Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerNoen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Ghosthunter33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 05 Aug 2012 01:40
11
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: sog og fjordane
Blitt takket: 1 gang

Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Ghosthunter33 »

Hei , planlegger å "etterforske" sakene som blir lagt ut her , noen som er virkelig intressert i å finne ut av det paranormale send meg en pm ,kun seriøse henvendelser (NB!!!! det som ler av det paranormale å ikke tror på det har ingen ting her å gjøre)
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Jeppski »

Hva mener du med å ""etterforske""?

Men siden du jakter på spøkelser, og vil helst bevise at det finnes noe der som ikke kan forklares naturlig. Bør du vel bare invitere skeptikere, og dem er det ikke så mange av her. Jeg kan derfor anbefale deg å lete etter ghosthuntere på skepsis.no Jeg tror mange der ville gjerne ha blitt med deg på etterforskningen.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Arven »

Det er en glimrende ide Jeppski ! For det første hjelper det gruppa til å holde bena på bakken og for det andre,- når det virkelig skjer noe paranormalt så vil Ghosthunter33 få gleden av å oppleve en nyomvent skeptikker og fortelle oss om det etterpå ! :D
Men hvorfor gå til et annet forum ? Dette er en utfordring for deg Jeppski ! ;)
Antall ord: 59
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghosthunter33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 05 Aug 2012 01:40
11
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: sog og fjordane
Blitt takket: 1 gang

- Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Ghosthunter33 »

Takker for alle idene :-) men det er litt lettere å få med seg folk på laget som tror på disse tingene , så kan vi sammen gå til dem som er skeptiske i lag å overbevise dem....

med etterforske mener jeg å få dokumentere paranormal aktiviteter.....alle slik dem gjør på serien:Ghost Adventurs...
Antall ord: 51
Ghosthunter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
devla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 21 Sep 2006 14:46
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: ved skog og sjø :)
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 17 ganger

- Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av devla »

jeg liker ideen din veldig godt, kunne godt ha tenkt meg å være med. så hyl ut om dere kommer til midt norge :)
Antall ord: 23
nordlys er stjernestøv som englene drysser over himmelen for at dragene skal finne veien hjem :)
**carpe diem**

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Jeppski »

Ghosthunter33 skrev:Takker for alle idene :-) men det er litt lettere å få med seg folk på laget som tror på disse tingene , så kan vi sammen gå til dem som er skeptiske i lag å overbevise dem....

med etterforske mener jeg å få dokumentere paranormal aktiviteter.....alle slik dem gjør på serien:Ghost Adventurs...
Faktisk har norwegian ghost hunters allerede vært på skepsis, og utifra hva jeg så. Var det mange skeptikere som ville være med. Og jeg har ikke tenkt å bli ghosthunter, da jeg flytter om 6 dager for å studere. Kanskje en annen gang.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

- - - Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av develon »

Jeppski skrev:Faktisk har norwegian ghost hunters allerede vært på skepsis, og utifra hva jeg så. Var det mange skeptikere som ville være med.
Ja... det er lett å si/skrive ting, å gjennomføre er noe annet... Når vi faktisk kommer med et konkret tilbud, da kommer alle mulige verdens rare unnskyldninger for at de ikke kan bli med allikevel.

95% av folka der er kun ute etter å sitte foran en PC-skjerm og "diskutere" sine negative meninger om alt mulig rart på nett. Å fysisk bevege seg utendørs å faktisk oppleve verden slik den er selv og danne seg en mening basert på egne opplevelser og erfaringer, istedenfor hva man leser fra professorer og andre menn i hvite frakker, det er farlig det.

skepsis.no handler om (enten de vil si det selv eller ikke på denne måten) å nekte for at alt som ikke er vitenskaplig dokumentert eksisterer. Å ha et "åpent sinn" for ikke-dokumenterte ting virker å være helt fraværende, og da skal det NEKTES for at det finnes.

Helt greit å være skeptisk og ikke tro på noe, men i det øyeblikket man går fra å være det, til å NEKTE for noe, da kommer man jo faktisk selv med en (udokumentert) påstand selv om at det man ikke snakker om ikke finnes.

Har snakket privat med flere av "lederne" der, og noen har uttalt at de selv burde ta litt initiativ til å aktivt drive litt forskning på egenhånd, men de har dessverre ikke folkene som er interessert i å drive med det (hvorfor skal man kaste bort tid på å forske på noe som man nekter for at eksisterer?).

Derfor, så er ikke det tipset ditt om å oppsøke de noe spesielt bra og hadde sannsynligvis fått ekstremt lite respons.
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

- - Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av develon »

Ghosthunter33 skrev:Takker for alle idene :-) men det er litt lettere å få med seg folk på laget som tror på disse tingene , så kan vi sammen gå til dem som er skeptiske i lag å overbevise dem....

med etterforske mener jeg å få dokumentere paranormal aktiviteter.....alle slik dem gjør på serien:Ghost Adventurs...
Om formålet ditt er å overbevise skeptikere, så kan du bare gi opp med en gang. :p

Det er ekstremt vanskelig å få tak i de rette folka, men om du er seriøst og vil bli med i en allerede eksisterende gruppe, så kan du sende en e-post til kontakt@ghosthunters.no med info om deg selv, så tar vi kontakt. :)
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Jeppski »

develon skrev:
Jeppski skrev:Faktisk har norwegian ghost hunters allerede vært på skepsis, og utifra hva jeg så. Var det mange skeptikere som ville være med.
Ja... det er lett å si/skrive ting, å gjennomføre er noe annet... Når vi faktisk kommer med et konkret tilbud, da kommer alle mulige verdens rare unnskyldninger for at de ikke kan bli med allikevel.

95% av folka der er kun ute etter å sitte foran en PC-skjerm og "diskutere" sine negative meninger om alt mulig rart på nett. Å fysisk bevege seg utendørs å faktisk oppleve verden slik den er selv og danne seg en mening basert på egne opplevelser og erfaringer, istedenfor hva man leser fra professorer og andre menn i hvite frakker, det er farlig det.

skepsis.no handler om (enten de vil si det selv eller ikke på denne måten) å nekte for at alt som ikke er vitenskaplig dokumentert eksisterer. Å ha et "åpent sinn" for ikke-dokumenterte ting virker å være helt fraværende, og da skal det NEKTES for at det finnes.

Helt greit å være skeptisk og ikke tro på noe, men i det øyeblikket man går fra å være det, til å NEKTE for noe, da kommer man jo faktisk selv med en (udokumentert) påstand selv om at det man ikke snakker om ikke finnes.

Har snakket privat med flere av "lederne" der, og noen har uttalt at de selv burde ta litt initiativ til å aktivt drive litt forskning på egenhånd, men de har dessverre ikke folkene som er interessert i å drive med det (hvorfor skal man kaste bort tid på å forske på noe som man nekter for at eksisterer?).

Derfor, så er ikke det tipset ditt om å oppsøke de noe spesielt bra og hadde sannsynligvis fått ekstremt lite respons.
Unnskyld da, gi meg bare litt tid slik at jeg kan droppe den vordende utdanningen min ett år. Fant tråden på skepsis forresten, tok litt feil. Virket egentlig ikke som om det var så mange som ville ta seg tid til det. Men det var 12 sider da, noe som er passe bra på skepsis. Det er også et virkelig flott førsteinntrykk jeg har fått av deg. Ikke bare vet du så mye om om en person du aldri har møtt eller snakket med i virkeligheten, men i tillegg er du så ydmyk òg. Akk o ve, hadde jeg bare ikke vært så lat og trangsynt, kunne jeg muligens ha slått følge med deres høyhet og ditt hoff. De har tvunget meg til å ta et godt blikk på meg selv og min situasjon, der de sitter på deres høye hest. Kanskje én dag, er jeg like åpen og smart som deres høyhet, og da skal jeg korrespondere til dem.

Uansett, tipset mitt om å oppsøke skepsis, ser jeg på noe av de mest betydningsfulle jeg noengang har tilført denne verdenen. Så det så.
Antall ord: 494

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

- - - - - Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av develon »

Jeppski skrev:Unnskyld da, gi meg bare litt tid slik at jeg kan droppe den vordende utdanningen min ett år.
Hva i alle dager snakker du om? Jeg har da ikke sagt et ord om at DU skal være med på noe som helst, jeg fortalte om min erfaring med de fra skepsis.no som har sagt at de vil være med på noe, men som når jeg kommer med et konkret tilbud sier nei.
Jeppski skrev:Fant tråden på skepsis forresten, tok litt feil. Virket egentlig ikke som om det var så mange som ville ta seg tid til det. Men det var 12 sider da, noe som er passe bra på skepsis.
Det er ikke bare de som har skrevet det offentlig som har "meldt interesse" om å være med på noe der, er flere som har tatt kontakt med meg privat. Men samtlige har falt av lasset når jeg har kommet med konkrete tilbud.

Jeppski skrev:Det er også et virkelig flott førsteinntrykk jeg har fått av deg. Ikke bare vet du så mye om om en person du aldri har møtt eller snakket med i virkeligheten, men i tillegg er du så ydmyk òg. Akk o ve, hadde jeg bare ikke vært så lat og trangsynt, kunne jeg muligens ha slått følge med deres høyhet og ditt hoff. De har tvunget meg til å ta et godt blikk på meg selv og min situasjon, der de sitter på deres høye hest. Kanskje én dag, er jeg like åpen og smart som deres høyhet, og da skal jeg korrespondere til dem.
hahaha, jeg regner med formålet ditt med den kommentaren her var å få meg til å le, og det greide du. :D

Jeg har ikke sagt et eneste ord om DEG. Jeg kommenterte anbefalingen du ga, og sa at det ikke var en god idè, og begrunnet dette med min egen erfaring fra tidligere. Var dette så vanskelig å forstå?

1) Hva er det jeg har sagt at jeg vet om deg?
2) Hvor har jeg bedt deg om å ta et godt blikk på deg selv?
3) Hvor er hesten jeg sitter på?
Jeppski skrev:Uansett, tipset mitt om å oppsøke skepsis, ser jeg på noe av de mest betydningsfulle jeg noengang har tilført denne verdenen. Så det så.
Hvis du fremdeles mener det, etter å ha lest hvilke erfaringer jeg har gjort med det tipset ditt tidligere, da bygger du ihvertfall opp under din egen teori om at du er i "trangsynt" kategorien, og er en av de som nekter å ta ny informasjon etterretning for å kanskje kunne endre litt mening om ting.
Antall ord: 447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Jeppski »

Ahh, så du er NGHgeir. Jeg håper du skjønner hvorfor folk kanskje ikke kan tenke seg å bruke mye tid på å jage noe de ikke tror på. Ville du ha brukt fritiden din på å jakte etter den vitenskapelige metode f.eks.?
develon skrev:hahaha, jeg regner med formålet ditt med den kommentaren her var å få meg til å le, og det greide du.

Jeg har ikke sagt et eneste ord om DEG. Jeg kommenterte anbefalingen du ga, og sa at det ikke var en god idè, og begrunnet dette med min egen erfaring fra tidligere. Var dette så vanskelig å forstå?

1) Hva er det jeg har sagt at jeg vet om deg?
2) Hvor har jeg bedt deg om å ta et godt blikk på deg selv?
3) Hvor er hesten jeg sitter på?
Du generaliserte, jeg svarte.

Tipset mitt ser jeg i etterkant er rævdårlig da du var den personen jeg tenkte på. Men det hadde likevel vært et godt tips hvis ikke du hadde erfaring, og hadde et åpent sinn.

Jaja develon, håper jeg ser deg her mer ofte, da jeg har på følelsen av at jeg kommer til å like deg.
Håper du tar alt jeg har skrevet med godt humør og ikke tenker at det var slemt ment. Husk også at det ikke er like store krav til kvalitet her inne som det er på skepsis da. Og det mener jeg på en positiv måte.

Uansett, håper jeg ser deg mer i fremtiden, og adjø.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

- - Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av develon »

Jeppski skrev:Uansett, tipset mitt om å oppsøke skepsis, ser jeg på noe av de mest betydningsfulle jeg noengang har tilført denne verdenen. Så det så.
+
Jeppski skrev:Jeg håper du skjønner hvorfor folk kanskje ikke kan tenke seg å bruke mye tid på å jage noe de ikke tror på.
Du ser ikke selv at det er noe som skurrer med tipset ditt her eller? Jeg regner med at du ikke mener at de på skepsis.no faktisk tror på ting...
Jeppski skrev:Ville du ha brukt fritiden din på å jakte etter den vitenskapelige metode f.eks.?
Hva er det for et spørsmål? Den vitenskaplige metoden å bruke i forskning eksisterer naturligvis, det er ikke noe som trengs å jaktes på, det er en eksisterende veldokumentert teknikk for forskning.
Jeppski skrev:Du generaliserte, jeg svarte.
Til en viss grad, jeg skrev 95% ikke 100%, selv om erfaring og praksis for min del tilsier 100% per dags dato. Men regner med det finnes noen unntak der også.
Jeppski skrev:Tipset mitt ser jeg i etterkant er rævdårlig da du var den personen jeg tenkte på. Men det hadde likevel vært et godt tips hvis ikke du hadde erfaring, og hadde et åpent sinn.
Tipset hadde vært bra dersom folket over der hadde hatt noen interesse av å delta. Hele hele vitsen med innlegget mitt var å prøve å forklare at sjansen for å finne noen der er ekstrem liten. Var definitivt ikke ment som noe negativt mot deg.

Men tingen er, det finnes allerede en drøss med folk som i utgangspunktet var skeptikere, men som har endret mening for eksempel pga egne opplevelser. Det "hjelper" uansett ingen ting om en skeptiker blir "omgjort", det har null betydning for resten av skeptiker miljøet eller det "troende"-miljøet.

Så om man starter en gruppe for å undersøke noe, da er det lettere å få til noe om man finner folk som faktisk har en interesse for det, enn folk som nekter for at det man skal undersøke er finnes.

Det er faktisk uhyre vanskelig å finne folk som vil legge ned nok tid, det er mange livssituasjoner som gjør at det ikke er enkelt å kombinere med det som for oss nesten blir mer en livsstil enn hobby. Men man kan naturligvis holde på med det her på forskjellige nivåer.
Jeppski skrev:Jaja develon, håper jeg ser deg her mer ofte, da jeg har på følelsen av at jeg kommer til å like deg.
Føler ironien svir meg i øynene, men ok. Grunnen til at jeg ikke bidrar så mye her er rett og slett pga prioritering av tid.
Jeppski skrev:Håper du tar alt jeg har skrevet med godt humør og ikke tenker at det var slemt ment. Husk også at det ikke er like store krav til kvalitet her inne som det er på skepsis da. Og det mener jeg på en positiv måte.

Uansett, håper jeg ser deg mer i fremtiden, og adjø.
Jeg tar det meste med godt humør, lenge siden jeg slutta å ta meg nær av hva folk sier. Når jeg driver med det jeg gjør, så må man bare bli vant til å høre en del rart. :)

Ghosthunter33: Sorry for mye off-topic pjatt. ;)
Antall ord: 553

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Jeppski »

develon skrev:Føler ironien svir meg i øynene, men ok. Grunnen til at jeg ikke bidrar så mye her er rett og slett pga prioritering av tid.
Var faktisk seriøs da. Håper du får mer tid i nærmeste fremtid da.
develon skrev:Hva er det for et spørsmål? Den vitenskaplige metoden å bruke i forskning eksisterer naturligvis, det er ikke noe som trengs å jaktes på, det er en eksisterende veldokumentert teknikk for forskning.
Det var ment som en vits. Jeg generaliserte tilbake.
develon skrev: Du ser ikke selv at det er noe som skurrer med tipset ditt her eller? Jeg regner med at du ikke mener at de på skepsis.no faktisk tror på ting...
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener.
develon skrev:Ghosthunter33: Sorry for mye off-topic pjatt.
Det tåler han vel. De som vil bruke tiden sin på å jakte etter spøkelser har vel allerede sendt PM. Og dette off-topic pjattet holder tråden øverst på listen på forsiden. Noe jeg tror han er glad for. Så vær så god ghosthunter33.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Isan »

develon skrev:Det er ikke bare de som har skrevet det offentlig som har "meldt interesse" om å være med på noe der, er flere som har tatt kontakt med meg privat. Men samtlige har falt av lasset når jeg har kommet med konkrete tilbud.
Det der ser man jo stadig i hverdagen i alle slags sammenhenger: Folk sier: "Å ja, det der vil jeg være med på, det prosjektet vil jeg gå inn i!" Men når det kommer til stykket, er det for veldig mange veldig tungt å lette på rævva. Drømmer de egentlig kunne tenke seg å gjøre noe med, og ideelle ting de egentlig kunne tenke seg å bidra med, blir ikke høyt prioritert i en hverdag folk allerede har gjort travel med slikt som de nå derfor _må_. Nei, ikke vanskelig å forstå. Bare litt trist hvis man ønsker at ting skal bli mer all right.
Antall ord: 152
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Monica_J
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 99
Startet: 25 Apr 2004 17:59
20
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som ønsker å bli Ghosthuntere ?

Innlegg av Monica_J »

Hei.

Jeg lurer på om det er noen i Levanger/Verdal området som er interressert i å starte opp en ghost hunting gruppe? Hadde vært interessant å se om man kan få noen bevis på at det eksisterer noe mer der ute.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links