Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetRegler på den andre siden

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - Regler på den andre siden

Innlegg av ? »

jeditrond skrev: Universet ble skapt ut av kaos, samme med liv, men etterhvert stabiliserer det seg i en slags balanse mellom orden og kaos og trives ganske greit. Lover og regler har jeg ikke funnet så mye av utenom karma, som tilsier at man må betale for det man gjør av både godt og ondt opp gjennom læreprosessen som en fysisk inkarnasjon.
trodde jeg skulle gidde å følge denne tråden, emn når jeg kommer til slik argumentasjon, så faller jeg helt av med stor viten og vilje..

angående forrige innlegget, så er jeg desverre ikke istand til å ta inn over meg masse rare ulogiske synsinger, men en ting er bare nødt til å være helt klinkende klart, og det er at intet, absolut intet, er tilfeldig eller kaos.
her kan jeg med stor vrangvilje påstå at alt, absolut alt, følger kosmiske lover, og en ufravikelig planmessighet, og karma er ingen straff, men jeg er ikke hverken i mangel av sex eller bruker av rusmidler, men gidder bare ikke å forklare mere.
Antall ord: 179
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Regler på den andre siden

Innlegg av Horus^ »

shadymademe skrev:Jeg har... ja hva skal man si... sett og hørt siden jeg kan huske, men det var først da jeg kom i kontakt med ei venninne som har det akkuratt likens at jeg klarte å "mestre" frykten og fikk bedre kontroll. Nå kommuniserer jeg veldig mye med dem og har funnet ut at ikke alle er negative ånder. De som man binder kontakt med hjelper deg gjerne hvis du hjelper dem.

Det jeg er forbauset over er at jeg har fått vite i motsetning til det jeg trodde tidligere at det er strenge regler på den andre siden ochså. Nesten en slags regelbok og at det er folk der som har oppgave med å rydde opp når noen bryter reglene. Nesten som lovverket ellers i verden. Det jeg lurer på om det er flere som har fått vite dette? Jeg har ikke fått vite bestemt alle reglene, men har fått vite det at bryter en sjel "kontrakten" om å røre et menneske her på jorden uten tilknytting blir det straff (Engler får lov) og at himmel og helvete er bare en metafor. Det er forskjellige dimensjoner med smerte og glede. Jeg synes det er veldig interessangt og er takknemmelig for det jeg har fått vite spesielt ettersom jeg noen ganger klarer å kommunisere med en av de som ordner opp når jeg først ser han.

Jeg ble tilkalt til et internat hvor det var mye energi hvor den ene som bodde der hadde blitt skrapet opp på skuldren flere ganger og hvor ting flyttet på seg stadig. På rommet var ei lita jente som led utrolig mye. Hun het Emilie og hadde rømt til rommet fordi det var folk utenfor som ville ta henne. Samtidig var det tre ånder til på rommet og den ene var en som ikke var så snill for å si det mildt. Jeg snakker til ånder som om de fremdeles var mennesker. Gidder de ikke å være fornuftige så blir jeg enda mer bestemt og litt gretten. I slike situasjoner klarer jeg å tilkalle han som ordner opp. Det blir en merkelig stemning i rommet som andre også merker uten at jeg har sagt noe og de skjenner fort at det er noen bestemt i rommet. Han fikser ting og straffer de som fortjener straff. Han tok seg av Emilie og hjalp henne og fikk ut han som hadde brutt "kontrakten" om å ikke røre et menneske med mindre du har en tilknytting.

Flere som har opplevd ting som dette?
Det kommer helt an på hva du mener med "den andre siden"?
Vi har "den andre siden" i hodet vårt, hvor egoet(legion) styrer. Også kalt luficer (lysbringeren).

Dette hører til jorden hvor vi bruker alle sansene våre for å gjøre opp vår mening om hvordan verden er rundt oss. Vi må lage regler, sette merkelapper på det fysiske, mens sjelen vår er kjærlighet, så den hører ikke til egoet vårt og går videre til ett høyere plan.

Den kjenner ikke regler, bare kjærlighet for seg selv og for alle. Kjærligheten er der for alle, som vil ta imot den, men da må de gi slipp på det "jordlige" først.

Derav metaforen "finne tilbake barnet i seg selv". Barnet kjenner kun kjærlighet, inntil vi lærer det at verden har begrensinger for oss. Dette er det "kosmiske drama" som utspiller seg hos alle, men som vi kun kan klare å komme igjennom, når vi har sett hvordan det hele utspinner seg fra start til slutt.

Verden er full av ledetråder og fallgruver, men bare når man lytter til seg selv, klarer man å se veien. For mange har prøvd å gått den før, men få finner den.
Antall ord: 638
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links