Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerMulig pyramidefunn i Antarktis?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av jeditrond »

http://scienceray.com/biology/man-made- ... z25Ni6Yhqb

http://chrisspivey.org/man-made-ancient ... ntarctica/

Mye hvisomatte, dersomatte i artikkelen, men skal holde et øye på den der og se hva som evt. måtte dukke opp utover. Spennende tider vi lever i :D
Antall ord: 42
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
funshine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 25 Mai 2012 00:49
11
Lokalisering: Steinkjer
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av funshine »

Ser utrolig spennende ut dette ja! :D
Men leste litt nedover kommentarene og fant en som viste at det ene bildet er tatt fra en fjellguide: http://www.mountainguides.com/wordpress ... -camp-1-2/
Antall ord: 33
Nothing fucks up your Friday like realizing that it's only Tuesday.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av Arven »

Spennende ja, men jeg håper likevel ikke at de får bekreftet funnet. Fordi det vil bety mennesker og belastning på den siste villmarken vi har og et økosystem som har vært isolert så lenge er ennå mer sårbart enn andre.
Antall ord: 44
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av jeditrond »

funshine skrev:Ser utrolig spennende ut dette ja! :D
Men leste litt nedover kommentarene og fant en som viste at det ene bildet er tatt fra en fjellguide: http://www.mountainguides.com/wordpress ... -camp-1-2/
Artig, fjellet har jo en vag pyramideform, men ser jo litt naturlig ut også :)

Arven skrev:Spennende ja, men jeg håper likevel ikke at de får bekreftet funnet. Fordi det vil bety mennesker og belastning på den siste villmarken vi har og et økosystem som har vært isolert så lenge er ennå mer sårbart enn andre.
Det blir nok lenge til det evt. blir noe masseturisme dit uansett hva de finner. Enig med deg i at man bør passe godt på Antarktis og økosystemet der.
Antall ord: 125
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av Moonstone »

Ikke umulig det, siden det er funnet kart som viser Antarktis UTEN is, som er kopier av eldgamle kilder:

http://tywkiwdbi.blogspot.no/2011/01/or ... -free.html
Antall ord: 28
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av jeditrond »

Moonstone skrev:Ikke umulig det, siden det er funnet kart som viser Antarktis UTEN is, som er kopier av eldgamle kilder:

http://tywkiwdbi.blogspot.no/2011/01/or ... -free.html
Er det noe der så er det vel mest sannsynlig relatert til Atlantis. De kartene som viser Antarktis uten is er jo mildt sagt fascinerende. Däniken & co skylder jo på aliens, selv heller jeg mer i retning av en teknisk avansert jordisk sivilisasjon :D
Antall ord: 74
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av Moonstone »

Aliens teoriene ineresserer meg lite.
Sivilisasjoner kommer og går, og klima forrandrer seg stadig.
Bevissthet kommer og går også, perioder med glemsel og tilbakeslag intreffer med jevne mellomrom, og perioder med utvikling.

Det 5 urokkelige Hermetiske prinsipp sier: "The principle of rythm - Everything flows, out and in; everything has its tides; all things rise and fall; the pendulum-swing manifests in everything; the measure of the swing to the right is the measure of the swing to the left; rhythm compensates."
Antall ord: 83
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av lighteren »

Moonstone skrev:Aliens teoriene ineresserer meg lite.
Sivilisasjoner kommer og går, og klima forrandrer seg stadig.
Bevissthet kommer og går også, perioder med glemsel og tilbakeslag intreffer med jevne mellomrom, og perioder med utvikling.

Det 5 urokkelige Hermetiske prinsipp sier: "The principle of rythm - Everything flows, out and in; everything has its tides; all things rise and fall; the pendulum-swing manifests in everything; the measure of the swing to the right is the measure of the swing to the left; rhythm compensates."
hmm.. jeg sliter litt med å se relevansen?

det hermetiske prinsippet forklarer bare hvordan ting fungerer, ikke hvordan tiden var før.
og jeg kan heller ikke se hvordan prinsippet strider med muligheten for alien-besøk.
uansett i hvilken fase man er i syklusen så vil ikke det forhindre levende vesenser i å penetrere atmosfæren vår på lik linje som vi kan komme oss ut av den også.

jeg bryr meg ikke om det var aliens eller mennesker som hadde en siviliasjon der før.
om det var intelligente mammuter så er det like interessant for min del.

men jeg vet ikke, derfor har jeg også en interesse av å finne ut av det.

er det ikke uansett det mange alien-teorier går ut på?
at utenomjordiske raser ikke har kontakt med oss nå fordi de føler vi ikke er intelligente nok?

ja, så kanskje de venter på at vi skal havne i riktig del av syklusen?
der hvor vi fremstår som opplyste, muligens slik som våre forfedre, hvis vi skal følge det hermetiske prinsippet?

prinsippet i seg selv da, øker sjansen for at våre forfedre faktisk da hadde kontakt med utenomjordiske vesener hvis man skal ta en slik teori med i beregningen.
Sist redigert av lighteren på 14 Sep 2012 15:59, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 294
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av jeditrond »

lighteren skrev:
Moonstone skrev:Aliens teoriene ineresserer meg lite.
Sivilisasjoner kommer og går, og klima forrandrer seg stadig.
Bevissthet kommer og går også, perioder med glemsel og tilbakeslag intreffer med jevne mellomrom, og perioder med utvikling.

Det 5 urokkelige Hermetiske prinsipp sier: "The principle of rythm - Everything flows, out and in; everything has its tides; all things rise and fall; the pendulum-swing manifests in everything; the measure of the swing to the right is the measure of the swing to the left; rhythm compensates."
hmm.. jeg sliter litt med å se relevansen?

de 5 hermetiske prinsippene forklarer bare hvordan ting fungerer, ikke hvordan tiden var før.
og jeg kan heller ikke se hvordan prinsippene strider med muligheten for alien-besøk.
uansett i hvilken fase man er i syklusen så vil ikke det forhindre levende vesenser i å penetrere atmosfæren vår på lik linje som vi kan komme oss ut av den også.

jeg bryr meg ikke om det var aliens eller mennesker som hadde en siviliasjon der før.
om det var intelligente mammuter så er det like interessant for min del.

men jeg vet ikke, derfor har jeg også en interesse av å finne ut av det.

er det ikke uansett det mange alien-teorier går ut på?
at utenomjordiske raser ikke har kontakt med oss nå fordi de føler vi ikke er intelligente nok?

ja, så kanskje de venter på at vi skal havne i riktig del av syklusen?
der hvor vi fremstår som opplyste, muligens slik som våre forfedre, hvis vi skal følge de 5 hermetiske prinsippene?

prinsippene i seg selv da, øker sjansen for at våre forfedre faktisk da hadde kontakt med utenomjordiske vesener hvis man skal ta en slik teori med i beregningen.
:like

Godt skrevet det der og det passer brukbart inn i det som ymse kanalisatører som hevder seg å være i kontakt med utenomjordiske intelligenser sier. Grunnen til økt ufo-aktivitet o.l. nå for tiden er pga. det forestående bevissthetsskiftet. Iht. til gammel egyptisk filosofi er vi i ferd med å trå inn i en ny Khepritid (også stavet Kheper), lyset kommer frem igjen etter å ha vært skjult i lenger tid :D

Bilde
Antall ord: 372
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av Moonstone »

lighteren skrev: hmm.. jeg sliter litt med å se relevansen?

det hermetiske prinsippet forklarer bare hvordan ting fungerer, ikke hvordan tiden var før.
og jeg kan heller ikke se hvordan prinsippet strider med muligheten for alien-besøk.
uansett i hvilken fase man er i syklusen så vil ikke det forhindre levende vesenser i å penetrere atmosfæren vår på lik linje som vi kan komme oss ut av den også.
jeg bryr meg ikke om det var aliens eller mennesker som hadde en siviliasjon der før.
om det var intelligente mammuter så er det like interessant for min del.
men jeg vet ikke, derfor har jeg også en interesse av å finne ut av det.
er det ikke uansett det mange alien-teorier går ut på?
at utenomjordiske raser ikke har kontakt med oss nå fordi de føler vi ikke er intelligente nok?
ja, så kanskje de venter på at vi skal havne i riktig del av syklusen?
der hvor vi fremstår som opplyste, muligens slik som våre forfedre, hvis vi skal følge det hermetiske prinsippet?
prinsippet i seg selv da, øker sjansen for at våre forfedre faktisk da hadde kontakt med utenomjordiske vesener hvis man skal ta en slik teori med i beregningen.
Selvfølgelig trenger ikke den 5 Hermetiske loven å utelukke Aliens-teorien.
Jeg syns bare Aliens-pakka utelukker og undervurderer mennesket og muligheten for at samfunn har vært fult utviklet flere ganger før, som har etterlatt spor og arkitektur, og at det er store sykluser med oppgang og nedgang forbundet med dette.

Hvorfor skulle da mennesket trenge Aliens til å "lære det opp"?

Jeg finner det å undervurdere mennesket, og Universets sykluser og urokkelige lover.
Selvfølgelig KAN Aliens være forbundet med dette, hjelpe til sammen med Universets sykluser og lover, man kan ikke utelukke det.
Jeg syns uansett at for mange teorier og retninger har blitt slengt sammen i en stor suppe og laget mye søl og virvar i ei "New Age-pakke" som jeg verken finner ineressant eller plausibel..
Antall ord: 344
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av lighteren »

vel, jeg har aldri nevnt noe med at de har lært oss opp.
jeg skrev jo selv at de besøker oss kun når vi selv er opplyst fra naturens side.
så alt jeg prater om er kontakt med utenomjordiske vesener.

hva som foregikk, om de skapte allianser eller begynte å krige har jeg ingen formening om.
kanskje vi delte kultur også, hvem vet.

uansett, jeg fikk bare intrykket over at du ikke har interessen for alien-teorier fordi vi ikke har behov for det.

og det er greit det, men hva vi føler vi ikke har behov for forandrer ikke hva som kan ha vært tilfelle. og det motstrider ikke muligheten for at våre forfedre var naturlig intelligente.

men jeg respekterer så klart at du ikke har en interesse av det, men jeg håper du er åpen for det hvis det viser seg at det vi har hatt kontakt med utenomjordiske vesener.

jeg sier ikke at vi har hatt det, men hvis vi finner bevis på det da.
selv tror jeg på det, men det er ikke så relevant.
Sist redigert av lighteren på 14 Sep 2012 17:09, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 185
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av Moonstone »

lighteren skrev:vel, jeg har aldri nevnt noe med at de har lært oss opp.
jeg skrev jo selv at de besøker oss kun når vi selv er opplyst fra naturens side.
så alt jeg prater om er kontakt med utenomjordiske vesener.
hva som foregikk, om de skapte allianser eller begynte å krige har jeg ingen formening om.
kanskje vi delte kultur også, hvem vet.
uansett, jeg fikk bare intrykket over at du ikke har interessen for alien-teorier fordi vi ikke har behov for det.
og det er greit det, men hva om vi føler vi ikke har behov for forandrer ikke hva som kan ha vært tilfelle. og det motstrider ikke muligheten for at våre forfedre var naturlig intelligente.
men jeg respekterer så klart at du ikke har en interesse av det, men jeg håper du er åpen for det hvis det viser seg at det vi har hatt kontakt med utenomjordiske vesener.
jeg sier ikke at vi har hatt det, men hvis vi finner bevis på det da.
selv tror jeg på det, men det er ikke så relevant.
Jeg skrev ikke at du hevdet de har lært oss opp, men det er ofte en del av teoriene rundt, spesielt de som er overbevist om "Ancient Austronouts-pakka" til Von Dænicken.

Selvfølgelig er jeg åpen for at muligheten for at de kan ha vært Aliens involvert, og jeg er helt overbevist om at plenty av planeter er befolket i Universet.
De kan ha besøkt oss i fortiden, og de kan besøke oss nå.
Men som sagt så finner jeg det ikke plausibelt at de er vårt opphav, "lærer oss opp" eller er opphavet til de Mytologiske historiene fra Antikken.
Antall ord: 296
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - - Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av lighteren »

Moonstone skrev: Men som sagt så finner jeg det ikke plausibelt at de er vårt opphav, "lærer oss opp" eller er opphavet til de Mytologiske historiene fra Antikken.
ja, det vet jeg da.
er jo ikke første gangen vi prater sammen ;- P.

og jeg er enig i at daniken og co kan hoppe til konklusjoner litt for fort.
noe som kan være litt usunt når han deler arbeidet sitt med godtroende folk som sluker det rått og attpå til krydrer det hele opp litt selv også.
da får man plutselig mange rare teorier.

men jeg prater som oftest teoretisk og aldri fra et spesifikt ståsted med mindre jeg gjør det åpenbart.

så jeg prøver på ingen måter å representere eller forsvare new-age teorier, men kun en teoretisk mulighet for tidligere utenomjordisk kontakt, basert på arkeologiske funn, hovedsakelig.
Antall ord: 148
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mulig pyramidefunn i Antarktis?

Innlegg av Isan »

lighteren skrev:om det var intelligente mammuter så er det like interessant for min del.
Det _hadde_ virkelig vært interessant ;)
Antall ord: 21
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links