Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenTrondheim UFO

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Trondheim UFO

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev:JORDEN ER FLAT..!

Dette var en gang en vitenskapelig sannhet..
Det har det faktisk aldri vært. Mange såkalt vanlige mennesker trodde cirka noe sånt. Men så lenge vi har hatt noe som er i nærheten av hva vi med noen rimelighet kan kalle vitenskap - og i denne sammenhengen er nok det en 2-3.000 år - har de kretsene vært klar over at Jorda ikke er flat.
Når oppstod "vitenskapen"? Jeg vet det er snakk om at oppfatningen om at jorda var flat kalles en "førvitenskapelig forestilling" og at det lenge før år 0 ble framlagt påstanden om at jorda faktisk var rund. Det tok alikavel noen hundre år før dette ble akseptert, i Kina f.eks trodde de jorda var flat fram til 1600-tallet.. :)
Men med tanke på nedtegnelser og funn fra før "førvitenskapelig tid" er kanskje betegnelsen førvitenskapelig både misvisende og litt arrogant?

Samtidig viser det jo at man har vært uenige siden "tidenes morgen" og at sannheter kommer og går. Når det kommer til muligheten for intelligent liv i verdensrommet er det tydelig at mange utover den vanlige mannen i gata er åpne for dette. Heldigvis er vitenskapen i stadig utvikling selv om enkelte holder innbitt fast i gamle "sannheter".
Antall ord: 225
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- - Trondheim UFO

Innlegg av Tyrell »

Bearchild skrev:Hadde forskere ment det ikke eksisterte intelligent liv "der ute" hadde de neppe brukt milliarder av kroner på utstyr og årevis med intens lytting etter signaler utenifra. Selv om disse enorme antennene rundt om i verden blir brukt til å lære om astronomiske hendelser blir de også brukt helt åpenlyst i "Search for Extra-Terrestrial Intelligence".
SETI-instituttet (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) leter etter signaler fra andre teknologiske sivilisasjoner,men astronom og talsmann for SETI,Seth Shostak tror ikke vi har hatt besøk av utenomjordiske.

Bare for å presisere så betviles det ikke at det kan finnes liv "der ute",men til at disse allerede har besøkt jorden,og siden vi mangler bevis på det så involverer SETI seg ikke i ufo historier og tar ikke disse særlig seriøst skulle jeg tro...
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Trondheim UFO

Innlegg av Isan »

Bearchild skrev:Når oppstod "vitenskapen"?
Tja, si det? ---- (lang tankestrek) Det har selvfølgelig gått gradvis, jeg vet ikke på hvilket punkt vi bør si at det definitivt var blitt vitenskap.
Men med tanke på nedtegnelser og funn fra før "førvitenskapelig tid" er kanskje betegnelsen førvitenskapelig både misvisende og litt arrogant?
Det skal du ikke se helt bort fra, nei :)

Kuriositet:
Tyrell skrev:... men astronom og talsmann for SETI,Seth Shostak tror ikke vi har hatt besøk av utenomjordiske.


Morsomt at mannen heter Seth til fornavn ;) (kunne ikke dy meg :) )
Antall ord: 98
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - Trondheim UFO

Innlegg av Jeppski »

Tyrell skrev:
Bearchild skrev:Hadde forskere ment det ikke eksisterte intelligent liv "der ute" hadde de neppe brukt milliarder av kroner på utstyr og årevis med intens lytting etter signaler utenifra. Selv om disse enorme antennene rundt om i verden blir brukt til å lære om astronomiske hendelser blir de også brukt helt åpenlyst i "Search for Extra-Terrestrial Intelligence".
SETI-instituttet (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) leter etter signaler fra andre teknologiske sivilisasjoner,men astronom og talsmann for SETI,Seth Shostak tror ikke vi har hatt besøk av utenomjordiske.

Bare for å presisere så betviles det ikke at det kan finnes liv "der ute",men til at disse allerede har besøkt jorden,og siden vi mangler bevis på det så involverer SETI seg ikke i ufo historier og tar ikke disse særlig seriøst skulle jeg tro...
Igjen får Tyrell sagt det. Det er en grunn til at vi har et felt som heter astrobiologi, det er vel heller få forskere som ikke er åpne til at det er liv andre plasser enn jorda.

Og amatør astronomer bruker mye tid på å studere himmelen. Hvor de fleste UFO-oppdagelsene blir gjort Happe. Det er et fåtall av disse som har tilgang til observatorier med 50m diameters speil og lignende.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Trondheim UFO

Innlegg av Arven »

Kjedelig at trådstarter ikke legger inn bilde, men bare slenger ut noe og blir borte !
Antall ord: 16
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Trondheim UFO

Innlegg av Bearchild »

At mange forskere er åpne for at det finnes utenomjordisk liv er noe helt annet enn at noen tror det finnes intelligente livsformer der ute. Der er det mange som setter seg på bakbeina! :)
Astronomer, amatører og andre, er vel i hovedsak på jakt etter andre ting enn UFOer. Noen ganger kan det være en fordel med en vanlig kikkert, eller for den del bare øynene dersom man ønsker å dekke et stort område. De store teleskopene er gjerne fiksert mot bestemte områder langt unna og man kan fort gå glipp av det som skjer "rett foran nesa" på en.. ;)

Utfordringen for SETI- og alle andre- er jo at man ikke har noen anelse om hva man egentlig ser/ hører etter!
Antall ord: 125
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Trondheim UFO

Innlegg av galaxy - sluttet »

Bak0y skrev:Det har nå gått ca 30 minutter siden jeg og samboeren betraktet noe uforklarlig i himmelen.

Vi hadde vært ute å luftet hundene og skulle kjøre hjem. Vi bremset ned til et lyskryss(TONSTADKRYSSET) og jeg så noe som flydde med retning VEST, ved første øyekast så jeg på det som et fly og tenkte ikke over det. Men så beit jeg meg merke i at "flyet" hadde en så spesiell fart...mye raskere enn et vanlig fly og med en helt annen "måte å ta seg fram på". Objektet/prosjektilet var også ekstremt glinsende og avlangt. Den gjennskinnte sola noe enormt!! Objektet fløy bortover et stykke(ca 15.sek) før den forsvant og fadet inn i ingenting.

Hadde det vært noe forklarlig, så hadde vi fortsatt sett objektet på vei vestover, men i dette tilfellet var det ikke sånn!! I dag var det klarvær, og full sol. SÅ, det vi betraktet vistes med andre ord svært godt. Det forsvant ikke bak en sky eller noe sånn. Vi var to som var vitne til dette objektet, så det gjør bevisene for synet sterkere....


Jeg tenkte kanskje det var et jagerfly, men måten den forsvant på er det mest uforklarlige. Den var akkurat like "naturtro" som et fly ved første øyekast, men at fly forsvinner i løse luften er for meg uforklarlig...På størrelse med et lite fly, jagerfly eller helikopter...

Har lest inn på disse forumene før og la merke til at det var en som hadde sett en UFO med lignende utseende som det jeg så.

Det er flaut å si det, men synet lignet noe helt sinnsykt på denne:
Det virker for typisk, men denne lignet utrolig...


http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... g&dur=2353

Artig med tilbakemeldig hvis noen gidder å ta seg tid til det:)

Den linken du la ut virker ikke ... prøv å lime den inn på nytt, lurt å dobbeltsjekke hver gang man legger en link på paranormal at den ble riktig etterpå . .
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Trondheim UFO

Innlegg av Lilja »

Bruk URL-tag på linker, så er problemet løst ;)


*spore inn igjen*
Bilde
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links