Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEt typisk tilfelle hallusinasjoner?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av kristiane »

Vil aller først få si hei hei til dere. Har ikke skrevet her på lange tider,men kikker innom:)
Her har det vært stille i lange tider nå,og det er helt ok.
Men jeg hadde lyst til å fortelle om min datter på 24,som har ligget temmelig dårlig av kyssesyke på sykehus,en tid. Hun fortalte nemlig om noe merkelig hun opplevde en kveld hun lå i senga på sykehuset,og sier til meg at det skremte henne skikkelig...

Hun hører plutselig stemmen til det hun mener er en eldre dame. Denne damen snakker til henne,men datteren min svarer ikke. Men denne damen gir seg ikke før hun svarer henne,og den gamle damen lurer på hvordan det egentlig er med henne. datteren min mener at stemmen kommer fra bak henne i senga,og når hun først svarer så "gir hun seg med maset". Selv fikk hun en følelse om at det virkelig var noen der,og hun merket også flere ganger at det tasset rundt henn,noen ganger. Jeg fortalte henne at både sykdommen i seg selv,utmattelsen og medikamenter kan framkalle hallusinasjoner,men dette var det eneste tilfellet med stemme. hun hadde noe få visuelle hallusinasjoner som hun snakket med lgene om,men sier at denne var så spesiell. Kanskje oldemor passet på:) ?
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av jeditrond »

Ikke umulig at det var oldemor eller en annen hjelper som hilste på. Er det noe de på den andre siden vil informere om eller lignende så pleier de ikke gi seg før de får svar. Har merket det selv :D
Antall ord: 42
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

- Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av kristiane »

Tenkte litt på dette jeg også,at det kaaaanskje var noen fra åndeverdenen der,i og med at datteren min oppfattet denne eldre damen som masete. Og det med at det kanskje var hennes oldemor var bare noe som slo meg:)

Nå var hun jo som sagt preget av sykdommen og medikamenter,og det kan gjøre sitt,men datteren min syntes opplevelsen var både merkelig og spesiell ;)
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av jeditrond »

kristiane skrev:Tenkte litt på dette jeg også,at det kaaaanskje var noen fra åndeverdenen der,i og med at datteren min oppfattet denne eldre damen som masete. Og det med at det kanskje var hennes oldemor var bare noe som slo meg:)

Nå var hun jo som sagt preget av sykdommen og medikamenter,og det kan gjøre sitt,men datteren min syntes opplevelsen var både merkelig og spesiell ;)
Hvis det var noe som slo deg, altså kom som lyn fra klar himmel nærmest, så er nok det med at det var oldemor riktig :) Og de på den andre siden kan være masete når de vil noe, noe som er viktig. Har opplevd det selv et par ganger med beskjed jeg skulle viderebringe til en venninnen, trodde først det var vill fantasi den beskjeden som kom, så jeg ignorerte den. Men masingen fortsatte om at "nå setter du deg foran pc'n og sender ei melding til henne!". Når jeg hadde gjort det ble det stille :D
Antall ord: 173
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av Isan »

Jeditrond, er nysgjerrig: Fikk du noen tilbakemelding fra venninnen om at det ga mening for henne? Du behøver sjølsagt ikke å gå inn på noe konkret!
Antall ord: 27
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

- Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av kristiane »

Nå har jeg vært på noen dagers besøk hos min kjære datter,og ser at hun fremdeles er preget av sykdommen sin og at hun nok må regne med ei god stund å komme til hektene igjen.
Men hun begynte å snakke om denne episoden med "den gamle masete damen". Giruttrykk for at dette virkelig har satt seg fast i hennes hukommelse. Hun forteller at etterat hun hadde svart henne,så "Var det akkurat som om hun fremdeles befant seg i rommet",sier hun. Og datteren min fortalte en ting til mens jeg var der:
Da hun kom hjem og kom inn på kjøkkenet,blinket det i taklyset. Hun bet seg ikke noe spesielt merke i dette,men syntes det var litt snålt at taklampa på stua også blinket da hun gikk inn dit.
Hun har aldri trodd på aranormale ting overhodet,men disse oplevelsene har tydelig satt sine spor i henne. Begge disse nevnte taklampene blinket da hun kom nær der de var i taket. Hun sier at hun føler det som om noen passer på.
Ville bare dele denne snodige historien med dere også :vink
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:Jeditrond, er nysgjerrig: Fikk du noen tilbakemelding fra venninnen om at det ga mening for henne? Du behøver sjølsagt ikke å gå inn på noe konkret!
Ja, fikk tilbakemelding noen timer etterpå jeg hadde sendt beskjeden via Facebook. Hun ringte meg og bekreftet at beskjeden stemte ift. det hun hadde spurt meg om tidligere. Hun kunne ikke bekrefte eller avkrefte om denne personen det gjaldt hadde dratt dit jeg hadde fått beskjed om, men resten av beskjeden stemte :D

Har hatt flere sånne opplevelser nå den siste tiden, som f.eks. noen møbler som min mor hadde som var fulle av "tung" energi. Har forsøkt å rense dem selv om jeg har fint lite erfaring med dette, det skal ha hjulpet. Min mor føler seg mye mindre tungpustet selv om hun er helt "dedd i desa"-forkjølet akkurat nå og energinivået hennes er også for oppadgående. Så for min del er det nokså tydelig beskjed fra hovedhjelperen min om hvordan hjelpe familien med para'n type "problemer" :D
Antall ord: 176
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av Isan »

jeditrond skrev:Ja, fikk tilbakemelding noen timer etterpå jeg hadde sendt beskjeden via Facebook. Hun ringte meg og bekreftet at beskjeden stemte ift. det hun hadde spurt meg om tidligere. Hun kunne ikke bekrefte eller avkrefte om denne personen det gjaldt hadde dratt dit jeg hadde fått beskjed om, men resten av beskjeden stemte :D
Takk for svar :) Interessant.
Antall ord: 59
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

- Et typisk tilfelle hallusinasjoner?

Innlegg av sliten »

Jeg lå på oppvåkningen etter en operasjon med narkose, og etter det ble jeg trillet inn på rommet jeg skulle være på et par dager. Så lå jeg der og døset. Men jeg fikk ikke ro. Jevnlig, akkurat i det jeg var i ferd med å sovne, så kom det en kamerat av meg inn og stilte seg ved vinduet og begynte å snakke og var plagsom i den betydningen at han holdt meg våken slik at jeg ikke fikk sove. Han ble i noen minutter og gikk. Og ikke før var jeg på vei inn i soveland, før han kom igjen. En halv dag drev han på sånn.
Poenget er at han var flyttet til utlandet et års tid tidligere, og det var et- for å vise til overskriften på denne tråden - typisk tilfelle av hallusinasjon. Etter at jeg var kommet hjem, skrev jeg brev til ham og takket for at han hadde vært så flink til å besøke meg - om enn noe plagsom - og han fikk seg en god latter. Han hadde ikke tenkt på meg, ikke gjort seg noen anstrengelser verken fysisk eller mentalt for å komme i kontakt med meg. Og jeg hadde ikke tenkt på ham før hans tilsynelatende besøk.
Så jeg vil nok anbefale en god posjon avslappethet når det gjelder stemmer og besøk og visjoner i forbindelse med sykdom, operasjoner, feber - kort sagt, sykehistorier.
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links