Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetRegler på den andre siden

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

shadymademe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 10 Mar 2012 15:07
12
Kjønn (valgfri): Jente
Blitt takket: 2 ganger

Regler på den andre siden

Innlegg av shadymademe »

Jeg har... ja hva skal man si... sett og hørt siden jeg kan huske, men det var først da jeg kom i kontakt med ei venninne som har det akkuratt likens at jeg klarte å "mestre" frykten og fikk bedre kontroll. Nå kommuniserer jeg veldig mye med dem og har funnet ut at ikke alle er negative ånder. De som man binder kontakt med hjelper deg gjerne hvis du hjelper dem.

Det jeg er forbauset over er at jeg har fått vite i motsetning til det jeg trodde tidligere at det er strenge regler på den andre siden ochså. Nesten en slags regelbok og at det er folk der som har oppgave med å rydde opp når noen bryter reglene. Nesten som lovverket ellers i verden. Det jeg lurer på om det er flere som har fått vite dette? Jeg har ikke fått vite bestemt alle reglene, men har fått vite det at bryter en sjel "kontrakten" om å røre et menneske her på jorden uten tilknytting blir det straff (Engler får lov) og at himmel og helvete er bare en metafor. Det er forskjellige dimensjoner med smerte og glede. Jeg synes det er veldig interessangt og er takknemmelig for det jeg har fått vite spesielt ettersom jeg noen ganger klarer å kommunisere med en av de som ordner opp når jeg først ser han.

Jeg ble tilkalt til et internat hvor det var mye energi hvor den ene som bodde der hadde blitt skrapet opp på skuldren flere ganger og hvor ting flyttet på seg stadig. På rommet var ei lita jente som led utrolig mye. Hun het Emilie og hadde rømt til rommet fordi det var folk utenfor som ville ta henne. Samtidig var det tre ånder til på rommet og den ene var en som ikke var så snill for å si det mildt. Jeg snakker til ånder som om de fremdeles var mennesker. Gidder de ikke å være fornuftige så blir jeg enda mer bestemt og litt gretten. I slike situasjoner klarer jeg å tilkalle han som ordner opp. Det blir en merkelig stemning i rommet som andre også merker uten at jeg har sagt noe og de skjenner fort at det er noen bestemt i rommet. Han fikser ting og straffer de som fortjener straff. Han tok seg av Emilie og hjalp henne og fikk ut han som hadde brutt "kontrakten" om å ikke røre et menneske med mindre du har en tilknytting.

Flere som har opplevd ting som dette?
Antall ord: 422
When I see you all my fears show up and this happens in nightmares, but I never wake up...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av Kiara »

Interessant det du forteller! Jeg kan ikke komunisere med åndene, men jeg kjenner at de er der, og ser de av og til, og noen ganger kjenner jeg lukt av de. Men jeg bruker stadig oftere å be om hjelp fra hjelperne mine, og erkeenglene. :D
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 28 Mai 2012 16:24
11
Blitt takket: 8 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av WHY »

shadymademe skrev:
"fikk ut han som hadde brutt "kontrakten" om å ikke røre et menneske med mindre du har en tilknytting."

Hva mener du med tilknytting?


Why
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av zind »

Veldig interessant shadymademe, og takk for at du deler!

Jeg ble veldig nysgjerrig på hvem det er som setter reglene, og hva straffen er for ikke å følge de. Kunne du sagt litt mer om det? Du snakker om han som ordner opp, er dette en hjelper/guide?
Antall ord: 48
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av xyrea »

Stort sett det eneste stedet jeg har hørt om sånne regler er på film... eller i sære bøker om spiritisme
Antall ord: 24
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shadymademe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 10 Mar 2012 15:07
12
Kjønn (valgfri): Jente
Blitt takket: 2 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av shadymademe »

WHY: Med tilknytting mener jeg om åndene har en god grunn for å røre et menneske :)
zind: Ja, jeg er selv ganske nysserig ettersom jeg ikke får vite alt, og dessverer er det jo ting man ikke bør vite, men det er derfor jeg delte det her på forumet. Straffen slik jeg forstår det er forskjellig. Når han.. hvordan skal jeg forklare dette så det blir forståelig... de som har brutt "loven" forsvinner fra mitt åsyn hvertfall og fra andre som hadde blitt påvirket eller opplevd det. Slik jeg forstår er han ikke en hjelper/guide, men både jeg og flere har sett han og vi klarer lett å kjenne han igjen både utseende og stemning. Det er flere av dem som ordner opp.
Antall ord: 132
When I see you all my fears show up and this happens in nightmares, but I never wake up...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av Nattstjerne »

Jøss dette var spesielt og dette visste jeg ikke.Er ofte på andre siden på astral turer men aldri merket eller hørt om noe sånt.Takk for at du deler!
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av helgemann »

Åndeverden må ha et system, et lovverk, for ellers ville det ha blitt total kaos.

I bibelen snakkes det jo om Satan og Hans hær, som ble kastet ut av det gode selskap, pga opportunisme, opprør, maktbegjær, osv.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - Regler på den andre siden

Innlegg av ? »

helgemann skrev:Åndeverden må ha et system, et lovverk, for ellers ville det ha blitt total kaos..
så det bør kanskje være et pengesystem som forenkler å fordele makten til de som ikke er berettiget?
eller blir det som ellers i universet, hvor det ikke finnes regler?
helgemann skrev:I bibelen snakkes det jo om Satan og Hans hær, som ble kastet ut av det gode selskap, pga opportunisme, opprør, maktbegjær, osv.
ehh, og så tolker man bibelen, der hvor det passer?
mulig jeg husker feil, og da får jeg nok straffes for det, men ble ikke den avskrevet som nærmest vrøvl for et par dager siden?
Sist redigert av ? på 09 Des 2012 08:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 114
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av ? »

mulig shadydama har rett, men det stemmer overhodet ikke overens med noe logisk materiale som har blitt skrevet eller nevnt i forbindelse med hva som er på den andre siden. kanskje en eller annen kursist har noen meninger i en slik retning.

straffer og dualitet er lite logisk i forbindelse med den andre sden, eller i disinkarnert tilstand, og dette er nok vel heller en god blanding av følelser rundt et tema. altså blir det krydret av menneskelige følelser.

i en disinkarnert tilstand er det ikke svart og hvitt, osv, og kan hende ville det være en god ide å sjekke ut om det finnes andre som har beskrevet dette.

men for all del, du skal ikke nødvendigvis ta mine eller andres ord som sannhet, og fortsett å lytte til din egen intuisjon.
Antall ord: 135
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av Arven »

Jeg tror kanskje straff, regler og hirarki er noe vi selv har skapt på denne siden
Det eneste jeg er sikker på er at vi at vi får oss en fantastisk aha opplevelse når vi forlater dette livet og er tilbake der !
Antall ord: 44
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Regler på den andre siden

Innlegg av xyrea »

helgemann skrev:Åndeverden må ha et system, et lovverk, for ellers ville det ha blitt total kaos.

I bibelen snakkes det jo om Satan og Hans hær, som ble kastet ut av det gode selskap, pga opportunisme, opprør, maktbegjær, osv.
Hvem sier at den må det? Mennesker, som gjerne vil trøkke noe uforståelig inn i kjente rammer så det føles litt tryggere og mer håndterlig. Og hvorfor ikke det du kaller total kaos? Selv der er det et slags system siden det er omtrent umulig at det ikke dannes noe hvis man bare ser stort nok på noe, over lang nok tid.. men tror det er ganske garantert vi ikke ville forstå det :)
Antall ord: 120
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av helgemann »

Svært så kranglete ? var her inne i dag!! Dårlig sex eller bakfylla?? :coffe2

Hvorfor skal det ikke være system i ånde verden? Skal alt "henge i løse luften"? Uten noe som bestemmer? Skal alt være som luften, fare hit, fare dit? Er det ingen som er bestemt for å ta i mot oss når vi dør? Er det ingen som er bestemt til å føre oss inn hit til verden? Er vi som spermien, som dør og svinner hen, når målet er nådd? Dyreriket har system. Ingen kan være over flokklederen. Det er ikke vi mennesker som har laget lover og regler, de har eksistert siden tidenes morgen. Hadde ikke dyrene hatt hieraki, hadde det hersket "ville tilstander". Og hvorfor skal bibelen brennes på bål, som med alle kristne? Føles det som.

Så mao ord, satt på spissen, når man dør, så svinner man i intet? Hvorfor skal bibelen trekkes inn, når det snakkes om hieraki? Det var ment som en lignelse. Når englene har et hieraki, hvorfor skal ikke resten av åndeverden ha det????
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av xyrea »

Nei, jeg prøver bare å si at jeg tror du forenkler det for mye når du snakker om lover og regler og hierarkier sånn som vi forstår disse, og i tillegg antar at andre tror på det samme som deg selv.. for eksempel, engler og at de har et hierarki. Det er ikke bibelen som er problemet, det er det at det høres ut som om du bruker 'bibelen sier jo..' som bevis på noe, som fungerer dårlig når folk ikke er kristne. Og veldig mange er lei av dette fra før, man kan jo skylde på Jehovas Vitner og lignende.

Hvis man skal bruke naturen som eksempel finnes det en del dyr som surrer rundt og spiser alt de fysisk greier å få stappa inn i kjeften, inkludert den stakkaren som med litt flaks har greid å pare seg med dem først. Naturen synes tydeligvis dette er et like bra system som noe anna og de der 'ha i seg alt man kommer over'-dyrene har eksistert lenge før menneskene og vil sannsynligvis overleve oss også. Grunnen til at jeg kommer trekkende med dette er at mange ville si det er kaos, men det fungerer tydeligvis.
Antall ord: 204
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av jeditrond »

Utfra mine egne erfaringer så langt så finnes det både orden og kaos på den andre siden og ikke minst balanse mellom disse to. Universet ble skapt ut av kaos, samme med liv, men etterhvert stabiliserer det seg i en slags balanse mellom orden og kaos og trives ganske greit. Lover og regler har jeg ikke funnet så mye av utenom karma, som tilsier at man må betale for det man gjør av både godt og ondt opp gjennom læreprosessen som en fysisk inkarnasjon. Hvordan dette foregår aner jeg ikke, det er ikke så enkelt som at Hitler ble gjenfødt som jøde f.eks. selv om dette appellerer til folks sans for kosmisk justis :)

Men det finnes mektigere "ånder" som kan fungere som et slags politi ovenfor rakkerånder, men stort sett er det husrensere o.l. som må ta seg av selve arrestasjonen. Så kommer åndepolitiet og sørger for å få "røveren" over til den andre siden om man ikke greier det selv. Hva som skjer på den andre siden husker jeg ikke, selv om minnet sikkert kommer tilbake om hva som skjer der mellom livene. Jeg har selvsagt lest bøker om emnet, men det er nettopp dette, bøker, skrevet av andre mennesker. De kan være inne på noe og et par bøker jeg har lest virket bedre enn andre ift. intuisjonen min, men det kan bare være at jeg likte skrivemåten ekstra godt :D
Antall ord: 249
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links