Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserJeg var sanndrømt!

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Jeg var sanndrømt!

Innlegg av karina »

Rett etter sommern, akkurat da man styrer for å få tak i bøker og annet skoleutstyr, hadde jeg en drøm om at jeg gikk rundt på skolen, og utenfor biblioteket møtte jeg en venninne som går i 3.klasse. Jeg spurte henne om jeg kunne kjøpe kalkulatoren hennes. Det kunne jeg.

Da jeg kom på skolen dagen etter, skjedde AKKURAT det samme! Var skummert! Var helt på samme sted i bygningen også!

Men, men, fikk hvertfall tak i en kalkulator ;)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
violin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 08 Jan 2005 14:46
19

Innlegg av violin »

sanndrømming er noe jeg ikke helt har forstått enda, høres jo rart ut, forstår jo betydningen av det, er ikke det.
men noen jeg kjenner sier til meg at de er sanndrømte, men da er det sån at de husker drømmen i etterkant av at tingen har skjedd i virkeligheten... de får en følelse av at de har opplevd det før...men da må jeg jo si at det er deja vu... så jeg sier det, men neida, det er ikke det samme som deja vu blir jeg fortalt...
er det bare meg som ikke forstår meg på akkurat dette , er det noen som kan skille de to på en god måte...eller er dere enige i at det er deja vu, å ferdige med det:)

det er spennende med drømmer, jeg har vel ikke sanndrømt før, virker gøy:)
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

spennende ;)

Når det skjedde med meg føltes det skremmende likt en deja vu violin, bortsett fra at jeg husket å ha drømt det. Så jeg har vært inne på samme tanken.. Tenk på alt vi drømmer som vi ikke husker da, ikke umulig at en deja vu er å huske ting underbevisst vel?
Antall ord: 56
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: Jeg var sanndrømt!

Innlegg av Lone »

karina skrev:Rett etter sommern, akkurat da man styrer for å få tak i bøker og annet skoleutstyr, hadde jeg en drøm om at jeg gikk rundt på skolen, og utenfor biblioteket møtte jeg en venninne som går i 3.klasse. Jeg spurte henne om jeg kunne kjøpe kalkulatoren hennes. Det kunne jeg.

Da jeg kom på skolen dagen etter, skjedde AKKURAT det samme! Var skummert! Var helt på samme sted i bygningen også!

Men, men, fikk hvertfall tak i en kalkulator ;)
Så Artig Karina. Du hadde nok forflyttet deg litt frem i tid da vettu. :P
Antall ord: 100
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

violin skrev:sanndrømming er noe jeg ikke helt har forstått enda, høres jo rart ut, forstår jo betydningen av det, er ikke det.
men noen jeg kjenner sier til meg at de er sanndrømte, men da er det sån at de husker drømmen i etterkant av at tingen har skjedd i virkeligheten... de får en følelse av at de har opplevd det før...men da må jeg jo si at det er deja vu... så jeg sier det, men neida, det er ikke det samme som deja vu blir jeg fortalt...
er det bare meg som ikke forstår meg på akkurat dette , er det noen som kan skille de to på en god måte...eller er dere enige i at det er deja vu, å ferdige med det:)

det er spennende med drømmer, jeg har vel ikke sanndrømt før, virker gøy:)
Bare så det er sagt, så husket jeg drømmen da jeg våknet og om morgenen, og da jeg samme dag hadde kommet meg på skolen, skjedde det... Var ikke deja vu, men faktisk helt sann drøm! Litt artig da, greit nok liksom, hadde bare vært skummert å forutse dødsfall i drømmer, og sånne alvorlige ting! :)
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Jeg var sanndrømt!

Innlegg av karina »

jovian skrev:
karina skrev:Rett etter sommern, akkurat da man styrer for å få tak i bøker og annet skoleutstyr, hadde jeg en drøm om at jeg gikk rundt på skolen, og utenfor biblioteket møtte jeg en venninne som går i 3.klasse. Jeg spurte henne om jeg kunne kjøpe kalkulatoren hennes. Det kunne jeg.

Da jeg kom på skolen dagen etter, skjedde AKKURAT det samme! Var skummert! Var helt på samme sted i bygningen også!

Men, men, fikk hvertfall tak i en kalkulator ;)
Wow!

Har du sett filmen "one missed call", "1 ubesvart anrop".
Si i fra hvis du begynner å oppleve slike ting.. uææhhh
Wææ! Ikke si sånn! Ikke putt meg inn i skumle filmer!!! :P Har ikke sett den, men hørt at den er kjempeskummel!! Uansett hva det var du mente med ''sånn'', tror ikke jeg har lysst til å begynne å oppleve det! :shock:
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

zind skrev:spennende ;)

Når det skjedde med meg føltes det skremmende likt en deja vu violin, bortsett fra at jeg husket å ha drømt det. Så jeg har vært inne på samme tanken.. Tenk på alt vi drømmer som vi ikke husker da, ikke umulig at en deja vu er å huske ting underbevisst vel?
Jeg har forsket litt på dette for en stund siden. Altså dette med at vi drømmer noe og føler det har skjedd før, men vet ikke om det har skjedd før eller vi har drømt det før eller ikke har gjort noen av delene, om det bare er en følelse som er en del av drømmen.

Jeg skrev ned alle drømmene mine som jeg husket i et halvt års tid, og for meg viste det seg til slutt at man faktisk drømmer lignende ting med tidsmellomrom, noen ganger. Var ikke det at jeg drømte det samme, men det kunne være noe annet som skjedde på samme (oppdiktede) sted hvis dere skjønner. Ganske interessant. Lurer på om jeg skal begynne å skrive ned igjen, ettersom jeg drømmer utrolig mye rart, og husker det meste. For meg er liksom drømmene litt bevis på at det paranormale eksisterer. Er dere ikke enige i at når du har drømt noe føles det akkurat som du husker noe som skjedde for lenge leeeeeeenge siden? Det syns jeg :)
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

karina skrev:Jeg har forsket litt på dette for en stund siden.
<<zznippp>>
Jeg skrev ned alle drømmene mine som jeg husket i et halvt års tid, og for meg viste det seg til slutt at man faktisk drømmer lignende ting med tidsmellomrom, noen ganger. <<zznipp>>
Det er mange som skriver ned drømmene sine, enten på løse ark, eller bedre i en kladdebok el.l.
Det er en fin måte å se tilbake på ting man har drømt tidligere, både når det gjelder deja'vu, og andre ting / episoder som inntreffer.

Selv har jeg gitt opp det å skrive ned, av en eller annen grunn, så husker jeg svært sjeldent drømmer...

Husker jeg noen slike drømmer , eller hvis jeg får en "feeling" for noe, så kan det kansje for dokumentasjonen sin del være en ide å få det inn på forumet her, f.ex ?
Og kan da evt gå tilbake til innlegg da og da, og se... ( evt søke på det )...

Jeg har hatt noen slike episoder/drømmer som ikke kan forklares på annen måte enn innenfor det paranormale.
Men for å "få tak i dem", må man være åpen for muligheten, og bite seg merke i de innfall som kommer.
Ofte er det fantasien som "hoster opp noe sprøyt" for å vise at "det skjer noe". men av og til, så...
Og da bør det stå nedskrevet ett eller annet sted, hvis det skal dokumenteres.
Får vi nok slike dokumentasjoner av episoder, MÅ folk bare ta det alvorlig.


Asbjørn.
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

a.aa - A.Aamot skrev:
karina skrev:Jeg har forsket litt på dette for en stund siden.
<<zznippp>>
Jeg skrev ned alle drømmene mine som jeg husket i et halvt års tid, og for meg viste det seg til slutt at man faktisk drømmer lignende ting med tidsmellomrom, noen ganger. <<zznipp>>
Det er mange som skriver ned drømmene sine, enten på løse ark, eller bedre i en kladdebok el.l.
Det er en fin måte å se tilbake på ting man har drømt tidligere, både når det gjelder deja'vu, og andre ting / episoder som inntreffer.

Selv har jeg gitt opp det å skrive ned, av en eller annen grunn, så husker jeg svært sjeldent drømmer...

Husker jeg noen slike drømmer , eller hvis jeg får en "feeling" for noe, så kan det kansje for dokumentasjonen sin del være en ide å få det inn på forumet her, f.ex ?
Og kan da evt gå tilbake til innlegg da og da, og se... ( evt søke på det )...

Jeg har hatt noen slike episoder/drømmer som ikke kan forklares på annen måte enn innenfor det paranormale.
Men for å "få tak i dem", må man være åpen for muligheten, og bite seg merke i de innfall som kommer.
Ofte er det fantasien som "hoster opp noe sprøyt" for å vise at "det skjer noe". men av og til, så...
Og da bør det stå nedskrevet ett eller annet sted, hvis det skal dokumenteres.
Får vi nok slike dokumentasjoner av episoder, MÅ folk bare ta det alvorlig.


Asbjørn.
Kan ikke akkurat huske at det ''hjalp meg i livet'' å skrive dem ned, bare at jeg fant ut det jeg sa... Egentlig vanskelig å se for seg et budskap i det hele tatt, etter alt det syke jeg drømmer :lol:

Men jeg husker en gang.. Litt rart. Jeg drømte at onkelen min som sitter sitt 8. av 22 år uskyldig i fengsel kom til meg og sa: Har du det bra?? Har du det bra??!! Og jeg forstod ingenting for det var jo han som ikke hadde det bra....!

Ett par måneder senere ble jeg veldig deprimert i et halvt års tid... På en eller annen måte føler jeg at det kanskja var en sammenheng..
Antall ord: 389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

karina skrev:<<klipp>>
Kan ikke akkurat huske at det ''hjalp meg i livet'' å skrive dem ned, bare at jeg fant ut det jeg sa... Egentlig vanskelig å se for seg et budskap i det hele tatt, etter alt det syke jeg drømmer :lol:
Hehe, Velkommen i "drømmeklubben" ;-) eheh..
Hvis jeg i det heletatt husker drømmer, så er de somregel helt "på bærtur"...
karina skrev:Men jeg husker en gang.. Litt rart. Jeg drømte at onkelen min som sitter sitt 8. av 22 år uskyldig i fengsel kom til meg og sa: Har du det bra?? Har du det bra??!! Og jeg forstod ingenting for det var jo han som ikke hadde det bra....!

Ett par måneder senere ble jeg veldig deprimert i et halvt års tid... På en eller annen måte føler jeg at det kanskja var en sammenheng..
Ja, kansje det , Har du snakket med din onkel de senere år ? Ser ikke vekk fra at han har opparbeidet evner under tiden... ?

Asbjørn.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

a.aa - A.Aamot skrev:
karina skrev:<<klipp>>
Kan ikke akkurat huske at det ''hjalp meg i livet'' å skrive dem ned, bare at jeg fant ut det jeg sa... Egentlig vanskelig å se for seg et budskap i det hele tatt, etter alt det syke jeg drømmer :lol:
Hehe, Velkommen i "drømmeklubben" ;-) eheh..
Hvis jeg i det heletatt husker drømmer, så er de somregel helt "på bærtur"...
karina skrev:Men jeg husker en gang.. Litt rart. Jeg drømte at onkelen min som sitter sitt 8. av 22 år uskyldig i fengsel kom til meg og sa: Har du det bra?? Har du det bra??!! Og jeg forstod ingenting for det var jo han som ikke hadde det bra....!

Ett par måneder senere ble jeg veldig deprimert i et halvt års tid... På en eller annen måte føler jeg at det kanskja var en sammenheng..
Ja, kansje det , Har du snakket med din onkel de senere år ? Ser ikke vekk fra at han har opparbeidet evner under tiden... ?

Asbjørn.
Har ikke sett han på mange mange år, han ønsker ikke besøk... Noe som er veldig leit, ettersom jeg alltid har vært veldig glad i han. Sist jeg så han var jeg vel 11 år eller noe, alltså 5-6 år siden, da kunne jeg ikke engelsk engang så jeg kunne ikke prate så mye med han, han er italiensk.. Var sykt livaktig drøm. Gråt da jeg våknet og tenkte på den i ukesvis etterpå. Var rart.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

karina skrev:Har ikke sett han på mange mange år, han ønsker ikke besøk... Noe som er veldig leit, ettersom jeg alltid har vært veldig glad i han.
Fikk bare en tanke ;
Har du gitt ham livstegn som et kort eller brev eller lignende ?

Hvis ikke, er jo det i det minste en vei å vise at du tenker på ham.
Du behøver ikke åskrive så mye, en liten hilsen fra deg, at du tenker på ham...
Uansett kan det være en måte å ha kontakt på, at han ikke ønsker besøk, er ikke nødvendigvis det samme som at han ønsker å "fjerne all kontakt".
Og drømmen kan jo tyde på at han egentelig ønsker "litt" kontakt ?

Brev eller kort er ikke "så farlig" som besøk.
Men husk; postkort kan alle lese, på samme måte som her inne i forumet.
Brev ("pm") er mer privat, bare husk at de fleste fengsler har brev og besøkskontroll, dvs brevene åpnes og gjennomleses for kontroll.
( det har med sikkerhet i fengselet, samt forhindre kriminelle aktiviteter å gjøre). "PM" - Personlig melding her inne på forumet, ligger her og kan teoretisk leses av driftspersonell, men jeg tror ikke de gidder, eller har interesse av det. Men bare så det er nevnt .
Sålenge brev inneholder ting som ikke er kriminelle på noe vis, så burde det nå frem.

Det KAN være en alternativ vei å få kontakt / opprettholde kontakt, og kan på sikt "åpne døra" for besøk.
Men IKKE MAS OM DET ! La han komme med det, isåfall.

Tenk litt på det, send meg en PM om du vil snakke mer om det...
(behøver ikke vise alt offentlig :) )

Asbjørn
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

a.aa - A.Aamot skrev:
karina skrev:Har ikke sett han på mange mange år, han ønsker ikke besøk... Noe som er veldig leit, ettersom jeg alltid har vært veldig glad i han.
Fikk bare en tanke ;
Har du gitt ham livstegn som et kort eller brev eller lignende ?

Hvis ikke, er jo det i det minste en vei å vise at du tenker på ham.
Du behøver ikke åskrive så mye, en liten hilsen fra deg, at du tenker på ham...
Uansett kan det være en måte å ha kontakt på, at han ikke ønsker besøk, er ikke nødvendigvis det samme som at han ønsker å "fjerne all kontakt".
Og drømmen kan jo tyde på at han egentelig ønsker "litt" kontakt ?

Brev eller kort er ikke "så farlig" som besøk.
Men husk; postkort kan alle lese, på samme måte som her inne i forumet.
Brev ("pm") er mer privat, bare husk at de fleste fengsler har brev og besøkskontroll, dvs brevene åpnes og gjennomleses for kontroll.
( det har med sikkerhet i fengselet, samt forhindre kriminelle aktiviteter å gjøre). "PM" - Personlig melding her inne på forumet, ligger her og kan teoretisk leses av driftspersonell, men jeg tror ikke de gidder, eller har interesse av det. Men bare så det er nevnt .
Sålenge brev inneholder ting som ikke er kriminelle på noe vis, så burde det nå frem.

Det KAN være en alternativ vei å få kontakt / opprettholde kontakt, og kan på sikt "åpne døra" for besøk.
Men IKKE MAS OM DET ! La han komme med det, isåfall.

Tenk litt på det, send meg en PM om du vil snakke mer om det...
(behøver ikke vise alt offentlig :) )

Asbjørn
Takk for langt og hjelpsome svar :) !
Jeg har sendt en del brev og kort til han ja, og han har svart litt av og til. Tingen er at han sitter i Italia, og det er jo ikke et sted jeg er så altfor ofte. Kunne bare ønske jeg fikk se han igjen snart...
Antall ord: 345

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

karina skrev: Takk for langt og hjelpsome svar :) !
Jeg har sendt en del brev og kort til han ja, og han har svart litt av og til. Tingen er at han sitter i Italia, og det er jo ikke et sted jeg er så altfor ofte. Kunne bare ønske jeg fikk se han igjen snart...
Bilde Ja, når den tid kommer, så får du nok det... Bilde
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

a.aa - A.Aamot skrev:
karina skrev: Takk for langt og hjelpsome svar :) !
Jeg har sendt en del brev og kort til han ja, og han har svart litt av og til. Tingen er at han sitter i Italia, og det er jo ikke et sted jeg er så altfor ofte. Kunne bare ønske jeg fikk se han igjen snart...
Bilde Ja, når den tid kommer, så får du nok det... Bilde
Håper du har rett i det :)
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links