Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHvordan ville du reagert ?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av Arven »

Hvordan ville du reagert dersom Dagsrevyen kom med ekstra sending og en repportasje som viste farkost og vesener fra en annen verden utenfor vår egen ?
Hvordan ville vissheten om at det faktisk er noen der ute og at observasjoner gjort gjennom årtider, ikke alltid var værballonger, satelitter og andre naturlige ting vi ofte forklarer disse observasjonene med, påvirket deg ?
Antall ord: 62
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
devla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 21 Sep 2006 14:46
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: ved skog og sjø :)
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 17 ganger

- Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av devla »

låst døra og gjemt meg?
jeg veit faktisk ikke.. jeg både tror og ikke tror på at det er noen andre der ute. kan vi egentlig være så egoistiske å tru at vi er alene i hele universet? og nekter vi på at det er event noe der ute for å beskytte oss selv fordi vi er redde? har ofte spurt meg selv om det ( spesielt hvis jeg har sett slike filmer). hvordan ville dom være? lik oss, slike som ailiens, små grønne menn med store hoder, som en gelemasse tankene kan være uendelig om det temaet.. hvem er det som lager de avtrykkene i kornsirkler? hvorfor påstår så mange at dom har blitt bortført eller sett noe unaturlig på himmelen som lekte seg? og hva så jeg natt til julaften i ca 92? som ikke min gudfar så i flytårnet da han hadde vakt ( jeg bor like ved en flyplass) ?
Antall ord: 160
nordlys er stjernestøv som englene drysser over himmelen for at dragene skal finne veien hjem :)
**carpe diem**

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
devla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 21 Sep 2006 14:46
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: ved skog og sjø :)
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 17 ganger

- Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av devla »

Arven skrev:Hvordan ville du reagert dersom Dagsrevyen kom med ekstra sending og en repportasje som viste farkost og vesener fra en annen verden utenfor vår egen ?
Hvordan ville vissheten om at det faktisk er noen der ute og at observasjoner gjort gjennom årtider, ikke alltid var værballonger, satelitter og andre naturlige ting vi ofte forklarer disse observasjonene med, påvirket deg ?

hvordan ville du reagert hvis du hadde fått det bekreftet ? :)
Antall ord: 75
nordlys er stjernestøv som englene drysser over himmelen for at dragene skal finne veien hjem :)
**carpe diem**

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av Chimera »

Med vill jubel! :lykkelig
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
devla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 21 Sep 2006 14:46
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: ved skog og sjø :)
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 17 ganger

- - Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av devla »

Chimera skrev:Med vill jubel! :lykkelig
jeg ville sikkert blitt skitredd :hikk
Antall ord: 10
nordlys er stjernestøv som englene drysser over himmelen for at dragene skal finne veien hjem :)
**carpe diem**

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av Arven »

devla skrev:
Arven skrev:Hvordan ville du reagert dersom Dagsrevyen kom med ekstra sending og en repportasje som viste farkost og vesener fra en annen verden utenfor vår egen ?
Hvordan ville vissheten om at det faktisk er noen der ute og at observasjoner gjort gjennom årtider, ikke alltid var værballonger, satelitter og andre naturlige ting vi ofte forklarer disse observasjonene med, påvirket deg ?

hvordan ville du reagert hvis du hadde fått det bekreftet ? :)
Med skrekkblandet fryd tror jeg.
Det ville vært en dyp tilfredsstillelse og få bekreftet det jeg tror !
Men jeg ville blitt veldig redd for hvordan de ville bli tatt imot og hvilke hensikter de kom med.
Ville de bli overmannet og slept med til en nasa bunker av hvite månedrakter for testinger eller ville vi være siviliserte nok til møtes som likemenn.
Ville de vært ute etter å "ta oss" eller ville de komme med fred og ny kunnskap som ville hjelpe oss med verdens problemer.
Jeg har tenkt mye på det. Håper jeg får oppleve den dagen !!
Antall ord: 181
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av Bearchild »

Tror jeg hadde blitt redd jeg. :oops:
På 90-tallet en gang så jeg flere snodige flygende objekter over flere kvelder,- fikk forklaring på disse etterhvert (det var militærøvelse i fjellheimen med droner og diverse..). Det som var mest skummelt var den spontane reaksjonen/ tanken ved første observasjon av det jeg trodde var en UFO: " Nei, ikke enda! ". Aner ikke hvor akkurat den tanken kom fra, men det kjentes som om alt blodet rant ned i føttene og jeg ble fysisk kvalm. Skitredd på godt norsk.

Vrient å forklare, men følelsen kan sammenlignes med at man gjør noe man vet kommer til å gå galt. Eller det vesle sekundet der du klamrer deg til rattet og skjønner at nå smeller det. Urinnstinktet som kobler inn "rett før". Og hvorfor i all verden alt inni meg skrek "ikke enda".. håper faktisk ikke jeg får svar på det! :iiik
Antall ord: 153
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av Jeppski »

Jeg tror jeg hadde blitt ganske glad jeg, men også litt bekymret selvfølgelig. Bare tenk på hvilken kunnskap disse vesenene måtte ha, men bekymret siden historien viser hva som skjer når den "siviliserte" verdenen oppdager andre sivilisasjoner. Fordi i dette scenarioet er vi de uopplyste "urfolkene". Men jeg tror ikke vi hadde skutt det første skuddet hvis det skulle bli krig.

Men selv om dette skjedde, hadde det ikke betydd at alle disse UFO-observasjonene var dem dog. Så jeg ville fortsatt være skeptisk til de, helt til romvesenene bekreftet at det var de som køddet med oss.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av jeditrond »

Fornøyd tror jeg, glad for å få en bekreftelse på at det er flere der ute. Rent filosofisk vet jeg jo at det må være fler ute i universet, det ville være en voldsom sløsing med plassen om vi mennesker var det eneste intelligente vesnet i hele universet. Det kan jo også sås tvil om det i det hele tatt er intelligent liv på vår klode :)
Antall ord: 71
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg ville tenkt nok en gang at det ikke spiller noen rolle.
Folk bryr seg ikke likevel, og dessuten er det ikke kjempestort å få det bekreftet hvis man allerede er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv. For dét er jeg.

Jeg er bare ikke sikker på om de gidder å besøke oss ;)

Antageligvis ville jeg tenkt: Jaja, nå er det alltid teorier om at det er jordisk også. Folk vil få vann på mølla om amerikansk forsvar. Noen vil også påstå at Dagsrevyen har blitt rippa og rundlurt ved å få tilsendt et klipp som mange selvutnevnte eksperter vil kalle for manipulert eller cgi.

Folk tror det de vil tro. Uansett. Ingen unntak.
Antall ord: 116
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av Svartepus »

Helt siden jeg var lita har jeg med jevne mellomrom drømt at jeg ser UFO og tenker "Yess, jeg bare visste det! Endelig får jeg det bevist!", men våkner jo alltid og blir litt skuffet når jeg innser at det atter en gang bare var en drøm. Hadde det skjedd i virkeligheten og det hele hadde blitt vist på TV hadde jeg reagert med skrekkblandet fryd. På ene siden hadde jeg følt glede over at vi endelig hadde fått bevis for utenomjordisk liv og intelligens, men samtidig hadde jeg nok blitt pissredd. Jeg som sliter med å stole på mennesker ville nok vært enda mer skeptisk til fremmede fra en annen planet. Spesielt siden de er intelligente nok til å komme seg helt til vår lille klode. De kan jo få til nesten hva som helst og må være uhyre intelligent, så hvem vet hva de vil med oss. Kanskje er vi for dem som dyr er for mange mennesker; "bare dyr". Da ligger vi dårlig an i selskapslivet.
Antall ord: 178
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - Hvordan ville du reagert ?

Innlegg av lighteren »

ludoburgero skrev:dessuten er det ikke kjempestort å få det bekreftet hvis man allerede er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv. For dét er jeg.
slik føler jeg det og.
i mitt hode er både ufo og aliens allerede en del av min realitet og de har vært for et par tusen år også.
Antall ord: 58
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links