Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHvordan man kan la seg lure

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Hvordan man kan la seg lure

Innlegg av Tyrell »

Jeg synes det er greit med en tråd som tar for seg juks innenfor ufo fenomenet siden dette er så utbredt.
Det kan være vanskelig å skille fra hverandre det som kan være noe uforklarlig og det som er trikset med, man kan lett la seg seg lure til å tro at noe virkelig er hva det blir fremstilt som hvis man ikke er litt kritisk.

Denne fant jeg på youtube, måten det blir presentert på og ved første øyekast ser dette mystisk ut, men det har en åpenbar naturlig forklaring.

[youtube]kcS9UDfM6B8&feature=player_embedded[/youtube]

Avsløringen:

x9Ldwk-bfbQ
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan man kan la seg lure

Innlegg av Arven »

Denne så ikke så veldig overbevisende ut i utgangspunktet heller :)
Men du har rett i at det er mye juks der ute !
Antall ord: 22
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Hvordan man kan la seg lure

Innlegg av Tyrell »

Nei, kanskje ikke akkurat den,det var bare noe jeg kom over tilfeldig, men det var bare et eksempel av mange.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvordan man kan la seg lure

Innlegg av galaxy - sluttet »

men ufo fins, det jo liten tvil om selvsagt, det er jo ikke bare vi som bor her i universet og hvorfor skulle ikke da være noen som reiser i fartøy rundtomkring... men at man kan jukse på film og foto ja, det kan man jo.

Har selv engang sett noe som jeg definerer som ufo, en ting - "stor stjerne" - som tok en rask U-sving oppe på himmelen over hodet mitt. Det var litt arti ! Det varte ikke lenge, farten var stor og den var der bare et øyeblikk.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Hvordan man kan la seg lure

Innlegg av Arven »

Tyrell skrev:Nei, kanskje ikke akkurat den,det var bare noe jeg kom over tilfeldig, men det var bare et eksempel av mange.
Ja det er mye tull der ute. Det er synd fordi ekte observasjoner drukner i alt det andre og det er synd fordi alle juksevideoene gjør det vanskeligere å bli trodd når man faktisk har sett en ufo.
Jeg tror det finnes fenomener vi ennå ikke har forklaring på og jeg tror det finnes intelligent liv der ute som har mulighet til å ta seg til vår klode og dette gjør nok at jeg har litt lett for å være litt ukritisk til observasjoner fordi jeg ønsker de skal være ekte
Antall ord: 117
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links