Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenNye fantastiske kornsirkler

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av Arven »

Vi har fått mange kornsirkler i år og jeg legger inn tre videoer som viser noen av de siste.

Og til den som fremdeles tenker at dette er laget av kvisete gutteslamper med tau og planke,- må jeg få be dere være ekstra oppmerksomme på hvordan kornet er lagt ned.
Legg merke til at det over store områder bl.a er flettet,- ikke bare 2 dimensjonalt,- men 3.
Prøv å gjør det i en mørk augustnatt med tidspress ;)

Det er på tide å våkne nå !

[youtube]DRwzK6xFo_c&feature[/youtube]
[youtube]jE8U1SQKfRI&feature[/youtube]
[youtube]6OZ9WLq17D8&NR=1&feature[/youtube]
Antall ord: 105
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av livingdeaddoll »

Takk for deling av linker :)

De var virkelig flotte! Liker å se at enkle geometriske figurer satt sammen bli til slike vakre "bilder".
Men hva om det ble laget en abstrakt kornsirkel, ville den da ha blitt lagt merke til?
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av Bearchild »

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan dette kan gå "upåaktet" hen. Man skulle tro disse områdene med så mye aktivitet ble spesielt overvåket? Med tanke på hvordan man knapt kan gå på do uten å bli sett av en satelitt (eller ett eller annet kamera..) er det utrolig at ingen klarer å fange disse fantastiske kreasjonene når de blir til?
Hva med de (ti?)tusenvis av menneskene som valfarter disse områdene. Forskere og skuelystne. Noen må da evne å montere opp noen overvåkningskameraer..?
Antall ord: 86
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av Borte.. »

Hvem enn som står bak fenomenet...ingen kan si at de ikke er fascinerende og flotte!
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av jeditrond »

Det har vært forsøkt med 24 timers overvåking, de områdene som ble overvåket fikk ingen kornsirkler i det hele tatt. Men et par mil unna hvor ingen hadde tenkt på overvåking/observasjon, dukket det opp kornsirkler :)

Og skal man tro enkelte så oppstår slike kornsirkler i løpet av kort tid. En historie fra Kornsirkeldokumentaren til New Paradigm films forteller om en mikroflypilot og en kornsirkelentusiast som var ute og fløy over bla. Stonehenge. De fløy over Stonehenge, landet på en flyplass i nærheten for å fylle drivstoff og fløy så tilbake i samme retning som de kom. Da var det plutselig en kornsirkel på et jorde de hadde passert for drøyt tjue minutter siden :)
Antall ord: 126
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av Bearchild »

Siden dette ansees å være en av vår tids største mysterier får man ta seg råd til å overvåke alle jorder i det aktuelle området da. Det finnes sikkert drøssevis av kornsiloer og fjelltopper man kan montere opp kameraer på som vil dekke det meste. Man kan da virkelig ikke bare slå seg til ro med at dette ikke lar seg fange..?
Antall ord: 68
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av Arven »

Er det så sikkert at ingen vet noe da
:mozilla_wink:
Hva med millitære helikopter som her en egen evne til å dukke opp og forsvinne igjen.

Og er det så sikkert at de som lager disse ønsker å bli fanget på film ? Har de utstyr til disse har de sikkert utstyr til å lese av overvåkningsinnretninger også ;)

Kanskje er det ikke alt vi skal forstå med teknologi, men helller prøve å nærme oss spirituelt ?!.

Abstrakte sirkler blir litt vanskelig kanskje siden alle er bygget over matematikk, geometri og solsystemets oppbygning
Antall ord: 91
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- - Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av livingdeaddoll »

Arven skrev: Abstrakte sirkler blir litt vanskelig kanskje siden alle er bygget over matematikk, geometri og solsystemets oppbygning
Er det en nødvendighet? Eller har vi slike også, men disse blir oversett, da de ikke har en "mal" av matematiske formler/former. Tenk om tingeling/E.T hadde hatt en dårlig dag, så h*n laget bare en liten kladd på en åker...
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Siden dette ansees å være en av vår tids største mysterier får man ta seg råd til å overvåke alle jorder i det aktuelle området da. Det finnes sikkert drøssevis av kornsiloer og fjelltopper man kan montere opp kameraer på som vil dekke det meste. Man kan da virkelig ikke bare slå seg til ro med at dette ikke lar seg fange..?
Rent teoretisk hadde det nok latt seg gjøre, men den praktiske biten stopper nok pga. finansene. Utstyret koster penger og så må man ha folk til å sette dem opp/ta dem ned og pc'er som laster ned filer og folk som kan analysere osv. osv. Men man kunne jo kanskje satt i gang et prøveprosjekt liknende det UFO Norge og HIØ har i Hessdalen med et automatisk system som slår seg på hver gang det er noe ukjent aktivitet i synsvinkelen. Time vill sjåvv :D
Antall ord: 159
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av ludoburgero »

Kornsirkler og deres opphav... jeg savner flere teorier om hvordan lydbølger brukes til å konstruere disse iøynefallende vakre kunstverkene med høy presisjon!

Spesielt morsomt er det jo at forskere disse dagene viser til hvordan de flytter rundt på dråper ved hjelp av lyd. Pyramidene kan ha blitt bygget med samme prinsipper. Flere av de gjenblivende elektromagnetiske strålingene utsondrer visstnok frekvenser som harmonerer med notenes egne frekvenser etter de notene vi selv bruker å spille etter i musikkens verden.

Ingen tvil om at det brukes høyteknologiske (og fremmed - for oss) instrumenter av et og annet slag for å lage disse kornsirklene iallefall. Om det er romvesener eller nerder eller myndigheter som elsker å bruker superavansert utstyr på noe slikt... det vet jeg ikke... men de har kunstneriske talenter som mange bare kunne drømme om!
Antall ord: 136
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av jeditrond »

Interessant teori det der med sonisk påvirkning, som du skriver ble antageligvis bla. pyramidene bygd ved hjelp av sonisk teknologi, spesielt ifm. tunge løft. At forskerne så smått har fått øynene opp for akustisk teknologi er jo spennende. Mener å ha lest noe om at noen har hørt "musikk" og så sett en kornsirkel når de har gått for å undersøke denne musikken. Husker dessverre ikke hvor jeg leste dette, så ta det med en klype salt eller to :)
Antall ord: 85
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av Jeppski »

ludoburgero skrev:Spesielt morsomt er det jo at forskere disse dagene viser til hvordan de flytter rundt på dråper ved hjelp av lyd. Pyramidene kan ha blitt bygget med samme prinsipper. Flere av de gjenblivende elektromagnetiske strålingene utsondrer visstnok frekvenser som harmonerer med notenes egne frekvenser etter de notene vi selv bruker å spille etter i musikkens verden.

Ingen tvil om at det brukes høyteknologiske (og fremmed - for oss) instrumenter av et og annet slag for å lage disse kornsirklene iallefall. Om det er romvesener eller nerder eller myndigheter som elsker å bruker superavansert utstyr på noe slikt... det vet jeg ikke... men de har kunstneriske talenter som mange bare kunne drømme om!
De lydene som brukes i akkurat det eksempelet du viste til hadde en frekvens på rundt 22 kilohertz, noe som er høyt sett i forhold til hva vi kan høre (akkurat over), men det er godt innen det som blir klassifisert som radiobølger i elektromagnetisk stråling.

Men jeg er ikke sikker på hva du mener med: "Flere av de gjenblivende elektromagnetiske strålingene utsondrer visstnok frekvenser som harmonerer med notenes egne frekvenser etter de notene vi selv bruker å spille etter i musikkens verden." For at det skal være en stråling av EM-stråling, må det være en kilde til dette. Fortetninger og fortynninger (lydbølger) av molekylene i lufta, skaper ikke en kilde som kan lage EM-stråling. De lydene som lages i musikkens verdens som vi hører, har også frekvenser som tilsvarer radiobølger med en lav frekvens. Og jeg antar at når du sier "harmonerer" mener du at de har omtrent lik frekvens. Så kan du gjerne utdype litt hva det er du egentlig sier?
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av lighteren »

jeg tror det er nazistene
Antall ord: 5
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av Bearchild »

Arven skrev:Er det så sikkert at ingen vet noe da
:mozilla_wink:
Hva med millitære helikopter som her en egen evne til å dukke opp og forsvinne igjen.

Og er det så sikkert at de som lager disse ønsker å bli fanget på film ? Har de utstyr til disse har de sikkert utstyr til å lese av overvåkningsinnretninger også ;)
Det jeg tenker er at det må være vel så viktig å dokumentere at det ikke er Angus og Peter (eller hvemsomhelst andre planketråkkere) som lager disse sirklene.
Hvis man hadde fått dokumentert at det oppstod sirkler uten at det hadde vært folk i nærheten vil jeg tro andre enn "bare" militæret hadde vist større interesse for fenomenet. I dag er det jo bare trangsynte og sære altier som "tror" at dette faktisk er noe spennende og uforklarlig.
Antall ord: 144
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Nye fantastiske kornsirkler

Innlegg av Tyrell »

Det er imponerende fine mønstre,men jeg så ikke helt likheten i krateret på Mars og utsnittet i kornsirkelen,dette kan jo være hva som helst.

Hvis det virkelig var intelligente romvesener som sto bak,hvorfor skulle de være intressert i å lage mønstre av noe så kommersielt og ubetydelig som de olympiske leker?
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links