Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFornemmelse for .........

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Fornemmelse for .........

Innlegg av ? »

I oslo er en jente etter all sansynlighet bortført, og ingen finner henne. En meget trist sak som desverre ser ut til å være en kriminalsak. Noen spør seg hvorfor ikke politiet benytter synske til å hjelpe seg for eventuelt å finne denne personen, men, og her stiller jeg et stort spørsmålstegn, for om noen virkelig har denne evnen tll å finne noe eller noen, så fatter jeg ikke hvorfor de trenger neonlys og bakgrunnsmusik i en eventuel fremtid, for å underholde noen godtroende mennesker i underholdningsprogrammer på suspekte reklamekanaler i tv istedetfor rett og slett å komme seg ut av sin rødvinståkete tilværelse og finne denne personen eller svaret på denne historien.

Og, slik går nå dagene.....
Antall ord: 121
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Fornemmelse for .........

Innlegg av zind »

Nå har de faktisk i denne saken sagt i media at de både tar imot tips fra synske, og at de sjekker tipsene så lenge de er konkrete nok... om det var foreldre og pårørende som tok imot disse tipsene eller politiet vet jeg ikke, men utifra hva jeg husker fikk jeg inntrykk av at det var førstnevnte..
Antall ord: 62
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Fornemmelse for .........

Innlegg av ? »

.....…men……?
Antall ord: 1
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Fornemmelse for .........

Innlegg av zind »

Ja, du har et poeng, for all del. Men, fikk akkurat høre om noen som hadde ringt inn med konkrete tips til politiet, som ble tatt alvorlig og behandlet med respekt, det er jo virkelig bra. De sier også at de har mottatt mange tips fra klarsynte, men det er jo ikke godt å si hva som blir prioritert og hva som er riktig når de tilsammen mottar flere tusen tips.

Det sier seg jo selv at det ikke finnes mange, hvis noen, klarsynte som får opp virkelig konkrete ting på kommando og som virkelig kan stole på det de får opp, eller så hadde saker som dette vært løst for lenge siden. Det finnes vel nok av de som er totalt på bærtur, men tror de er "right on" og sikkert også de som faktisk får opp ting som som stemmer, men som ikke stoler nok på det til å handle i en slik sammenheng. Det å skulle blande seg inn i en sak der det kanskje settes inn unødvendige politi ressurser på noe som ikke stemmer er jo ganske dristig i seg selv.
Antall ord: 191
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !