Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSkal vi overvåkes mer

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

Overvåk overvåkerne, sier bare jeg. Er det en ting som rimelig sikkert hadde fungert, så er det den gamle leksa "å smake sin egen medisin". Som du også sier (med andre ord);
de graver sin egen grav, begynner nok etter hvert å ta sine egne. Når det finnes store forskjeller i verdisynet til menneskene som blir utsatt for dette og menneskene som slipper unna, og står bak dette, så vil gapet til slutt bli så stort at det ikke lenger har noen effekt.

Ett eksempel på at det ser ut til å gå i riktig retning er at bevisstheten rundt dette øker.
Vi har nå fått mennesker så apatiske som eliten ønsker, at det har begynt å virke mot sin hensikt:

Folk klarer ikke lengre å imponeres eller sjokkeres fordi alt er blitt så vanlig. Da snakker jeg om alt ifra krigstyper av overskrifter i avisene, ny teknologi, samt alt det andre vi har begynt å ta for gitt. Det blir vanskelig å overgå mye av det som allerede er; og det kommer selvfølgelig til et punkt hvor det går i ubalanse for de som styrer showet. La meg understreke at jeg ikke sier at "NWO-konspirasjonen" er så sammensveiset og omfattende at avisoverskrifter og iPhone henger sammen :lol: Saken er bare den at vi har mange distraksjoner som holder oss borte fra selvutviklingen; tidsfordriv og underholdning. Vi har sett en massiv økning av dette i mediebildet de siste årene, hvor fokus er flyttet så langt og fjernt ut at jeg tror rett og slett folk har sluttet å bry seg om disse tullenyhetene. Skaden er jo selvfølgelig den at "alt" blir alvorlig i forhold til det mest åpenlyse tullet nå (kjendisnyheter, svada) - men det når et visst punkt hvor folk ser hvor dumt det er. Og humor, komedie, standup, satire, parodi, er alt med på å hjelpe folk å innse dette.

Faktisk er humor det beste våpen, så jeg er veldig enig med det xyrea sa.
Gjemmer man seg bak en fleipete tone kan man si alt. Ikke bare omtrent alt. Alt. ;)
(selv om det kanskje ikke var sånn xyrea mente, så er iallefall humor på alle måter viktig)

Glede og ubetinget omsorg er det vi må tilbake til. Ikke numme ned reaksjonsevnene og undertrykke empatien for folk vi ikke kjenner. Ikke stenge inne glede og være alvorlig til enhver tid. Være ærlige og åpne så mye vi kan, og ikke misbruke tilliten vi har til hverandre. Være lojale når man føler det stemmer, men ikke være redde for å ta opp ting med den det gjelder. Ikke være redde for å vise svakhet. Ikke rakke ned på seg selv, lære å være glade i seg selv - og bruke dette ut til andre. Strekke ut en hånd, ikke vise hovmod, være ydmyke. Ekte.

Jeg tror løsningen til fred ligger mye der.
Antall ord: 482
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av xyrea »

Var ikke det jeg mente akkurat der (men det tror jeg du skjønte), det var mer sånn at det hadde vært hysterisk hvis jeg tok feil og verden virkelig var styrt av reptiler. Hvorfor reptiler nødvendigvis skulle være så mye verre enn mennesker er en anna ting jeg lurer på, tror fint folk greier å få til utrolig mye faenskap uten hjelp.

Men joda, hvis man har humor kan man snakke med folk om alt uten å skremme dem eller jage dem fra seg. Og også avverge 'angrep' fra sånne som bare vil krangle eller er ute etter deg på grunn av noe de tror du representerer.
Antall ord: 111
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av Borte.. »

Hahaha det første jeg gjorde når jeg leste den artikkelen var å gå inn på facen og slette kontoen atter en gang! Jeg gjenopprettet den sist fordi folk ekskluderte meg fra ting fordi at de tydeligvis var så retarded at de ikke forstod konseptet med mobil, men faen heller :bat Jeg gav etter, men jeg har angret siden.Så nå er det bare å nyte friheten :lykkelig

Så nå skal jeg faktisk la det gå så lenge at den ikke kan opprettes igjen. Jeg er i ferd med å seile min egen sjø uansett så folk kan bare fortsette med horingen sin der inne.

In your face suckerberg! [-X [-(
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av Jeppski »

Ludo, kan du prøve å forklare meg hva det egentlig er du tror på? Hva er det du liksom mener kommer til å skje?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

Vermilion Oriol skrev:Hahaha det første jeg gjorde når jeg leste den artikkelen var å gå inn på facen og slette kontoen atter en gang! Jeg gjenopprettet den sist fordi folk ekskluderte meg fra ting fordi at de tydeligvis var så retarded at de ikke forstod konseptet med mobil, men faen heller :bat Jeg gav etter, men jeg har angret siden.Så nå er det bare å nyte friheten :lykkelig

Så nå skal jeg faktisk la det gå så lenge at den ikke kan opprettes igjen. Jeg er i ferd med å seile min egen sjø uansett så folk kan bare fortsette med horingen sin der inne.

In your face suckerberg! [-X [-(
Absolutt respekt for dette, skal du ha!
Jeg har vurdert det samme selv mange ganger, men har liksom aldri kommet dithen.

Startet med å slette bilder av meg selv i massevis, untagget en del, men så ble det med det foreløbig. Før eller siden skal jeg også melde meg ut derfra. Ser ikke poenget, og håper at folk skal ta ordentlig kontakt igjen. Ikke bare med meg, men med hverandre. Jeg vet at det er mange av mine bekjente der inne som kommenterer bildene til hverandre og liker statuser, men disse hadde aldri enset hverandre ute på gata en gang. Kanskje bare et lite nikk og hevede øyenbryn.

Sånt synes jeg bare er uendelig trist, å la det gå så langt. Før i tiden var man kanskje nysgjerrige på hva som var skjedd de siste årene man ikke hadde snakket med hverandre. En stoppet opp, og sa kanskje: "Hei, la oss ta en kaffe en dag da, for gamle dagers skyld?".

Nå er det selvfølgelig mange som vil si at man ikke har begrenset seg bare fordi man har flere muligheter/alternativer nå. Bullshit. Saken er at nå kan man både se barndomskompisens barn før det ble født, ja lenge før, på ultralydbilder posta på Facebook. En kan også se at det har blitt slutt med ei kjerring man aldri kunne uttalt navnet på, som man aldri får høre om. Alle de gode minnene, alt dette virker som bare lagt på is. Vår hengivelse vises iform av en liten blå tommel.

"Fantastisk".

Jeg synes faktisk Facebook, og jeg har sagt det før men fått motbør for det, direkte ØDELEGGER kommunikasjon mellom mennesker og gjør den kald, upersonlig, steril og selektiv. Dette adopteres bare ytterligere til oppførsel og omgang med andre mennesker. Selvsagt finnes det de som klarer å kombinere, og de som gjør sitt for å "restituere" - ta vare på - men jeg tror ikke dette gjelder majoriteten.
Antall ord: 440
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

Jeppski skrev:Ludo, kan du prøve å forklare meg hva det egentlig er du tror på? Hva er det du liksom mener kommer til å skje?
Er du oppriktig interessert, egentlig?
Antall ord: 30
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av Jeppski »

ludoburgero skrev:
Jeppski skrev:Ludo, kan du prøve å forklare meg hva det egentlig er du tror på? Hva er det du liksom mener kommer til å skje?
Er du oppriktig interessert, egentlig?
Ja, jeg kommer antageligvis ikke til å tro på det hvis det høres skikkelig konspiratorisk ut, men jeg synes det likevel er interessant.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

Okay, men da har det ikke så mye med det jeg tror å gjøre.
For jeg ønsker helst at det ikke skal være sånt som det ser ut til å gå allikevel:

Du kan begynne med å søke opp INDECT Project, hvis du ikke har lest om det allerede.
Sett i sammenheng (eller uten, for den saks skyld) med forskjellige organisasjoner og tenketanker som Information Awareness Office (alt dette finnes på Wikipedia, blant annet) og PNAC, FNs depopulasjonsprogram Agenda 21 (det står på FN sine egne sider, forresten: www.UN.org)...

...så ser ikke fremtiden særlig lys ut.

Ikke heller når vi ser hva Monsanto egentlig driver med, i forhold til hva de sier.
Samme gjelder Obama, som nå har gjort det lovlig å arrestere hver eneste amerikaner på basis av... tja... ingenting faktisk! Og det uten hjemmel. Norge fortsetter å innføre, som rekordlandet blant ikke-EU land, på direktiver. Oppe i 99,6% av alle direktiver er nå implementert i norsk lov, og undergraver vår egen grunnlov. Vi ser at færre og færre besitter "sannheten" ved å kjøpe opp massemediene, og igjen sitter vi med disse mogulene som eier alt sammen og dikterer hva som skal skrives og hva som uteblir fra det offentlige søkelyset.

Jeg mener alt dette er usunt og uheldig for noe som en gang var demokratisk.
Antall ord: 228
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread871784/pg1

Ansiktsboka med ansiktsgjenkjennelse - i butikkenes videoovervåkning.
For å få gode ansiktstilbud (facedeals).

"Innsjekking" går ett steg lenger, og blir ikke helt uobligatorisk etter hvert, tenker jeg.
Antall ord: 34
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:http://www.abovetopsecret.com/forum/thread871784/pg1

Ansiktsboka med ansiktsgjenkjennelse - i butikkenes videoovervåkning.
For å få gode ansiktstilbud (facedeals).

"Innsjekking" går ett steg lenger, og blir ikke helt uobligatorisk etter hvert, tenker jeg.
Da må de utvikle det bedre enn de har klart så langt... (Fredagshumor på den seriøse siden):

http://www.oddee.com/item_98248.aspx
Antall ord: 61
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av lighteren »

http://www.dagbladet.no/2012/09/11/nyhe ... /23352521/

FBI vil bruke en milliard dollar på kameraovervåking med ansiktsgjenkjenning.
- Ikke utenkelig at dette kommer til Norge også.

Teknologien skal brukes til to hovedformål: det ene er å plukke ut enkeltindivider med kriminell bakgrunn fra folkemengder for å gjøre overvåkingen mer effektiv.

Det andre er å kunne ta bildet av vedkommende og sammenligne det med en database hvor ansiktet allerede er registrert.

- Det er et svært avansert system. For eksempel kan det legge merke til mennesker med uvanlig adferd, og dermed varsle de som overåker. For eksempel en nervøs terrorist på en t-bane-stasjon kan oppføre seg litt merkelig, og hvis dette blir plukket opp tidlig, kan terrorangrep bli avverget, sier Hammerlin.
----------------------
50lapp på at dette blir foreslått og pushet av AP eller Høyre innen 2020.
Antall ord: 143
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

INDECT Project er urgammelt.
Dette leste jeg om i Dagbladet for noen år siden:

http://www.indect-project.eu/

Sikkert det systemet de snakker om som "FBI skal utvikle".
Saken er at slike systemer er VELUTVIKLET for lengst.

Har sett demonstrasjon av slike kamera, og det er ganske utrolig at det klarer å gjenkjenne bevegelser og registrere "mistenkelige" bare på basis av kroppsvarme, nervøsitetsgrad og kroppsspråk.
Antall ord: 67
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av Borte.. »

Nå blir dette kanskje en avsporing, men jeg visste ikke hvilken tråd jeg kunne poste dette i. Ikke gadd jeg å lage en tråd heller.

Så på youtube så florerer det med teorier om tredje verdenskrig osv. Dette kom jeg på nå siden lighteren postet den nyhetsartikkelen i nyhetstråden. Anyways...midt oppi alt dette så sier flere at ambassaden i benghazi ikke var en ambassade og så skrek andre etter bevis og så ble denne linken vist da:

http://www.usembassy.gov/


og det står ikke noen ambassade oppført i benghazi, bare i tripoli.

Så jeg er forvirret. Så jeg tenkte jeg ville høre med dere som har satt dere inn i alt og ingenting og høre hva dere tenker?

Er det slik at de fjerner ambassaden på flekken dersom den blir bombet? Eller er det slik at det ikke var noe ambassade? I så fall så sier media noe helt annet.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Boringto

- - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av Boringto »

Vermilion Oriol skrev:Nå blir dette kanskje en avsporing, men jeg visste ikke hvilken tråd jeg kunne poste dette i. Ikke gadd jeg å lage en tråd heller.

Så på youtube så florerer det med teorier om tredje verdenskrig osv. Dette kom jeg på nå siden lighteren postet den nyhetsartikkelen i nyhetstråden. Anyways...midt oppi alt dette så sier flere at ambassaden i benghazi ikke var en ambassade og så skrek andre etter bevis og så ble denne linken vist da:

http://www.usembassy.gov/


og det står ikke noen ambassade oppført i benghazi, bare i tripoli.

Så jeg er forvirret. Så jeg tenkte jeg ville høre med dere som har satt dere inn i alt og ingenting og høre hva dere tenker?

Er det slik at de fjerner ambassaden på flekken dersom den blir bombet? Eller er det slik at det ikke var noe ambassade? I så fall så sier media noe helt annet.
Ambassaden ligger i Tripoli. Konsulatet, som ble bombet, ligger i Benghazi. Ser at noen aviser blander ambassade og konsulat.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

Takket være google-translate-copy-paste-"""""journalistikk""""".
I mer anerkjente kretser kalt for blogging.

Folkeopplysning og sånt.
Antall ord: 19
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !