Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisTanker rundt SEO og den info man kommer over

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Ankh

Tanker rundt SEO og den info man kommer over

Innlegg av Ankh »

Søkemotorer som google har et system for å rangere det man søker på som kalles SEO (Search Engine Optimalisation). Dette er et system som bruker endel faktorer som når det er lagt inn, hvor mange som leser det, hvor ofte det linkes til det osv og dermed rangerer info etter hvor raskt det skal dukke opp som treff når man søker etter denne infoen. Jeg har erfart at bl.a endel emner innen det alternative og paranormale er såpass smale at det skal lite til før noens synsing blir en definert sannhet.

Hvem som helst kan skrive hva som helst om hva de tror og mener om et tema, og det kan da bli det første som dukker opp når folk søker etter info om det uansett om det er rett eller galt det som er skrevet.

I tillegg er det mulig å optimalisere nettsider slik at de rangeres som blandt de første treffene når folk søker etter info man skal lage en side om.

Jeg opplever dette som et problem og en stor utfordring. Når jeg søker etter info om ting på nettet, så får man ikke nødvendigvis treff på de som vet og kan noe, men man får treff på de som synser og antar noe.

Jeg synes det er viktig å kjenne til dette systemet, slik at man ikke tar alt man leser for en etablert sannhet, men sjekker ut mer for å finne en "rød tråd" i det man leser uten all synsingen.
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links