeg ble minnet på i en artikkel som argumenterte mot reinkarnasjon at det bor fler mennesker på jorden nå på en gang enn det har levd siden adams tid tilsammen. da fikk det meg til å tenke; er veldig mange av oss inkarnert som menneske for Første gang? (i denne omgang altså), at det er derfor enkelte har vanskelig å tro på reinkarnasjon fordi de var dyr forrige liv og derfor kanskje ikke har de samme sterke minnene og drømmene for eksempel som andre tenker kan være tidligere liv? en 8årig gutt jeg kjenner mener han var ugle og reinsdyr i tidligere liv, vet ikke om det er han selv som har minner eller om det er andre som har sagt det til han, men dette og verdens overbefolking fikk meg til å tenke på dette. kanskje verden deler seg litt, at de som søker paranormalt stoff og nettsider som denne er de som har vært ofte menneske, mens de som har vanskeligere for å tro på overnaturlige fenomen er de som ikke har menneskeminner?
mvh daniel :)
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av ludoburgero »

Spennende resonnement, og godt spørsmål, Daniel! :like

Jeg utsetter meg for et tankespill her og nå:
Hva om reinkarnasjon skjer hele tiden og alltid har skjedd, men at det er i form av energier som befinner seg i alt til den tiden inkarnasjonen første, andre og alle andre ganger er?

For å forklare litt hva jeg tenker på, så kan man se for seg at alt av energi rundt en... i form av natur, for eksempel trær, hunder, kaniner, fugler, mennesker og alt som er av liv egentlig... er SAMLET SETT en inkarnasjon i seg selv fordi det hele deler en kollektiv bevissthet?

Grunnen er kanskje i et slikt system rett og slett sånn at noen kjenner seg mer igjen i tidligere liv fordi energien har vært mer samlet på ett sted, istedenfor at disse bruddstykkene av energi for eksempel har flyttet på seg; mennesker som har reist, flyttet, immigrert, eller planter som har blitt revet, kappet, luket for å gjøre rom for andre byggverk eller installasjoner, og dyr som har blitt avlivet tidlig i livet, drept av andre dyr, eller slaktet av mennesker. Osv.

De som har holdt sammen på dette tidspunktet har utgjort en energi, for eksempel mer sentrert rundt et menneske som har hatt sterk utstråling/karma. Dette mennesket bærer en inkarnasjon som gir lettere avtrykk til fremtidige avkom, og derfor kan dette huskes av andre mennesker. I andre forbindelser kan det være dyr, som etter sigende skal dele en større kollektiv sjel, som reinkarnerer i et menneske? Kanskje i et flokksamfunn, der dyret med tydeligste lederegenskaper gir størst avtrykk og dermed reinkarnerer?
Antall ord: 276
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tassen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 17 Nov 2011 20:15
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Twilight Realm
Har takket: 3 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Tassen »

om de fleste har reinkarnert tidligere, har de et problem: de husker det mest sannsynlig ikke, vel... noen gjør :) . og vi har jo "past life regression".
Antall ord: 27
You cannot fight what you cannot see.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Svartepus »

Det skulle ikke forundre meg om jeg er inkarnert for første gang. Jeg føler meg alltid litt "ny" i alt og mindre moden enn mange andre på min alder, nesten som om jeg famler meg frem i den store verden for aller første gang. Men hvor jeg har fått sjelen min fra er ikke godt å si. Kanskje jeg er en inkarnert katt. Eller kanskje en ulv eller en liten mus. Hvem vet.
Antall ord: 76
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Arven »

Du må ha vært Løvinne !!
Antall ord: 7
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Svartepus »

Nesj, det er sikkert bare dine synske evner som fanger opp at jeg har Løve som stjernetegn :mozilla_wink: Jeg føler meg veldig lite løvinneaktig egentlig. Tror heller jeg har vært en liten nervøs mus med godt pågangsmot eller noe sånt.

Men selv om jeg føler meg som en ny sjel tror jeg likevel på reinkarnasjon.
Antall ord: 64
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Anonymius »

Først og fremst må jeg si at det var et spennende spørsmål og tanke du tok opp :like

Sånn som jeg ser dette for meg er det nok noe i det du sier. Jeg tenker også litt som det. Sånn som jeg ser det er det dette en del religioner handler om å kunne bli et menneske og hvor hen du blir født som i eksempelvis rik/ fattig eller om du blir et dyr osv. Man finner noe av denne filosofien innenfor buddismen blant annet men man kan jo også kanskje velge å tolke det som mer konkrete valg som presentert i bibelen himmel og helvete. Grunnen til at jeg tror det er at jeg tror når et menneske dør avgir det energien det bærer på å den energien som vi alle har inni oss vi vandre videre når vi dør. For energi forsvinner ikke men det tar bare en annen form. Skulle man dø i en skog ser jeg for meg at den energien som er i den levende kroppen vil sveve "vandre" til et tre da den døde kroppen ikke kan klare å holde på energien. Men når vi dør tror jeg ikke at det alltid dreier seg om all energien vi har. Om vi dør på en behagelig eller rolig måte vil man avgi mindre energi å man vi ta plass i mindre ting, eller levende skapninger. Så på den måten kan det nok være vanskelig å huske sitt tidligere liv om det er mindre energi som har gått videre. Men den lille energien kan også "vandre" frem til noe større igjen å da ser jeg for meg at man automatisk vil få et problem med å både tro å forstå livet fullt ut å derfor mer opptatt av det kjødelige og seg selv som om man på en måte må lære alt på nytt. Eller ser jeg også for meg at man kan videreføre energi om man ønsker det.

Men til syvende å sist handler det om å oppnå det store som f.eks å bli ett med universet, opplysning, osv. Å pga dette tema om å ha levd tidligere tror jeg også har en sammenheng med hvorfor man skal være et godt menneske blant annet.
Antall ord: 381
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tassen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 17 Nov 2011 20:15
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Twilight Realm
Har takket: 3 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Tassen »

egentlig et av de mest paranormale temaene hvis dere spør meg (selv om dere ikke har gjort det :loool ). fins det noe som sier imot temaet egentlig? har aldri hørt om en motsigelse.
Antall ord: 34
You cannot fight what you cannot see.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av jeditrond »

De eneste som evt. sier noe i mot temaet er alle skeptikerne som vil ha bevis på reinkarnasjon. Og det er vel så og si ubeviselig utenom barn som forteller om det de sier er tidligere liv. Men slike tilfeller er ikke gode nok for skeptikerne såvidt meg bekjent :)
Antall ord: 50
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av ? »

jeditrond skrev:De eneste som evt. sier noe i mot temaet er alle skeptikerne som vil ha bevis på reinkarnasjon. Og det er vel så og si ubeviselig utenom barn som forteller om det de sier er tidligere liv. Men slike tilfeller er ikke gode nok for skeptikerne såvidt meg bekjent :)
jeg er ikke skeptiker, til annet enn synsing, og i denne tråden er det en del synsing, og "jeg tror, antar eller aner" uten at noen har kommet med en skikkelig forklaringsmodel, hvor en sebra ikke blir en mus, eller menneske ikke blir et tre.

det er et par prinsipper man bør sette seg inn i for å forstå reinkarnasjonsprinsippet, og i første omgang at det ikke er noe sjanse for at ting går baklengs, altså, at man kan reinkarnere nedover i utvikling, med noen få unntak av predestinerte viljesakter, hvor man selv går inn for hemminger, for å kompletere en fullstendig utvikling, men altså ikke bli en furu eller spurv, men man kan velge former for lidelse som man kosmisk sett ikke helt har forstått, og at man søker dette fra disinkarnert tilstand. merk at tid er en illusjon og et liv er et blaff.

altså, et menneske kan ikke bli f.eks. et tre eller en gris, slik som mange religioner hentyder.

konstellasjonene av mikro og makrokosmos i oss selv vil være avgjørende for videre inkarnasjoner, og derfor er vi til dels ansvarlige for vår videre skjebne, uten at det skal virke som en hemsko for oss, som fryktbasert religion ofte prediker.

kort sagt kan man tenke seg at en kropp består av mange mikroindivider, som lever inne i en stor, som stadig prinsipielt ekspanderer i uendelighet, og disse kombineres ved neste inkarnasjon, osv, men altså, dette er forklaringsmodeller som tar vinter og vår og beskrive.

tilbake til det opprinnelige spørsmålet, og, at kloden inneholder så mange flere inkarnerte mennesker enn det som har vært i våres kjente historie, så bør man legge seg på minnet at jorden, den lille blå planeten, er bare en pytteliten prikk i evigheten, og med myriader av bebodde kloder (lokaer) er det nok av materiale å ta av for å skape utviklende konstellasjoner for mengdeinkarnasjoner her og nå, samt det faktum at man kan dykke ned i prinsippene om forståelse av våres egentlige oppfattning av mange elller få.
altså, ingen her som er nye mennesker, da det har vi helt andre lokaer til å skolere oss i..

fortsatt god søndag..
Antall ord: 425
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Kiara »

Jeg leste for en liten tid tilbake, en bok som var skrevet av en psykolog som hadde begynt å utføre hypnose med regresjon (med tilatelse) fra pasienter. Første tiden kun for å føre dem tilbake i sitt eget liv for å klare å finne årsken til pasientens problem. Tror det var sånn at under et tilfelle, fant de ingen årsak til problemet i pasientens liv, og at han da ba om tilatelse til å forsøke å gå enda lengre tilbake.

Så ved årenes løp hadde han utført enormt mange regresjoner, og førte pasienter tilbake til mange tidligere liv. Han brukte mye tid på å lete etter bevis på at det pasientene hadde fortalt, stemte med klær, skosåler, utstyr, måte å prate på, steder som ikke finnes på kartet lengre,, altså skiftet navn eller rett og slett er borte. Osv... Veldig interessant bok!

Iallefall, ifølge det han fikk svar på under regresjoner, så blir ikke mennesker til dyr i sitt neste liv! Og det har jeg også lest av andre som har skrevet om liv etter døden, og mellom livene..
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Isan »

Tja - vi må vel innrømme at på dette området er den ene synsingen like god som den andre.
Antall ord: 20
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av ? »

Isan skrev:Tja - vi må vel innrømme at på dette området er den ene synsingen like god som den andre.
logik, min venn, logik!
Antall ord: 26
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Isan »

At du mener at den varianten du beskrev, er mer logisk enn andre varianter - er det slik jeg skal forstå deg?
Antall ord: 21
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Er mange inkarnert som menneske for første gang?

Innlegg av Svartepus »

Logikk så god som noen annen:

Image

;)
Antall ord: 6
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links