Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisHPV-vaksine

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Jeppski »

Ja, da har jeg sett litt på hva fhi, og statens legemiddelverk har å si om saken. La oss nå se.

Dette er fra FAQ fra fhi sine sider (LINK) Spørsmål: Hvilke bivirkninger har vaksinen?
Svar: "Vanlige bivirkninger er lokale reaksjoner som smerter, rødhet, hevelse og kløe på vaksinasjonsstedet. Kortvarig feber, hodepine, magesmerter, diaré, kvalme/oppkast eller uvelhetsfølelse er også vanlig, men i vaksinestudiene var det nesten like vanlig hos de som fikk ”narrevaksine”. Besvimelser kan forekomme, som ved annen vaksinasjon. Det er også rapportert sjeldne tilfeller med allergiske reaksjoner i form av utslett og kløe raskt etter at vaksinen er gitt. I svært sjeldne tilfeller kan mer alvorlige allergiske reaksjoner oppstå. Helsepersonellet som er til stede er forberedt på å takle slike situasjoner."

Så viser svaret til en rapport Statens legemiddelverk har gitt ut (LINK) Her står det: "Det er så langt i vaksinasjonsprogrammet meldt inn 360 bivirkningsmeldinger. I all hovedsak (94 %) betegnes bivirkningene som lite alvorlige." Men her anbefaler jeg virkelig dere til å trykke på linken for å se på de alvorlige bivirkningene, og hvor mange det var som fikk vaksinen. Denne (LINKEN) er også litt grei å se på.

Så til et annet spørsmål på fhi sine sider: Kan vaksinen være farlig?
Svar: "Vi har mye kunnskap om HPV-vaksinenes trygghet både fra de store vaksinestudiene og fra vanlig bruk, mer enn det som har vært vanlig når vaksiner innføres. Totalt er over 74 mill. doser HPV-vaksine distribuert siden 2006 og sikkerheten av vaksinene overvåkes nøye. Det er ikke holdepunkter for økt forekomst av kroniske sykdommer (diabetes, autoimmune sykdommer) i vaksinegruppen sammenlignet med gruppen som fikk ”narrevaksine”. Det er heller ikke holdepunkter for at vaksinen kan gi Guillain-Barrés syndrom (nevrologisk sykdom). Det er meldt dødsfall i tiden etter vaksinasjon, men det er ingen holdepunkter for at vaksinen var årsaken til disse (infeksjoner og blodpropp hos P-pillebrukere vanligste årsaker)."

Nå håper jeg at dette gir et mer balansert perspektiv på saken, og jeg sier ikke at du bør gjøre enten det ene eller det andre. Jeg håper også at dette var en unødvendig post, og at du har sjekket alt dette før. Dette var uansett det jeg fant etter et veldig kjapt søk på nettet, fra ganske sikre kilder.
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av keke »

Some empowering facts you may not know about the human papillomavirus and Gardasil:

1. First, the basis is wrong. HPV by itself does not cause cervical cancer. Evidence shows it takes a combination, or co-infections – multiple viruses or virus/bacteria combinations to cause cervical cancer. Examples include Epstein Bar virus, HIV, and Chlamydia, along with HPV.

2. Birth control pills and other hormonal drugs also increase the risk of HPV.

3. It has never been proven that the HPV vaccine prevents cervical cancer. There is no scientific evidence of any kind.

4. There are over 100 strains of HPV, only about 15 of which can contribute to cervical cancer.

5. HPV vaccines only include two to four strains, leaving you open to more than two-thirds of the dangerous strains. You will still need to get routine screenings for cervical cancer.

6. You don’t change or reduce the incidence of cancer by receiving the vaccine. Studies show that the human immune system develops resistance to the strains given in the vaccine, allowing others to become predominant.

7. The CDC website states that the human body’s immune system clears HPV within two years, 90 percent of the time (70 percent in one year). Without the vaccine.

8. One of the most powerful connections proven to increase the risk of cervical cancer is smoking. Women who smoke have 2.3 times higher incidence of the precancerous lesions that lead to cervical cancer.

9. Diet is key. A poor diet increases risk while a diet that includes high amounts of vitamin B12 and folic acid have a 79 percent reduction in HPV infections and cervical cancer. Vitamin C, curcumin, quercetin, and other flavonoids are powerful inhibitors against cervical cancer.

10. Dietary combinations have been proven to have far greater effect against HPV than any vaccine.

11. All the marketing assertions are false. It is one of the largest, most harmful medical hoaxes of our time.

12. Officially, the vaccine has been associated with approximately 100 deaths, and 500 have been left permanently disabled.

13. Those numbers are based on voluntary reporting, which historically means only two to ten percent of cases are represented. The vast majority of cases are never reported. So, conservatively, 5,000 young girls and women have been harmed by the vaccine.

14. Cervical cancer is one of the rarest cancers in the U. S., with 12,000 cases reported per year and 4,000 deaths.

15. The number of girls and women that experience serious complications from the vaccine meets or exceeds the number of deaths.

16. Side-effects include: Multiple sclerosis, encephalitis, blindness, pericarditis, coma, and death among many others.

17. The vaccine Gardasil was “fast tracked.” This was illegal. The FDA requires new vaccines to undergo testing and a waiting period of 4 years. Gardasil was developed and on the market in 6 months, with FDA approval.

18. Texas governor Rick Perry tried to force all girls in Texas entering the sixth grade to receive the vaccine in 2007, despite the fact that the incubation period for HPV averages 20 years with the median age of sufferers being 48. He mandated it over the legislature’s objections.

19. People thought they were required to receive the vaccine, but that too was untrue as it wasn’t an actual law.

20. Perry received huge amounts of money from the manufacturer.

21. Perry’s former chief of staff became a hired lobbyist for Merck, the maker of Gardasil in 2009, exposing the connection to the pharmaceutical giant, and the motivation for pushing the vaccine.

22. The Texas Legislature overturned Perry’s executive order requiring girls to get the vaccine due to the huge backlash from the public. However, the precedent had been set, and other states and countries began to follow suit.

23. Pap smears alone prevent over 80 percent of cervical cancer. A yearly pap smear reduces your chance of getting cervical cancer to .002 percent.

24. HPV vaccines have been illegally administered to millions without informed consent as the risks are rarely disclosed.

25. What people don’t know is that there are Informed Consent laws that are there to protect patients. They provide a legal strategy for people who have experienced vaccine damage.

26. Vaccine manufacturers do not want doctors to discuss and disclose the risks associated with vaccines because they don’t want people to realize they can opt out. This has been documented in multiple medical journals. Yet it is illegal for doctors NOT to disclose the risks.

27. The vaccine was only tested on 21,000 girls and women before being pushed on millions of children, teens, and adults worldwide, according to the FDA website.

28. The FDA website has no mention that the vaccine was ever tested on males, yet the CDC says the vaccine is “recommended for all teen boys and men through age 21.”

29. The Informed Consent laws also address questions about the efficacy of vaccines. Meaning you have a right to ask questions and receive answers about how well it works, why you should allow it to be administered, as well as the risks.

30. Vaccine manufacturers have gone to the legislature(s) to get a law passed that you cannot sue over vaccine complications. But, you can sue. (http://tv.naturalnews.com/v.asp?v=4D703 ... DC4507765C)
Antall ord: 893
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Jeppski skrev: Nå håper jeg at dette gir et mer balansert perspektiv på saken, og jeg sier ikke at du bør gjøre enten det ene eller det andre. Jeg håper også at dette var en unødvendig post, og at du har sjekket alt dette før. Dette var uansett det jeg fant etter et veldig kjapt søk på nettet, fra ganske sikre kilder.
Ballansert i forhold til hva?
Jeg anser meg relativt ballansert i utgangspunktet, men forbeholder meg retten til å være kritisk når det kommer til å putte ting i ungene mine som de ikke har bedt om.

Jeg har lest mye rundtom, og jeg er skeptisk, både til de veldig negative og de veldig positive omtalene. Det handler ikke om å være motstander av vaksiner, det handler om å ta et valg på vegne av ungene mine, et valg som de må bære konsekvensene av, enten jeg velger det ene eller det andre.

Det hjelper lite at det er en lav prosentandel som får alvorlige bivirkninger. For de 6% som rammes, er det ingen trøst i at de resterende 94% slapp unna.


Jeg innrømmer glatt at jeg er skeptisk til helsevesenet og deres såkalte ekspertise, og det er jeg blitt pga dårlige erfaringer! Jeg har opplevd å få både gale diagnoser og feil medisiner. Jeg har sloss for ungene når magefølelsen min har fortalt at det har vært nødvendig, og jeg har alltid dobbeltsjekket både medisiner og dosering før jeg har gitt dem noe. Og det har (desverre) vist seg gull verdt ved flere anledninger!
Antall ord: 275

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Jeppski »

Nå tror jeg du misforstår både meg og statistikken. 360 personer har fått bivirkninger av alle de som er i tabellen, altså alle de som har fått vaksinen, av disse 360 personen har 6% fått det som kalles alvorlige bivirkninger, og blant de 6% står det: "Det er ingen rapporterte dødsfall i Norge, og i de alvorlige tilfellene er pasientene nå i all hovedsak helt friske eller i bedring." I tillegg er man ikke sikker på om alle de alvorlige bivirkningene har en sammenheng med vaksinen.

Det er også synd at du har dårlige erfaringer, og balansert i forhold til det keke kopierer og limer inn fra gud vet hvilke sider. Jeg sier heller ikke noe om motstander av vaksiner, det er ditt valg, du spør om noen vet noe om vaksinen, og jeg gir deg informasjon fra hva jeg anser som sikrere kilder enn hva f.eks. keke har kommet med.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av ludoburgero »

Hvis man skal gå for helt nøytral/objektiv informasjonskilde, vil man jo egentlig ikke kunne ta noen beslutning. Bias vil jo alltid ende på enten for eller imot, om man skal ta et valg.

Jeg resonnerer som regel noenlunde i disse baner i slike situasjoner:

"Er risikoen verdt å ta hvis sannsynligheten for skade er større ved å utføre handlingen (vaksinen) i forhold til risikoen for å la være, og hvor stor er sannsynligheten og disse eventualitetene?"

Noen ganger må man være forebyggende, det er i utgangspunktet konstruktivt. Hvis man derimot ikke ser nødvendigheten, og kun gjør det for eventualiteters skyld trenger man ikke.
Dessverre er det så vanskelig å komme med en fasit her, men hvis det er slik at rundt 3 av 4 vil få HPV, og av DISSE så er risikoen for kreft 1-2%, (av de som har fått vaksinen: 21-22 personer av 360 er mer.) så ville jeg personlig latt være. Dette fordi sjansen er så minimal at en annen type kreft har mange ganger større sjanse for å inntreffe, og da ville jeg ikke klandre meg selv for at jeg hadde utsatt mine døtre for risiko. Det er så veldig mange som får en eller annen form for kreft i løpet av livet, og når vi ser på tallene som ble presentert her i tråden, vil jeg si at det ikke foreligger en reell grunn til bekymring eller handling.

Det er uansett min mening, hvor enn krast det kan høres ut. Jeg forsøker ikke å bagatellisere livmorskreft, men jeg vil på fornuftig vis handle etter reelle sannsynligheter, og ikke basert på en slags lullete trygghetsflørt med vag status bare for at jeg er indoktrinert med frykt fra massemedier.
Antall ord: 297
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Jeppski skrev:Nå tror jeg du misforstår både meg og statistikken.
Jepp, det gjorde jeg :lol: Eller, saken er vel at jeg på død og liv skulle inn med den posten før jeg la meg, og det funker særdeles dårlig å konsentrere seg når man nesten sovner mellom hvert ord. :oops:


Ludo:
Jeg følger tankegangen din, uten problemer!
Mer statistikk:
I Norge er livmorhalskreft den tredje vanligste formen for kreft hos kvinner mellom 30 og 54 år. Denne kreftformen vil ikke utvikles uten en HPV-infeksjon (humant papillomavirus). Det er flere enn 100 typer HPV, og 15 av disse regnes som høyrisikovirus med tanke på eventuell utvikling av livmorhalskreft.
http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/s ... 34347.html
Vaksinen beskytter kun mot HPV-type 16 og 18 som er årsaken til 70 prosent av alle tilfeller av livmorhalskreft. Så da er det fortsatt 30% igjen som ikke dekkes.

For all del, om bare en eneste kvinne slipper unna livmorhalskreft pga denne vaksinen, er det kjempebra!! Men jeg klarer per nå ikke å se at beskyttelsen er verdt risikoen.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- HPV-vaksine

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lilja skrev:Noen som vet noe om Hpv-vaksine, den som nå tilbys til tolvåringer for å skulle beskytte mot livmorhalskreft? Eldstebarnet får denne i løpet av dette skoleåret, dersom vi ikke velger å takke nei, og jeg aner virkelig ikke hva man skal si om dette.
Jeg vet av erfaring at å google sånt skremmer mer enn det informerer...
Jeg er ikke ute etter nok en "vaksiner er djevelens verk"-debatt, men har et håp om at noen av dere klokinger her inne har noen fornuftige innspill.

Det siste jeg leste om den, var at tre nye rapporter viser at vaksinen er trygg, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det...
http://www.dagbladet.no/2012/10/14/nyhe ... /23870279/

Jeg ville stått over en slik vaksine. Den lukter mer av mistenkelighet enn noe annet, iallefall ville jeg selv følt meg mer på den sikre siden ved å stå over, utfordringen blir å stå imot presset og påvirkning fra andre, kanskje.

Vaksine mot å få kreft i livmorhalsen til et barn, høres veldig mystisk ut, syns jeg og er dette noe man trenger ??? Og er det mulig, de andre vaksinene er jo for virus, men kreft ??? hmm

Nøytral info om dette er umulig og få, man vil ikke vite hva som er sant eller ikke, så man må bare ta valg.

jeg ville ikke tatt den vaksinen om det var mitt barn for å være på den sikre sidsen dvs jeg ville følt meg mer sikker uten å få noe merkelig kunstig dyttet inn i kroppen og spesielt siden man vet man bor på en planet det man ikke alltid kan vite om baktanker er ren eller ikke og hva ligger bak sånn i det hele tatt .. skjer jo så mye rart for tiden og innen legemiddelindustrien at man kan jo lure av og til fx det om Codex

Har dere fått med dere at det er rapportert 54 tilfeller av narkolepsi / sovesyke på barn etter svineinfluenavaksinen ?

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8314752
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - HPV-vaksine

Innlegg av galaxy - sluttet »

galaxy skrev:
Lilja skrev:Noen som vet noe om Hpv-vaksine, den som nå tilbys til tolvåringer for å skulle beskytte mot livmorhalskreft? Eldstebarnet får denne i løpet av dette skoleåret, dersom vi ikke velger å takke nei, og jeg aner virkelig ikke hva man skal si om dette.
Jeg vet av erfaring at å google sånt skremmer mer enn det informerer...
Jeg er ikke ute etter nok en "vaksiner er djevelens verk"-debatt, men har et håp om at noen av dere klokinger her inne har noen fornuftige innspill.

Det siste jeg leste om den, var at tre nye rapporter viser at vaksinen er trygg, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det...
http://www.dagbladet.no/2012/10/14/nyhe ... /23870279/

Jeg ville stått over en slik vaksine. Den lukter mer av mistenkelighet enn noe annet, iallefall ville jeg selv følt meg mer på den sikre siden ved å stå over, utfordringen blir å stå imot presset og påvirkning fra andre, kanskje.

Vaksine mot å få kreft i livmorhalsen til et barn, høres veldig mystisk ut, syns jeg og er dette noe man trenger ??? Og er det mulig, de andre vaksinene er jo for virus, men kreft ??? hmm

Nøytral info om dette er umulig og få, man vil ikke vite hva som er sant eller ikke, så man må bare ta valg.

jeg ville ikke tatt den vaksinen om det var mitt barn for å være på den sikre sidsen dvs jeg ville følt meg mer sikker uten å få noe merkelig kunstig dyttet inn i kroppen og spesielt siden man vet man bor på en planet det man ikke alltid kan vite om baktanker er ren eller ikke og hva ligger bak sånn i det hele tatt .. skjer jo så mye rart for tiden og innen legemiddelindustrien at man kan jo lure av og til fx det om Codex

Har dere fått med dere at det er rapportert 54 tilfeller av narkolepsi / sovesyke på barn etter svineinfluenavaksinen ?

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8314752
Hvorfor kan man heller ikke få slike tilbud om vaksine for livmorhalskreft når man er 20 år. Da kan man ta et selvstendig valg, istedet for at mødre skal ta valg for sine barn som selvsagt vil gjøre alt for for å beskytte og ta vare på dem. Samtidig som kan kanskje føler seg presset og at de selv står i motstridigheter om de ikke følger strømmen.
Antall ord: 421

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Det er jo ingen kreft-vaksine! Vaksinen beskytter mot HPV-virus, som igjen kan føre til livmorhalskreft (bl.a) og fordi den ikke tar knekken på virus som allerede er der, må den gis før barna blir seksuelt aktive og utsatt for smitte.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - HPV-vaksine

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lilja skrev:Det er jo ingen kreft-vaksine! Vaksinen beskytter mot HPV-virus, som igjen kan føre til livmorhalskreft (bl.a) og fordi den ikke tar knekken på virus som allerede er der, må den gis før barna blir seksuelt aktive og utsatt for smitte.

Ok sånn ja.
Jeg er blitt skeptisk til vaksine etter det opplegget med svineinfluensa der det var mye mistanker om planlagt pandemiangrep, om det så var bare for å få oss til å betale 3 milliarder for vaksinene eller hva som lå bak for dette. Som sagt; jeg ville ikke latt min datter ta vaksinen.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- HPV-vaksine

Innlegg av galaxy - sluttet »

Nå har jeg lest hva andre har skrevet her + lest mer om den vaksinen. Må og må si meg enig med hva Arven og Ludoburgero skriver. Vaksinen kommer jo fra USA etter hva jeg har lest. Også Keke, selv om det kan virke litt ekstremt i manges øyne. Det virker jo heller ikke som om de vet hvor lenge den vaksinen virker heller, leste jeg på en opplysnings-side fra dem selv. Om du sliter med valg og samvittighet det og stå i valget så tror jeg det er viktig at når man tar et Nei - beslutning, og man begynner å tenke om og hvis på motsatt beslutning så feier man de tankene til side og repeterer de begrunnelsene for seg selv for å ikke gjøre det, og stopper motargumenter inni deg, du skriver jo selv at du får et "nei" inni deg ...


:)
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Jeg forstår hva du mener, galaxy, men dersom jeg bare skulle bestemt meg for at nei var nei, ville det vært unødvendig å be om andres meninger rundt det ;)
Jeg har ikke nok kunnskap om dette, rett og slett, og det må jeg ta hensyn til, all den tid jeg er gitt ansvaret for å ta et slikt valg på vegne av noen andre.

Så jo, akkurat nå er det nei-skåla som er tyngst på vekta, men jeg er åpen for nye opplysninger og villig til å svelge stoltheten og ombestemme meg dersom det senere føles riktig å gjøre.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av ludoburgero »

Litt på sidelinjen; er det én ting de har oppnådd med svine- og fugleinfluensaen og den massive vaksineringen, så er det iallefall å splitte folk i to grove kategorier.

Dette er ikke heldig, spesielt ikke når vi har tabloider og ryktespredere som informasjonskilder.
Enten er det konspirasjonsteorier om griser som vil gjøre mennesker syke, eller så er det konspirasjonsteorier om at samtlige vaksiner skal ta knekken på menneskeheten.

Vi har fullstendig mistet grepet, og vi har ingenting å forholde oss til lenger.
Det er offisielt for lenge siden.
Antall ord: 89
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Du har så rett, Ludde!
Det verste er at jeg kjenner at det ofte er frykt som styrer meg. Jeg lar meg påvirke, og finner ingen informasjon som ikke er mye basert nettopp på frykt, enten den ene eller den andre veien.

Jeg liker ikke å styres av frykt, jeg vil ledes av fornuft...
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av ludoburgero »

Det er ikke motsetninger; det er når man klarer å ta innover seg det faktum at grusomme og fryktelige ting faktisk skjer, at man bør være i stand til å være fornuftig i tillegg. Selv kan en verken klandres alene for å ikke finne pålitelig informasjon, eller for den saks skyld klandres for å være uten evne til å handle fornuftig. Alle ville det om de kunne velge.
(det kan de jo, men om valget var så lett å gjøre som det høres sagt ut, mener jeg, såklart)

At frykt overstyrer fornuften er enda et eksempel på at vi er utstyrt med følelser og hvor mye vi kan la oss lede av disse. Det er bare en bekreftelse på at vi er mennesker, og godt er det.
Ikke all frykt er irrasjonell, men det er kanskje viktigere å forsøke med skepsis istedenfor frykt som heller, som på en måte er sagt med andre ord, er handlingslammende.
Antall ord: 161
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links