Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisHPV-vaksine

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Noen som vet noe om Hpv-vaksine, den som nå tilbys til tolvåringer for å skulle beskytte mot livmorhalskreft? Eldstebarnet får denne i løpet av dette skoleåret, dersom vi ikke velger å takke nei, og jeg aner virkelig ikke hva man skal si om dette.
Jeg vet av erfaring at å google sånt skremmer mer enn det informerer...
Jeg er ikke ute etter nok en "vaksiner er djevelens verk"-debatt, men har et håp om at noen av dere klokinger her inne har noen fornuftige innspill.

Det siste jeg leste om den, var at tre nye rapporter viser at vaksinen er trygg, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det...
http://www.dagbladet.no/2012/10/14/nyhe ... /23870279/
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Arven »

Selv om myndighetene har gått ut med et vaksinasjonsprogram, er det fremdeles usikkerhet rundt den fordi man har ikke fulgt vaksisnen og ettervirkninger/bivirkniner/skader over lengre tid og vet derfor lite om den.
En annen sak er at denne vaksinen bare beskytter mot to typer virus som kan gi livmorhalskreft, ikke mot alle, slik at risikoen er der uansett.
Selv den mest agressive typen, nr 16 som gir kronisk infeksjon og den høyeste risikoen for kreft, er risikoen likevel bare 4 %,- og ved jevnlige undelivsundersøkelser reduseres dette ytterligere med 90 %
Ca 70-80% blir smittet av HPV i løpet av livet, av disse er kreftrisikoen 1-2 %
Sjansen for å få dette er liten. Den er der, men vi kan ikke beskytte oss for alt.

Jeg ville ikke gitt mine barn denne vaksinen.
Fordi de vet ikke nok om langtidsvirkningene og det er der de som regel finner de grove bivirkningene.
Fordi risikoen for å få Livmorhalskreft er liten og jevnlige undersøkelser beskytter mye mer og gir ingen bivirkninger.
Forekomstene av livmorhalskreft er dessuten synkene fordi vi en flinkere til å gå til jevlige undersøkelser.
Antall ord: 189
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Du skriver akkurat det jeg har tenkt, Arven!

Men jeg syns det er SÅ vanskelig å ta sånne avgjørelser på vegne av ungene mine. Hvilken rett har jeg til å velge for dem, uten å være helt sikker på at det valget jeg tar er det rette? Jeg har en fantastisk evne til krisemaksimering når det kommer til barna, og har brukt en del energi på å tenke på hvordan jeg skal kunne leve med meg selv hvis datteren min får alvorlige bivirkninger av en vaksine som jeg har bestemt at hun skal ta. Vil det være lettere eller vanskeligere å bære det, enn å bære samvittigheten dersom hun får kreft av en type som kunne vært unngått hvis hun bare hadde fått den vaksinen?


Er det rart småbarnsforeldre har frynsete nerver...?
Bilde
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Bearchild »

Synes det er vanskelig med sånne vaksiner jeg. Det er jo en grunn til at disse spørsmålene dukker opp.. :bandit
Arven oppsummerer det bra. Til syvende og sist dreier det seg om å se risikoene opp mot hverandre og ta et valg man kan stå for og også være klar for å måtte stå opp for. Jeg valgte å takke nei til en vaksine på min datters vegne for et par år siden, noe som ikke gikk upåaktet hen og jentungen ble selvsagt spurt om grunnen til avslaget.

Nå hadde jeg lest meg opp godt i forveien (nei, ikke på "vaksinehysteridokumentasjon") og var trygg på valget (og jentungen var enig). Jeg hadde egentlig håpet helsesøster skulle spørre meg og ble egentlig ikke overrasket over at det kom en reaksjon. Vaksiner er noe alle tar, sånn er det bare. Hvis man tenker selv, stiller spørsmål og har egne meninger er man hysterisk. :roll:
Nå var dette en annen type vaksine som fint kan tas senere hvis behovet melder seg, sånn sett var det muligens litt ansvarsfraskrivelse fra meg..? Å bestemme at hun får ta valget selv når hun blir voksen og kanskje vil reise til den kanten av verden der dette er et aktuelt problem.

Det er helt naturlig å ville beskytte avkommene som best vi kan utifra hva vi vet om de forskjellige risikoene og man kan vel ikke gjøre annet enn å innhente informasjon og tenke nøye over valget.
Antall ord: 249
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Jeppski »

http://www.informationisbeautiful.net/2 ... v-vaccine/ Denne setter ting litt i perspektiv. Men siden det er et valg du må gjøre, vil du vel ha mer nøktern fakta enn akkurat dette. Vil nok bare anbefale deg å søke litt på google etter "hpv vaccine" Men da unngår du selvfølgelig sider som vactruth osv. CDC har mye statistikk, wikipedia-siden henter vel mest info fra cdc, kanskje noen andre plasser. Media har også en tendens til å få ting til å høres mye verre ut enn det egentlig er. Ihvertfall når det kommer til ting som har med naturvitenskap å gjøre.

Det er uansett du som må ta valget, og Internett er et bra verktøy til å finne både bra og dårlig informasjon.

Vet ingen her vil ha en slik diskusjon igjen, men Bear. Det er kanskje greit å ikke ta noen vaksiner for veldig sjeldne sykdommer. Men jeg håper virkelig ikke det er slik at fordi du "tenker og stiller spørsmål, har egne meninger" at du er imot alle vaksiner. Når det kommer til akkurat dette, er jeg glad jeg er en sheeple. Hvis du vil svare kan du vennligst ta det på PM?
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Jeppski skrev:http://www.informationisbeautiful.net/2 ... v-vaccine/ Denne setter ting litt i perspektiv. Men siden det er et valg du må gjøre, vil du vel ha mer nøktern fakta enn akkurat dette. Vil nok bare anbefale deg å søke litt på google etter "hpv vaccine" Men da unngår du selvfølgelig sider som vactruth osv.
Det som er "problemet" mitt, er at jeg ikke aner hvilke sider det burde være en selvfølge å unngå. ;) Finnes det ingen nøytral informasjon? Jeg kan da ikke være den eneste i verden som mener at det finnes både negative og positive ting ved vaksiner? Jeg har inntrykk av at all informasjon er veldig preget av å være enten veldig positivt eller veldig negativt vinklet.

Enten er du for vaksiner generelt, eller så er du imot vaksiner. Ferdig med det, liksom.

Hva med alle oss som er midt i mellom et sted? Vi som gir ungene våre trippelvaksine og MMR, og er takknemlige for at vi slipper å bekymre oss for meslinger og røde hunder, men som ikke ukritisk dytter innpå alt som siden måtte dukke opp av "medisinske nyvinninger"?


*sukk*
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Bearchild »

Bioteknologinemnda har noen uttalelser om vaksinen på nettsiden sin. Jeg ville trodd det var en instans man kunne sette sin lit til, men det er neimen ikke enkelt å vite hvem man bør/ kan stole på.. :dontknow
Sånn sett er ikke Google så mye bedre enn å spørre "hvem som helst".
Antall ord: 51
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Arven »

Det er vanskelig å ta et valg for andre og du risikerer å sitte med skyldfølelse uansett. Men jeg tenker at en vaksine må sees opp mot
- hvor lenge den er blitt gitt slik at vi vet senvirkninger
- hvor stor risikoen er for å få sykdommen

Det ER faktisk ikke så fryktelig mange som får denne krefttypen selv om alle er en for mye og antallet er synkende. Ikke pga vaksine,- men på grunn av at unge jenter og damer er blitt flinkere til å gå til gynikolog jevnlig og ta prøver.
Hadde vaksinen dekket alle typer hadde jeg lent meg mer mot et ja, men den gjør ikke det engang.
Å ta en vaksine som ikke dekker alle typer, for en sykdom man har 1-4 % sjanse for å få, en vaksine man ikke vet senvirkningene av, syns jeg veier tungt på nei skålen.
De vil at vi skal ta vaksinene og jeg er ofte for å gjøre det, men da på vaksiner vi faktisk vet noe om. Bare se hvor mange som har blitt syke og fått livet ødelagt av narkolepsi etter svineinfluensaen.
Jeg ville sagt nei, og lært opp jentene mine til å gå jevnlig til undersøkelse fra de er blitt seksuelt aktive.
Når dette er sagt er det lett å være etterpåklok. Du må ta den avgjørelsen du kjenner inni deg er den beste for deg og dine. Mer får du ikke gjort.
Vi får ikke helgardert oss her i livet,- desverre
Antall ord: 252
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av keke »

http://www.naturalnews.com/Report_HPV_Vaccine_0.html
This report reveals startling facts about the HPV vaccine that most people will find shocking:

• How it may actually increase the risk of precancerous lesions by 44.6 percent.

• The FDA has, for four years, known that HPV was not the cause of cervical cancer.

• Why mandatory HPV vaccination policies may cause great harm to young girls.

• Why HPV infections are self-limiting and pose no real danger in healthy women

• Little-known FDA documents that reveal astounding facts about Gardasil

• How Big Pharma promoted its Gardasil vaccine using disease mongering and fear mongering


Learn more: http://www.naturalnews.com/Report_HPV_V ... z29gWrV42U
Antall ord: 113
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av keke »

Så for å berolige dere litt til søk litt på Produsent av denne totalt unødvendige og farlige vaksinen..

Se om du kan finne tidligere ansatte og rettsaker som pågår..

Hvordan de har snusket med vaksiner som Alle barn måtte ta før- laget falske studier og pyntet på tall - ... De er en gjeng grådige Onde mennesker.- Helst ønsker de at dine barn skal få så mange sykdommer som mulig - som er "kurerbar" som du kan leve med til du dør- når du bikker 60 er du på blodtrykks medisin, kolesterol mm.. Fra fødsel til Grav . om dere har problemer med å fatte det så kan dere feks se på "søster" selskapet Eli lilly & co - hvem som sitter med eierskap og i styre.. det er noen kjente krigsforbrytere der så det må jo fungere ennå mer beroligende..

Zyprexa - Prozac er gode innføringer på hva disse selskapene er i stand til å gjøre mens alle ser på å ingenting gjør... førstnevnte brukes av 12 000 nordmenn ... Hørt noe i media om den pågående rettsaken? Sistnenvte : Prozac er relansert som ADHD medisin nytt navn noen ubetydelige endringer og viiips* magisk så har du et preparat som en del barn får...

http://www.corpwatch.org/article.php?id=14401
Antall ord: 219
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Svartepus »

Jeg svelger ikke rått uttalelser fra noen som skal selge boka si (ene linken til keke). Det er ikke et hakk bedre enn at produsenten av vaksinen uttaler seg. Penger er penger, og selv de som roper høyest om å frigjøre mennesker og "ikke følge saueflokken" liker lukten av penger og smører tjukt på for å lure folk. Trust no one, tenker jeg. Ihvertfall ikke fullt ut.

Synes Lilja har en fornuftig holdning som velger å gå åpensinnet inn i dette og prøve å finne svar. Det er nok fordeler og ulemper med både å ta vaksine og å la være. Tror aldri du finner svaret på spørsmålet ditt, Lilja. Du må nok bare veie for og i mot, satse og ta fart.

Her er en link som sier noe annet enn keke sine (sånn for balansens skyld):

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 17170.html
Antall ord: 151
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av keke »

Merck needs this financial shot in the arm to offset liabilities caused by Vioxx, its arthritis drug that may have caused almost 28,000 deaths, according to FDA estimates. Merck now faces some 4,000 lawsuits and potentially billions in payouts. In one Texas liability trial, lawyers produced documents and e-mails from Merck scientists discussing Vioxx's potential heart risks as early as 1997, more than two years before it went on the market.


www.naturalnews.com og www.corpwatch.org

hvilken bok?

Vi snakker ikke om Trust NO one.. Jeg sier bare at disse selskapene er skyldige i massevis av DØD og LIDELSE ! ! Det er fakta.. Ikke noe EN som prøve å selge en bok sier... selv om det finnes mange eksempler på det... Dr.Johan virapen f.eks tidligere ansatt i Eli Lilly...



v58uFxhK5qM Dette er Paul Check - lytt for gode råd
Antall ord: 147
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - HPV-vaksine

Innlegg av Svartepus »

keke skrev:
hvilken bok?
Denne boka/rapporten/salgsbare skriftlige greia:
Bilde
keke skrev:Vi snakker ikke om Trust NO one..
Ikke "vi" kanskje, men jeg gjorde det. Jeg mener man i mange tilfeller bør tenke litt "trust no one".
Antall ord: 39
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Aglaia
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 84
Startet: 16 Sep 2011 14:08
12
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Aglaia »

Jeg har ingen annen kunnskap om denne vaksinen enn det jeg har lest. Nå har jeg heller ikke barn, så jeg kan vel si at jeg ikke misunner dere som har og må ta stilling til dette her.

Jeg er en av den ekstremt lave %- andelen som har hatt livmorhalskreft. I og med at jeg aldri har kunne få barn, fikk jeg beskjed om at siden jeg ikke hadde født, så trang jeg ikke ta celleprøve mer enn hvert 2. år. Dette viser seg nå å være helt feil!! De har nå funnet ut at det er kvinner som ikke har født (men dog er seksuelt aktive..) må ta denne i allefall hvert år.

Det var under utredningen til fjerning av livmoren min at de fant kreften på meg. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å ta celleprøven det året (i og med at beskjeden lød at jeg ikke trang å ta den hvert år...). Så man kan si jeg takker alle makter for at jeg jeg fikk denne utredningen når jeg gjorde.. Ellers hadde det jo faktisk gått galt. Men det gikk bra. Alt ute og ingen spredning.

Man skulle kanskje tro at jeg, hvis jeg fikk sjansen igjen, ville tatt denne vaksinen. Og dette har jeg faktisk tenkt masse på.. Jeg hadde IKKE tatt den. Til tross for at jeg hadde denne "trøkken". Har en del jenter i stallen som er i denne alderen nå, og har hatt en del mødre som har spurt om råd i så måte, i og med at de vet jeg har vært syk av nettopp dette. Nå er det vel ingen som kan si hva du/ de bør gjøre når det kommer til å bestemme om døtrene skal ha denne vaksinen..
Jeg har pleid å si som Arven her; sjekke meget regelmessig når man først er seksuell aktiv. Og hvis da noen spør hva jeg ville gjort; Jeg ville som sagt ikke tatt den. Men igjen; det er meg. Min personlige mening. Det er ingen som med sikkerhet kan si at denne ikke har bivirkninger som er alvorlige nok, og om den i det hele tatt fungerer.. Dette hjalp vel egentlig ikke noe i det hele tatt.. Men, men. Lykke til med valget & gå for magefølelsen, sier nå jeg
Antall ord: 393

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Takk for at du deler, Aglaia!
(Det var så merkelig, satt akkurat og tenkte jeg skulle rote fram denne tråden igjen, da den plutselig lå under nye innlegg)

Jeg ender nok med å følge magefølelsen, den pleier ikke svikte meg. Foreløpig sier den klart og tydelig nei, men jeg har fortsatt litt tid til å ombestemme meg, og tillater meg å gjøre det dersom det etter hvert føles riktig! ;)
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links