Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDu er din egen gud, du er fantastisk, og du er enestående

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Du er din egen gud, du er fantastisk, og du er enestående

Innlegg av ludoburgero »

Så hvorfor prøve å flykte fra det faktum?
Dette er det eneste livet du har, og dette handler om absolutt alt. For det handler om deg.

Som et menneske, som et spirituelt, intellektuelt og levende vesen.




XckOIvdauHg



Jeg fant denne på en av dokumentarnettsidene jeg pleier å kose meg med.
Håper noen andre synes den er interessant. Gi gjerne tilbakemeldinger.

Det hadde vært fortreffelig om det innbydde til diskusjon. Lov å håpe, ikke sant?
Antall ord: 75
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Du er din egen gud, du er fantastisk, og du er enestående

Innlegg av Arven »

Jeg må se den i morgen når jeg ikke er så trøtt :)
Antall ord: 14
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Du er din egen gud, du er fantastisk, og du er enestående

Innlegg av Lilja »

Det var en del gode poenger i filmen, men jeg ble fryktelig forstyrret av at han snakket og snakket uten selv å virke helt overbevist om det han snakket om. Det var for mye flakking med blikket til at jeg fant ham troverdig.

Det kom mye fornuftig, for all del, men ikke noe banebrytende, syns jeg. Dessuten finner jeg det ironisk at noen skal prate så mye om å være sitt eget individ og tenke selv, og samtidig gi så tydelig uttrykk for hva som er "den rette måten" å se ting på.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Du er din egen gud, du er fantastisk, og du er eneståend

Innlegg av ludoburgero »

Lilja skrev:Det var en del gode poenger i filmen, men jeg ble fryktelig forstyrret av at han snakket og snakket uten selv å virke helt overbevist om det han snakket om. Det var for mye flakking med blikket til at jeg fant ham troverdig.
En trenger vel ikke være overbevist eller overbevisende for å presentere sine tanker?
Jeg skjønner ikke grunnen til dette kravet. Er det konklusjoner man savner?

Ofte kan det være mer innbydende å stille spørsmål og lufte tanker. Syns jeg da. Men men.
Det kom mye fornuftig, for all del, men ikke noe banebrytende, syns jeg. Dessuten finner jeg det ironisk at noen skal prate så mye om å være sitt eget individ og tenke selv, og samtidig gi så tydelig uttrykk for hva som er "den rette måten" å se ting på.
Så du synes det var middelmådig, og så synes du han var tydelig om den rette måten å se ting på? Det klarer jeg ikke se i sammenheng med hvis han ikke virket helt overbevist ut selv.

Hva mener du utover å bedømme dette med et slags "terningkast"?
Noen kommentarer om tingene han snakker om istedenfor? :)
Antall ord: 196
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - Du er din egen gud, du er fantastisk, og du er eneståe

Innlegg av Lilja »

ludoburgero skrev:
Lilja skrev: Det var en del gode poenger i filmen, men jeg ble fryktelig forstyrret av at han snakket og snakket uten selv å virke helt overbevist om det han snakket om. Det var for mye flakking med blikket til at jeg fant ham troverdig.
En trenger vel ikke være overbevist eller overbevisende for å presentere sine tanker?
Jeg skjønner ikke grunnen til dette kravet. Er det konklusjoner man savner?

Ofte kan det være mer innbydende å stille spørsmål og lufte tanker. Syns jeg da. Men men.
Neida, man kan fint presentere tanker uten å være helt overbevist. Det var mer følelsen av at han satt og leste fra et manus som han egentlig ikke var helt komfortabel med.
Jeg syns det er spennende med folk som filosoferer og lufter tanker, men jeg syns at det bør være et personlig engasjement i bunnen for at det skal bli interessant å høre på.

Min oppfatning av dette er ikke nødvendigvis riktig, men det var inntrykket jeg fikk, noe som igjen førte til at jeg fikk problemer med å ta det han sa ordentlig innover meg.
Du klarer sjelden å selge et produkt uten selv å ha troen på det.
ludoburgero skrev:
Lilja skrev: Det kom mye fornuftig, for all del, men ikke noe banebrytende, syns jeg. Dessuten finner jeg det ironisk at noen skal prate så mye om å være sitt eget individ og tenke selv, og samtidig gi så tydelig uttrykk for hva som er "den rette måten" å se ting på.
Så du synes det var middelmådig, og så synes du han var tydelig om den rette måten å se ting på? Det klarer jeg ikke se i sammenheng med hvis han ikke virket helt overbevist ut selv.
Det er vel ikke motstridende? Innholdet var tydelig nok, det. Og som jeg startet med, var det en del gode poenger. Det var mangelen på entusiasme og overbevisning fra budbringeren jeg slet med.
Hva mener du utover å bedømme dette med et slags "terningkast"?
Noen kommentarer om tingene han snakker om istedenfor? :)
Jeg mistet nok litt tråden av og til underveis, av de grunnene jeg har nevnt over her. Men for å komme med noe positivt:
Jeg likte veldig godt den biten med viktigheten av å elske og forstå kunnskap, ikke bare tilegne seg den. Som for meg igjen handler om personlig engasjement.
Og den angående f.eks barn med ADHD, at vi (uten å huske helt hvordan det var ordlagt) setter rammer for hvordan vi ønsker at andre skal være, og så, når vi ikke er fornøyde med hvordan de opptrer, ønsker å forandre dem, uten å være villige til å forandre våre egne rammer.

Men igjen er det jo variasjoner rundt et "gammelt" tema, dette med at man bør konsentrere seg om å jobbe med seg selv og egne holdninger av og til, istedetfor å skulle bruke energi på å prøve å forandre andre. Det handler i bunn og grunn om å ta ansvar for eget liv, hvilket forsåvidt ikke er noen stor nyhet, selv om vi alle har godt av å få påminnelsen innimellom.
Antall ord: 522

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links