Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynSelvmord-konsekvenser ?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Kaptein Deca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Apr 2012 12:30
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Hus

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Kaptein Deca »

selvfølgelig er det tungt for pårørende, men man må jo veie opp, kan jo ikke leve KUN for andre. Det er nok de ferreste som virkelig kan sette seg inn i en ordentlig kritisk og håpløs situasjon. Og føle hva andre tenker osv osv
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Arven »

Jeg kan !
Jeg har vært der selv for mange år siden. Jeg vet hvordan det føles når livet bare er altfor mye å bære. Jeg vet at naturlig nok, betyr ikke hensynet til andre så mye når man er så langt nede.
Jeg vet også at det beste jeg gjorde i det øyeblikket, var å be legen min om hjelp og være åpen om hvordan jeg hadde det.
Jeg måtte kravle meg opp og ut av problemene selv , og det har gjort meg sterk og har gitt meg et godt liv.

Ingen viser så stor styrke som den som åpent innrømmer å være svak !
Antall ord: 110
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av ludoburgero »

Kaptein Deca skrev:selvfølgelig er det tungt for pårørende, men man må jo veie opp, kan jo ikke leve KUN for andre. Det er nok de ferreste som virkelig kan sette seg inn i en ordentlig kritisk og håpløs situasjon. Og føle hva andre tenker osv osv
Ingen lever kun for andre enn seg selv, ingen kun for seg selv heller. Ingen i det hele tatt.
Antall ord: 72
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kaptein Deca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Apr 2012 12:30
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Hus

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Kaptein Deca »

Det svaret gir jo ingen mening. To setninger som motsier hverandre, og som ikke har noen som helst betydning !
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Arven »

Da bør du lese dem en gang til ;)
Antall ord: 9
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av 30cm »

Kaptein Deca skrev:hei, hva tror dere skjer om man velger å ta livet sitt ? Tror dere at det vil få konsekvenser etter døden ?
Jeg tror at da er man ment til å miste livet på den måten.
Antall ord: 38
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av ludoburgero »

Kaptein Deca skrev:Det svaret gir jo ingen mening. To setninger som motsier hverandre, og som ikke har noen som helst betydning !
Sikkert noen som har lurt deg godt til å tro at alt er statisk og konstant og består av kontraster.
Newsflash: det fins nyanser og det går an å lære hjernen til å tenke på nye måter.

Les en gang til, som du fikk beskjed om.
Antall ord: 69
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Kaptein Deca skrev:hei, hva tror dere skjer om man velger å ta livet sitt ? Tror dere at det vil få konsekvenser etter døden ?
Tror helst det er en slags overtro at man skal straffes for å ha et så dårlig liv så man ser seg nødt til å ta sitt eget liv. Rett og slett ! Man begynner på et nytt liv som man ellers må gjøre etter man har dødd.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Svartepus »

Hvis man straffes så er det vel neppe fordi man har et dårlig liv, men fordi man velger å forlate livsveien sin og gi opp før målene man har satt seg er fullført. Hva om man selv har laget livsveien sin på forhånd og lovet seg selv å stå løpet ut? Da er det ingen direkte straff å bli født på ny, men et puff i ræva for å finne andre løsninger enn å forlate livet. Selvmord er ingen lettvint løsning i dette jordiske livet, men i åndeverdenen kan kanskje selvmord være en altfor enkel måte å bare hoppe av planen sin på. Hvis dere skjønner hva jeg mener.
Antall ord: 116
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Asbjørn »

For meg gjelder følgende :

Straff er i seg selv et helt feil ord å bruke ! Det er ikke snakk om straff, - men dersom en tar selvmord, - avslutter en en læreprosess før den er ferdig. ( det finnes dog unntak, - ved sjeldne anledninger er selvmordet "planlagt" - enten for en selv eller for en annen man har planlagt det samme med - for at den andre skal erfare den feelingen å sitte igjen... Men - det er unntakene som bekrefter regelen...)

Siden det ikke GÅR AN å bli født som voksen , gjerne litt opp i åra, - med livserfaring fra fødselen og opp, må man nødvendigvis starte på nytt i livmora.
Og hente inn denne "banale" barnelærdommen.

De ting man skal igjennom i livet, og som man faktisk gjennomførte i det forrige liv,
- vil ikke være nødvendig å gå igjennom en gang til, om det ikke kreves for videre "livsoppgaver".

Jeg tror at reinkarnasjonen ikke medfører straff og belønning, - men istedet er det snakk om å erfare. Hente erfaringer.
På andre siden ( i lyset), vet man alt og man kan alt.
Men , - følelsene man får i forskjellige situasjoner, - de har man ikke,- erfaringene ved forskjellige hendelser har man ikke. Og jeg tror det er de vi er her for å samle.

Og for å samle slike erfaringer, - både følelsesmessig og andre,- må man ha noe annet enn "lyset" for å kunne få til.

I lyset er alt "hvitt" , - det sorte finnes ikke. Det mørke finnes ikke.
Disse ting kombineres på jorden, - og dermed har vi hele gråskalaen her, fra hvitt til svart.
Det er her vi får frem situasjoner vi kan lære / erfare fra.
Og for at ikke alt bare skal være nyanser av grått, - har vi og fått farger.... ;)

A
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kaptein Deca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Apr 2012 12:30
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Hus

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Kaptein Deca »

Interessant innlegg. Du forklarte det vel egentlig i inlegget ditt på en måte. Men når man fødes, så fødes man jo omtrent likt med alle andre. Man kan ikke huske noe fra sitt forrige liv, eller ha erfaringer fra før.

Men tolker jeg deg rett ,så er det "sjelen" som er ditt virkelige jeg, og kroppen er bare et skall som man bruker(utnytter) for å lære sjela(sitt virkelige jeg) ting?

Og er det ikke livet på jorden som man virkelig lever og kan utrykke glede og et godt liv ?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Arven »

Det viktigste er her og nå ! Selv om dette livet er en skoleklasse og føyer seg inn i rekken av de andre trinnene, er ikke livet noe man skal ta lett på.
Å leve, med alle gleder og tunge vanskeligheter som kommer, er jo selve grunnen for å være her. Det finnes lite læring i et liv som leves sorgløst !
Så ta tak i det du sliter med, ta ansvar for det livet du har valgt ! Sørg for at alt som har skjedd hittil, som har ført deg dit du er nå, ikke har vært forgjeves !!
Livet etterpå kommer, når tiden er inne :)
Antall ord: 109
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kaptein Deca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Apr 2012 12:30
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Hus

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Kaptein Deca »

Anabole Steroider er ikke bra...
Sist redigert av Kaptein Deca på 24 Okt 2012 00:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av FFlower »

Selvmord er jo en konsekvens av negative opplevelser i livet, så for meg blir det rart å se på selvmord som noe som ikke er "meningen" for enkelte hvis dere skjønner. Det skal en stor tankeprosess til før en person velger å ta selvmord og for de som velger denne utveien ville jeg tro at det var deres skjebne. Alle har vel en skjebne uansett om det er å døden ved eget valg eller for eksempel alderdom.

Jeg syntes det blir feil å tenke at en som tar selvmord får straff for dette. Det er ikke av ingen grunn at man velger å ta sitt eget liv. Det er vel fælt nok å gå gjennom det som fører til et selvmord.

Jeg tror ikke det er så annerledes etter døden for de som tar selvmord, jeg. De har gått gjennom ting som de kan ta til lære i sitt neste liv og jeg tror de går gjennom en prosess som alle går gjennom etter døden.
Antall ord: 171
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Selvmord-konsekvenser ?

Innlegg av Svartepus »

Her er ei som påstår hun fikk "straff" for å ta selvmord. Nå vet man ikke om hun lyver eller snakker sant. Det er jo også en mulighet for at NDO blir preget av sinnsstemningen man har i det man dør og/eller personlig tro. Uansett en ganske interessant utgave av helvete.

bWjH8hAFYkw
Antall ord: 55
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links