Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisHPV-vaksine

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - HPV-vaksine

Innlegg av lighteren »

ludoburgero skrev:
Vi har fullstendig mistet grepet, og vi har ingenting å forholde oss til lenger.
Det er offisielt for lenge siden.
enig.

leste om vaksiner i helgen for å se om det var noe jeg kunne tilføye/bidra med i tråden,
men jeg endte opp som et spørsmålstegn.

alt jeg kan konkludere med er det åpenbare, vaksiner er serious business.
Antall ord: 63
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av ludoburgero »

Partytriks #1:

Har du noen gang forsøkt å nevne Stoltenberg-familiens vaksine-business-forbindelser i diskusjonsforumet på Dagbladet? Du vet, disse kommentarfeltene nedenfor...

Anbefales! Forsøk selv, og se hvor forhatt du blir! Siden Dagbladet har sitt eierskap, delvis, i Arbeiderpartiet så gjør de det meste de kan for å demonisere FrP (jeg stemmer IKKE FrP selv!), og alt de kan for å beskytte Stoltendiktaturet. Jeg synes det grenser til noe sykt at jeg har blitt slettet så mange ganger og at de nå har IP-banna meg for å dra frem saklige innlegg om akkurat hva de driver med. Hvem som helst kan lese seg opp til dette, og det er ikke konspirasjonsteorier:

Det ligger åpent og tilgjengelig på nett at Rockefeller var med på å danne FHI, som igjen er styrt med jernhånd av den mer nøkterne søstera til Jensegutt. At hans far også har aksjer her, er heller ingen hemmelighet egentlig. At de har drevet forretninger med blant annet GlaxoSmithKline og andre vaksineprodusenter er heller ingen hemmelighet. Men det å snakke om det, det er visst strengt forbudt i dette frihetens land... :lol:

Latterlig. Og skremmende, da.
Antall ord: 188
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - HPV-vaksine

Innlegg av Jeppski »

lighteren skrev:
ludoburgero skrev:
Vi har fullstendig mistet grepet, og vi har ingenting å forholde oss til lenger.
Det er offisielt for lenge siden.
enig.

leste om vaksiner i helgen for å se om det var noe jeg kunne tilføye/bidra med i tråden,
men jeg endte opp som et spørsmålstegn.

alt jeg kan konkludere med er det åpenbare, vaksiner er serious business.
Hva var det du leste om da? Mekanikken bak vaksiner, eller slemme Big pharma som lager dem slik at de kan tjene penger? Nå er ikke vaksiner det Big pharma tjener mest penger på da, men pytt pytt. Svineinfluensa-vaksinen har også blitt littegranne hypet opp av mediene også. Men det er ikke å se bort ifra at folk faktisk har fått narkolepsi en kort stund etter å ha fått vaksinen. Jeg synes alle bør se på hva denne (LINK) smarte karen har å si om de mindre alvorlige bivirkningene. Nå skal det også sies at vi har ingen tall over hvor mange som ville ha dødd hvis vi ikke hadde vaksinert, men dette er kanskje et prosjekt for neste epidemi? Men det er så klart heller ikke akseptabelt at noen i det hele tatt har fått narkolepsi av vaksinen. Nei, det er en fin balansegang akkurat det ja.
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - - - HPV-vaksine

Innlegg av lighteren »

Jeppski skrev:
Hva var det du leste om da? Mekanikken bak vaksiner, eller slemme Big pharma som lager dem slik at de kan tjene penger? .
jeg leste i forhold til det trådstarter stiller spørsmål til,
og ikke om farmasiindustriens omsetning.

jeg kan lese og jeg kan ikke se at trådstarter har en interesse av industriens profitt i denne tråden, men
heller hva som er best for dattern hennes.

var det uttrykket 'serious business' som forvirret deg?
du skal ikke ta det bokstavlig, det har ingenting med forretninger å gjøre.
tolk det heller som et uttrykk som indikerer at det ikke alltid er lett å ta en avgjørelse om noe,
i dette tilfellet vaksinering av barna sine.
Antall ord: 121
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- HPV-vaksine

Innlegg av galaxy - sluttet »

Det går vel økonomisk ikke så bra med det kontinentetet på andre siden av havet så er det rart at de panisk prøver å koke ihop *livsviktige* vaksiner til oss alle så de tjener sine penger før de går neden om og hjem- liksom ..
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maabren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 16 Nov 2012 10:48
11
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 16 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Maabren »

Syns Arven har eit godt begrunna svar som eg støtter fullt ut.

Kjem eg over relevant info skal eg prøve å få lagt inn ein link. Lykke til!
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av keke »

XK97CHQZhq0
Antall ord: 1
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Noen som har noe nytt å komme med her? Jeg trodde denne vaksinen skulle gis i fjor, men nå i dag kom lappen fra skolen.
Alternativene er "vi ønsker" eller "vi ønsker ikke at vårt barn vaksineres".
Det finnes ingen rute å krysse av i for "vet ikke" ... :roll:


Jeg kjenner at jeg provoseres av "propagandaen" som drives på skolen. Tolvåringen kommer hjem og forteller at de skal få en kreftvaksine(!!) og at "det lønner seg å ta den nå, for nå får vi den gratis! Hvis vi venter, må vi betale nesten tusen kroner for den!"
Men så må jeg være litt forsiktig med å ikke la irritasjon og stahet styre meg...
AAAAAHRGH!! Bilde
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Jeppski »

Etter å ha blitt indoktrinert enda mer av farmasistudiet vil jeg gå så langt som å si at det er du selv som bestemmer. Sannsynligheten for at det blir noen alvorlige bivirkninger er latterlig små, men jeg vet ikke hva sannsynligheten er for å få livmorhalskreft. Hvis du uansett velger å vaksinere, beskytter du også potensielt andre som ikke har tatt vaksinen. Viruset spres via seksuell kontakt, og menn kan/er bærere, som kan spre det videre.

Det var noen av de positive sidene ved vaksinen. Som vi forøvrig aldri leser noe om i media og av folk her inne.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Takk for at du ballanserer, Jeppski!

Det er alltid fint å få litt av hvert :)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av eile-joha »

Jeg ville latt mitt barn få vaksinen. Jeg vet jo nå selv hvordan livmorhalskreft påvirker kroppen. og den følelsen ville jeg aldri latt mitt barn få om jeg kunne hatt anledning i å vaksinere mot den drittsykdommen.
Men valget er ditt og dette er mitt synspunkt ut fra egen erfaring. :)
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - HPV-vaksine

Innlegg av Svartepus »

Lilja skrev:Noen som har noe nytt å komme med her? Jeg trodde denne vaksinen skulle gis i fjor, men nå i dag kom lappen fra skolen.
Alternativene er "vi ønsker" eller "vi ønsker ikke at vårt barn vaksineres".
Det finnes ingen rute å krysse av i for "vet ikke" ... :roll:


Jeg kjenner at jeg provoseres av "propagandaen" som drives på skolen. Tolvåringen kommer hjem og forteller at de skal få en kreftvaksine(!!) og at "det lønner seg å ta den nå, for nå får vi den gratis! Hvis vi venter, må vi betale nesten tusen kroner for den!"
Men så må jeg være litt forsiktig med å ikke la irritasjon og stahet styre meg...
AAAAAHRGH!! Bilde
Jeg vil tro at det er enklere å fortelle elevene om livmorhalskreft og at denne vaksinen kan være med på å beskytte dem mot krefttypen enn å fortelle om HPV, kjønnsvorter, celleendringer og risiko for å utvikle kreft. Derfor blir det en "kreftvaksine" i mange ungjenters hode, og det er jo ikke helt usant heller. Og vaksinen funker bedre dersom jentene tar den før de debuterer seksuelt, og det er jo egentlig greit å opplyse om at det er gratis nå og koster penger senere. Hadde de ikke gjort det hadde sikkert noen klagd på det i ettertid.

Med tanke på hvor snikende denne kreftsykdommen kan være, tror jeg at jeg ville ha valgt å gi vaksinen til min datter. I mitt hode er sjansen større for å utvikle livmorhalskreft uten vaksinen enn å få narkolepsi, ME eller andre bivirkninger av å ta vaksinen. Men igjen, dette baserer jeg på mine personlige meninger og ikke statistikk eller målt vitenskap. Jeg aner ikke hvor mange som faktisk har tatt vaksinen og utviklet rare sykdommer i ettertid, og man kan bevise at det var på grunn av vaksinen. Det vi vet er at mange kvinner, inkludert unge kvinner, utvikler forstadier til kreft i livmorhalsen og en del utvikler også kreft. Det skremmer meg faktisk mer enn tanken på eventuelle bivirkninger av vaksinen.

Skjønner godt du tviler, Lilja. Jeg er nesten glad for at jeg slipper å ta valget for det er ikke enkelt med alle advarslene i begge leire.
Antall ord: 360
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Jeg er mye enig med dere, men det er feil å si at dette er en vaksine mot livmorhalskreft!
Den beskytter mot de virusene som er skyld i ca 70 % av krefttilfellene, men det er altså fortsatt igjen 30%, altså nesten en av tre tilfeller, som den ikke beskytter mot, og jeg syns det er viktig å ikke glemme det.
Gjentar du en usannhet mange nok ganger vil den bli stående som en sannhet, og hva skjer med statistikken hvis jenter / damer slutter å ta ubehagelige gynekologiske undersøkelser med tilhørende celleprøver fordi de er vaksinerte?


Nå er dette litt på siden av hva som egentlig bekymrer meg om dagen, men jeg syns ikke noe om å gi unge jenter så til de grader ensidig informasjon, og i hvertfall ikke når informasjonen ikke er korrekt.


Uansett; Jeg tenker fortsatt så det knaker. På HPV-vaksine og valg.
Begge deler må få en avklaring i løpet av morgendagen ...
Kanskje lider man rett og slett av beslutningsvegring! :roll:
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Svartepus »

Forteller de jentene at de slipper å ta celleprøver fordi de har tatt vaksinen?
Antall ord: 14
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Empathica »

Her er det kommet med mange flotte og kloke svar allerede.

Jeg synes det er lurt å gå igjennom for og mot, så la magefølelsen ta den riktige beslutningen.

Magefølelsen er en sterk "stemme".
Antall ord: 35

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links